• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Honda NSX beleeft zijn debuut op het circuit?

Auteur: sir_smokalot, gepost 6 september 2012 om 12:45 – 19 Reacties

Acura NSX-concept als getoond in Beijing
Het lijkt een nieuwe vinding in teaserland: voordat je een model op de markt brengt, ga je eerst met het ‘concept’ racen. Toyota deed het al met de FT/GT86, en volgens de geruchten bewandelt Honda hetzelfde pad met de NSX.

De NSX zoals wij hem nu kennen is nog een echt concept. Dit past prima in het straatje van de hedendaagse auto-industrie, om de aanloop naar een introductie jarenlang te rekken. Tegen de tijd dat het ding op de markt komt is de VS alweer twee presidenten verder, Michael Schumacher opa, en is Vitesse landskampioen. Maar dat maakt niet uit: wat in het vat zit verzuurt niet.

Zonder dollen: als alles goed gaat zien we de NSX in modeljaar 2015 als productiemodel, waarschijnlijk met een 3,5 liter V6-middenmotor die wordt bijgestaan door twee elektromotoren. Een donders rappe hybride dus, en dat moet ook wel, want de tweede generatie NSX heeft hele grote schoenen te vullen. Daarnaast zal onvermijdelijk met een schuin oog naar de Nissan GT-R gekeken worden, hoewel de auto’s niet bepaald identiek zullen zijn. De NSX zal zijn gebrek aan rauwe power waarschijnlijk compenseren met lichtvoetigheid.

Nog voor die tijd kunnen enthousiastelingen waarschijnlijk kennis maken met een NSX-racer. Want waar kan je nou beter beginnen met de product launch van een sportwagen dan in een raceklasse? De geruchten werden eerder deze week op het Amerikaanse SpeedTV aangewakkerd, maar om welke raceklasse het zou gaan bleef in het midden. Het zou een Japanse, maar ook Amerikaanse klasse kunnen zijn. De Honda/Acura zal overigens buiten Japan worden geproduceerd, in een Acura-fabriek in Ohio. (via Inside Line)

Tot slot: wist je dat de NSX-achtige die Tony Stark in The Avengers rijdt onderhuids gewoon een stokoude NSX is? Vast wel, maar zo niet, dan weet je het nu.

Ook interessant!

  • Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
    Einde Honda NSX aangekondigd met Type S
  • Honda NSX
  • NSX Type S
    NSX Type S is sterker, sneller en lichter
  • Gespot: eerste nieuwe Honda NSX op Nederlands kenteken

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

acura, concept, Honda, Hybride, nsx, Racing

Vorig bericht: « Snelwegspot: Aston Martin Vanquish houdt het goud
Volgend bericht: Full-size Lego go-kart, made in NL [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. 964rs zegt

    6 september 2012 om 12:54

    Concept ziet er alvast goed uit

    Login om te reageren
  2. bbroek zegt

    6 september 2012 om 12:54

    Niks concepten, gewoon maken!!!

    Login om te reageren
  3. eduardovich zegt

    6 september 2012 om 12:55

    Ben benieuwd… Mooi gezegd dat deze uito grote schoenen te vullen heeft. Vind de voorkant wel heel erg op de R8 lijken..

    Login om te reageren
  4. breakingpoint zegt

    6 september 2012 om 13:04

    hier is nog een idee Honda, waarom maak je hem niet nog lichtvoetiger en smijt je die twee elektromotoren er gewoon uit? scheelt een hoop op het gewicht, en eerlijk is eerlijk, WAAROM zou je je topmodel uitrusten met hybride shit? alsof de wereld zal vergaan omdat er een paar exclusieve wagens een paar kilogram CO2 meer uitstoten?

    Login om te reageren
    • darkpluisje zegt

      6 september 2012 om 13:15

      @breakingpoint: voor snel optrekken heb je meer aan electromotoren dan aan benzine hoor… Waarom denk je dat die kers systemen zo populair zijn, niet omdat ze in de racerij graag bomen redden…

      Login om te reageren
  5. bempi zegt

    6 september 2012 om 13:07

    Ik weet niet hoor… maar een 335i is sneller en goedkoper, als ik zo naar de specs kijk.

    Login om te reageren
    • besaram zegt

      6 september 2012 om 13:10

      @bempi:

      Je 335i is sneller op de autobahn.
      De nsx laat je achter op het circuit!

      De nsx is nooit snel geweest op rechte stukken.

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        6 september 2012 om 13:17

        @besaram:

        Als je zo’n auto hebt wil je toch niet elke dag op het circuit rijden ? Ik zou eerder richting Scheveningen, Noordwijk of Zandvoort boulevard gaan.

        Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 september 2012 om 13:11

      @bempi: Komt omdat die specs van een veel ouder model zijn. In de tijd dat deze auto op de markt kwam, was de M5 de enige die hem 0-100 bij houdt.

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        6 september 2012 om 13:16

        @E34M5Touring:

        Ach so… Beetje vreemd dan om oude specs te tonen bij een nieuw model ?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          6 september 2012 om 13:18

          @bempi: model heeft gelopen van 1990 tot 2005 meen ik. Nagenoeg in dezelfde vorm. Vandaar de specs denk ik.

          Login om te reageren
  6. supermo zegt

    6 september 2012 om 13:09

    Ik zeg niks.

    Login om te reageren
  7. Corrado16v zegt

    6 september 2012 om 13:14

    In de tekt staat 2e generatie NSX.
    Is deze NSX niet de 3e generatie ?
    Volgens mij heeft de NSX al een keer een modelwijziging gehad?
    Van het model met de klap-koplampen naar het model met de geintergreerde koplampen.
    Correct me if i’m wrong.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      6 september 2012 om 13:19

      @Corrado16v: was meer een facelift dan een totaal nieuw model. Motorisch en ondersteltechnisch nagenoeg hetzelfde.

      Login om te reageren
  8. vergelijkingsmongool zegt

    6 september 2012 om 14:47

    De neus heeft veel weg van de Mazda Furai. En de achterkant lijkt net de voorkant van een Reventon.

    Login om te reageren
  9. johanw zegt

    6 september 2012 om 17:15

    @ bempi

    de honda blijft heel de bmw gaat kapot….

    Login om te reageren
  10. jordy14 zegt

    6 september 2012 om 17:49

    Deze in productie nemen. Niks meer aan de buitenkant veranderen.

    Login om te reageren
  11. timmm zegt

    6 september 2012 om 20:08

    Ik vind de voorkant een beetje op een audi r8 lijken…

    Login om te reageren
  12. voytekbe zegt

    7 september 2012 om 07:39

    Dit is de eerste aziaat waarvan ik echt zeg, waw, hebben.

    Hopelijk met een duits-achtig interieur…(dat is echt een zware afknapper altijd voor mij bij de aziaten)
    Ik rij tot maart 2016 met de Z en indien er nog geen kindjes zijn kan dit wel een potentiële opvolger worden indien deze in de Carrera prijsklasse zit. Is belachelijk voor velen maar in mijn ogen blijft het toch maar een Honda… Jaja perceptie…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North