• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hollandse glorie? Soleil Anadi

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 april 2011 om 14:10 – 19 Reacties

Soleil Anadi


Het zijn voornamelijk buitenlandse luxemerken die de beursvloer in Monaco domineren, maar de show heeft ook een Nederlands tintje. De Soleil Anadi beleeft er zijn primeur, gestyled door Ugur Sahin Design.

Ugur Sahin kenden we nog van met name de schitterende Corvette Z03. Op dit concept heeft zijn team van coachbuilders nog een paar jaartjes geschaafd, et voila: de Soleil Anadi, een wagen die gereed is voor (gelimiteerde) productie. Overigens is het geen 100% Nederlands product, want

Onder de motorkap vinden we een motorblok uit de Corvette C6, dat getuned is naar om en nabij de 650 pk, net iets meer dan een ZR1 dus. Verantoordelijk voor de totstandkoming van dit alles zijn Sahin, Axel van Mourik (een partner in het bedrijf), en een Indiase eigenaar, die woonachtig in New York is. Op deze foto kan je ze alle drie bij elkaar zien (en dan mag jij raden wie wie is).

Naast de live-gallery vind je hieronder officiële shots en de gallery van de Z03 als vergelijkingsmateriaal. Meer informatie op de officiële website. Veel klikplezier gewenst!



Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, coachbuilding, Corvette, Supercars, top-marques, top-marques-2011, ugur-sahin

Vorig bericht: « Renault koppelt Facebook met auto’s en de AutoRAI
Volgend bericht: Keating ZKR, 2002 pk én Britse slikheksen »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    14 april 2011 om 14:20

    Ik wil graag iets positiefs zeggen, maar nee, ik word er niet door gegrepen. Achterkant vind ik too-much. Een ruitje tekenen op de B-stijl is echt heel erg Daewoo Cruze… Ik kan het geen elegante oplossing vinden. Daarnaast: dat een concept niet 100% netjes afgewerkt is, oke. Maar als je op top-marques staat kan een panel-gap zoals op soleil-1434.jpg echt niet imho.

    Zo, ben mijn azijn weer kwijt :)

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      14 april 2011 om 16:37

      @baasbas: http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/30/mooi-he-alles
      Nuff said…

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        15 april 2011 om 19:11

        @AutomotiveDesigner:

        Wellicht ging ik er vanuit dat uit de eerste zin van mijn commentaar zou blijken dat ik vooropgesteld veel respect heb voor iemand die zijn droom najaagt en gewoon zelf een sportwagen bouwt. Dat het hem dan vervolgens nog lukt ook is an sich al een hoogstandje. Toegegeven, dat had ik best meer mogen benadrukken.
        Maar het stukje wat jij quote suggereert dat ik het ontwerp fantastisch moet vinden, alleen al omdat hij zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Dat gaat mij te ver. Dat doe je met kinderen. Die steek je veren in hun reet vanwege de prestatie, ongeacht het resultaat. Op een bepaalde leeftijd moet je daarmee ophouden, anders gaan ze meedoen met Idols en Hollands got talent en dergelijke shit :-) Zo ook bij dit ontwerp. Respect dat hij het doet, maar van het resultaat kan ik alleen warm worden van het neusje. Die ziet er strak uit. De zijkant heeft al wat missers. Zo is er een ruitje ‘getekend’ op de B-stijl. Dat vind ik not done. Daarnaast heeft hij de spiegel (die naar beneden lijkt te wijzen in contrast met de lijnen van de auto) op dezelfde lelijke plek gelaten als de Corvette. De A-stijl wordt naar onder toe breder, in mijn ogen hoort die spiegel daar. Niet midden op de deur. Waarom wordt die stijl anders breder. (ook lelijk bij Corvette dus) Ook de sidelights zijn 1 op 1 overgenomen. Dat zou ik niet gedaan hebben, maar lelijk kan je het ook weer niet noemen. Het is alleen wéér een associatie met de Corvette waar hij op gebaseerd is. Al met al zie je de Corvette er heel erg doorheen. Lijkt mij niet zo positief.
        Dan nog die achterkant. De voor- en zijkanten hebben een zekere gematigde uitstraling met klassieke lijnen. De achterkant vloekt bij dat geheel. Die is bizar gestyled. De eerste tekeningen van die Z03 concept kan mij dan meer bekoren..

        Zo voldoende nuance aangebracht?

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          15 april 2011 om 19:51

          @baasbas: Beste vriend, goed beargumenteerd. :D Goede, duidelijke en uitgebreide nuancering. Wat de uniformiteit van designtaal betreft geef ik je helemaal gelijk. Bovendien ben ik blij om te weten dat ik niet de enige ben die de zijspiegels graag aan de A-stijlen bevestigd ziet.

          Login om te reageren
  2. mattraket zegt

    14 april 2011 om 14:22

    Mee eens, de Fisker Karma op de achtergrond trekt me meer.

    Login om te reageren
  3. VeniVidiVici zegt

    14 april 2011 om 14:25

    Nee, dan ga ik toch liever voor de real one and only Corvette ZR1 :)

    Login om te reageren
  4. dotternetta zegt

    14 april 2011 om 14:34

    Hoe heet die andere indier ook al weer?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      14 april 2011 om 16:42

      @dotternetta: Wellicht bedoel je de Bengaal Leepu? Dat is geen Indiër.

      Login om te reageren
    • Yeelen zegt

      14 april 2011 om 18:54

      @dotternetta: De welke van de andere 1.1 miljard Indiërs bedoel je?

      Login om te reageren
  5. bosje zegt

    14 april 2011 om 15:16

    Voorkant, zijkant, en raamstijlen leken veelbelovend tot ik de achterkant zag…

    Login om te reageren
  6. StijnB zegt

    14 april 2011 om 15:31

    Valt nog steeds op als een omgebouwde vette, de algemene lijn en de A-stijl verraden hem nog steeds…

    Login om te reageren
  7. carmasterr zegt

    14 april 2011 om 16:35

    Schuin van voren lijkt het wel de vergeten Pontiac versie van de Corvette C6.

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    14 april 2011 om 18:58

    Miljaar. Die Z03 rendering zag er een pak smakelijker uit…

    Login om te reageren
  9. Modus zegt

    14 april 2011 om 20:55

    Vind het net een 599GTB, helemaal het eerste plaatje.

    Login om te reageren
  10. bozewolf zegt

    14 april 2011 om 22:43

    Duidelijk te zien dat het op een Vette gebaseerd is, desalniettemin wel heel fraai.

    Login om te reageren
  11. deejoy79 zegt

    14 april 2011 om 23:55

    Dit WAAAAANZINNIGE ontwerp is ontworpen door MIJN mannetje!!! Dit was zijn 1e première en gelijk in Monaco!!! Als iemand een “one-off” ontworpen wil hebben en in productie wil laten gaan…kijk maar eens op zijn website ugursahindesign.com

    SCHATJE IK HOU VAN JE!!!!

    Liefs jou vrouwtje!!!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      15 april 2011 om 20:00

      @deejoy79: Leuke site! Vind de SLR concept erg geslaagd.

      Login om te reageren
  12. Cantago zegt

    19 april 2011 om 16:50

    Overdreven tuning dit, niet mooi dus. Dat panel gap valt btw wel mee toch?

    Login om te reageren
  13. corvettez06 zegt

    22 mei 2011 om 14:33

    hoe verziek ik een corvette , hou daar aub mee op zeg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North