In de categorie praktisch en snel heb je genoeg keuze. Nu kun je voor het gebruikelijke Duitse geweld staan. Maserati heeft echter ook deze Quattroporte S Q4 GranSport in huis.
Met 430 pk en 550 Nm koppel levert de Maserati Quattroporte S Q4 GranSport een prima recept af. Italianen spreken vaak tot je via het hart en niet via het hoofd. Met de vorige generatie Quattroporte kreeg Maserati dit inderdaad voor elkaar. Hoe zit dat met deze auto?
“Italianen spreken vaak tot je via het hart en niet via het hoofd.” Wat een achterhaalde onzin.. Van een modern blog mag je toch geen jaren ’90 stellingen verwachten.
@Ilquadrifoglio: Het is maar net wat je persoonlijke opvatting is natuurlijk. Ik snap ze wel en heb al menig Italiaanse auto’s versleten.
Ik heb er ook aardig wat versleten, maar begrijp er niets van. Wanneer je gaat doorvragen kom je vooral op subjectieve zaken.
@Ilquadrifoglio: jaren 90 stelling niet gebruiken in 2020? Dat is pas onzin…. *zucht
@ilquadrifoglio: Persoonlijk lijkt mij die stelling nu zelfs toepasselijker dan in de jaren ’90.
Toen was er nog een ruim aanbod aan prima Italiaanse alternatieven. Nu is het aanbod veel lager en is de helft van het aanbod ook nog eens oud.
Ik kan me op dit moment maar 2 Italiaanse auto’s bedenken die je met je hoofd zou kopen en niet met je hart.
De Panda en de Tipo.
Zou ik toch je horizon maar eens gaan verbreden. Daarentegen is de rij auto’s ‘omdat het van het werk moet’ bijna eindeloos.
Verbreden met wat dan? Dit is het totale aanbod aan Italiaanse auto’s nu op de Nederlandse markt.
(ex. Ferrari en Lamborghini want die koopt niemand met z’n hoofd.)
Fiat 500
Fiat 500x
Fiat Panda
Fiat Tipo
Alfa Romeo Giullietta
Alfa Romeo Giulia
Alfa Romeo Stelvio
Maserati Ghibli
Maserati Quattroporte
Maserati Levante
Je hebt werk van gemaakt! Zitten (afhankelijk van je persoonlijke voorkeur) genoeg modellen bij die je met je hoofd kan kopen. Zoek ik bijvoorbeeld een dynamische sedan, is de Giulia zeker een goede (al dan niet de beste) optie.
@torsen:
Je vergeet de Fiat Doblo!
@Ilquadrifoglio: nee inderdaad rationeel gezien zijn de modellen van Fiat, Alfa en Maserati inderdaad de modernste en meest rationele keuze in hun klasse.
Wat maakt een auto ‘modern’ dan? Elektrisch? Google maar even op Detroit Electric. Of het een rationele keuze is, hangt af van de situatie.
Het is gewoon geen mooie auto..
Liever z’n voorganger in GTS uitmonstering. Die vind ik echt krankzinnig mooi.
Een wagen welke je in het echt moet zien, in mooie kleurstelling zeer faai. Voor de liefhebber.
Het is een dure passie, Maserati. Dat zal je zeker merken wanneer je hem over amper een paar jaar terug te koop zet. En dat scheelt toch echt met andere merken in de top-range. Maar ja wat is passie. Daarvoor hoeft een auto zelfs bij stapvoets rijden niet luid te grommen, bedoelt om iedereen’s hoofd te laten draaien van ‘wat komt er hier nu aangereden?’. Voor mij is dat zowat het enige waar Maserati nog echt in scoort, wat het design betreft kunnen ze beter terug naar de glorieuze jaren ’70 kijken.
Italiaanse auto’s staan in Nederland altijd al meteen in het gesprek een straatlengte achter. Is altijd zo geweest en is nu ook niet anders.
Het lijkt gewoon te veel op een Japanner en mist de emotie en stijl van zijn voorganger. Doe mij maar de Quattroporte GTS van de vorige generatie, een juweeltje!
Helaas. Ook na al die jaren dat ik hem probeer mooi te vinden. Hij haalt het gewoon niet bij z’n voorganger.
Rood leer! Altijd goed
Op een dag weet je het: je wordt directeur van een woningcorporatie.
Deze auto heeft een voorganger die hij nooit kan overtreffen. Design, V8 en……mooie koplampen. Wat een ukkie front lampen zeg. Die hele neus klopt niet. Achterkant kan ik nog wel handelen. De auto zal ik nooit kopen om zijn goede navigatie. Wat mij ook totaal niet zal boeien, want ik rij ermee om te rijden, niet om ergens specifieks te willen zijn.
Lekker cruisen naar Italie, waar wij genieten van een overnachting in Villa D’Este en daarna heerlijk varen in onze Riva.
Ze ervaar ik dit merk. Een luxe artikel waar niets rationeels bij zit. En dan ga je een keer extra naar de dealer om wat moertjes bast te zetten….het is toch niet je enige auto.
“Style is primarily a matter of instinct”