• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hoor het verschil: Jaguar F-Type V6 vs F-Type V8

Auteur: robbie, gepost 29 oktober 2012 om 22:55 – 29 Reacties

Jaguar F-Type V6 vs F-Type V8


Heb jij moeite om het verschil tussen een V6 en een V8 te horen?

Je kiest natuurlijk niet alleen voor een V8 vanwege het extra vermogen (115 pk extra), maar ook vanwege het lekkerdere geluid dat uit die Italiaanse uitlaat komt zetten.

Om het ons gemakkelijker te maken beide motorvarianten te vergelijken is Jaguar zo lief geweest om een vergelijkingsvideo te maken. We horen eerst de V6 voorbij komen en daarna is het tijd voor de V8. Beide motoren zijn overigens voorzien van een supercharger, mocht je dat niet weten.

Beluister de soundbattle HIER.

PS Op bovenstaande foto zie je links een F-Type V8 S en rechts een F-Type V6.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

f-type, Jaguar, sound, v6, V8, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Gespot: Rolls-Royce Silver Wing Landaulette by Hooper
Volgend bericht: Autoblog uitzending gemist: Top Gear Bond Special »

Lees Interacties

Reacties

  1. alcantara zegt

    29 oktober 2012 om 23:03

    Die V8 klinkt een beetje als een tractor.

    Login om te reageren
    • ederooij zegt

      30 oktober 2012 om 00:14

      @alcantara:
      Dan maar een tractor op mijn oprit

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      30 oktober 2012 om 07:44

      @alcantara: de reden waarom je de V6 of L6 wel kunt waarderen…smooth and clean..

      Login om te reageren
  2. porsche928 zegt

    29 oktober 2012 om 23:04

    Dan toh maar die V8 mocht ik ooit de knaken hebben.

    Login om te reageren
  3. mgmgb zegt

    29 oktober 2012 om 23:07

    Liefst natuurlijk de V8 maar de V6 is ook al een geweldige auto!

    Login om te reageren
  4. norge zegt

    29 oktober 2012 om 23:20

    Zolang het geluid maar niet uit de deurspeakers komt…

    Login om te reageren
  5. douwe zegt

    29 oktober 2012 om 23:22

    vind ze niet geweldig klinken, maar je kan toch wel beter de V8 kopen. Mocht je er een overwegen

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      29 oktober 2012 om 23:36

      @douwe: wacht maar tot je hem voor de eggie hoort! Moooi

      Login om te reageren
  6. MAB zegt

    29 oktober 2012 om 23:32

    v6 klinkt al goed, maar als je de v8 daarna hoort.. wat een bruut geluid

    Login om te reageren
  7. salberts93 zegt

    29 oktober 2012 om 23:39

    V8 klinkt niet als de V8 uit de XKR maar toch erg lekker moet ik zeggen! maar maakt me niet uit, als er maar niet die centrale uitlaten onder zitten die dubbele pijp aan twee kanten is toch mooier ! en ik zou een flinke duit extra betalen als dat zou betekenen dat Jag deze auto met een fatsoenlijke versnellingspook uitrust

    Login om te reageren
  8. mattr zegt

    29 oktober 2012 om 23:39

    Bij de V8 hoor je vooral de compressor loeien, ik vind de V6 mooier klinken!

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      29 oktober 2012 om 23:52

      @mattr: daar sluit ik me bij aan. De V8 mist het hameren zoals een V8 hoort te doen.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        30 oktober 2012 om 08:30

        @ej20g: Lol, ik weet niet precies wat je bedoelt, maar volgens mij refereer jij naar het geluid van de oude V8’s..
        Tegenwoordig ‘hamert’ een V8 bijna niet meer.

        Login om te reageren
        • darkpluisje zegt

          30 oktober 2012 om 08:42

          @kaasboerin: ja is dat ”gehamer” niet bij motoren met een langere slag als oude amerikanen inderdaad? Tegenwoordig hebben v8 en vaak een veel kortere slag als toen wat ze makkelijker toeren laat maken en minder laat hameren

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          30 oktober 2012 om 21:51

          @kaasboerin: ik heb het over échte achtcilinders. Dus blokken van AMG (voornamelijk de 6.2), Aston Martin en Porsche. De achtcilinders die niet hameren vind ik over het algemeen niet eens mooi klinken, tenzij het volbloed racemotoren zijn. De V8 van een 458 Italia vind ik bijvoorbeeld qua geluid niks aan, had net zo goed een goed aangepaste 4 cilinder kunnen zijn in mijn ogen. Eén van de weinige niet-hamerende achtcilinders die ik écht mooi vind klinken is het blok van de 360 Challenge Stradale. Zonde dat al die achtcilinders tegenwoordig hun brom verliezen.

          Login om te reageren
          • kaasboerin zegt

            31 oktober 2012 om 10:00

            @ej20g: De éckte achtcilinders?
            A ha……..

            Login om te reageren
  9. MARS zegt

    29 oktober 2012 om 23:40

    Helaas, beide doen mij de broek niet bollen!

    Login om te reageren
  10. straatpiraat zegt

    29 oktober 2012 om 23:42

    Ik ben de enige op de wereld die van mening is dat dit geen mooie auto is maar dat ter zijde, een V8 klinkt vaak fantastisch dat is niet nu opeens uit gevonden ofzo..

    Login om te reageren
    • notsobig zegt

      30 oktober 2012 om 11:41

      @straatpiraat: Ik dacht dat ik op autoblog zit en niet op de uitvindingblog… Oh wacht ik heb gelijk, ik zit ook op autoblog…

      Login om te reageren
      • straatpiraat zegt

        30 oktober 2012 om 12:05

        @notsobig: Precies dat vind ik ook. Daarom vind ik het een beetje raar dat er nu net gedaan word alsof Jaguar voor het eerst een fantastisch geluid creëert terwijl ze dat al jaren doen.

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          30 oktober 2012 om 12:55

          @straatpiraat: Waar lees jij dat dan?

          Login om te reageren
          • straatpiraat zegt

            30 oktober 2012 om 14:44

            @notsobig: “Je kiest natuurlijk niet alleen voor een V8 vanwege het extra vermogen (115 pk extra), maar ook vanwege het lekkerdere geluid dat uit die Italiaanse uitlaat komt zetten.” Beetje open deuren intrappen vind ik dit. Maar dat is mijn mening en daar plaats ik dus een opmerking over.

            Login om te reageren
  11. moldauferrari zegt

    30 oktober 2012 om 06:41

    Mooie auto , mooi geluid maakt niet uit welke je neemt want bijde zijn ze even mooi en ze klinken beide ook even mooi dus bij de zeer geslaagde auto’s

    Login om te reageren
  12. TT225man zegt

    30 oktober 2012 om 08:05

    Nou, dat lijkt me duidelijk: de V8 heeft emotie, de V6 is wel erg klinisch (zou een Z4 kunnen zijn, Boxster klinkt al beter). Belangrijkste probleem blijft dat er geen handbak (of DSG/PDK/S-tronic/… bak) in komt en dat ze de pricing veel te hoog (=arrogant?) in hebben geschaald waardoor er betere alternatieven zijn. Mooi is ie wel, dus over jaartje een met >30% afschrijving bekijken :)

    Login om te reageren
    • mco zegt

      30 oktober 2012 om 11:50

      @TT225man:
      Nee man, een 6 cilinder van BMW klinkt heel anders. Dat is een 6 in lijn. Dit is een V6 in het filmpje.
      De nissan 350 z maakt (vind ik) het duidelijkst herkenbare v6 geluid. Daarna herken je iedere v6
      nissan V6:
      http://www.youtube.com/watch?v=njJEJNI_kHU
      BMw I6
      http://www.youtube.com/watch?v=5PMkovfshNw&feature=related

      Login om te reageren
  13. redneckdarian zegt

    30 oktober 2012 om 09:00

    v6 kopen en zeggen dat je een v8 hebt!

    Login om te reageren
  14. j00rs zegt

    30 oktober 2012 om 09:55

    Die V6 klinkt wel erg lekker. Dus doe mij de V6 maar en dan een Maserati Quattroporte voor het V8 geluid.

    Login om te reageren
  15. euro95 zegt

    30 oktober 2012 om 11:07

    Niet dat ik in de veronderstelling ben dat ik me er druk om zou maken met zoveel geld, maar liever de V6 ipv de V8, brandstof is duur!

    Login om te reageren
  16. TT225man zegt

    11 november 2012 om 15:26

    Kijk nou, de handbak gaat er nu echt komen: http://www.autocar.co.uk/car-news/jaguar-f-type/jaguar-offer-manual-gearboxes Duurt nog een jaar, maar dan hopelijk ook in de V8 voor de ultieme rijmachine!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North