• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoeveel Rollers passen er in een Boeing 747 van KLM?

Auteur: nicolasr, gepost 6 april 2016 om 22:03 – 37 Reacties

Afbeelding Hoeveel Rollers passen er in een Boeing 747 van KLM?Afbeelding Hoeveel Rollers passen er in een Boeing 747 van KLM?Afbeelding Hoeveel Rollers passen er in een Boeing 747 van KLM?Afbeelding Hoeveel Rollers passen er in een Boeing 747 van KLM?Afbeelding Hoeveel Rollers passen er in een Boeing 747 van KLM?Afbeelding Hoeveel Rollers passen er in een Boeing 747 van KLM?

Die past daar makkelijk in
Net zoveel als in de garage van een flinke villa, dat kan ik je alvast verklappen.

Afgelopen maand was het een feest op Schiphol, zowel voor de auto- als vliegtuigspotter! En niet alleen voor hen, ook voor de piloten van deze Jumbo was het een bijzondere dag. Die kregen een leuke verrassing toen ze in hun briefing te horen kregen wat ze moesten vervoeren. Er moest namelijk een stel Rolls-Royces van Amsterdam naar Johannesburg worden gebracht. 8 stuks in totaal, totale waarde ruim 4,5 miljoen euro. Dat is geen probleem, in de buik van zo’n Jumbo passen makkelijk 13 Phantoms, groot genoeg. En aangezien er niet alleen Phantoms meegingen, maar ook Ghosts, Wraiths en de nieuwe Dawn, weet je zeker dat het paste.

De kostbare vracht begon zijn reis in Engeland, bij de fabriek in Goodwood. Daar waren de acht ‘bespoke’ Rollers even daarvoor in elkaar gezet voor een leuke bijeenkomst in Zuid-Afrika. De wagens zijn vervolgens op de truck geladen en naar Schiphol gereden. Overigens mogen auto’s niet zomaar worden ingeladen. Allereerst mag de benzinetank niet voor meer dan een kwart zijn gevuld en als tweede moeten de accu’s worden losgekoppeld, om vonken te voorkomen. Toen dat was gebeurd werden ze op pallets geladen en hup de buik van de vliegmachine ingeschoven. Net zo makkelijk.

De auto’s waren bedoeld voor een persbijeenkomst in Stellenbosch, alwaar een stel ontzettend gelukkige journalisten er mee mochten stoeien. Dat gold helaas niet voor een simpele blogger, die er alleen maar over mag schrijven. Maar ach, da’s ook best leuk eigenlijk!

In de gallery staan nog wat extra foto’s van dit bijzondere tafereel.

Ook interessant!

  • Rolls-Royce Wraith komt in stad zonder benzine te staan [video]
    Rolls-Royce Wraith komt zonder benzine te staan [video]
  • Deze Rolls-Royce Dawn is even bruut als overbodig
  • Rolls-Royce Ghost Black Badge is de sportieve optie
  • Mansory gaat nu écht los op de Rolls-Royce Ghost

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

dawn, ghost, klm, phantom, Rolls-Royce, schiphol, vliegtuig, wraith

Vorig bericht: « Fapvoer voor de liefhebber; gloednieuwe E39 M5 te koop
Volgend bericht: Lezersvraag: Welke smoes gebruik jij als je wil afdingen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. lazia zegt

    6 april 2016 om 22:10

    Als er nog één over blijft, rij ik hem met veeeeeeel plezier naar de klant toe!

    Login om te reageren
  2. misterdrogba zegt

    6 april 2016 om 22:12

    Vast wel een stressy dagje voor de beste man die ze zonder krassen in het vliegtuig moest krijgen.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      7 april 2016 om 00:30

      @misterdrogba: Als het drie Gallardo’s zijn is het net zo moeilijk/makkelijk. Het zal wel meevallen.

      Login om te reageren
  3. cadrez zegt

    6 april 2016 om 22:13

    Johannesburg. Een van de gevaarlijkste steden ter wereld. Dan rij ik daar toch liever rond in een brakke starlet zodat ik wat onder de radar kan blijven? .

    Login om te reageren
    • 205GTI16 zegt

      6 april 2016 om 22:52

      @cadrez: valt ook wel weer mee. Zijn genoeg steden die gevaarlijker zijn….

      Login om te reageren
      • capogbe zegt

        7 april 2016 om 00:24

        @205GTI16: 8 om precies te zijn… In de hele wereld

        Login om te reageren
        • 205GTI16 zegt

          7 april 2016 om 04:17

          @capogbe: LOL…. Ik weet niet waar jij je op baseert, maar er zijn complete landen met al hun steden die gevaarlijker zijn dan Johannesburg. Mijn leven loopt meer gevaar in Nigeria, Tsjaad, Egypte, India, Pakistan, Afghanistan, Brazilië, Colombia om zo maar even wat landen te noemen. Kan het rijtje nog veel langer maken en ja allemaal bezocht omdat ik voor mijn werk op bijna elke plek op deze wereld kom. Ben in Joburg zelfs in de townships geweest 3 weken lang met een nieuwe wagen en er is geen zak gebeurd. Vergeleken met de landen die ik net al noemde is Joburg een verademing….

          Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            7 april 2016 om 09:38

            @205GTI16: Ik denk niet dat warzones worden meegerekend.

            Login om te reageren
          • fmgarcia zegt

            7 april 2016 om 09:38

            @205GTI16: Al ben ik het 100% met je eens.

            Login om te reageren
  4. cadrez zegt

    6 april 2016 om 22:15

    Wel blijft die phantom een voiture hors categorie. Echt. Wat voor een lekker enorm bakbeest is dat.

    Login om te reageren
  5. dutchcorvette zegt

    6 april 2016 om 22:19

    Doe mij maar die Dawn

    Login om te reageren
  6. gerjan zegt

    6 april 2016 om 22:24

    Ze hebben vast wel is duurdere lading aan boort en vast ook wel is mooiere. Echt mooi kan je deze auto’s niet noemen.

    Login om te reageren
    • nicolasr zegt

      6 april 2016 om 22:26

      @gerjan: Eens. En dan bedoel ik niet dat ik het met je eens ben…

      Login om te reageren
      • cadrez zegt

        6 april 2016 om 22:29

        @nicolasr: boord* . Nu we toch bezig zijn.

        Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      6 april 2016 om 22:35

      @gerjan: zo moeilijk is het toch ook weer niet

      Login om te reageren
  7. baworm7 zegt

    6 april 2016 om 22:25

    Dat zou pas echt de ultieme roadtrip zijn, met acht gloed nieuwe Rollsen naar Johannesburg scheuren vanuit Amsterdam

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      6 april 2016 om 22:39

      @baworm7: ik doe dat gedeelte door Afrika toch liever in een 30 jaar oude hilux dan in een auto van 6 ton

      Login om te reageren
      • baworm7 zegt

        6 april 2016 om 22:44

        @janmetdelangeachternaam: Kijk, zo lang het niet mijn auto is…

        Login om te reageren
  8. babybenzer zegt

    6 april 2016 om 22:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    6 april 2016 om 22:34

    Je zou zeggen dat er in GB genoeg vlieg velden zijn om te vliegen met die krengen, raar dat ze dan naar Schiphol gaan.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      6 april 2016 om 22:39

      @henkhupelschoten: Zo vreemd is dat niet. Schiphol is een belangrijke overslag luchthaven voor vervoer naar het oosten en westen.

      Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      6 april 2016 om 23:35

      @henkhupelschoten: Schiphol is ook thuisbasis van Martinair (nog wel) staat op plek 15 van grootste cargo maatschappijen van de wereld. Mijn vader heeft ook vaak genoeg dit soort auto’s gevlogen, zelfs een keer de wtcc waggie van Tom coronel. Dus zo gek nog niet

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        7 april 2016 om 20:57

        @thefmanl: Bestaat martinair nog? Dacht dat langzaam ingeslapen zou worden. Kom eigenlijk ook nooit op Schiphol dus zal wel aan mij liggen. Laatste keer was vorig jaar mei en daarvoor was het alweer 7 jaar geleden. Weer wat wijzer !

        Login om te reageren
        • thefmanl zegt

          8 april 2016 om 07:43

          @henkhupelschoten: ze worden ook langzaam in slaap gebracht weer 37 man eruit. Mijn vader op tijd vrijwillige vertrek regeling genomen en kon gelukkig terecht bij Qatar airbags, en daar zit intussen de helft van martinair

          Login om te reageren
  10. rydodrive zegt

    6 april 2016 om 22:39

    Verrassing? Ik denk dat piloten wel meer dan alleen Rolls-Royces vervoeren bij de cargo?

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    6 april 2016 om 22:45

    Gave foto`s! De Rolls heb ik dan weer wat minder mee.

    Login om te reageren
  12. thefmanl zegt

    6 april 2016 om 23:00

    Alleen er klopt hier iets niet. KLM cargo?? Dat bestaat niet meer. Die kut KLM’ers en vnv zitten Martinair alleen maar verder de grond in te stampen. (Dat moest er ff uit)

    Login om te reageren
    • insurgent zegt

      6 april 2016 om 23:40

      @thefmanl: Als KLM zegt dat het door het KLM Cargo Team is uitgevoerd, dan zal dat wel zo zijn toch?

      Login om te reageren
      • thefmanl zegt

        7 april 2016 om 08:57

        @insurgent: nope, KLM cargo bestaat niet meer. Ze hadden alles van cargo aan Martinair gegeven en Martinair alles dat over was van de passagiers aan KLM. Zitten waarschijnlijk gewoon Martinair piloten in. Je hebt namelijk speciale training nodig voor cargo.

        Login om te reageren
  13. papa zegt

    7 april 2016 om 06:03

    Een volle tank is minder gevaarlijk dan een tank waar maar een kwart in zit

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      7 april 2016 om 10:19

      @papa: een volle tank lijkt mij niet wenselijk in een vliegtuig wat in een zeer lage druk gebied gaat vliegen.

      Login om te reageren
  14. gregorius zegt

    7 april 2016 om 08:56

    Toch een appartte route. Er gaat een hoop cargo heen en weer tussen UK en Zuid Aaf. KLM zal wel de goedkoopste zijn geweest met AMS – Joburg en die hadden waarschijnlijk weer een andere vrachtje klaar staan in Joburg. Stellenbosch 1400km van Joburg airport; Kaapstad luchthaven ligt om de hoek; waar ook de grootste vliegtuigen kunnen laden.

    Login om te reageren
    • thefmanl zegt

      7 april 2016 om 08:58

      @gregorius: standaard route. Martinair vliegt altijd direct naar joburg. Meestal hebben ze bloemen mee naar joburg, maar nog nooit mee gemaakt dat ze indirect vliegen

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        7 april 2016 om 09:03

        @thefmanl: Probeerde meer te zeggen dat het interessant is dat het dus een stuk goedkoper was om ‘de normale cargo route te voeren’ en de extra moeite er voor te doen om 13 Rollsje verder weg naar Ams te sturen en ook weer van Joburg naar Stellenbosch te vervoeren.

        Login om te reageren
        • thefmanl zegt

          7 april 2016 om 16:10

          @gregorius: je moet ook realiseren dat martinair/klm geen rechten heeft om van UK naar joburg te vliegen. het ziet er allemaal heel onlogisch uit maar het is juist het meest logisch. dat is de cargo wereld zo goed koop mogelijk met de middelen die je hebt.

          Login om te reageren
    • lowlow zegt

      7 april 2016 om 10:50

      @gregorius: intterresantte spelling van appartte

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        7 april 2016 om 10:54

        @lowlow: heb weer eens een nieuwe laptop gekregen op werk. Deze keer hebben ze geblokkeerd dat ik talen kan installeren en NL zat niet in het pakket.

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North