• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Twingo GT is een overstuurmonster met RWD

Auteur: jaapiyo, gepost 29 september 2016 om 17:40 – 31 Reacties

Twingo


Op de beurs worden die 110 trappelende chevaux op de achterwielen losgelaten op de stand van Renault.

Nou ja, of de Twingo op het grijzige tapijt geduwd is of er al driftend terecht is gekomen zullen we waarschijnlijk nooit weten. Wel zeker is dat de Twingo GT een kekke stadsknaller is, vooral zo in het oranje met een paar zwarte decals op de flank.

In het achteronder van de Twingo huist een bom van een aggregaat. Bíjna één hele liter groot is de 0.9-liter grote TCE-tor achterin de Renault. Met dank aan een turbo laat de motor echter alsnog 110 pk op de achterwielen. De luchtinlaat in de flank laat geen twijfel bestaan over het prestatiepotentieel van de motor.

Zo gaaf als de Twin’Run is de Twingo GT helaas niet, maar ja dat zou dan ook ongetwijfeld weer een extreem duur ding zijn geworden. De GT is juist leuk voor die ‘de-stad-door-hoeken-on-a-budget’-appeal. Hieronder check je hoe de kleine Fransoos er uitziet in het vlees.

Ook interessant!

  • Video: hoe komt die Renault Twingo daar terecht?
  • Speciale Twingo
    Speciale Twingo laadt je smartphone op
  • Ford GT
    Deze autofabrikanten noemden hun modellen simpelweg 'GT'
  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Kwalificatie Formule 1: Wie annexeert de pole position in Canada?
  • Tesla geeft gratis Model Y weg: zo kun je winnen
  • Is de goedkoopste Polestar 2 op Marktplaats betaalbaar genoeg?
  • Video: overal een gaatje zien
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, hatchback, parijs, parijs-2016, Renault, twingo, twingo-gt

Vorig bericht: « PC-proof: Porsche Macan Turbo Performance Package
Volgend bericht: Hoe smoelt de nieuwe LaRo Discovery in het echt? »

Lees Interacties

Reacties

  1. oemplus zegt

    29 september 2016 om 17:41

    Zal best geinig rijden, alleen jammer dat je wel behoorlijk voor lul rijd in zo’n ding.

    Login om te reageren
    • gunthervogler zegt

      29 september 2016 om 20:17

      @oemplus: ik denk dat hij helemaal in het zwart nog wel okee is; maar zoals deze schreeuwende ijslollie eruit ziet sla ik ook af.

      Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      29 september 2016 om 22:06

      @oemplus: kom op zeg, een beetje vent bepaalt zelf waar die in rijdt en heeft maling aan wat ‘men’ ervan vindt. Gewoon een tof bakkie.

      Login om te reageren
  2. ej20g zegt

    29 september 2016 om 17:45

    Zo’n guitig karretje neerzetten en dan een zichtbare asymmetrische demper monteren, verschrikkelijk zeg. Jammer.

    Login om te reageren
    • torsen zegt

      29 september 2016 om 18:06

      @ej20g: Typisch inderdaad. Op de persfoto’s is de pot wel netjes zwart en lijkt hij ook hoger gemonteerd.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        29 september 2016 om 18:59

        @torsen: nu je het zegt, dat klopt inderdaad. Jamner dat je in het echie tegen zo’n zilver ding aan zit te kijken. Als ze ‘m nou zwart maken vanaf de fabriek dan zou het al enorm veel schelen.

        Login om te reageren
    • m-tfsi zegt

      29 september 2016 om 18:37

      @ej20g: inderdaad, dit is (bijna) net zo’n fail als die twee gekke pijpjes bij de Ibiza Cupra

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        29 september 2016 om 19:05

        @m-tfsi: dat vind ik eigenlijk geen ramp. Seat Ibiza Cupra, Opel Corsa OPC, Lexus IS-F etc. Allemaal auto’s die hun uitlaatgassen wel door hun sierstukken heen blazen zonder dat deze vastzitten aan de uitlaat zelf, fine by me. Maar een zichtbare demper kan voor mij een complete achterkant om zeep helpen, ik vind dat zo ontzettend zonde.

        Login om te reageren
  3. Homer55 zegt

    29 september 2016 om 17:45

    Krijg meer een idee dat deze eerder gaat tollen dan driften.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      29 september 2016 om 22:07

      @homer55: Nee joh, komt bij Renault Sport vandaan. Need I say more? Nee hè.

      Login om te reageren
  4. jasbelle zegt

    29 september 2016 om 17:46

    Ik vind het een leuke bak en ik kan niet wachten tot ze er eindelijk eens een clio motor ingooien!

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      29 september 2016 om 19:15

      @jasbelle: een 1.2 TCe met wat extra peper zou ook al goed zijn denk ik…

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      29 september 2016 om 19:31

      @jasbelle:… en de koffer opofferen?

      Login om te reageren
      • janmetdelangeachternaam zegt

        29 september 2016 om 21:59

        @SimonMc: ja! Hebben ze al eens eerder gedaan

        Login om te reageren
    • peug206 zegt

      29 september 2016 om 23:01

      @jasbelle: clip v6

      Login om te reageren
  5. persian1 zegt

    29 september 2016 om 17:49

    Dat gaat leuk rijden, mits ook de TC uitgeschakeld kan worden.

    Alleen ik denk dat ze hem veel te duur maken, zoals het basismodel nu al is.

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    29 september 2016 om 18:09

    Dit zou wel leuk sturen zijn, al ervaart het standaard model als een zeil op de snelweg als het een beetje waait.

    Login om te reageren
  7. willeme zegt

    29 september 2016 om 18:13

    Ik weet nog wel het moment dat de eerste Smart City Coupe gelanceerd werd: smalle bandjes, achterwielaandrijving, sequentiële bak, turbotorretje. Dat moest een ware rijdersauto gaan worden.

    Qua rijplezier was het natuurlijk één groot fiasco (ze vielen om en reden beroerd).

    Deze GT zal wel dermate geknepen worden op het moment dat je een beetje lol wilt hebben. ESP zal je actiever dwarszitten dan de gemiddelde ‘Nuchslep’.

    Login om te reageren
    • imaginenl zegt

      29 september 2016 om 21:06

      @willeme: de beste stuurlui staan zoals altijd aan wal: alleen de pre productie modellen faalden bij de eland test. De wegligging is ook zo slecht nog niet hooguit zou je kunnen zeggen dat de demping kneiterhard is. Wat de fun er uithaalt is het snel ingrijpen van de veiligheidssystemen. Wellicht nodig omdat het bakkie anders idd op zn dak zou belanden.

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        29 september 2016 om 22:04

        @imaginenl: het gewijzigde onderstel en vast ook esp is na die elandproef gekomen en dat ging volgens mij helemaal niet over preproductiemodellen maar gewoon over de productieversie. Beetje zelfde verhaal als de TT later had met die spoiler.
        De Twingo wordt volledig de nek omgedraaid door de tractiecontrole, dat zal met een sportieve versie echt niet anders worden. Een RWD auto met zo’n korte wielbasis is een garantie voor slippertjes ;)

        Login om te reageren
  8. henkhupelschoten zegt

    29 september 2016 om 18:18

    Kijk nou, een smart BRABUS. Voor de mensen die het niet geloven, tis echt zo!

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      29 september 2016 om 22:56

      @henkhupelschoten: werkelijk? Dat hebben we met z’n allen nou nooooooit doorgehad..

      Login om te reageren
  9. sracert zegt

    29 september 2016 om 18:56

    Vind het een leuk bakkie.

    Login om te reageren
  10. roydiederen zegt

    29 september 2016 om 18:57

    3 deurs zou misschien best leuk zijn…

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      29 september 2016 om 19:27

      @roydiederen: ja driedeurs is altijd beter in dit segment!

      Login om te reageren
      • henkp1 zegt

        29 september 2016 om 22:09

        @pinut187: En bij de vorige liep iedereen te zeuren dat het een driedeurs was!

        Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    29 september 2016 om 19:13

    Op de foto’s lijkt hij niet de lelijke hoogte breedte verhouding te hebben die ik bij de gewone twingo zonde vind… Ben benieuwd hoe het in het echt is.

    Verder wel leuk karretje…

    Login om te reageren
  12. davelepeef zegt

    29 september 2016 om 22:07

    Ben ik de nou de enige die nog waardering heeft voor het concept van de originele Twingo, de 2e versie een beetje een slap aftreksel vindt van het succes dat de eerste was en dit model gewoon eigenlijk een lelijke auto vindt??

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    29 september 2016 om 22:21

    110pk in een A-segmenter: een goed idee!

    Login om te reageren
  14. henkp1 zegt

    30 september 2016 om 04:59

    Ik vind de auto niet echt mooi, maar toch wel geinig. Als deze iets van 17 mille kost, heb je een leuk speledingetje voor de niet zo heel rijken.

    Login om te reageren
  15. ericc zegt

    30 september 2016 om 12:28

    Geen kuipstoelen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North