• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda Civic Type-R Modulo concept

Auteur: Wouter, gepost 28 december 2007 om 11:01 – 43 Reacties

Honda Civic Type-R Modulo


Op de 2008 autoshow van Tokyo zal Honda een spannende concept onthullen: de Civic Type-R Modulo.

De Modulo is een street-legal, op het circuit geënte versie van de Type R. Aan de buitenkant zien we dan ook (vrij lelijke) 19″ lichtmetalen velgen met 225/35 R19 banden, een spoiler op de achterklep en “Lexus-style” achterlichten. Binnenin is het veel spannender: daar laat Honda zien dat ze serieus hebben gepoogd om gewicht te besparen. De deurpanelen zijn vervangen door carbon exemplaren en de deuren zelf open je met een touwtje. Ook de standaard voorstoelen waren niet goed genoeg en zijn vervangen door lichtgewicht Recaro exemplaren. (via carscoop)

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Honda Civic Type-R Modulo

Ook interessant!

  • Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
    Koop de Honda Civic Type R van Max Verstappen
  • Onopvallende Civic Type-R
    Onopvallende Civic Type-R in het echt is incognito
  • nieuwe Civic Type R
    Aankomende Civic Type-R wordt absolute verkoophit
  • Nieuwe Civic Type R
    Nieuwe Civic Type R wordt episch (en minder lelijk)

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

civic, concept, Honda, type-r

Vorig bericht: « Mazda Furai – rotary ethanol power
Volgend bericht: Iedereen aan de Rolls! 10% meer Phantoms in 2008 »

Lees Interacties

Reacties

  1. DJD zegt

    28 december 2007 om 11:05

    da’s pas bruut

    Login om te reageren
  2. Trobken zegt

    28 december 2007 om 11:05

    Not my kind of taste, maar er zullen wel mensen zijn die ’t geweldig vinden…
    Ah, zolang het ding maar goe vooruit gaat en de wegligging en betrouwbaarheid ok is…

    Login om te reageren
  3. mats89 zegt

    28 december 2007 om 11:05

    lelijke kleur interieur en waarom die goedkope pauperachterlichtjes. oowja die bestikkering is ook lelijk en de velgen ook.
    uhm….pluspunten….tja…het is een concept

    Login om te reageren
  4. DaBlanco zegt

    28 december 2007 om 11:10

    Een dergelijke, “normale”versie, Civic type R is al eens door Fifth Gear getest. Deze is exclusief voor de Japanse markt, dus de vraag is waar deze ‘gestripte’ versie zal worden geleverd.

    Ik vind deze versie van de type R toch iets mooier dan de huidige Europese versie. De velgen zijn op zich niet lelijk, echter het vage zwarte plastic wat er tussen de spaken gestoken is is afgrijselijk.

    Fifth Gear al hier –> http://www.youtube.com/watch?v=orHB1tFGRfg
    Japanse TV al hier –> http://www.youtube.com/watch?v=nELM-Vgp1ks&feature=related

    Login om te reageren
  5. DJD zegt

    28 december 2007 om 11:10

    na okee het interieur kan beter

    Login om te reageren
  6. STJ zegt

    28 december 2007 om 11:12

    Dit is een type R en niet die fake ding die wij krijgen.

    Login om te reageren
  7. Phils zegt

    28 december 2007 om 11:19

    Kleur van de binnenkant en de lay-out van het dashboard is duidelijk geïnspireerd op de Lamborghini Reventon

    Login om te reageren
  8. ErikV zegt

    28 december 2007 om 11:20

    Tis een concept, vandaar de typisch Japanse ‘overdreven’ styling. De achterlichten hoeven van mij niet zo, is nutteloze overkill.

    Het interieur is qua gewichtsbesparing (Carbon Fibre!) wel erg stoer! Ook kan ik me voorstellen dat de velgen en de diffusor achter meehelpen met het verkleinen van de CW-waarde.

    Keep in mind, deze auto is voor Japanse markt gemaakt… Daar is het normaal om een wagen te kopen om wekelijks op een van de vele circuits te rijden.

    Voor een markt zo als NL is deze wagen compleet niet geschikt, omdat men hier vaak alleen kijkt naar zaken zoals leer, climatecontrol, metallic lak, 20″ wielen enz, omdat het toch 99% een dagelijkse auto voor woon-werk is.

    Zaken als weggedrag en rijbelevenis zijn dan minder belangrijk.

    Verder zullen we deze Civic (de Sedan-versie) niet in Nederland als Type R zien. Wij moeten het doen met de mildere Hatchback helaas! Het is ook een schande dat de Coupe niet naar Europa komt, de Si met 198BHP (US markt) is gewoon een zeer stijlvolle wagen.

    Wederom erg jammer dat Honda EU/NL dit niet oppakt! Net zoals de laatst Integra Type R/RSX! Schande.

    Login om te reageren
  9. bramwillemse zegt

    28 december 2007 om 11:21

    Ook al draagt een Civic Sedan een Carbon ring, het is en blijft een lelijk ding.

    Login om te reageren
  10. ErikV zegt

    28 december 2007 om 11:31

    @bram,

    Geniale onderbouwde reactie, bravo!

    Login om te reageren
  11. Eddy zegt

    28 december 2007 om 11:37

    Ik wil niet vitten, maar eigenlijk betreft de plaats van openbaring, het Tokyo Auto Salon, kortweg TAS. Ter info.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    28 december 2007 om 11:39

    En? Is deze voorzien van een hybride module? Ik bedoel de Civic sedan is bij ons de hybride variant, en ik kan me niet voorstellen dat Honda Nederland naast de hybride Civic Sedan een klimaatverandering aanjagende niet hybride Type-R versie van diezelfde Civic sedan gaat zetten.

    Login om te reageren
  13. Frank zegt

    28 december 2007 om 11:42

    Kleuren + stickers -4 punten, stuurtje +1 punt…
    plakplaatjes velgen, nog minder luchtweerstand?
    2.0 Vtec motor + 4 punten

    Snap alleen niet dat ze dit bij een sedan doen, wat heb je in godsnaam aan die achterste deuren met ergo ruimte?

    Ik kom er graag 1 tegen bij het stoplicht niet te min, sta je best voor lul met je straatlegale race auto en 30 knipperlichten in de cockpit, ik wil dat gezicht in mijn achteruitkijk spiegel wel zien :)

    Login om te reageren
  14. ErikV zegt

    28 december 2007 om 11:48

    @Frank,

    Zou wel eens vies tegen kunnen vallen, vooral op het circuit.

    In Japan is de Type R niet in Hatchback formaat leverbaar, volgens mij is de Hatchback voorbehouden aan de Europese markt, net zoals de Coupe alleen leverbaar is in Noord-Amerika.

    Verder heeft de Type R Sedan in Japan iets meer vermogen, 225PK uit de 2.0 i-VTEC en een LSD (Limited Slip Differential). Doe mij de Sedan Type R maar tov de EU Hatchback Type R!

    Login om te reageren
  15. ErikV zegt

    28 december 2007 om 11:53

    @mashell

    De Hatchback Type R in Nederland heeft op zich dezelfde 2.0 i-VTEC motor, welke aan alle huidige en toekomstige milieu-eisen voldoet, dus jouw verhaal mbt de Sedan Type R gaat niet op.

    Verder is Hybride zwaar overhyped. De Prius haalt slechts met moeite 1 op 18 en dan moet je niet op de snelweg rijden. Die 200 kg aan accu’s meezeulen helpt dan niet.

    Login om te reageren
  16. Rik zegt

    28 december 2007 om 12:15

    @ Bram: keigoed!

    Als die velgen nou open waren geweest was er nix mis mee. Maar die dichte zwarte stukken; Blèèèèèègh!

    Het stuur daarentegen: PRACHTIG!

    Login om te reageren
  17. Apache zegt

    28 december 2007 om 12:17

    Zelfde vermogen als de gewone Type-R?

    Login om te reageren
  18. jimmy zegt

    28 december 2007 om 12:35

    jongens kom op, wat een lelijke strontbak is dit zeg!

    Login om te reageren
  19. Lout zegt

    28 december 2007 om 12:37

    Leuke wagen voor een japanner!

    Login om te reageren
  20. Frank zegt

    28 december 2007 om 12:46

    @erik… ik ken de type-r’s ook op het circuit. Vooral de type-r’s die nog duurdere remmen hebben als de aanschafwaarde van hun auto doen het echt prima.
    Serieuze leuke jongens en tot aan het racistische fanatiek aan hun type-r. :)
    Begrijp wel wat je beter aan deze type-r vind als de hatchback.

    Ook al trekken ze 230 pk uit een 2 liter,

    Deze concept is en lelijk en op straat wordt ie door iets teveel auto’s zoek gereden.
    En dan sta je best voor aap met je stickervelgen en kerstboom verlichting, ik kan alleen maar hopen dat ze dan geen helmen ook nog gaan dragen anders is de vergelijking met die japannertjes in de “Cannonball Run” snel gemaakt :)

    Login om te reageren
  21. daytona zegt

    28 december 2007 om 13:17

    echt toffe vormgeving

    Login om te reageren
  22. daytona zegt

    28 december 2007 om 13:47

    aleen als ik een auto koop moeten er natuurlijk wel kopjeshouders inzitten

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    28 december 2007 om 14:00

    Die velgen zijn dus dicht gemaakt voor stroomlijn, neem ik aan. Waarom hebben ze ze dan niet helemaal dichtgemaakt, in plaats van er een paar plastic klepjes op te plakken? Is dit alleen voor het geval dat je alleen een hoge snelheid wil racen? Het lijkt me dat als je gaat remmen met die klepjes, de remmen oververhitten. Dus voor een topsnelheidrun (dragrace?) klepjes erop, bij meer remmen (circuit) klepjes eraf, denk ik.

    Login om te reageren
  24. Robin zegt

    28 december 2007 om 14:22

    @Citrofiel: helemaal dichte wielen kan niet, dan koelen je remmen niet meer. Deze dingen zijn zo gemaakt dat ze maximale koeling aan de remmen geven, tegen een minimale luchtweerstand.

    Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    28 december 2007 om 14:25

    @ Robin; Dat snapte ik ook, daarom vroeg ik me de reden van deze dingen af. Het is dus een compromis, met volgens mij een verschuiving naar luchtweerstand ipv koeling. Er lijkt weinig opening te zijn…

    Login om te reageren
  26. Mustang zegt

    28 december 2007 om 14:40

    Dat stuurtje is een beetje bij ferrari af gekeken? of niet?

    Voor de rest wel een mooie auto!

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    28 december 2007 om 15:12

    Mensen……..zien jullie het ook? Ja hoor, het gaat er zeker wel aankomen na het zien van deze foto’s! The fast and the furious part zusenmezo………Hoeveel delen zijn er eigenlijk?

    Login om te reageren
  28. johan zegt

    28 december 2007 om 15:17

    de Type R uitvoering in japan heeft dezelfde motor als de Type R uitvoering in Nederland.

    alleen heeft de uitvoering in Japan 225 pk. En zeg je wel van 0-100 in 6,2 seconden….

    volgens mij zijn er weinig autos in dezelfde prijsklasse te vinden die dezelfde prestaties leveren en dat ZONDER turbo ;-)

    verder zijn sommige zaken aan deze Type R beetje te overdreven, ook niet mijn smaak…maarja dat is bij de meeste Concept Cars zo….en Japanners houden daar ook wel van!!!

    Login om te reageren
  29. Juppe zegt

    28 december 2007 om 15:25

    Dat de Type-R in Japan meer vermogen heeft komt voornamelijk doordat ze in Japan benzine met een octaangetal van 100 hebben. Dan kun je net ff wat verder gaan.

    Dit Modulo concept is niks voor mij trouwens. Vind geen van die opgeplakte onderdelen recht doen aan de auto.

    Login om te reageren
  30. johan zegt

    28 december 2007 om 15:46

    @ juppe….

    dat is niet de hoofdreden, maar:

    simpelweg is de motorruimte van de hatchback versie in nederland te klein (en dus kleiner van de sedan versie) om nog meer vermogen uit de motor te halen.

    Bij meer vermogen zou de koeling nog groter moeten zijn bij een dergelijke hoogtoerige motor en daarvoor is de ruimte onder de motorkap van de hatchback nodig, en die ruimte is er dus niet…..

    Login om te reageren
  31. Juppe zegt

    28 december 2007 om 16:08

    @Johan,
    Oke, dat zou idd best kunnen. Maar vrijwel alle motoren in Japan (of igg de Honda vtec’s) hadden meer vermogen dan de Europese tegenhangers, en dit kwam door het soort benzine. Bij deze type-R zou er idd best meer verschil in kunnen zitten.

    Login om te reageren
  32. sjonnie zegt

    28 december 2007 om 16:20

    Dit mormel is nog lilleker dan het kapsel van wilders…..

    bah!

    Login om te reageren
  33. Robin zegt

    28 december 2007 om 16:28

    Verschil in vermogen komt niet door octaan gehalte. Verschil in vermogensgetallen komt door een andere methode van het vermogen meten (en de correctie’s daarover).

    Login om te reageren
  34. johan zegt

    28 december 2007 om 16:29

    @juppe

    dat klopt ook wel wat je zegt…er zal beste een paar pk’tjes meer uit kunnen komen door het octaangehalte, maar als je dezelfde benzin in de hatcback versie doet dan haalt deze bij echt de 225 pk niet…

    Login om te reageren
  35. ErikV zegt

    28 december 2007 om 16:52

    @Robin & @Juppe

    Aha, dat is dus de reden waarom de Japanse Sedan Type R in Fifth Gear compleet de vloer aanveegde met de Europese Hatchback Type R.

    Puur verschil van meten en een hoger octaangetal. Sure.

    Ding heeft gewoon een wildere spec motor en betere goodies, zoals LSD. Klaar.

    Login om te reageren
  36. ErikV zegt

    28 december 2007 om 16:56

    Ter info : http://www.youtube.com/watch?v=0Zss-aVRvpo

    Enjoy. Sedan Type R (geen concept) is echt wel een bruut ding!

    Login om te reageren
  37. Juppe zegt

    28 december 2007 om 17:06

    @Johan,
    Als je octaan 100 in een motor doet die ontworpen is voor octaan 95, zal dat niet veel helpen idd. Uiteindelijk zit er meer verschil in de motoren.

    Wat Robin zegt klopt ook (meting), maar van dezelfde auto’s waren de Japanse sneller. Werkelijk pk verschil zal door de afwijkende meting idd minder groot zijn.

    @ErikV,
    De sedan type R staat ook op een ander chassis (stijver), met double wishbone achter, waar de europese hatchback een torsie as heeft. Er zitten idd meer verschillen in de modellen. Zoals gewoonlijk komt het leukste spul hier niet naartoe.

    Maar bedankt voor de link, die had ik nog niet gezien.

    Login om te reageren
  38. jasper zegt

    28 december 2007 om 17:08

    onee nu krijgen we de civic war

    Login om te reageren
  39. ELB zegt

    28 december 2007 om 17:24

    Daar zitten lekkere gadgets op!! Beetje straattuner, maar dan netjes.

    Login om te reageren
  40. GRE zegt

    28 december 2007 om 17:25

    die wielen lijken wel klein vinden jullie niet?

    Login om te reageren
  41. johan zegt

    28 december 2007 om 17:41

    19 inch klein :D

    wat heb jij 26 inch? op je fiets… ;-)

    Login om te reageren
  42. MRTN zegt

    28 december 2007 om 19:33

    ik hoop dat hij snel is, want van zijn looks moet hij het niet hebben

    Login om te reageren
  43. Chief_S5 zegt

    28 december 2007 om 21:29

    Ziet er stoer uit, een echte Type-R. Alleen die witte achterlichten moeten weg, dat ziet er zo sjonnie uit.. Maar voor de rest doet het z’n naam eer aan. :)

    @ Johan: Ik heb lekker 28″ :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North