Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt?

Auteur: , 22 Reacties

De Discovery kreeg, zachtjes uitgedrukt, niet alle handjes op elkaar. Lag het aan de perspics of vind je 'm gewoon minder mooi?

Vroeger was er een duidelijke rolverdeling tussen Land Rover en Range Rover, maar die scheidslijn wordt al dunner. Range Rovers worden steeds kleiner en bereikbaarder, terwijl Land Rover meer en meer up market gaat. Om het onderscheid nog kleiner te maken, delen de merken ook nog eens dezelfde designtaal. Goed voor het gezamenlijk imago, maar de Discovery en de Range Rover Sport komen zo wel erg dicht bij elkaar te staan.

Daar waar Land Rover met de vorige Discovery (3 en 4) nog haar best deed een visuele link te creëren met het oermodel, is daarvan nu weinig sprake meer. Slechts de asymmetrische achterkant is een klein knikje naar de meester. Een geslaagd knikje, of vinden we de vorige Discovery’s toch net iets gaver…?

Meer informatie over de beschikbare motoren én hoe Land Rover liefst 480 kilo van het leeggewicht wist te schaven check je HIER.



22 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Van voor vind ik hem heel dik, de achterkant op de een of andere manier gewoon niet…
@hight96: heel erg smal lijkt ie..
Ik wil nu ook een auto met een luier om ..
Ja hallo bij een disco moet de reserve wiel toch achter op??? En hij moet ook gewoon hardcore zijn niet deze range rover stylo want wat is nou het verschil met RR dit is gewoon een range met een scheve kont!
In de categorie vreemde hobbies, op een autoshow onder een auto kruipen.
In de categorie nog vreemdere hobbies, mensen filmen die op een autoshow onder een auto kruipen.
Maar het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat deze wagen van onderen bezien gewoon op z’n mooist is.
Iets teveel ronde lijnen, vooral rond de bumpers voor en achter en de achterkant in zijn geheel.
Het had net zo goed een Saab kunnen zijn…
Het probleem is dat ze een oranje Discovery hebben staan met zwarte wielen. Dat is helemaal fout. Meer iets voor een foute RRS van de eerste generatie.

Ik zou het even afwachten. Volgens mij kun je er best wat moois van maken. Donkergroen metallic, bruin lederen interieur, kleinere (18-19″) wielen. Om het af te maken een setje rubberen spatlappen en flink wat moddervlekken.

Dat het een aerodynamische Discovery geworden is, valt te betreuren. Maar ik las in een interview met een van de designers dat het de enige mogelijkheid is. De rechthoekige lijnen en verticale frontoppervlak zijn gewoon desastreus voor de luchtweerstand en dus het verbruik.
@willeme: mee eens met het boswachter groen en dan wel cognac bruin leder interieur . Maar als je goed nadenkt is dat toch wel de standaard voor elke Britse auto. Aston martin, Jaguar.
Ik heb liever gehad dat de kofferbak zijwaards open ging, minder praktisch maar gewoon gaaf ! Off topic: net (in 1 keer) mijn theorieexamen gehaald! YES
De mix tussen de evoque designtaal, en het ruige van de vorige, gaat niet helemaal lekker samen
Een donkere kleur zal hem er ongetwijfeld beter doen uitkomen maar de overhang vanachter en de opzichtige plastic bumpers vind ik niet mooi. De vorige had ook redelijk wat overhang maar dat viel alleszins veel minder op. De neus is geslaagd maar zou beter passen op de volgende RR Evoque. Hmm veel kritiek op een model waar ik zo naar uitgekeken had. Jammer!
Een totaal andere auto dan de oude Discoveries, maar dan toch krampachtig die asymetrische kentekenplaat uitsparing en dat knikje in het dak in het design proppen.
Dit ding doet me echt helemaal niks, gewoon een lomp stuk staal en plastic.
ze hebben het werkpaard geslacht en er een handtasje van gemaakt
Nope, nog altijd lelijk. Klopt gewoon niet.
LaRo Discovery 1989 – 2016. In memoriam.
Op de een of andere manier doet-ie me denken aan een Ssang Yong Rodius, die Land Rover Discovery met een dakkapel, overigens ontworpen door een Engelsman. Of gooi ik nu alles door elkaar ?
“een duidelijke rolverdeling tussen Land Rover en Range Rover” Lees ik het verkeerd? Range Rover is een model van Land Rover…
Je zal maar een ton hebben uitgegeven aan een Range Rover… dit lijkt er veelsteveel op tegen een flink lagere prijs waarschijnlijk.
Ik zie het denk ik al, ze willen dezelfde kleine raampjes als de Evoque om een beetje het Rat Rod model T idee te krijgen, maar de auto moest wel gewoon hoog blijven. Dus hebben ze niet het dak verlaagd maar de raamstijlen aan de onderkant verhoogd. Hierdoor krijg je hele rare verhoudingen, een enorm hoge motorkap, hoge deuren en de onderste raamstijl van de achterklep zit volgens mij ter hoogte van de kruin van Lange Frans.

Met als gevolg dat het er allemaal juist erg smal en hoog uit komt te zien. Alsof hij zijn broek alvast op heeft getrokken om geen natte pijpen te krijgen.
Ik begin spontaan te trillen van die fake asymetrische achterkant. Dat mag toch niet? Mijn innerlijke autist slaat ervan op hol.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).