• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Civic e:HEV wordt ideaal import-export product

Auteur: willeme, gepost 24 maart 2022 om 09:58 – 12 Reacties

Honda Civic e:HEV

De Honda Civic e:HEV kan een klein hitje worden in Nederland.

Honda is af en toe een raar merk. Ze maken de meest toffe producten van erg hoge kwaliteit. Vervolgens kunnen de andere afdelingen van Honda er een potje van maken. Zo kregen ze het voor elkaar om TWEE keer commercieel te floppen met hun supercar (de Honda NSX) en koopt niemand de Honda e (terwijl iedereen geïnteresseerd was). Erg knap.

Mar deze Honda Civic e:HEV moet het tij kunnen keren. Wij Hollanders zijn namelijk gek op hybride-Civics. In 2008 en 2009 waren ze niet aan te slepen, in beide jaren werden er meer dan 6.000 van verkocht. Ter referentie, afgelopen jaar verkocht Honda in totaal nog geen 800 auto’s. Destijds lag dat overigens aan het nieuwe fenomeen van een bijtellingsvriendelijke Civic. Al die populaire imports zijn overigens vervolgens massaal geëxporteerd.

Honda Civic e:HEV

Hybride

Maar laten we even kijken naar deze Honda Civic e:HEV. Qua uiterlijk wijzigingen zijn er een paar kleine afwijkingen. Maar ook in het dit geval kun je opgelucht ademhalen, als je de vorige generatie te extravert vond.

Honda Civic e:HEV

Het is duidelijk dat de auto specifiek bedoeld is voor Europa: de hybride Civic komt alleen als vijfdeurs hatchback op de markt. Het is best een vernuftig systeem (het blijft immers een Honda). Er zijn twee elektromotoren aanwezig, die samenwerken met een 2.0 ‘Atkinson-cycle’ viercilinder. Het systeemvermogen is 184 pk en het systeemkoppel 315 Nm.

Honda Civic e:HEV

Thermische Efficiency Honda Civic e:HEV

Wat dat doet met de prestaties of het verbruik, weten we nog niet. Wel zegt Honda dat de Civic e:HEV een van de gunstigste cijfers haalt als het gaat om thermische efficiency. Je kunt kiezen uit vijf rijmodi: Eco, Normal, Sport, Individual en Verstappen.

Honda Civic e:HEV

Die laatste is verzonnen, maar zou wel leuk zijn. De hybride Civic komt deze herfst naar Europa toe en staat ook bij de Nederlandse Honda-dealers.

Meer lezen? Naar deze onthullingen kijken we uit in 2022!

Ook interessant!

  • Honda Civic vijfdeurs
    Honda Civic vijfdeurs krijgt zeer slechte marketing
  • Video - deze Honda Civic is goed voor je conditie
  • Video: haastige Honda heeft heel veel haast
  • Zó komt de nieuwe Honda Civic bij de dealer te staan

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, Honda, Hybride

Vorig bericht: « Wereldkampioenschap Mercedes kleine kans, aldus Toto
Volgend bericht: Nieuwe Cupra crossover met 100 km range onderweg naar NL »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    24 maart 2022 om 10:10

    Fraaie techniek in een prima verpakking. Ik hoop alleen maar dat ze bij Honda dit stukje prachttechniek niet bij voorbaat al uit de markt prijzen, want ook die miskleun heeft ze, zeker bij de ICE auto’s, al menig klanten (lees: leaserijder) naar de concurrentie doen overstappen. Maar ik vrees eerlijk gezegd het ergste.

    Login om te reageren
    • hondafiel zegt

      24 maart 2022 om 10:43

      (Rij-)Kwaliteit van en dus duurzaamheid mag wat kosten. Wil je minder uitgeven dan zijn er genoeg andere fabrikanten.

      Login om te reageren
      • sleuteltje13 zegt

        24 maart 2022 om 11:40

        Gezien de dramatische verkoopcijfers in Nederland zullen Honda dealers dezelfde gedachte hebben.

        Login om te reageren
      • EJS zegt

        24 maart 2022 om 13:48

        Die duurzaamheid valt in mijn ervaring wel mee. Mijn moeder heeft een Civic hybride uit 2008. Behalve behoorlijk verroest (ik bedoel, er is al een aantal keren aan gelast om hem door de APK heen te krijgen, zo oud is de auto nog niet), zijn de onderhoudskosten ook echt gigantisch. Inmiddels staat er 250k km op de klok en is de auto toe aan het 3e(!) accupakket, is de CVT bak aan vervanging toe, is de katalysator al een keer vervangen, is de hele achteras al vervangen (schijnt een bekend kwaaltje te zijn..), en ook de reguliere onderhoudskosten zijn hoog. Hij gaat er binnenkort uit en is in dermate goede staat dat hij rechtstreeks naar de sloop mag. Mijn (privé) auto’s zijn meestal ouder en hebben fors meer kilometers als ze op de sloop belanden.

        Moet overigens zeggen dat ik hem wel lekkerder vind rijden dan de Prius, dat de stoelen en de zitpositie heel fijn zijn en dat ik zelden een stuur gevonden heb dat lekkerder in de hand ligt. Ik ben er een keer mee naar Italië gereden – omdat mijn toenmalige auto daar ongeveer twee keer zoveel benzine voor nodig had als die van haar – en het is echt wel een okay ding om in te rijden. Tot 150 km/u komt hij best lekker mee met het verkeer in redelijke rust, rijdt lekker stabiel rechtuit en is voor een hybride ook nog best fijn de bocht om te krijgen. Mijn moeder reed er, met goede accu, 5,3l/100km mee. Ik haalde in 2 weken vakantie naar Italië 6,2 en dan reed ik goed door.

        Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    24 maart 2022 om 10:29

    Ziet er best goed uit. Strak, clean en geen achterlijk grote grille of rare voegen en vouwen 👍

    Login om te reageren
    • smex zegt

      24 maart 2022 om 12:39

      @rollingstoned: dit vind ik dus ook. Meeste autofabrikanten ontwerpen schreeuwend ogende auto’s en dat resulteert meestal in een designbende. Deze Civic is prettig om naar te kijken.

      Login om te reageren
  3. dtwo zegt

    24 maart 2022 om 10:58

    Als de 14%-bijtellingscategorie ook terugkeert zou deze Civic best wel eens een gigantisch succes kunnen worden ja…. Positionering hier in Nederland zal wel weer een dingetje worden. Hij gaat qua maatvoering richting de Octavia maar qua prijsvoering niet verwacht ik. Dat gaan demense niet snappen, laat staan dat ze ervoor willen betalen.

    Login om te reageren
  4. dijan zegt

    24 maart 2022 om 11:16

    Vind m veel op de Audi a5 lijken.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    24 maart 2022 om 11:39

    Deze auto kies je alleen als je schoonvader een Honda dealerschap heeft.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      24 maart 2022 om 12:26

      Ik zou zeggen : aanstaande schoonvader.

      Login om te reageren
  6. martingtv zegt

    24 maart 2022 om 11:58

    Een systeemvermogen van 184 pk en een systeemkoppel van 315 Nm, klinkt een beetje weinig voor 1 bezine motor en 2 elektro motoren.

    Login om te reageren
  7. EJS zegt

    24 maart 2022 om 13:50

    Heeft wat mij betreft één van de fraaiste interieurs in deze klasse!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North