• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hot! Alfa Romeo MiTo en Giulietta Quadrifoglio Verde

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2014 om 13:51 – 42 Reacties

Alfa Romeo Giulietta QV facelift


Stop de persen! Er is Alfa-nieuws.

Na de facelift voor de Alfa Romeo MiTo en Giulietta in Frankfurt, afgelopen september, wordt het nu tijd voor de hete modellen om hun opwachting te maken. ‘Jetzt kommen die Kanone’ zou Alfa zeggen als het Duits was, maar dat is het (nog) niet.

Een jaartje na het 90ste jubileum van Alfa’s klavertje vier, Quadrifoglio Verde, zijn ook de sportieve toppers van de enige twee productiemodellen (die paar 4C’s tellen we even niet mee) weer helemaal bij de tijd.

Voor de Autosalon in Genève tooit Alfa ze in matgrijs met mooie klassieke velgen waarin rode remklauwen prijken. Nadere details meldt onze bron niet, maar dat hoor je zodra het QV-nieuws officieel is. Eerst maar even rustig de fotootjes bekijken..

Daarnaast, om het feest voor de Alfisten compleet te maken, kunnen we nu ook met 100% zekerheid zeggen dat de 4C Targa Coupé in Genève staat. Well done, Sergio…

Update: De Giulietta haalt 240 pk uit zijn 1750 TBi, evenveel als de 4C, en 5 pk meer dan de vorige QV. De 0-100 sprint gaat nu in 6,6 seconden (was 6,8) dankzij de TCT 6-bak. De topsnelheid ligt op 240 km/u.

Bij de MiTo verandert er met 170 pk en 240 Nm uit een 1.4 ook weinig. 0-100 gaat in 7,3 seconden. Wel is de auto iets zuiniger geworden dankzij eveneens een TCT-bak. Hij stoot nu 124 gram CO2 uit.

De nieuwe matte exterieurkleur heet Magnesio Grey, en van de Giulietta komt een speciale ‘Launch Edition’ (500 stuks) met carbon spoilers en spiegelkappen en 18 inch wielen. Naast matgrijs kan je deze Giulietta Quadrifoglio Verde ‘Launch Edition’ ook in Alfa Red of Competizione Red bestellen.


Ook interessant!

  • Alfa Romeo Giulietta Sprint
  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • De gaafste Alfa van dit moment is stiekem Duits
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, facelift, geneve-2014, Giulietta, grijs, mat, Mito

Vorig bericht: « Vrachtwagen ramt VVV Groesbeek
Volgend bericht: Spaanse politie zoekt deze selfie-man, maar waarom? [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. aikon1694 zegt

    27 februari 2014 om 13:57

    MiTo dan eindelijk met de 1750 Tbi…

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      27 februari 2014 om 18:49

      @aikon1694: Nope heeft nog steeds de 1.4 helaas.

      Login om te reageren
  2. pjp911 zegt

    27 februari 2014 om 13:57

    Tja. Geen nieuws is ook nieuws zeker?

    Login om te reageren
    • alfaromeo13a zegt

      27 februari 2014 om 14:25

      @pjp911: Geen nieuws is goed nieuws

      Login om te reageren
      • pjp911 zegt

        27 februari 2014 om 14:31

        @alfaromeo13a: Alfa nieuws is geen nieuws. Dat is goed nieuws. Dus eigenlijk wel nieuws.

        Login om te reageren
        • alfaromeo13a zegt

          27 februari 2014 om 14:40

          @pjp911: Edit: ”Eindeloze discussie”

          Login om te reageren
          • jasperjvr zegt

            27 februari 2014 om 19:14

            @alfaromeo13a: Gedaan door AB of probeer je mensen in verwarring te brengen? :)

            Login om te reageren
            • alfaromeo13a zegt

              27 februari 2014 om 19:25

              @jasperjvr: Zelf natuurlijk! De discussie : Alfa is kwalitatief goed of slecht, zal toch altijd een discussie blijven tussen mensen met vooroordelen en mensen met ervaring. Dat vind ik nogal een groot verschil.

              Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      28 februari 2014 om 07:55

      @pjp911:
      Geen nieuws?

      Die VAGe Duitsers hadden het hier over een COMPLEET NIEUW model gehad.

      OT; Blijft toch wel het mooiste wat er in deze segmenten te koop is, zelfs in het grijs is de Guilletta geen saai hok.

      Login om te reageren
  3. jippie zegt

    27 februari 2014 om 14:12

    Bij Alfa Romeo is nieuwe striping al gelijk nieuws. Anyway, ik ben benieuwd het hele verhaal.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      27 februari 2014 om 14:18

      @jippie: het is inderdaad de vraag of het hier om een QV gaat of om een echte QV…

      om de parallel met de Duitsers te maken: gaat het hier om een S-line of S3/RS3-concurrent.

      Ik hoop op het laatste, maar vrees voor het eerste.

      Login om te reageren
      • jan-paul_kramer zegt

        27 februari 2014 om 16:09

        @escort77: Het gaat hier om de ‘echte’ QV.
        Daarnaast is er ook een QV-pakket voor de andere versie’s van de Mito & Giulietta.

        Login om te reageren
      • FB_100003908191927 zegt

        27 februari 2014 om 22:09

        @escort77: het gaat hier om een Golf GTI concurrent die nog altijd een cilinderinhoud van 2 liter nodig heeft om tot een schamele 220 PK te komen
        Dus een specifiek vermogen levert van 110 PK per liter terwijl Alfa een specifiek vermogen heeft van 137 PK per liter waarmee hij ook de GTI Performance aftroeft die wel 230 PK heeft

        Login om te reageren
  4. sebasjuhh zegt

    27 februari 2014 om 14:12

    Nog niet echt iets te melden dus,, vind te verschillen ook niet echt de moeite waard om te gaan inruilen;)

    Login om te reageren
  5. trigger565 zegt

    27 februari 2014 om 14:15

    Hmm, die uitlaten en diffuser zou ik nog wel op m’n Giu willen.

    Login om te reageren
  6. C6_R zegt

    27 februari 2014 om 14:32

    Julietta QV is toch een begeerlijk bakkie hoor, potverdrie!

    Login om te reageren
  7. Teerdz zegt

    27 februari 2014 om 14:37

    Volgens mij staat de klok bij Alfa nog steeds op komkommertijd..

    Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    27 februari 2014 om 14:45

    Hij haalt niet ‘nog steeds’ 240 pk uit het blok, want hij had eerst 235 pk. Een vermogensstijging van niks dus.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 februari 2014 om 15:13

      Ah, ok. Dacht dat de vorige ook al 240 pk had. Aangepast.

      Login om te reageren
  9. utr1984 zegt

    27 februari 2014 om 14:50

    Inderdaad, 5 pk meer maar nu met standaard TCT-automaat. Niet echt om blij van te worden.
    Hier staat beduidend meer info op: http://www.autokopen.nl/autonieuws/2014/februari/35624-qv-modellen-alfa-romeo-mito-en-giulietta-vernieuwd

    Login om te reageren
  10. jan-paul_kramer zegt

    27 februari 2014 om 14:51

    Mito QV heeft nu ook standaard een TCT bak, hierdoor lagere CO2 uitstoot van 124 g/km.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      27 februari 2014 om 15:14

      Toegevoegd.

      Login om te reageren
  11. mrci zegt

    27 februari 2014 om 15:06

    Nice Nice

    Login om te reageren
  12. Melvivio zegt

    27 februari 2014 om 15:13

    Bang om een onbetrouwbare auto neer te zetten waarschijnlijk. Daarom geen 300pk uit de 1750. Erg jammer.

    De normale 1750 had inderdaad in de Mito gepropt moeten worden en de 4c & Giulietta hadden ergens rond de 300pk moeten hebben.
    Dan uiteindelijk nog ee keer de 300pk versie in de Mito als GTA. Met sper, fabrieksaf op Pirelli Pzero Corsa’s.

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      27 februari 2014 om 15:20

      @Melvivio: Eigenlijk klopt dat wel ja. 240pk mag voor de Giuli wel wat forser, na die vorige 235(?) versie. Gelukkig is er nog Savalli.

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        27 februari 2014 om 15:32

        @sebasjuhh: Savalli, van Sam van LLingen?

        Login om te reageren
        • utr1984 zegt

          27 februari 2014 om 15:42

          @escort77: Vireo (onderdeel van de Stern groep) heeft de restanten van het Sam van Lingen imperium overgenomen enkele jaren geleden.

          Login om te reageren
        • martingtv zegt

          27 februari 2014 om 15:59

          @escort77: of squadra tuning

          Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          27 februari 2014 om 16:05

          @escort77: Volgens mij is het Savali toch?

          Login om te reageren
          • sebasjuhh zegt

            27 februari 2014 om 16:16

            @berlinetta: dat bedoelde ik inderdaad.

            Login om te reageren
        • bofkont zegt

          27 februari 2014 om 18:51

          @escort77: Yup dat was savali vroeger, het is overgenomen en maar een schim wat het vroeger deed, tegenwoordig is het software en een paar velgjes en demper.

          Voor echte goede software voor je Alfa/Lancia/Fiat moet je naar squadra.

          Login om te reageren
    • imba zegt

      27 februari 2014 om 17:11

      @Melvivio: 240 pk op de voorwielen is meer dan voldoende. En nee. Ook de RS krijgt z’n vermogen niet fatsoenlijk kwijt.

      Login om te reageren
  13. joost1990_2 zegt

    27 februari 2014 om 15:41

    Neeeee, niet Alfa nu ook al! Hou toch eens op met die stomme automaten als enige in een hot hatch!

    Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      27 februari 2014 om 16:15

      @joost1990_2: Lezen is ook een vak..

      Login om te reageren
      • Joost1990_2 zegt

        27 februari 2014 om 21:57

        @sebasjuhh: Heb het voor de zekerheid nog een keer gelezen. Laat mij eens een quote zien waaruit bijkt dat ze beide niet alleen met TCT leverbaar zijn.

        Login om te reageren
        • sebasjuhh zegt

          27 februari 2014 om 22:10

          @Joost1990_2: dus als ik het goed begrijp.. denk jij dat ze de handbak er even uit schrappen.. Really?

          Login om te reageren
          • jan-paul_kramer zegt

            28 februari 2014 om 06:47

            @sebasjuhh: Ja, really…
            Zowel Mito als Giulietta QV zijn alleen met TCT leverbaar. Bij de Mito is ook de 1.4 Multiair Turbo met 140 pk alleen met TCT leverbaar. Helaas een consequentie van de milieu maatregelen om aan de Euro6 norm te voldoen….

            Login om te reageren
    • FB_100003908191927 zegt

      27 februari 2014 om 22:13

      @Joost1990_2: helaas is dat een van de weinige manieren om makkelijk het verbruik te drukken en een hoop belastingen te ontlopen.

      Login om te reageren
  14. mashell zegt

    27 februari 2014 om 16:52

    Waar zulke uitlaten en plastic diffuser er meestal een beetje lachwekkend uitzien kan de Guilietta het goed hebben.

    Login om te reageren
  15. c-greg zegt

    27 februari 2014 om 22:09

    Het inlaat traject is ook compleet vernieuwd wat het geluid flink te goede moet komen. Neem ook aan dat de loopeigenschappen van de motor en de dna switch nu beter voor elkaar zijn want dat was een punt van kritiek..

    Login om te reageren
  16. nielsvanderweiden zegt

    27 februari 2014 om 22:53

    Wat, geen BiFuel uitvoering? Geen vage special edition om te verbloemen dat er weer twee motorvarianten zijn geschrapt?

    WTF ALFA?

    Login om te reageren
  17. deboes zegt

    6 maart 2014 om 20:05

    Toch maar weer een Alfa nemen; die VAG producten staan alleen maar stil met kapotte DSG bakken en opgerekte distributie kettingen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North