• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe gaat het met de Silvermine 11SR?

Auteur: perry_snijders, gepost 15 februari 2016 om 14:07 – 15 Reacties

Silvermine 11SR


In september 2014 zagen we voor het eerst hoe de Silvermine 11SR eruit zou gaan zien. In de loop van 2015 zou het merk uit het Overijsselse Overdinkel een eerste exemplaar tonen. Die hebben we even gemist. Tijd om te bellen met Frank van Rouendal.

‘Het tonen van die auto is niet gelukt, zoveel is duidelijk. We zijn echter nog volop bezig, dus het is niet zo dat we de handdoek in de ring hebben gegooid. Er zijn twee redenen waarom het langer duurde dan we vooraf gepland hadden. De eerste is dat we het goed willen doen; de kwaliteit is belangrijker dan een auto met alle geweld op een bepaald moment klaar hebben. De tweede is dat we te maken hadden met voortschrijdend inzicht. Soms verandert je mening in de loop van de tijd, of eigenlijk vooral in de loop van het proces.’
Dat laatste klinkt raadselachtig, maar gelukkig licht Rouendal het toe. ‘Eerst wilden we een auto bouwen, gaandeweg kwamen we tot het inzicht dat het een trackday-auto moest zijn. Alleen dan kun je min of meer betaalbaar een auto bouwen die écht rijplezier biedt. Al zullen we als dat eenmaal staat vroeger of later ook echt wel straatversies gaan produceren, maar nu concentreren we ons volledig hierop.’

Die betaalbare auto is in dit geval volledig zelf ontworpen, op de van Subaru afkomstige motor na. Bijna als vanzelf denk je daarom aan dat andere Nederlandse merk, Saker: óók zelfgebouwd, óók Subaru-motoren. ‘Dat zijn twee overeenkomsten, maar ook bijna de enige twee. Zij maken wat zij denken dat goed is, wij maken wat wij goed vinden. Een Saker is ook meer een racer, een auto waarbij rondetijden voorop staan. Wij richten ons echt op rijplezier.’

Natuurlijk zijn we toch wel benieuwd wanneer we het eindresultaat kunnen bekijken. Rouendal: ‘Kijk, de auto is ontworpen door twee broers, Marco en Andries van Overbeeke. Die zijn iets… Wat zal ik zeggen? Ze zijn iets mediabewuster dan ik. Op dit moment worden de carrosseriedelen gebouwd en daarna moeten ze nog verscheept worden, want dat gebeurt buiten Nederland. Maar natuurlijk gaan we in 2016 die auto laten zien. De progressie die we maken is te volgen via onze website. En reken maar dat we het van de daken gaan schreeuwen — ik ook — als ‘ie écht helemaal af is.’

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam
  • Nederlandse Porsche rijdt tegen slagboom, gaat ervandoor
  • Jouw auto gaat straks data doorspelen aan de Nederlandse overheid
  • Wat gaat deze Nederlandse Ascari Ecosse opleveren?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

nederlandse-automerken, silvermine

Vorig bericht: « Megaklapper op de N15, man stapt ongedeerd uit
Volgend bericht: Het verschil tussen de Ferrari FF en de nieuwe GTC4Lusso »

Lees Interacties

Reacties

  1. w0o0dy zegt

    15 februari 2016 om 14:13

    Kijk: itt tot Savage en Vencer wel even de tijd nemen en gewoon je verhaal doen. @Frank van Rouendal: Puntjes gescoord, succes met het vervolg!

    Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    15 februari 2016 om 14:16

    Netjes hoor, alleen een auto met deze looks, daar wil je toch ook de weg mee op? Of zeg ik dan rare dingen? Alleen op het circuit knallen dan gaat functie toch voor vorm…..

    Login om te reageren
    • centric zegt

      15 februari 2016 om 14:19

      @dutchdriftking: Ik vind die achterkant er maar goedkoop/lelijk uitzien.

      Login om te reageren
      • f40racer zegt

        15 februari 2016 om 14:22

        @centric: Komt door dat wasrek wat eronder hangt

        Login om te reageren
      • EJS zegt

        15 februari 2016 om 14:34

        @centric: ik moet zeggen dat ik hem juist prachtig vind… Zelfs dat ‘wasrek’ :-)

        Login om te reageren
    • kilum zegt

      15 februari 2016 om 14:59

      Laten we ook voor hen hopen dat het wat wordt.

      Het zou leuk zijn als een van deze Nederlandse merken het ooit voor elkaar weet te krijgen iets in de richting van het nieuwe Pagani/ Koenigsegg te worden. Een mooi succes verhaal. En ik moet wel zeggen dat deze Silvermine naast een hele mooie naam, ook echt wel een mooie wagen is om te zien.
      Zoals @dutchdriftking ook zegt, zou het wel leuk zijn als je er ook mee de weg op kan. Dit lijkt mij nou de ideale auto om over de B wegen in Frankrijk of Italië te knallen.

      Login om te reageren
  3. FB_100002177943068 zegt

    15 februari 2016 om 14:22

    wordt niks

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      15 februari 2016 om 15:22

      @bas_bzb: Met zo’n instellingen hadden we allemaal nog in een grot gewoond en in berenvellen rond gelopen.

      Login om te reageren
    • jasbelle zegt

      15 februari 2016 om 15:24

      @FB_100002177943068: t glas is vaak half leeg bij jou, of niet?

      Login om te reageren
  4. kowalsk zegt

    15 februari 2016 om 14:40

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. sracert zegt

    15 februari 2016 om 14:57

    ATS had een mooi wagentje ontwikkeld met Subaru techniek geloof ik. maar wat moet/kan je met dit soort creaties uit NL? zeer beperkte markt als die er überhaupt is!. Er zit te veel v/h “oude”” in verwerkt. geen innovaties en revolutionaire techniek.

    Login om te reageren
    • motoragent zegt

      15 februari 2016 om 15:34

      @sracert: Dit ding is de visie van 1 man, die al jarenlang loopt te sleutelen aan zijn creatie. Qua innovaties en revolutionaire techniek kun je in je eentje simpelweg niet opboksen tegen giganten als Ferrari en Porsche, die zitten met honderden tegelijk, dag in dag uit aan een auto te werken. Het is niet voor niets dat merken als Donkervoort, Vencer en Noble zo’n pure, no nonsens sportwagen neerzetten, dat komt omdat ze (met gepaste moeite) niet meer kunnen.

      Gelukkig zijn er nog merken die dat niet kunnen, want het lever wel pareltjes van auto’s op. Auto’s waarbij de bestuurder centraal staat, en niet de cijfertjes. En zo hoort het.

      Login om te reageren
  6. ghost zegt

    15 februari 2016 om 18:21

    Wel gaaf ding!

    Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    17 februari 2016 om 10:40

    Beetje laat maar toch even mijn reactie. Een trackday car is leuk en fijn en prima, maar is natuurlijk ver verwijderd van een auto die op de openbare weg is toegestaan. Om het maar heel flauw te zeggen: Een trackdaycar kan ook een afgerost 205-je zijn van € 500,-. Daar beleef je op een trackday ook best veel plezier aan.

    Login om te reageren
  8. jochempie zegt

    18 februari 2016 om 09:55

    Ik ben afgestudeerd op het ontwerp van een andere auto van Silvermine, de 11P. ’t Was een fijne samenwerking en ik wens Frank al het goede toe!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North