Hot! Alfa Romeo MiTo en Giulietta Quadrifoglio Verde

Auteur: , 42 Reacties

Stop de persen! Er is Alfa-nieuws.

Alfa Romeo Giulietta QV facelift

Na de facelift voor de Alfa Romeo MiTo en Giulietta in Frankfurt, afgelopen september, wordt het nu tijd voor de hete modellen om hun opwachting te maken. ‘Jetzt kommen die Kanone’ zou Alfa zeggen als het Duits was, maar dat is het (nog) niet.

Een jaartje na het 90ste jubileum van Alfa’s klavertje vier, Quadrifoglio Verde, zijn ook de sportieve toppers van de enige twee productiemodellen (die paar 4C’s tellen we even niet mee) weer helemaal bij de tijd.

Voor de Autosalon in Genève tooit Alfa ze in matgrijs met mooie klassieke velgen waarin rode remklauwen prijken. Nadere details meldt onze bron niet, maar dat hoor je zodra het QV-nieuws officieel is. Eerst maar even rustig de fotootjes bekijken..

Daarnaast, om het feest voor de Alfisten compleet te maken, kunnen we nu ook met 100% zekerheid zeggen dat de 4C Targa Coupé in Genève staat. Well done, Sergio…

Update: De Giulietta haalt 240 pk uit zijn 1750 TBi, evenveel als de 4C, en 5 pk meer dan de vorige QV. De 0-100 sprint gaat nu in 6,6 seconden (was 6,8) dankzij de TCT 6-bak. De topsnelheid ligt op 240 km/u.

Bij de MiTo verandert er met 170 pk en 240 Nm uit een 1.4 ook weinig. 0-100 gaat in 7,3 seconden. Wel is de auto iets zuiniger geworden dankzij eveneens een TCT-bak. Hij stoot nu 124 gram CO2 uit.

De nieuwe matte exterieurkleur heet Magnesio Grey, en van de Giulietta komt een speciale ‘Launch Edition’ (500 stuks) met carbon spoilers en spiegelkappen en 18 inch wielen. Naast matgrijs kan je deze Giulietta Quadrifoglio Verde ‘Launch Edition’ ook in Alfa Red of Competizione Red bestellen.




42 reacties

MiTo dan eindelijk met de 1750 Tbi…
@aikon1694: Nope heeft nog steeds de 1.4 helaas.
Tja. Geen nieuws is ook nieuws zeker?
@pjp911: Geen nieuws is goed nieuws
@alfaromeo13a: Alfa nieuws is geen nieuws. Dat is goed nieuws. Dus eigenlijk wel nieuws.
@pjp911: Edit: ”Eindeloze discussie”
@alfaromeo13a: Gedaan door AB of probeer je mensen in verwarring te brengen? :)
@jasperjvr: Zelf natuurlijk! De discussie : Alfa is kwalitatief goed of slecht, zal toch altijd een discussie blijven tussen mensen met vooroordelen en mensen met ervaring. Dat vind ik nogal een groot verschil.
@pjp911:
Geen nieuws?

Die VAGe Duitsers hadden het hier over een COMPLEET NIEUW model gehad.

OT; Blijft toch wel het mooiste wat er in deze segmenten te koop is, zelfs in het grijs is de Guilletta geen saai hok.
Bij Alfa Romeo is nieuwe striping al gelijk nieuws. Anyway, ik ben benieuwd het hele verhaal.
@jippie: het is inderdaad de vraag of het hier om een QV gaat of om een echte QV…

om de parallel met de Duitsers te maken: gaat het hier om een S-line of S3/RS3-concurrent.

Ik hoop op het laatste, maar vrees voor het eerste.
@escort77: Het gaat hier om de ‘echte’ QV.
Daarnaast is er ook een QV-pakket voor de andere versie’s van de Mito & Giulietta.
@escort77: het gaat hier om een Golf GTI concurrent die nog altijd een cilinderinhoud van 2 liter nodig heeft om tot een schamele 220 PK te komen
Dus een specifiek vermogen levert van 110 PK per liter terwijl Alfa een specifiek vermogen heeft van 137 PK per liter waarmee hij ook de GTI Performance aftroeft die wel 230 PK heeft
Nog niet echt iets te melden dus,, vind te verschillen ook niet echt de moeite waard om te gaan inruilen;)
Hmm, die uitlaten en diffuser zou ik nog wel op m’n Giu willen.
Julietta QV is toch een begeerlijk bakkie hoor, potverdrie!
Volgens mij staat de klok bij Alfa nog steeds op komkommertijd..
Hij haalt niet ‘nog steeds’ 240 pk uit het blok, want hij had eerst 235 pk. Een vermogensstijging van niks dus.
Ah, ok. Dacht dat de vorige ook al 240 pk had. Aangepast.
Inderdaad, 5 pk meer maar nu met standaard TCT-automaat. Niet echt om blij van te worden.
Hier staat beduidend meer info op: http://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/februari/35624-qv-modellen-alfa-romeo-mito-en-giulietta-vernieuwd
Mito QV heeft nu ook standaard een TCT bak, hierdoor lagere CO2 uitstoot van 124 g/km.
Toegevoegd.
Nice Nice
Bang om een onbetrouwbare auto neer te zetten waarschijnlijk. Daarom geen 300pk uit de 1750. Erg jammer.

De normale 1750 had inderdaad in de Mito gepropt moeten worden en de 4c & Giulietta hadden ergens rond de 300pk moeten hebben.
Dan uiteindelijk nog ee keer de 300pk versie in de Mito als GTA. Met sper, fabrieksaf op Pirelli Pzero Corsa’s.
@Melvivio: Eigenlijk klopt dat wel ja. 240pk mag voor de Giuli wel wat forser, na die vorige 235(?) versie. Gelukkig is er nog Savalli.
@sebasjuhh: Savalli, van Sam van LLingen?
@escort77: Vireo (onderdeel van de Stern groep) heeft de restanten van het Sam van Lingen imperium overgenomen enkele jaren geleden.
@escort77: of squadra tuning
@escort77: Volgens mij is het Savali toch?
@berlinetta: dat bedoelde ik inderdaad.
@escort77: Yup dat was savali vroeger, het is overgenomen en maar een schim wat het vroeger deed, tegenwoordig is het software en een paar velgjes en demper.

Voor echte goede software voor je Alfa/Lancia/Fiat moet je naar squadra.
@Melvivio: 240 pk op de voorwielen is meer dan voldoende. En nee. Ook de RS krijgt z’n vermogen niet fatsoenlijk kwijt.
Neeeee, niet Alfa nu ook al! Hou toch eens op met die stomme automaten als enige in een hot hatch!
@joost1990_2: Lezen is ook een vak..
@sebasjuhh: Heb het voor de zekerheid nog een keer gelezen. Laat mij eens een quote zien waaruit bijkt dat ze beide niet alleen met TCT leverbaar zijn.
@Joost1990_2: dus als ik het goed begrijp.. denk jij dat ze de handbak er even uit schrappen.. Really?
@sebasjuhh: Ja, really…
Zowel Mito als Giulietta QV zijn alleen met TCT leverbaar. Bij de Mito is ook de 1.4 Multiair Turbo met 140 pk alleen met TCT leverbaar. Helaas een consequentie van de milieu maatregelen om aan de Euro6 norm te voldoen….
@Joost1990_2: helaas is dat een van de weinige manieren om makkelijk het verbruik te drukken en een hoop belastingen te ontlopen.
Waar zulke uitlaten en plastic diffuser er meestal een beetje lachwekkend uitzien kan de Guilietta het goed hebben.
Het inlaat traject is ook compleet vernieuwd wat het geluid flink te goede moet komen. Neem ook aan dat de loopeigenschappen van de motor en de dna switch nu beter voor elkaar zijn want dat was een punt van kritiek..
Wat, geen BiFuel uitvoering? Geen vage special edition om te verbloemen dat er weer twee motorvarianten zijn geschrapt?

WTF ALFA?
Toch maar weer een Alfa nemen; die VAG producten staan alleen maar stil met kapotte DSG bakken en opgerekte distributie kettingen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).