• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe MINI is de Countryman?

Auteur: Alwood, gepost 19 februari 2010 om 20:48 – 25 Reacties

Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?Afbeelding Hoe MINI is de Countryman?

O My God It's Huge
Dat de Mini niet meer klein was wisten we natuurlijk al, maar maken ze het nu met de Countryman niet een beetje te dol?

Het enige wat nog klein te noemen is aan de Countryman is de motor. Met of zonder turbo, diesel of benzine, is die altijd 1,6 liter groot (of klein). Wil je echt een kleine 4×4, dan blijft de Terios onverslagen. Nauwelijks korter, maar een stuk smaller.

Het wachten is nu dan ook op een deskundig oordeel over de besturing van de auto. Bij de Clubman sloeg Mini de plank een beetje mis, maar misschien dat ze van dit gezwellige wagentje weer wat moois hebben gemaakt. Moet wel, want als hij niet goed op de weg ligt wint hij ook geen rally’s. Dan hadden ze die vierwielaandrijving beter in een ‘gewone’ Mini Cooper kunnen monteren. In groter formaat staat het plaatje ook op Autojunk.

Ook interessant!

  • MINI nu te voorzien met een dak van drie kleuren
    MINI verzint iets nieuws, een dak met drie kleuren
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

countryman, crossover, MINI

Vorig bericht: « Vette tjoening: Mercedes E500 coupé door VÄTH
Volgend bericht: Video op speciaal verzoek: Keep Drifting Fun »

Lees Interacties

Reacties

  1. Megakix zegt

    19 februari 2010 om 20:52

    Die Countryman ziet er gewoon niet uit…vergeleken met de echte mini die ernaast staat. Het is een soort Polo Cross, Golf Plus of anderssoortig gepeupel om ‘van alles wat in huis te hebben’. ‘Nee’ durven verkopen als merk is gewoon nèt wat sjieker…

    Login om te reageren
  2. Ruben00 zegt

    19 februari 2010 om 20:52

    Het verschil tussen de nieuwe en de oude is ENORM!

    Login om te reageren
  3. killioq zegt

    19 februari 2010 om 20:54

    hij blijft lelijk en de clubman is echt strak. dit niet

    Login om te reageren
  4. Ahura zegt

    19 februari 2010 om 21:02

    Raar bericht. Kon toch ook besproken worden toen ie officieel werd? Er is immers ook recent nieuws wat continue maar genegeerd word. En in andere tests komt de Clubman er gewoon goed uit..

    Login om te reageren
  5. creative zegt

    19 februari 2010 om 21:05

    toch heeft die countrman ies ‘stoers’ ‘gemeens’, waar de kleine mini gewoon lief is

    Login om te reageren
  6. Hubert zegt

    19 februari 2010 om 21:09

    Het is een Koreaan geworden!!
    Wat een gedrocht.
    Jammer dat Mini z’n eigen heritage aan het verkrachten is.

    Login om te reageren
  7. GregBem zegt

    19 februari 2010 om 21:12

    De countryman wordt gewoon hip ;-)! Ieder zijn smaak natuurlijk… Hij is wel veel mooier in Cooper S dan in Cooper/One… maar daar zullen ze ook wel een aeropakketje voor uitbrengen wss :d

    Login om te reageren
  8. Potver7 zegt

    19 februari 2010 om 21:13

    Waar de gewone Mini, en ook de Clubman, het moet hebben van behoorlijk cleane lijnen, is deze Countryman mij veel te overgestyleerd. En profil vind ik hem nog wel leuk (dat 3e zijruitje vind ik wel grappig gedaan al lijkt het gejat van de Panda). De achterkant ziet eruit alsof ze halverwege het designproces zijn gestopt en ze daarna aan de voorkant zijn begonnen, waar ze weer teveel hebben gedaan…

    Login om te reageren
  9. DavidZ zegt

    19 februari 2010 om 21:14

    Ik moest er even aan wennen maar hoe meer foto’s ik zie hoe leuker hij wordt. Vooral die met zwarte velgen.
    Alle auto’s worden groter, dus in absolute termen is hij echt niet “te” wat afmetingen betreft. Jammer dat sommige bloggers zo conservatief zijn en elke verandering of aanwinst negatief behandelen.

    Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    19 februari 2010 om 21:27

    Die countryman had al ronde koplampen moeten hebben…
    Diegene die er nu op zitten zijn totaal niet passend…
    Mja eigenlijk niet alleen de koplampen… De rest is ook niet zo geslaagd…

    Login om te reageren
  11. tvrspeedsix zegt

    19 februari 2010 om 22:03

    dit is geen Mini meer, maar een hippie BMW

    dus hak die grill door midden en een ander logoje erop.

    Login om te reageren
  12. Frans zegt

    19 februari 2010 om 22:51

    Na de Mini, nu dus de Maxi, straks de Mixi (hybride), daarna de Traxi (alleen in 4-wielaandrijving) en tot slot de Trixi (omgebouwde crossover). Bij deze dus de geheime launch calendar tot 2017.

    Login om te reageren
  13. BakPouwww zegt

    19 februari 2010 om 23:53

    hij staat wat hoger op de poten , is iets breder
    maar bijft van mij betreft een mini . omdat het nog steeds de zelfde lijnen heeft als een clubman of een Mini one enzo. en daar blijf ik bij

    Login om te reageren
  14. willie zegt

    20 februari 2010 om 00:58

    hoe MINI is de countryman? die countryman is net zo min een mini als de “One”. Allebei een totale verkrachting van het gedachtengoed van Alec Issigonis, de ontwerper van de enige echte mini. Het is in en in triest dat die over designde nichten bak van bmw dezelfde naam mag dragen.

    Login om te reageren
  15. Yanktank zegt

    20 februari 2010 om 02:55

    Nou die zwarte ziet er beter uit dan het exemplaar inhte promofilpje. wat was die lelijk. Nu is hij niet veel erger dan de gemiddelde SUV.

    Login om te reageren
  16. tukker zegt

    20 februari 2010 om 08:45

    staat toch leuk naast de X5/X6 op de oprit!

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    20 februari 2010 om 12:10

    Geef mij maar de echte mini, die is leuker.

    Login om te reageren
  18. GND zegt

    20 februari 2010 om 12:41

    Op zich vind ik de countryman echt geen lelijk bak. Heel herkenbaar als mini.Het enige wat mini wel zo moeten doen is onder de cooper een mini uitbrengen met de voormate van de oermini. Want dat zijn echt coole bakkies. Na elke drempel met je kop tegen het plafond. Heerlijk

    Login om te reageren
  19. Tonnie zegt

    20 februari 2010 om 13:00

    De Clubman is harstikke gaaf, vind ik veel leuker dan de cooper of de countryman..

    Login om te reageren
  20. Gerrelekker zegt

    20 februari 2010 om 14:11

    “Hoe MINI is de Countryman?” – Lelijk?

    Login om te reageren
  21. rwd zegt

    20 februari 2010 om 16:27

    De “oude mini” kan naar hedendaagse maatstaven en regels niet meer. Ik heb er twee gehad en je hebt nul ruimte, nul comfort en nul bescherming. Twee keer total-loss, omdat de tegenpartij ertegen aan reden met best wel lage snelheid. Dus aan al die figuren die steeds lopen te janken dat de “oer mini” zo geweldig is, dat was hij NIET naar huidige maatstaven. En als de huidige Mini zo slecht was, dan zou hij niet zo bovengemiddeld verkopen mensen. En vwb deze Mini SUV, hijis eel herkenbaar Mini en ziet er echt niet verkeerd uit voor een auto van slechts 4,05 meter. Ja dat is nog steeds klein.

    Login om te reageren
    • de sjonnies zegt

      21 februari 2010 om 10:16

      @rwd:
      Als fanatiek Ex Inno Cooper bezitter ben ik het dus niet met je eens.
      Idd, een ontwerp uit 1958 geeft qua passieve veiligheid weinig bescherming, echter de actieve bescherming van de Cooper (wegligging, Brembo remmen op de Italiaan) staan hede ten dage nog steeds in mijn geheugen gegrift.
      Daarnaast de stabiliteit van de oer Coopers.
      Of de New Mini goed of slecht is, daar kan en wil ik geen oordeel over vellen.
      Dit omdat ik een hekel heb aan retro-meuk; het is teruglinken naar een roemrucht verleden door een zootje marketing jongens, waarbij wel goed te zien is hoe mensen zich graag in de maling laten nemen
      Een van de ontwerpers die lef hebben, Patrick le Quement (oer-Twingo) heeft het ooit goed verwoord :
      Retro ontwerpen zijn een gebrek aan fantasie, een gebrek aan visie en een gebrek aan lef. Mijn ontwerpen moeten vooruitstrevend zijn, of u ze mooi of lelijk vindt, dat is aan u.

      Login om te reageren
  22. KIA/Hyundai > VAG zegt

    21 februari 2010 om 13:06

    MBT de opmerking in het stukje over de Terios als enig overgebleven klein alternatief: de Jimny is ook een klein formaat terreinwagen die, hoe gedateerd ook, nog steeds gewoon leverbaar is.

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    24 februari 2010 om 21:46

    Een grote Mini kan in mijn ogen nog steeds niet, en al helemaal nu niet!

    Login om te reageren
  24. Tostitje zegt

    26 februari 2010 om 18:26

    als de naam Mini is waarom zou je dan een grote versie maken?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North