• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda Furai – rotary ethanol power

Auteur: Wouter, gepost 28 december 2007 om 09:11 – 98 Reacties

Mazda Furai


Een kleine teaser had Mazda al vrijgegeven, maar nu kunnen we de Furai in vol ornaat bewonderen.

Onder de motorkap vinden we een sterke wankelmotor net als bij de RX-8. Als brandstof gebruikt de Furai zuivere ethanol waarmee een totaal vermogen van 450 pk wordt gehaald. De naam van de Furai laat zich dan ook vertalen als “geluid van de wind”. Over enkele weken wordt de Furai officieel onthuld op de autoshow van Detroit.

Mazda Furai

Mazda Furai

Mazda Furai

Mazda Furai

Mazda Furai

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • Mazda 2 Hybrid
    Nieuwe Mazda 2 Hybrid komt heel bekend voor
  • mazda concertzaal
    Waarom muziek in een Mazda klinkt als in een concertzaal
  • Vernieuwde Mazda CX-5
    Vernieuwde Mazda CX-5 is lekker aangenaam dik

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, detroit-2008, furai, Mazda

Vorig bericht: « Toyota A-BAT Concept (hybride pickup)
Volgend bericht: Honda Civic Type-R Modulo concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. wapz zegt

    28 december 2007 om 09:15

    “Embrace the future”. Wie had tien jaar geleden kunnen denken dat auto’s er zo uit konden gaan zien, laat staan dat het er ook nog uitziet. Hulde voor Mazda, zeg ik!

    Login om te reageren
  2. Jandepandaman zegt

    28 december 2007 om 09:22

    Heel netjes…!

    Mooie lijnen heeft dit ding.
    Wat mij betreft is dit stukken beter als die ‘New Edge’ stijl met scherpe hoeken en zo van een tijdje terug.
    Als dit inderdaad een trend wordt, dan wordt wat mij betreft weer het mooi op de weg.
    …Maar smaken verschillen en ik voel nu al aankomen dat er hier spontaan mensen over hun nek zullen gaan…

    Login om te reageren
  3. Antoine zegt

    28 december 2007 om 09:22

    Zo mogen er meer van dit soort creaties op onze cirquits verschijnen , wat een droom van een auto zeg!

    Login om te reageren
  4. babbaloerie zegt

    28 december 2007 om 09:28

    Ben ik dan de enige die dit ding oerlelijk vind? D’r zit nog meer tupperware op dan een mazda met een veilsite bodykit!

    Login om te reageren
  5. FabianVTR16V zegt

    28 december 2007 om 09:39

    Persoonlijk vindt ik hem er echt fantastisch uitzien !!
    Maar blijft dit een circuit wagen of is het een voorbode voor iets ?

    Login om te reageren
  6. art zegt

    28 december 2007 om 09:42

    @ babbaloerie

    Nee, dit ding is echt te lelijk voor woorden
    Vooral de voorkant :shock:

    Login om te reageren
  7. Mikeee zegt

    28 december 2007 om 09:43

    Zal wel een aardige slok lusten. Ik ben zeer benieuwd.
    Wankels zijn om te beginnen al best dorstig en bovendien verbruiken ethanol-motoren vergeleken met hun benzine-neven zo’n 15~30% meer vlamvocht. (Heb ik ergens gelezen, zal wel Wikipedia zijn geweest over E85 en E100)

    Over het uiterlijk: mooi.
    Mag van mij zó de RX-9 worden genoemd. :-D

    Login om te reageren
  8. Coolguy zegt

    28 december 2007 om 09:47

    Wat een pareltje!
    Ik wil er een! :D

    Login om te reageren
  9. Tom zegt

    28 december 2007 om 09:49

    Dit vind ik een prachtige auto! echt eens een geslaagd design van mazda … ik hoop dat ze met hun productie wagens die kant opgaan :D

    Login om te reageren
  10. Apache zegt

    28 december 2007 om 09:52

    Prachtig stuntstaaltje van Mazda! Dit moet kunnen, ze hebben ballen! Hoewel ik vind dat er vanvoor iets teveel lagen lijnen zitten.

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    28 december 2007 om 09:57

    @ Jandepandaman
    Da’s toevallig, ik ga net spontaan heel hard over m’n nek. Wat een gedrocht! Doet me denken aan die tupperware tuning die je in Belgie (sorry, maar het is zo) veel ziet.

    Dit werk zeg maar:

    Vooruitstrevend? Ja.
    Gewaagd? Ja.
    Lelijk? Ja.

    Login om te reageren
  12. BreinStein zegt

    28 december 2007 om 10:05

    gaan ze met deze auto in een raceleague meedoen? dat lijkt me helemaal gaaf!

    Login om te reageren
  13. smokin zegt

    28 december 2007 om 10:10

    Niet alleen qua uiterlijk, maar ook aerodynamisch is het een gedrocht.
    Ik ben benieuwd wat voor wervelingen de windtunnel laat zien bij de gaten voorin.

    Login om te reageren
  14. Alwood zegt

    28 december 2007 om 10:11

    geweldige wagen! heeft ook wel iets van de NSX… (niet het uiterlijk natuurlijk) lijkt me bruut als dit als straatwagen F430’s eruit mag gaan rijden enzo :D

    Login om te reageren
  15. Citrofiel evil twin zegt

    28 december 2007 om 10:15

    Wow ik heb er geen woorden voor!

    Login om te reageren
  16. Christopher zegt

    28 december 2007 om 10:16

    Vind het ook een ranzig design!

    Login om te reageren
  17. petrolhead zegt

    28 december 2007 om 10:19

    man echt een extreem prachtige, coole en gedurfde wagen.
    Ik dacht dat pagani al een van de mooiste was maar deze mazda slaat echt alles…KWIL HEM :d

    Login om te reageren
  18. VonStroke zegt

    28 december 2007 om 10:20

    Prachtige wagen. Hopelijk komt dit ooit in productie, al is het maar op de circuits.

    Login om te reageren
  19. Roedy zegt

    28 december 2007 om 10:24

    Hele mooie auto!
    Ik blief die organische lijnen wel,.. ze hadden wel wat meer aandacht mogen besteden aan de velgen etc. dit is mij allemaal iets te standaard.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    28 december 2007 om 10:30

    Hierbij vergeleken lijkt een Zonda F opeens ouderwets en lijkt een Enzo primitief. Dit lijkt wel een ontwerp voor de opvolger van de McLaren F1, van een levensvorm met een hoger beschavingsniveau in plaats van mensenwerk, zo vooruitstrevend ziet het er uit. Als dit ding op het circuit wordt getoond dan mag je er vanuit gaan dat het ook inderdaad werkt. Voor een racewagen is het een absolute schoonheid!

    Is dit door Laurens van den Acker ontworpen? Zo ja dan verdiend de man een lintje, zo nee waarom is dat jochie designchief? lol

    Login om te reageren
  21. Erik v.S. zegt

    28 december 2007 om 10:31

    Ik zeg één ding……. BATMOBILE!

    Ik vind m trouwens prachtig, je moet lef hebben om zoiets in productie te nemen, met deze auto vergeleken is de Pagani Zonda terughoudend….

    Ik ben het eens met Mikeee, maak er een RX-9 van!

    Login om te reageren
  22. flappie zegt

    28 december 2007 om 10:33

    gave lijn!!!!!

    Login om te reageren
  23. Bruce zegt

    28 december 2007 om 10:34

    Hij heeft zeker potentieel maar er is wat een overkill aan lijnen in de voorbumper en de zijdelingse luchtinlaten. De stickers doen er ook geen goed aan.

    Login om te reageren
  24. Apache zegt

    28 december 2007 om 10:35

    ’t Wordt al vlug duidelijk: je bent er verliefd op of je haat ‘m. ;)

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    28 december 2007 om 10:38

    @Apache: ik denk dat de haters bang zijn van dit ding ;)
    Beetje zoals in een aantal Sci-fi films…. de ene groep verwelkomt de aliens en de andere bedenkt plannen om ze allemaal uit te moorden (uit voorzorg).

    Login om te reageren
  26. Jandepandaman zegt

    28 december 2007 om 10:39

    Wat mij uiteraard trouwens stoort aan wat ik daar zie, is die idiote strijkplank achterop- Hebben ze zo hun best gedaan om die koets zulke prachtige vormen te geven- is er de een of andere muts die gaat over circuit-capaciteiten van dat ding en die plempt er dan dwars tegen al die ontwerpmoeite in zo’n stuk carbonplank op… Huh— Hoezo opnemen in de vorm- dit moet toch gewoon…? Ddddddduhhhhh…. Voor het er op knallen door e andere afdeling — hier even formulierje tekenen- krabbeltje hier, vinkje daar, paraafje hier en daar en klaar voor het circuit maar verknald qua vormgeving is je prachtauto…!

    …Bittere Tranen zullen sommige van die vormgevers gelaten hebben bij het verschijnen van die standaard-spoiler op hun Kunstwerk….

    Login om te reageren
  27. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 10:42

    Zo moest de toekomstige Lotus Exige er uit komen te zien, helaas voor Lotus te laat, Mazda gooit er nog iets met Japanse ingredienten met Také bij…en WOW…of beter..Hàýiha ¥ woÝïa-hô..(*)

    @Dennis, je kan me alles proberen wijs te maken, maar dat de Furai enige gelijkenis kent met dat gele sneeuwruimer, daar valt men hier niet in, zelfs niet bij autoblog :-)

    Login om te reageren
  28. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 10:48

    :-) …

    Login om te reageren
  29. Turbopaultje zegt

    28 december 2007 om 10:49

    Wat is dit ? Furai…….veel wind om een paar aardige stylinggadgets.

    Login om te reageren
  30. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 10:53

    …en dat spoilertje…is speciaal voor Ãutobloggers geplaatst…hebben we minstens voer voor dissecussijus hâh…

    Login om te reageren
  31. M@RS zegt

    28 december 2007 om 10:53

    Het lijkt wel een sportschoen..

    Login om te reageren
  32. DJD zegt

    28 december 2007 om 11:04

    ik vind het wel een heel bruut ding hoor. ik wil hem weleens in showuitvoering zien. dan in het blauw en mooie velgen.

    Login om te reageren
  33. VeyronLover zegt

    28 december 2007 om 11:06

    @Dennis: …die lelijke tupperwarebakken vindt je enkel in wallonië en niet in vlaanderen, gelukkig maar :-D

    on-toppic: wat een prachtige auto, maar ik ben wel niet zeker of hij goede aerodynamische kenmerken heeft…

    Login om te reageren
  34. Adnan Sabir zegt

    28 december 2007 om 11:17

    Een bijzonder fraaie verschijning, alleen nog even de spoiler en stickers eraf halen.

    Login om te reageren
  35. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 11:18

    @m@rs…klopt.
    Het beroemde Japanse (sport)schoenenmerk
    Acsics..schrijf ik “t wel goed..is de designer.

    ;-)

    In Amsterdam bij een filiaal van Acsics, langs 1 van de grachten, staat de prototype voor de etalage…, ECHT waar… :-)

    Login om te reageren
  36. w0o0dy zegt

    28 december 2007 om 11:21

    @all: onder deze huid zit wel een echte racewagen. De auto is namelijk gebouwd op basis van de Courage C65 ALMS (American Le Mans Series).

    “Mazda Furai –‘Sound of the wind’
    Inspired by the fact that, on any given weekend, there are more Mazdas and Mazda-powered cars road-raced in the United States than any other brand, the Mazda Furai is the sort of car that could only come from a company that incorporates the “Soul of a Sports Car” into everything it builds, but with an eye toward the future and the environment through the use of ethanol (E100) produced by British Petroleum (BP).
    Furai takes Mazda’s unique Nagare (Japanese for “flow”) design language a step further as it is translated into a concept car based on an American Le Mans Series (ALMS) racing car. The car utilizes the Courage C65 chassis the company campaigned in the ALMS series only two seasons ago, and the 450-hp three-rotor rotary engine that distinguishes it from anything else on the track.”
    bron:mazda press release via designtaxi.com

    Login om te reageren
  37. bramwillemse zegt

    28 december 2007 om 11:24

    Ik weet nog niet of ik deze auto heel mooi vindt, maar voor originaliteit krijgt Mazda toch zeker wel een 10/10!!
    Totaal nieuw is het niet, maar de styling ziet er wel heel organisch, maar ook supersnel uit.

    Het gave is dat ik denk dat wij Europeanen dit echt niet hadden kunnen bedenken. Komt ie er dan toch, die puur Aziatisch / Japanse stijl?

    Login om te reageren
  38. Winky zegt

    28 december 2007 om 11:40

    De voorkant lijkt wel een ingedrukte appelflap. Overkill m.i.

    Login om te reageren
  39. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 11:41

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  40. jelle zegt

    28 december 2007 om 11:42

    en wat gebeurd er mee? wordt dit ding geproduceerd? of blijft het een show-of?

    Login om te reageren
  41. Aston Martin Rapide zegt

    28 december 2007 om 11:43

    Dit is echt heel prachtig! Zo’n auto mogen ze wel in productie nemen.
    De lijnenspel is echt heel indrukwekkend. Het heeft iets van de natuur…al weet ik niet wat. Misschien zandlijnen in de woestijn?

    Login om te reageren
  42. jonas zegt

    28 december 2007 om 11:50

    Ik weet nie wat ik er van moe denken, hij oogt wel strak maar die lijnen aan de deuren zijn niet zo mooi, ook hadden de voor wielen iets meer naar achteren gemogen, de integratie van de achterwielen vind ik wel leuk voor de rest tja, ik wil hem eerst in he echt gezien hebben (al is die kans klein)

    Login om te reageren
  43. Bouncing Bullet zegt

    28 december 2007 om 11:50

    dacht identiek hetzelfde als Erik vS. alleen is deze batmobiel net iets deftiger…

    Login om te reageren
  44. heidekonijn zegt

    28 december 2007 om 12:01

    Niet m’n ding, maar ben blij dat Mazda toont dat Japan ook auto’s kan maken die niet afgekeken zijn.

    Login om te reageren
  45. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 12:07

    @mars, jammer mag niet…
    denken wellicht aan reclame, helaas :-(

    Login om te reageren
  46. LP640 zegt

    28 december 2007 om 12:11

    -spoiler moet weg
    -neus moet hoger
    -zijkant heeft veel te veel plooien
    -neus moet meer afgerond/of gewoon helemaal plat
    -spiegel moet groter zijn en vastzitten aan de A-stijl
    -dat rode ding op het dak moet weg
    -ook dat stomme antennetje moet weg/ of moet als zo’n soort punt zijn net zoals bij BMW
    -voorruit mag wel wat breder
    -enz.
    -enz.

    zo kan ik nog wel even doorgaan
    Bepaald niet te vergelijken dus met de LP640,
    die is volmaakt!

    Login om te reageren
  47. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 12:14

    @heidekonijn
    kom jij uit de middeleeuwen…
    of ga anders snel een internet-cursus volgen “autokennis voor beginners” ,
    kom daarna weer terug, ok.

    Login om te reageren
  48. autospotter zegt

    28 december 2007 om 12:23

    afschuwlijk ding ben ik niet echt gewend van mazda

    Login om te reageren
  49. CitroenFan zegt

    28 december 2007 om 13:01

    Echt een hele mooie auto! Wat een aparte lijnen, echt super. Mazda heeft naar mijn mening de smaak wel een beetje te pakken, met name op design gebied!

    Login om te reageren
  50. Pieter zegt

    28 december 2007 om 13:15

    Een F1 auto met een bodykit?

    Dit is een schitterend voorbeeld van radicale innovatie, precies als de ommekeer bij BMW enkele jaren geleden. Het vergt wat wenning maar zelfs de grootste conservatievelingen zullen hem na een tijdje wel kunnen appreciëren. Denk eens die stickers, de spoiler en die dwaze windgolfjes in de zijkant weg… é voila, een monster!

    Maar nog altijd verre van milieu-vriendelijk…

    Login om te reageren
  51. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 13:28

    Die aanhoudende Duitse PK-race hebben uiteindelijk ook in Japan gezorgd voor de ommekeer en de meer-sporenbeleid toegevoegd.
    Dat krijg je als “zij” telkens weer worden uitgedaagd, een tot op het bot getergde Japanse (Auto)industrie, die eindelijk van hun overheid groen licht mochten begroeten.
    Na die magere jaren door de eerst enthousiast omhelsde, in eigen land gesloten, “Kyoto-verdrag”.

    Login om te reageren
  52. Citrofiel zegt

    28 december 2007 om 13:56

    @ Apache; Je haalt de woorden uit mijn mond.

    @ w0o0dy; Nu je het zegt… Aliens! Dit ding doet me aan een alien denken! En ik vind hem niet mooi… Maar het is maar waar je aan gewend bent, die aliens zullen ons mensen wel lelijk vinden.

    Login om te reageren
  53. Carabo zegt

    28 december 2007 om 14:03

    Gruwelijk mooi en innovatief. Wat een dynamiek zeg. Deze wil ik wel eens op Le Mans zien gevolgd door een iets (niet veel) gladdere straat versie :)

    Degenen die dit tupperware noemen weten/begrijpen niet hoe een racewagen eruit ziet. Educate yourself.

    Login om te reageren
  54. Ahura zegt

    28 december 2007 om 14:07

    Wt een geweldig ding en wat weer een hoop domme reacties!!!! Dit is geen concept car zoals de rest. Het is half concept car, half prototype racer op basis van de 2005 Courage C65 chassis en een tribute naar de 1991 overwinning in de Le Mans!

    Tuurlijk krijg je dan een prototype dat race-elementen bevat die je niet op een echt model wil hebben. Dit ding is dan ook voor circuit bedoeld. Denk nou eens een keer na voordat jullie wat posten

    Hij ziet er super uit. Toch knap dat ze zelfs op dit de nieuwe stijl hebben kunnen toepassen. Het ziet er lekker indrukwekkend en bijzonder uit. Jammer dat ie niet in productie gaat. Zou een geweldige RX-9 kunnen zijn

    Login om te reageren
  55. Ahura zegt

    28 december 2007 om 14:08

    Login om te reageren
  56. smeck zegt

    28 december 2007 om 14:09

    ik zou me de tering schrikken als k dat ding voor et eerst op de weg zou zien :shock: maar wel een bruut ding! hulde aan mazda dat ze het niet alleen bij schetsen houden zoals de meeste (zo niet alle) andere fabrikanten

    Login om te reageren
  57. Skyline.. zegt

    28 december 2007 om 14:19

    ik ben het met smeck eens! ik zou me de tering schrikken als ik dat ding voor het eerst op de weg zou zien. Maar ik denk dat ik ook de 2e de 3e de 4e de 5e enz. ook zal schrikken! Echt hele mooie lijnen heeft dat ding, gewoon bruut!

    Login om te reageren
  58. Juppe zegt

    28 december 2007 om 14:33

    Ik vind dit ding echt super gaaf! Ik kan me geen sportwagen van de laatste jaren bedenken die dit evenaart. Zeer vernieuwend! Aan de reacties te zien zijn er nogal veel autobloggers hier die liever vast houden aan bestaande en ouderwetse vormgeving. Nou ja, so be it. Ook goed.

    Beter dan Wooody in z’n 1e reactie kan ik het niet beschrijven. Helemaal mee eens!

    Hoe mensen dit kunnen vergelijken met een met plastic slagroom ondergespoten Rover/MG 200/25?
    En waarom zou je deze auto vergelijken met een LP640? Wat uiteindelijk een ontwerp is uit de jaren 70. Mooie auto verder hoor, maar ik snap de vergelijking niet. Het zal wel aan mij liggen :)

    Login om te reageren
  59. RenesisHP zegt

    28 december 2007 om 14:42

    Dat zal lekker klinken zeg. Mooi ding hoor.

    Login om te reageren
  60. simon zegt

    28 december 2007 om 14:44

    HEERLIJK…lekker vernieuwend, gedurfd maar opmerkelijk smaakvol !!!

    Login om te reageren
  61. Mustang zegt

    28 december 2007 om 15:02

    Mooi + Zuinig + Snel = Mazda Furai Ethanol!:D

    Login om te reageren
  62. Rick dos zegt

    28 december 2007 om 15:16

    MAN! Dit ding is GEIL! :shock: Het ziet er voor mij te vergevorderd uit dat het een concept blijft.

    Van mij mogen ze hier ook een straatauto van maken! Hier hou ik wel van! Mocht het niet duidelijk genoeg zijn.

    Login om te reageren
  63. Mikeee zegt

    28 december 2007 om 15:31

    @ Mustang:
    “Zuinig” moet nog blijken ;-)
    Zoals ik eerder opmerkte: Wankels en ethanol *afzonderlijk van elkaar* zijn al brandstofverslinders. Laat staan samen.

    Login om te reageren
  64. W!d zegt

    28 december 2007 om 15:33

    WOW!! Thumbs up voor Mazda!
    Dit is verre van standaard en ik denk dat het vooral een kwestie van wennen is. De modellenlijn die Mazda nu voert zijn mooi.. maar ook saai.. als er elementen van deze auto daarin komen.. WOW!!
    Ik ben zowiezo fan van de wankelmotor! Stomme ottoprincipe slaat nergens op! een motor moet rondraaien.. niet op en neer gaan!

    Login om te reageren
  65. W!d zegt

    28 december 2007 om 15:36

    hmm nogal wat foutjes..

    @Mikeee een wankelmotor is een stuk lichter en het gewicht ligt lager (betere wegligging) en is alleen onzuiniger doordat de motor relatief nog in een begin stadium is vergeleken met een otto of diesel motor. Van translerend naar roterend kost altijd energie en daar heeft de wankel in principe al een groot voordeel te pakken.. daarnaast meer pk per liter;)

    Login om te reageren
  66. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 15:38

    Dit bedoel ik nu met mn opmerking over die vleugelspoiler.
    Als je het alleen oppervlakkig tegen je netvlies houdt en desinteresse toont dan zie je die wonderbaarlijk mooie vloeiende, puur op de natuur gefaseerde lijnen niet, zoals alleen een Art-kenner dit kan beschrijven, een kunst creatie op Wind-snelheid.

    Top*.. Mazda…(duim omhoog).

    Login om te reageren
  67. Luc D. zegt

    28 december 2007 om 15:56

    @Juppe

    Gelieve de LP640 niet te bestempelen als een ontwerp uit de jaren ’70.

    @onderwerp

    Leuke wagen maar aerodynamisch een ramp volgens mij

    Login om te reageren
  68. Juppe zegt

    28 december 2007 om 15:57

    @Mikeee,
    Als je dan toch op Wiki zit, kijk dan ook ff iets verder.
    Energiedichtheid:
    Benzine: 34,6 MJ/L
    Ethanol : 24 MJ/L
    Dus zelfs de door jou genoemde hoogste percentage (30%) meerverbruik, is de ethanol motor efficienter qua energie.
    Liters vergelijken is appels met peren vergelijken. Das met diesel trouwens ook zo (38,7 MJ/L)

    http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density

    Login om te reageren
  69. Juppe zegt

    28 december 2007 om 16:00

    @Luc D. :lol:


    Ik moet toch zeggen dat deze Mazda uit een ander tijdperk lijkt te komen.

    Login om te reageren
  70. Ahura zegt

    28 december 2007 om 16:03

    Luc D, hij heeft de windtunnel dan ook niet van binnen gezien

    Considering the Furai has never seen a wind tunnel, its ability to generate about 80 percent of the downforce of the original race-spec bodywork is respectable indeed. In fact, Mike Page of Swift Engineering is confident that the Furai could be made fully competitive without wholesale changes: “The overall form is solid. As it sits, it’s a happy medium between form and function.”

    Login om te reageren
  71. Ahura zegt

    28 december 2007 om 16:05

    fr@nk01, ga eens googlen op bv “Courage C65 Le Mans” hoeveel auto’s zonder grote achterspoiler/vleugel zie jij..?

    Login om te reageren
  72. Juppe zegt

    28 december 2007 om 16:21

    He, bij mijn post zat ook nog een plaatje van de Diablo en de LP640, ter vergelijk. Nou ja, laat maar. Opmerking was toch onzinnig. Ongeveer net zo onzinnig als een vergelijk tussen de LP640 en de Mazda Furai.

    Login om te reageren
  73. fr@nk01 zegt

    28 december 2007 om 16:29

    @Ahura, denk dat er een misverstand is opgetreden… :-)
    Ik wees er al bij voorbaat op de te verwachten kritiek tov de vleugelspoiler…

    Ik ben het nl. volledig met je eens, okidoki ;-)

    Login om te reageren
  74. jasper zegt

    28 december 2007 om 16:44

    erg apart, echt iets nieuws moet er even aan wennen maar ik denk dat ik het welmooi kan gaan vinden

    Login om te reageren
  75. jasper zegt

    28 december 2007 om 16:49

    @de mensen die gaan opsommen wat er fout aan is, teken ff hoe het dan had moeten zijn kijke we of het mooier is, en als je nie kan teken moet je ook nie zeure wat anders moet

    Login om te reageren
  76. Nijntje zegt

    28 december 2007 om 16:52

    Whooow !
    Uber mooi.. juist de snuit nog wat aanpassen..

    Login om te reageren
  77. sjorsx87 zegt

    28 december 2007 om 17:20

    De voorkant is even wennen maar van schuin voor gezien wel degelijk een doordachte vorm! Ook zie ik hoe langer ik er naar kijk veel meer aerodynamische details…
    Hier zitten heel wat teken & windtunneluurtjes achter!
    Mooi stukje design werk!!

    Er brand alleen wel een vraag op mijn tong:
    Gaan ze met deze circuitauto weer aan Le mans mee doen?
    Zoals met de 787B begin jaren 90′, zo ja kunnen we dan in de toekomst meer gaan verwachten op het gebied van sportwagens/supercars van Mazda?
    (misschien een straat legale versie van deze auto ofzo…)

    Login om te reageren
  78. ELB zegt

    28 december 2007 om 17:21

    VET! Die lampen, komen die niet van een studiemodel?

    Login om te reageren
  79. F430Rijder zegt

    28 december 2007 om 17:48

    Eén zeer geslaagde automobiel.

    Login om te reageren
  80. Ahura zegt

    28 december 2007 om 18:02

    ELB, de neus lijkt nog het meest op de Taiki concept

    Login om te reageren
  81. SimonMc zegt

    28 december 2007 om 18:13

    Me likeeeeee !

    Login om te reageren
  82. otte zegt

    28 december 2007 om 19:03

    Van Den Acker Rules
    http://en.wikipedia.org/wiki/Laurens_van_den_Acker

    Login om te reageren
  83. w0o0dy zegt

    28 december 2007 om 19:26

    voor de twijfelaars aan de wankeltechniek: vergeet wat je tot nu toe dacht over Wankelmotoren maar even want mazda introduceert binnenkort haar nieuwe generatie waarbij juist het hogere koppel en de thermodynamica en dus ook het verbruik de belangrijkste aandachtspunten zijn……

    Login om te reageren
  84. Solstice zegt

    28 december 2007 om 19:38

    Wat een fantastisch mooie auto :-) Hoop dat we deze (sowieso Mazda) weer eens terug zullen zien op Le Mans, want dat je met een rotatiemotor races kunt winnen hebben ze al eens bewezen. En anders alleen maar voor het geluid, want wat klonk die 787B toch geweldig :-)

    Login om te reageren
  85. Ahura zegt

    28 december 2007 om 20:24

    otte, Van Den Acker stond hier buiten. Dit is het werk van de Noord-Amerikaanse designchef Franz Von Holzhausen en zijn team en Swift Engineering

    Login om te reageren
  86. Ahura zegt

    28 december 2007 om 20:25

    Hij tekende ook de prachtige Mazda Kabura concept en de Pontiac Solstice en Saturn Sky

    Login om te reageren
  87. frasker zegt

    28 december 2007 om 22:00

    Best Mooie lijnen alleeen:

    Die spoiler is veels te groot. Zorg gewoon voor een “ground effect” ofzoiets. (Hier heb ik het over de straat versie waar al druk over wordt gepraat, niet voor de Le Mans series waarvoor die bedoelt is volgens de teaser. Daar hebben alle LMP1 en 2 auto’s zo’n spoiler.

    Login om te reageren
  88. ELB zegt

    28 december 2007 om 22:00

    @ Ahura, ja dat zal hem zijn! Thnx.

    Login om te reageren
  89. Charles zegt

    29 december 2007 om 17:50

    Ik vind dat dit weer zo een tipisch voorbeeld is van een auto die never nooit in de productie komt.

    Koop een peugeot, oerdegelijke auto’s

    Login om te reageren
  90. Ozzy zegt

    29 december 2007 om 20:17

    @charles

    Ik rij een Peugeot,
    Peugeot’t verbruiken veel olie, en de onderhouds kosten zijn zeker meer dan mijn vorige auto Honda.

    Login om te reageren
  91. dekster zegt

    30 december 2007 om 00:08

    I wanna see it racing ;)

    Login om te reageren
  92. Valleyman zegt

    30 december 2007 om 02:22

    @Charles : het spijt me, ik ben hetero, houd je franse koekendoos maar ;-)

    Ontopic : mja vind hem wat tussenin, geen liefde, geen haat, gwn zou hem niet afslaan, ga er ook niet van dromen.
    Nice job van Mazda maar als ik naar de Rx-7 kijk verbaast het me niets dat ze zoiets ook wel kunnen.

    Login om te reageren
  93. Nick zegt

    30 december 2007 om 23:48

    Doet mij denken aan de Lotus Exige/Elise met een beetje psychopatische elementen.

    En DAT is juist goed!

    Login om te reageren
  94. fr@nk01 zegt

    31 december 2007 om 14:34

    @Nick
    Kijk ff op 28-12 ; 10.42
    ;-)

    Login om te reageren
  95. Cooper S zegt

    13 januari 2008 om 18:23

    Waanzinnig ontwerp, lekker gedurfd die Batman-achtige features in het ontwerp. Klasse!!

    Login om te reageren
  96. Davidov zegt

    14 januari 2008 om 00:09

    Heel sexy. Is vast sneller op het circuit dan een F430 in racetrim, lol :D

    Login om te reageren
  97. wies zegt

    1 maart 2008 om 14:41

    zoooooooooooooo geil!!!

    Login om te reageren
  98. MaxCT zegt

    5 augustus 2008 om 17:05

    Wat ik altijd jammer vind aan dit soort futuristische designs, is dat de techniek van vandaag blijft. Zoals hier een mooie auto, ik heb nog nooit zo iets gezien en ik vind de auto prachtig, maar waarom van die BBS achtige velgen?! Had 4 stuks Michelin Tweel om een paar mooie future-vliegtuigrotoren gedraaid, en ook de wieletjes zijn af.

    Toch, petje af voor Mazda, of had Holz gewoon drugs gebruikt??

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North