• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?

Auteur: Author, gepost 29 september 2016 om 17:53 – 22 Reacties

Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?Afbeelding Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?

Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?
De Discovery kreeg, zachtjes uitgedrukt, niet alle handjes op elkaar. Lag het aan de perspics of vind je ‘m gewoon minder mooi?

Vroeger was er een duidelijke rolverdeling tussen Land Rover en Range Rover, maar die scheidslijn wordt al dunner. Range Rovers worden steeds kleiner en bereikbaarder, terwijl Land Rover meer en meer up market gaat. Om het onderscheid nog kleiner te maken, delen de merken ook nog eens dezelfde designtaal. Goed voor het gezamenlijk imago, maar de Discovery en de Range Rover Sport komen zo wel erg dicht bij elkaar te staan.

Daar waar Land Rover met de vorige Discovery (3 en 4) nog haar best deed een visuele link te creëren met het oermodel, is daarvan nu weinig sprake meer. Slechts de asymmetrische achterkant is een klein knikje naar de meester. Een geslaagd knikje, of vinden we de vorige Discovery’s toch net iets gaver…?

Meer informatie over de beschikbare motoren én hoe Land Rover liefst 480 kilo van het leeggewicht wist te schaven check je HIER.

Ook interessant!

  • Gestolen Land Rover Discovery
    Video - gestolen Land Rover Discovery eindigt op spoor
  • Land Rover Range Rover D350 rijtest
  • https://www.autoblog.nl/auto/fiatBentley
    Nieuwe Range Rover SV anders dan die van de buurman
  • Jaguar Land Rover sloopt coronavirus uit het interieur

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, discovery, Land Rover, parijs-2016

Vorig bericht: « Twingo GT is een overstuurmonster met RWD
Volgend bericht: Begluur deze babes van de autoshow in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. hight96 zegt

    29 september 2016 om 17:56

    Van voor vind ik hem heel dik, de achterkant op de een of andere manier gewoon niet…

    Login om te reageren
    • sr20det zegt

      29 september 2016 om 21:23

      @hight96: heel erg smal lijkt ie..

      Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    29 september 2016 om 17:57

    Ik wil nu ook een auto met een luier om ..

    Login om te reageren
  3. e36thuglife zegt

    29 september 2016 om 17:58

    Ja hallo bij een disco moet de reserve wiel toch achter op??? En hij moet ook gewoon hardcore zijn niet deze range rover stylo want wat is nou het verschil met RR dit is gewoon een range met een scheve kont!

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    29 september 2016 om 17:59

    In de categorie vreemde hobbies, op een autoshow onder een auto kruipen.
    In de categorie nog vreemdere hobbies, mensen filmen die op een autoshow onder een auto kruipen.
    Maar het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat deze wagen van onderen bezien gewoon op z’n mooist is.

    Login om te reageren
  5. granlusso zegt

    29 september 2016 om 18:02

    Iets teveel ronde lijnen, vooral rond de bumpers voor en achter en de achterkant in zijn geheel.

    Login om te reageren
  6. Forza zegt

    29 september 2016 om 18:03

    Het had net zo goed een Saab kunnen zijn…

    Login om te reageren
  7. willeme zegt

    29 september 2016 om 18:08

    Het probleem is dat ze een oranje Discovery hebben staan met zwarte wielen. Dat is helemaal fout. Meer iets voor een foute RRS van de eerste generatie.

    Ik zou het even afwachten. Volgens mij kun je er best wat moois van maken. Donkergroen metallic, bruin lederen interieur, kleinere (18-19″) wielen. Om het af te maken een setje rubberen spatlappen en flink wat moddervlekken.

    Dat het een aerodynamische Discovery geworden is, valt te betreuren. Maar ik las in een interview met een van de designers dat het de enige mogelijkheid is. De rechthoekige lijnen en verticale frontoppervlak zijn gewoon desastreus voor de luchtweerstand en dus het verbruik.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 september 2016 om 19:39

      @willeme: mee eens met het boswachter groen en dan wel cognac bruin leder interieur . Maar als je goed nadenkt is dat toch wel de standaard voor elke Britse auto. Aston martin, Jaguar.

      Login om te reageren
  8. pimmetj zegt

    29 september 2016 om 18:09

    https://www.hartstichting.nl/beroerte/herkennen-signalen

    Login om te reageren
  9. max038 zegt

    29 september 2016 om 18:18

    Ik heb liever gehad dat de kofferbak zijwaards open ging, minder praktisch maar gewoon gaaf ! Off topic: net (in 1 keer) mijn theorieexamen gehaald! YES

    Login om te reageren
  10. gitaarknul zegt

    29 september 2016 om 18:22

    De mix tussen de evoque designtaal, en het ruige van de vorige, gaat niet helemaal lekker samen

    Login om te reageren
  11. leaper035t zegt

    29 september 2016 om 18:23

    Een donkere kleur zal hem er ongetwijfeld beter doen uitkomen maar de overhang vanachter en de opzichtige plastic bumpers vind ik niet mooi. De vorige had ook redelijk wat overhang maar dat viel alleszins veel minder op. De neus is geslaagd maar zou beter passen op de volgende RR Evoque. Hmm veel kritiek op een model waar ik zo naar uitgekeken had. Jammer!

    Login om te reageren
  12. harrie zegt

    29 september 2016 om 18:23

    Een totaal andere auto dan de oude Discoveries, maar dan toch krampachtig die asymetrische kentekenplaat uitsparing en dat knikje in het dak in het design proppen.
    Dit ding doet me echt helemaal niks, gewoon een lomp stuk staal en plastic.

    Login om te reageren
  13. bmwpowerm5 zegt

    29 september 2016 om 18:46

    ze hebben het werkpaard geslacht en er een handtasje van gemaakt

    Login om te reageren
  14. misterdrogba zegt

    29 september 2016 om 18:54

    Nope, nog altijd lelijk. Klopt gewoon niet.

    Login om te reageren
  15. Goed_Koopman zegt

    29 september 2016 om 19:14

    LaRo Discovery 1989 – 2016. In memoriam.

    Login om te reageren
  16. joos straetmans zegt

    29 september 2016 om 20:19

    Op de een of andere manier doet-ie me denken aan een Ssang Yong Rodius, die Land Rover Discovery met een dakkapel, overigens ontworpen door een Engelsman. Of gooi ik nu alles door elkaar ?

    Login om te reageren
  17. V8Vantage zegt

    29 september 2016 om 21:06

    “een duidelijke rolverdeling tussen Land Rover en Range Rover” Lees ik het verkeerd? Range Rover is een model van Land Rover…

    Login om te reageren
  18. tstile zegt

    29 september 2016 om 21:47

    Je zal maar een ton hebben uitgegeven aan een Range Rover… dit lijkt er veelsteveel op tegen een flink lagere prijs waarschijnlijk.

    Login om te reageren
  19. Gulli zegt

    30 september 2016 om 09:06

    Ik zie het denk ik al, ze willen dezelfde kleine raampjes als de Evoque om een beetje het Rat Rod model T idee te krijgen, maar de auto moest wel gewoon hoog blijven. Dus hebben ze niet het dak verlaagd maar de raamstijlen aan de onderkant verhoogd. Hierdoor krijg je hele rare verhoudingen, een enorm hoge motorkap, hoge deuren en de onderste raamstijl van de achterklep zit volgens mij ter hoogte van de kruin van Lange Frans.

    Met als gevolg dat het er allemaal juist erg smal en hoog uit komt te zien. Alsof hij zijn broek alvast op heeft getrokken om geen natte pijpen te krijgen.

    Login om te reageren
  20. cossiekiller zegt

    30 september 2016 om 10:06

    Ik begin spontaan te trillen van die fake asymetrische achterkant. Dat mag toch niet? Mijn innerlijke autist slaat ervan op hol.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North