• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoera: Impreza is vijftien en in Engeland verkrijgbaar voor de oude prijs

Auteur: Wouter, gepost 3 februari 2009 om 14:37 – 35 Reacties

Pimpreza feestje


Het lijkt gisteren, maar het is al weer 15 jaar geleden dat de Subaru Impreza GT Turbo werd gelanceerd. Vooral de 555 versie die voor 50.000 gulden (22.687 euro) 211 pk en vierwielaandrijving bood. In de UK kun je nu voor de oude prijs een hagelnieuwe Impreza WRX kopen.

Voor 17.998 pond kun je in Engeland in een 230 pk sterke Impreza WRX wegrijden, wat een besparing is van 2100 pond op de normale prijs. Nu de Britse pond behoorlijk in waarde is gedaald, is dat slechts 20.000 euro. Dat is niks vergeleken met een Nederlandse nieuwprijs van 35.995 euro. Jammer dat bij import nog even BPM betaald moet worden (zo’n 9000 euro), maar het belangrijkste nadeel is dat het stuur aan de verkeerde kant zit. Tenzij Subaru het toestaat om ook linksgestuurde auto’s te bestellen tegen deze prijs. Dat lijkt niet waarschijnlijk maar dromen mag natuurlijk altijd. Na 15 jaar snelle Impreza’s zijn er overigens veel tweedehandsjes te vinden. Nu zullen dat gezien het sportieve karakter van de Impreza niet allemaal perfecte exemplaren zijn, maar met wat zoekwerk zijn er zeker pareltjes te vinden.

Mocht je een Impreza niet zo mooi vinden, kijk dan even wat er mee kan. Ken Block laat zijn Impreza alle hoeken van een vliegveld zien of luister even naar de muziek van de boxermotor. (via PH)

Ook interessant!

  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

impreza, Subaru

Vorig bericht: « Nederlander Adrian van Hooydonk wordt hoofd design BMW-groep
Volgend bericht: Spyshots Peugeot 3008 LWB »

Lees Interacties

Reacties

  1. Subaru zegt

    3 februari 2009 om 14:44

    Er gaat toch niets boven de oude vertrouwde, rammelende, GT Turbo!

    Login om te reageren
  2. Ferdinand zegt

    3 februari 2009 om 14:45

    Mooie actie. Enneh, dat stuur rechts, dat is toch juist fijner! Vind ik wel tenminste.

    Login om te reageren
  3. Gnermo zegt

    3 februari 2009 om 14:47

    Liever de oude 555 dan die nieuwe.

    Login om te reageren
  4. jamesBROWN zegt

    3 februari 2009 om 14:50

    Geen wonder; wie wil er nu in dat lelijke hatchback-gedrocht rondrijden… Geef mij maar de “echte”!

    Login om te reageren
  5. Hans zegt

    3 februari 2009 om 14:58

    BPM… bijna het dubble van de normaal prijs, wat is het toch fantastisch om in nederland een auto te kunnen kopen.

    Login om te reageren
  6. Toms zegt

    3 februari 2009 om 15:18

    Helaas zit niet alleen het stuur aan de verkeerde kant.
    De pedalen zitten dit ook.

    Login om te reageren
  7. Steven zegt

    3 februari 2009 om 15:22

    En toch rijd ik nog ooit in een GT-turbo… Blijft een lekkere wagen!

    Login om te reageren
  8. Stijn zegt

    3 februari 2009 om 15:23

    In meeste racewagens zit het stuur ook rechts, zodat de bestuurder vaker aan de binnenkant van de bocht zit en de curve dus beter kan inschatten (bijna alle circuits draaien immers met de klok mee en kennen dus meer rechtse bochten)

    Login om te reageren
  9. Vive la FRANCE! zegt

    3 februari 2009 om 15:26

    @ jamesbrown, Citroën won het Rally Championship hoor, geef mij maar de C4!

    Login om te reageren
  10. jamesBROWN zegt

    3 februari 2009 om 15:30

    @Stijn: Dat lijkt me stug… Bijna alle raceautos die ik ooit heb gezien hadden het stuur gewoon links. Behalve de eenzitters natuurlijk :)

    (WTCC, WRC… Correct me if I’m wrong)

    Login om te reageren
  11. sebastianchubasco zegt

    3 februari 2009 om 15:32

    @stijn
    op de openbare weg in europa zie je met een rechtse stuur tegenliggers heel slecht bij inhaalmanoeuvres. geen pretje…

    Login om te reageren
  12. Een betere ontwerper zegt

    3 februari 2009 om 15:40

    @Stijn: fout.

    in racetrucks, rallyauto’s, WRC, WTCC, NASCAR, DTM, Pikes Peak Hill Climb en al die merkcups die we kennen, allemaal stuur links.

    V8 Supercars heeft het wel rechts btw.

    Login om te reageren
  13. mrp zegt

    3 februari 2009 om 15:42

    Detail: De 555 kostte 55.555,55 gulden, en geen 50.000,-

    Login om te reageren
  14. mrp zegt

    3 februari 2009 om 15:43

    Zie hier; http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=12115&cache=no

    Login om te reageren
  15. mrp zegt

    3 februari 2009 om 15:49

    Zie

    Login om te reageren
  16. Stijn zegt

    3 februari 2009 om 15:55

    Ahja kijk dan maar eens naar alle pototype Le Mans racers (buiten de Audi R8 en R10) als de Porsche 917, 956, 962, GT1 en Toyota GT One, BMW V12 LMR, Lola EX265, Peugeot 905, 908

    Op het circuit maakt het wel degelijk een verschil (behalve in NASCAR, waar de circuits ook vaak naar links draaien)

    Login om te reageren
  17. RobertGTT zegt

    3 februari 2009 om 16:11

    Ben nog iedere dag de koning te rijk in m’n GTT (inmiddels al 1.5 jr) Dikke pret!

    Login om te reageren
  18. Breinstein zegt

    3 februari 2009 om 16:24

    de mooiste impreza blijft die met de kikkerogen.

    Login om te reageren
  19. Phil zegt

    3 februari 2009 om 16:50

    @ Stijn

    De Le Mans auto’s die je opnoemt : Peugeot 905, 908, Porsche 962, Toyota GT-One,… hebben het stuur niet rechts, ook niet links, maar in het midden !!

    Voor de rest alle autosporten in Europa, stuur links, behalve Le Mans, F1, GP2,… daar is dat in het midden.

    Login om te reageren
  20. Forza! zegt

    3 februari 2009 om 17:03

    @ Phil: ik ken niet al die LM auto’s, maar van de GT-One van Toyota
    weet ik toch echt zeker dat de coureur rechts van het midden zit…

    Login om te reageren
  21. Phil zegt

    3 februari 2009 om 17:06

    @ Forza!

    Inderdaad bij de Toyota zit het stuur rechts, maar bij de meeste links…
    Bij de Mazda 787B zit trouwens het stuur ook rechts.

    Maar we dwalen af.

    Back Ontopic :

    Happy birthday Impreza !

    Login om te reageren
  22. Fortuna zegt

    3 februari 2009 om 17:08

    Subaru moet die ook aanbieden met stuur links, net zoals ze hier ook modellen met stuur rechts moeten verkopen…

    Login om te reageren
  23. jamesBROWN zegt

    3 februari 2009 om 17:15

    @Vive la FRANCE!: Huh, Ik zei toch niet dat ze het WRC gewonnen hebben? Gewoon dat de oude (sedan) Impreza veel mooier is dan de hatchback van nu…

    Login om te reageren
  24. Smokin zegt

    3 februari 2009 om 17:19

    @Toms:

    Als het stuur aan de verkeerde kant zit, vind ik het op zich wel fijn dat de pedalen daar ook zitten.

    Ik ben vrij lenig, maar je kunt ook overdrijven.

    Login om te reageren
  25. Stijn zegt

    3 februari 2009 om 20:51

    @Phil

    Bij al degene die ik daar noem zit het stuur allemaal rechts, ben het zelf gaan opzoeken! Een Le Mans racer mag immers geen eenzitter zijn, moet altijd ruimte zijn voor een passagier. Bij meeste Le Mans prototypes van de laatste 30 jaar zit het stuur dus wel degelijk rechts.

    Login om te reageren
  26. sebastianchubasco zegt

    3 februari 2009 om 20:56

    @phil, kijk eens goed…

    Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    3 februari 2009 om 21:05

    2100 pond verschil maar? Die inflatie is heel erg meegevallen dan, de autoprijzen hier lijken meer gestegen te zijn, maar dat is niet onderbouwd, gewoon een gevoel. Hoewel… 2100 pond is wel weer zo’n 10% van de normale prijs… Dat klinkt al als een stuk meer.

    Login om te reageren
  28. Stef zegt

    3 februari 2009 om 21:55

    Stijn heeft in deze toch volledig gelijk. Voor CIRCUIT auto’s is het stuur naar rechts bijna altijd praktischer. Bij rally is het een uitzondering, daar wordt gekeken naar de voorkeur van de coureur.

    Een jong gebruikt nieuw model type-r kost bihvoorbeeld nog maar 10.000 pond, trek hem kaal en je hebt goedkoop een perfecte circuit rag bak!

    Login om te reageren
  29. Vive la FRANCE! zegt

    3 februari 2009 om 22:31

    @jamesbrown, ja weet ik. Maar het is toch leuk om het even er bij te zetten ;)

    Login om te reageren
  30. ogerr zegt

    4 februari 2009 om 10:27

    wat blijft het toch een ongelovelijk lelijk auto die impreza!! tis gewoon een opel kadet met een superieur motorblok

    Login om te reageren
  31. jamesBROWN zegt

    4 februari 2009 om 12:42

    @Vive la FRANCE!: Hahaha okee, point well taken. Het wordt steeds erger met die fanboys zeg, nu zelfs al voor franse auto’s, wie had dat ooit gedacht! :P

    Login om te reageren
  32. Timmie zegt

    4 februari 2009 om 14:15

    Help! Subaru gaat een tweewielaangedreven Impreza leveren! Ik gelof dat het een 1.5R is. Nog maar eens heiligschennis. Subaru hield altijd al vast aan vierwielaandrijving, zelfs voor kleine modellen als de Justy 1.3. Nu moeten ook zij buigen. Kan iemand eigenlijk nog een constructeur noemen die zijn tradities NIET opzijzet???

    Login om te reageren
  33. Stef zegt

    4 februari 2009 om 15:05

    Timmie:

    Stel, je bent tegen medicijnen want je vindt dat je op een bepaalde manier moet leven. Dat gaat heel je leven lang goed, tot er een epidimie uitbreekt waar jij niks aan kan doen, en je toch medicijnen moet gaan nemen om te overleven.

    Wat doe je, medicijnen nemen, en leven om nog een dag te kunnen zien, of bij je standpunt blijven dat je weigert medicijnen te nemen, om vervolgens dood te gaan?

    Beetje dom punt breng je op zeg, verrek.

    Login om te reageren
  34. Henk zegt

    13 februari 2009 om 22:11

    in nl moet je binnenkort niet de bpm erbij rekenen maar de normale prijs bij de bpm is toch om gestoord van te worden

    Login om te reageren
  35. Danny zegt

    16 februari 2009 om 12:24

    geef mij maar deze
    http://z.about.com/d/cars/1/0/s/k/sub_08impreza25ised_rear.jpg
    vind ik beter dan die hatch-variant. jammer dat de sedan niet in NL te koop staat :(

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North