• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Alfa Romeo Giulietta is gefacelift

Auteur: robbie, gepost 2 september 2013 om 12:42 – 122 Reacties

Afbeelding Alfa Romeo Giulietta is gefaceliftAfbeelding Alfa Romeo Giulietta is gefaceliftAfbeelding Alfa Romeo Giulietta is gefaceliftAfbeelding Alfa Romeo Giulietta is gefaceliftAfbeelding Alfa Romeo Giulietta is gefaceliftAfbeelding Alfa Romeo Giulietta is gefacelift

Alfa Romeo Giulietta facelift
Je moet even goed kijken, maar de Giulietta is toch echt opgefrist door Alfa Romeo. We spotten een nieuwe grille, nieuwe velgen en ook het interieur is opgefrist.

Gelukkig hebben de ontwerpers van Alfa Romeo zich kunnen bedwingen om de Giulietta heel ingrijpend te faceliften, want dat had nog wel eens verkeerd kunnen uitpakken.

Buiten de, beperkte, aanpassingen in het design valt vooral op dat er vanaf nu een Uconnect infotainment systeem geleverd kan worden met een scherm van 5 of 6.5 inch. Ook de rest van het interieur is naar een hoger niveau gebracht en er zijn nieuwe stuurwielen ontworpen.

Onder de motorkap is straks ook een 150 pp/380 Nm sterke 2.0-liter dieselmotor te vinden. Ook lanceert Alfa drie nieuwe kleuren voor de Giulietta: Moonlight Pearl, Anodizzato Blue en Bronze.

Volgende week kunnen we de opgefriste Giulietta voor het eerst bekijken op de IAA en de Europese verkoop start in oktober. Naast de Giulietta zijn ook de 4C en bijgepunte MiTo te zien in Frankfurt.

Ook interessant!

  • Alfa Romeo Giulietta Sprint
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, facelift, Giulietta, iaa-2013

Vorig bericht: « Blijft 0% bijtelling toch behouden in 2014?
Volgend bericht: Faillissement van Dijk: curator legt voor €16,8 mln beslag »

Lees Interacties

Reacties

  1. ej20g zegt

    2 september 2013 om 12:45

    Het is er voor mij in ieder geval niet beter op geworden…

    Login om te reageren
    • healey zegt

      2 september 2013 om 18:30

      @ej20g: inderdaad. Het klasieke dashboard is verziekt met dat scherm. De USB aansluiting (en dus de hele kabel wirwar) is nu open en bloot ipv hanschoenen kadtje. Het enige dat mooier is, is het stuur. Dat lijkt me wel wat voor mn huidige Giulietta.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        2 september 2013 om 19:12

        @healey: ik vind het toch wel een mooi interieur moet ik zeggen, ook moet ik bekennen dat ik niet weet hoe het pré-facelift interieur eruit ziet. Qua uiterlijk vind ik het eigenlijk geen lelijke auto maar mooi vind ik ‘m ook zeker niet. Dan vind ik bijvoorbeeld de Opel Astra en de Renault Mégane mooier. En dat is zeldzaam in dit segment.

        Login om te reageren
  2. ukbob zegt

    2 september 2013 om 12:45

    Oeh, als je net met een mooie en leuk uitgeruste lease-golf bezig bent, maakt dit je toch weer ff aan t twijfelen.. Argggghhh! Mijn grootste kritiekpunten (Navi en stuurwiel) hebben ze iig opgelost zo te zien.

    Login om te reageren
    • j00rs zegt

      2 september 2013 om 12:47

      @ukbob: Ik zou zeggen: Laat die Golf zitten en ga voor de Alfa

      Login om te reageren
      • beerton zegt

        2 september 2013 om 12:53

        @j00rs: Als je graag veel bij de dealer staat voor stukken zeker de Alfa nemen ja!!

        Login om te reageren
        • j00rs zegt

          2 september 2013 om 12:57

          @beerton: Tja als je nog steeds die fabeltjes geloofd….

          Login om te reageren
          • beerton zegt

            2 september 2013 om 13:06

            @j00rs: en @smartass: Tuurlijk hoor, mijn nicht heeft een golf en men buurvrouw een Alfa. De autos zijn beide +- 1.5 jaar oud. Die golf heeft de garage nog maar enkel gezien voor onderhoud maar die Alfa daarentegen…

            Login om te reageren
            • mmot05 zegt

              2 september 2013 om 13:29

              @beerton: goed zo, ik zou voor de rest van mijn leven in een VW rijden als ik jou was, iets anders mag ook wat jij wilt, als je maar genoeg afstand houdt van die roestbakken die om de haverklap elect. problemen veroorzaken.

              Login om te reageren
              • ruudw zegt

                2 september 2013 om 13:55

                @mmot05: elektrische problemen of een versnellingsbak die na +/- 180.000km kapot gaat. En distributieketting die slechtere kwaliteit is dan die van een gemiddelde 250cc motor ( treu story)

              • luuktb zegt

                2 september 2013 om 14:23

                @ruudw: Nou en ? Lease…. Die paar keer naar de garage maar voor lief nemen.

              • lamborgfan zegt

                2 september 2013 om 14:06

                @mmot05: valt allemaal wel mee.. Maar mn buurman heeft een 147 van het laatste bouwjaar met een volledig door/verroeste uitlaat.. Bizar. De lak daarentegen staat er strak in.

              • brabantia zegt

                2 september 2013 om 17:45

                @lamborgfan: uitlaat roest al snel, op elke auto is dat hetzelfde

              • lamborgfan zegt

                2 september 2013 om 17:55

                @brabantia: nou nee.. Want die van mn fiat hangt er al 15 jaar onder en die ziet er nog beter uit.. Ze zullen ongetwijfeld allemaal een keer roesten, maar de leverancier van de alfa club mogen ze nog wel keer het woord kwaliteit op laten zoeken in zijn “van dale”

            • ar156sw zegt

              2 september 2013 om 14:10

              @beerton: Want N=2 is zoooo representatief :)

              Maar goed, ik snap dat best, dat iemand een Golf kiest ipv een Giulietta vanwege de betrouwbaarheid. Niet iedereen houdt nou eenmaal van auto’s ;)

              Login om te reageren
        • smartass zegt

          2 september 2013 om 13:00

          @beerton:
          Als je ergens vaak mee in de garage staat dan is het wel met die meuk van VAG.
          De plaat die jij hier af blijft draaien stamt nog uit de jaren ’70.

          Login om te reageren
          • stanny zegt

            2 september 2013 om 13:05

            @smartass: kennis rijdt met een Mito. Ze heeft al heel vaak bij de dealer gestaan. Haar dealer heeft zelfs gezegd dat ze volgende keer maar naar een andere AR garage moet gaan!

            Login om te reageren
            • heidekonijn zegt

              2 september 2013 om 13:08

              @stanny: Dat zegt mogelijk iets over die kennis?!

              Login om te reageren
              • beerton zegt

                2 september 2013 om 13:09

                @heidekonijn: Zo kan je het probleem altijd wel op iets anders schuiven hé..

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 17:55

                @beerton: Geef toe, als een garage al geen geld van je wil afnemen…

        • heidekonijn zegt

          2 september 2013 om 13:07

          @beerton: Mijn Golf V na twee jaar (einde garantie) ingeruild voor een 147 wegens waanzinnig olieverbruik, loskomende binnenbekleding, totaal onhandelbare esp, kardanas uit balans, aanvoerslang turbo lek… 147 heeft geen sleutel gezien en de Giulietta ook niet. En rijplezier is dag en nacht verschil natuurlijk.

          Login om te reageren
          • tweede_woning zegt

            2 september 2013 om 15:35

            @heidekonijn: einde garantie na 2 jaar ? Volgens de dealer , daarna gaat de Europeesche conformiteit in ”werking” ,gewoon garantie .

            Login om te reageren
            • heidekonijn zegt

              2 september 2013 om 19:55

              @tweede_woning: Volkswagen – Dieteren Belgie gaf twee jaar. Punt. Steentje tussen de rem (me nooit met een andere auto overkomen) : betalen.Zoveelste lamp kapot (idem) : slijtdeel, betalen. Die lui zijn leasers gewoon. Facturen maken ze als de beste, voor de rest moet je bij een ander zijn. Overigens bleek dat toen ik hem wou verkopen, de Golf V een kwalijke reputatie heeft bij handelaars. En dus kreeg ik er niet voor terug dan… een Alfa. Want ‘die zijn voor de liefhebbers meneer, dat is een aparte markt, golfjes zijn er genoeg’ . Les geleerd.

              Login om te reageren
              • tweede_woning zegt

                2 september 2013 om 20:12

                @heidekonijn: BW 7.17 , 18 lid 1 , 2. Europeesche Wetgeving als aanvulling , non conformiteit. Dealers hebben hier niets over te zeggen , betreft wetgeving . PUNT

              • heidekonijn zegt

                2 september 2013 om 20:37

                @tweede_woning: Dan neem jij bij geschil toch lekker een advocaat. Ik kies gewoon een ander merk en heb geen problemen meer. Iedereen blij, toch?

              • tweede_woning zegt

                3 september 2013 om 09:36

                @heidekonijn: advocaat niet nodig , mededeling of brief is altijd voldoende (berdijven proberen juist personen als u slachtoffer te maken …) , maar jij fungeert liever als aangeschoten konijntje merk ik op ?

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 13:00

                @tweede_woning: Nee hoor, maar bedrijven die eerst een falend product verkopen en dan ook nog moeilijk doen, daar blijf ik liever van weg. Het is me de tijd nog moeite waard. Auto verkopen, minderwaarde slikken, en nooit meer van in de buurt komen.
                Dat wist ik bij VW eigenlijk meteen toen ik hun servicelijn beldde over het overmatige olieverbruik in de eerste maanden. “Meneer, rijdt u meer dan 3000toeren/m?” “Euh, ja, maar eerst rijd ik hem warm natuurlijk, en ik rijd lange stukken” “We raden af zoveel toeren te rijden, ook al is de motor warm, daardoor komt uw olieverbruik” … Enough said.

                Daarna wou de vrouw een break. Testritje gaan doen met de Octavia break. Draai sleutel om : olielampje. Einde testrit. Je kan dan ook kopen en brieven sturen voor de komende jaren, maar ik heb al een paar interessantere hobbies.

              • tweede_woning zegt

                3 september 2013 om 13:39

                @heidekonijn: je mag ”nee hoor” blijven roepen , ik zeg hoe het wettelijk geregeld is . Accepteer het nu maar .

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 14:55

                @tweede_woning: Bedankt voor de duiding. Mensen die zin hebben in gehakketak weten welke opties ze hebben :-)

              • tweede_woning zegt

                3 september 2013 om 15:38

                @heidekonijn: gewoon betalen voor jouw soort mensen en jij hebt geen gehakketak.

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 16:09

                @tweede_woning: eh? Ik betaal al mijn auto’s cash op drie dagen voor levering, heb een all-in vezekering en in het geval van die golf een long-life onderhoudregeling. Wat wil je precies zeggen?

              • tweede_woning zegt

                3 september 2013 om 16:15

                @heidekonijn: nou , ik ga nu wederom zeggen dat als je maar betaald alles goed komt , behalve … 3 dagen voor de levering betalen , ook niet bepaald slim. een faillissement op dag 2 of 1 of dezelfde dag en heidekonijn mag lopen en tegelijkertijd fluiten. Zelfs geen levenslange onderhoudsbeurt meer nodig .

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 16:38

                @tweede_woning: Interessant. Hoe betaal jij dan?

              • tweede_woning zegt

                3 september 2013 om 19:26

                @heidekonijn: ik heb geen PABO gedaan , maar jij begeeft je op glad ijs met die praktijken .

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 20:34

                @tweede_woning: Hoe betaal jij dan wel. Kruiwagen met geld? Of krijg jij de sleutels zonder betalen?

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 18:17

                @tweede_woning: Overigins, blijkt dat het andersom is : europese richtlijn is 2 jaar, nederlandse wetgeving vult dit aan. Is dus enkel in Nederland > 2 jaar. En dan nog best wazig. http://www.eccbelgie.be/de-garantie-in-belgie-en-in-andere-europese-landen-s40481.htm

              • tweede_woning zegt

                3 september 2013 om 19:25

                @heidekonijn: prima , je bent nu onderzoek aan het doen , voor NL geldt zelfs een ruimere interpreatie van de Wet , past zelfs de langste termijn toe. Garantie bepaald de dealer dus niet , net zoals coulance een woord is deie ik niet ken , wil kennen :)

              • heidekonijn zegt

                3 september 2013 om 20:32

                @tweede_woning: Nee hoor, gewoon twee seconden gegoogeld om te kunnen zien dat het – zoals ik al dacht- geen europese richtlijn is.

              • tweede_woning zegt

                4 september 2013 om 09:41

                @heidekonijn: wel een volhouder jij , dat mag maar ga studeren , nu ben je teveel met je persontje bezig .

                ps. EVRM en andere hebben we ook , zeker in dit geval , niet als supplement nodig , BW 7 , art. 17 en 18 voorzitet al in ruime mate hierin ,non-conformiteit, waarbij nederland zelfs een onbeperkte termijn aangaande de ”garantie” heeft gevorderd.
                Als personen als jij nu niet blijven blaaten dat er 2 jaar garantie op een auto zit zijn we al een stuk verder….

              • heidekonijn zegt

                4 september 2013 om 16:06

                @tweede_woning:
                1. Ik, en meerdere andere bezoekers van autoblog(.be) ben Belg. Nederlandse wetgeving is niet relevant. Zeggen dat Nederlandse wetgeving Europees is, is ofwel liegen ofwel vrij navelstaarderig.
                2.”blaten”? “gaan studeren”? Dude wtf?

        • munich zegt

          2 september 2013 om 13:33

          @beerton: Als je graag wekelijks bij VW zit, omdat je Golf gejat is….zeker voor de Golf gaan.

          Login om te reageren
          • beerton zegt

            2 september 2013 om 13:48

            @munich: Komop man kon je nou echt niets beters verzinnen dan dit belachelijk zinnetje ?

            Login om te reageren
            • munich zegt

              2 september 2013 om 13:51

              @beerton: ja hoor….een Golf is gewoon een saai en kaal hok. Met een Guilietta stijg je uit boven de grijze massa. Zo beter?

              Login om te reageren
        • bofkont zegt

          2 september 2013 om 15:43

          @beerton: Onzin ! fabeltjes en van horen zeggen!
          Ooit zelf een alfa gehad?

          Login om te reageren
        • healey zegt

          2 september 2013 om 18:31

          @beerton: Onder welke steen heb jij geslapen de afgelopen jaren? Mijn Alfa gaat één keer per jaar naar de dealer… Voor onderhoud.

          Login om te reageren
      • ukbob zegt

        2 september 2013 om 14:15

        @j00rs: thanks. Maar zakelijk ziet t plaatje er gewoon beter uit in voordeel vd Golf..
        Heb privé alfa’s gereden en ben de eerste om aan mensen zo’n ding aan te raden, zelfs goedkoper door al die horror stories :)

        Giulietta viel me echter wat tegen en golf is voor zelfde geld leuker uitgerust.. En wat relaxter met veel KMS

        Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      2 september 2013 om 13:25

      @ukbob: als je twijfelt tussen een Alfa en een VW dan……
      Ach laat maar, take the Golf.

      Login om te reageren
      • brabantia zegt

        2 september 2013 om 13:28

        @mmot05: leven is te kort om saaie auto’s te rijden

        Login om te reageren
        • ukbob zegt

          2 september 2013 om 16:46

          @brabantia: daarom staat er voor de leuke privé ritjes nóg een auto waar het dakje af kan!

          Login om te reageren
    • ruudw zegt

      2 september 2013 om 13:57

      @ukbob: Doe eens gek en kies voor de Alfa. Uit ervaring weet ik dat als je eenmaal een Italiaan heb gehad je nooit meer anders wil…

      Login om te reageren
    • alassad zegt

      2 september 2013 om 14:57

      @ukbob: ik vond de binnenruimte van een giulietta wat tegenvallen. De golf heeft dat beter voor elkaar. Mits uitgerust met goede motor, rijdt de golf ook heel behoorlijk. Het verschil.is ga je voor onderscheidendheid of voor praktisch nut.

      Login om te reageren
      • ukbob zegt

        2 september 2013 om 16:49

        @alassad: precies goed verwoord! Had met veel voorpret uitgekeken naar de Giulietta proefrit, maar auto viel gewoon tegen..

        Heb een groot Alfa-hart (voor m’n BMW ook 145 en zon prachtige 156 gereden), maar wist na kwartier al dat ik me 3 jaar aan deze zou gaan irriteren..
        Daarom is t goed te zien dat de Navi is aangepakt!!

        Login om te reageren
      • healey zegt

        2 september 2013 om 18:43

        @alassad: Ik kom uit een Leon 2 FR en heb nu een Giuliette TCT. Maar het rijplezier van de Leon komt niet in de buurt van de Alfa. En de Leon was al een stuk spannender dan de Golf’s waar ik mee gereden heb.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          2 september 2013 om 20:22

          @healey: mensen die alleen maar rechtdoor kennen die voelen dat verschil in rijplezier niet ;-)

          Login om te reageren
      • heidekonijn zegt

        2 september 2013 om 20:47

        @alassad: he? Denk je nu echt dat… golf, focus, volvo, astra, bravo, giulietta, allemaal krek even groot vanbinnen. Allen de1 serie is wat kleiner.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          2 september 2013 om 23:00

          @heidekonijn: nee hoor.. Maar daar kom je achter als je een kinderwagen en aanverwante artikelen mee wil/moet nemen ;-)

          Login om te reageren
          • heidekonijn zegt

            3 september 2013 om 17:53

            @baasbas: Die test heb ik idd nog niet gedaan :-)

            Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        2 september 2013 om 23:16

        @alassad: als praktisch je wens is dan is er maar 1 echte optie een station en dan klopt de Octavia ruimschoots de Golf om het over de Superb maar niette hebben…. Ik rij een Megane break (met 14% bijtelling ja) omdat het t beste compromis was tussen echt fijn rijgedrag, ruimte, luxe en kosten.. Ik wil wel eens zien of een 14% Golf in de buurt kan blijven op een bochtige weg, ik moet dat zien voor ik het geloof.

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          3 september 2013 om 13:00

          @w0o0dy: de nieuwe golf station heeft op een paar liter na net zoveel kofferruimte als een Superb. Over de rest doe ik geen uitspraken :-)

          Login om te reageren
  3. slipstreamer zegt

    2 september 2013 om 12:48

    Alfa is toch een stuk tijdlozer dan een Golf of een Leon, toch een mooie update, subtiel maar zeker geslaagd!

    Login om te reageren
  4. darkpluisje zegt

    2 september 2013 om 12:48

    Velgen vind ik niet mooi en jammer dat ze die grappige switches uit het interieur hebben gehaald… Verder blijft het 1 van de mooiste auto’s in die prijsklasse en hij stuurt erg leuk

    Login om te reageren
  5. bofkont zegt

    2 september 2013 om 12:49

    Prachtige wagen!!
    Ben zelf wel in de markt voor een gebruikte 1750 QV!

    Login om te reageren
    • ferry832 zegt

      2 september 2013 om 14:54

      @bofkont: Smaakvolle auto waar je in de markt voor bent. Je ziet ze niet veel en dat vind ik een voordeel. Wel even chippen als je hem hebt. De motor reageert er een stuk beter door.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        2 september 2013 om 15:39

        @ferry832: Absoluut waar! squadra is het adres als het zover komt.
        Maar een 156GTA is ook een grote kanshebber en deze motor vind ik fijner.

        Trouwens zo’n lancia thema 832 is anders ook bijzonder smaakvol, en je huidige 166 3.0 v6 is ook geweldig!
        Zie dat je een aardige alfa historie hebt, zelf ook 6 gehad.
        33/75/155/3x 156.

        Login om te reageren
  6. smartass zegt

    2 september 2013 om 12:50

    Veruit de mooiste auto in zijn klasse, zeker met dat bruine leer in het interieur.
    Voordat ik half AB op mijn nek krijg, dit is mijn bescheiden mening.

    Login om te reageren
    • munich zegt

      2 september 2013 om 13:35

      @smartass: helemaal mee eens…telkens als ik op de weg een dikke Guilietta voorbij zie schuiven, maakt het me blij.

      Login om te reageren
  7. gregorius zegt

    2 september 2013 om 12:52

    Zo moet een update: de karakteristieke onderdelen blijven en het ziet er allemaal fris uit. Ik kan niet precies zien wat er echt veranderd is, alleen dat het er weer up to date uitziet.
    Prima job.

    Login om te reageren
  8. audifreak zegt

    2 september 2013 om 12:54

    Kunnen die Italianen nou niet eens iets doen aan die rare plaatsing van het nummerbord voor?

    Ziet er verder best leuk uit, vooral het interieur!

    Login om te reageren
    • mmot05 zegt

      2 september 2013 om 13:21

      @audifreak: als je een auto wilt rijden die ontworpen is nadat ze vastgesteld hebben waar de nummerbord komt moet je inderdaad geen Alfa nemen..

      Login om te reageren
      • audifreak zegt

        2 september 2013 om 13:40

        @mmot05: Inderdaad, maar ik vind het vrij vreemd en dom om daar geen rekening mee te houden, want zo’n ding moet er toch op. Ze kunnen het wel bewust negeren, maar vervolgens moet er toch een op en dan wordt ‘ie zo geplaatst dat het hele mooie ontwerp wordt verstoord.. onbegrijpelijk!

        Login om te reageren
        • pjotr zegt

          2 september 2013 om 13:42

          @audifreak: waarom hebben we in Nederland gewoon niet van die kleine nummerbordjes voor, net zoals in Italie. Of gewoon geen, net zoals in de VS :)

          Login om te reageren
          • healey zegt

            2 september 2013 om 18:36

            @pjotr: dat heet betutteling. Onderdeel van de Oud Nederlandsche cultuur.

            Login om te reageren
        • mmot05 zegt

          2 september 2013 om 14:56

          @audifreak: ik weet niet of het dom is maar typisch Alfa is het wel; functionaliteit maakt plaats voor design. Zo zijn de designers volledig vrij in het ontwerpen / positioneren van de karakteristieke driehoekige gril. Een andere voorbeeld; in 97 was de AR 156 één van de weinige/misschien wel de eerste (ik weet het zo niet ff precies) reguliere auto’s zonder stootstripjes, in tegenstelling tot de rest die extra geld vroegen om het in kleur te spuiten (vw bijvoorbeeld met z’n stoere “highline” uitvoeringen) besloot Alfa naar zijn designers te luisteren en helemaal achterwege te laten. Jij vind het dom, ik mooi.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            2 september 2013 om 16:20

            @mmot05: Toevallig heb ik binnenkort een rechtzaak over deze kwestie (als de OVJ niet seponeert). Het is nu eenmaal zo in de wet geregeld dat voor de certificatie van de auto geen positie voor de plaat aan de voorkant noodzakelijk is. Dat is ook weer handig voor de certificatie mbt scherpe uitstekende delen en de voetgangersveiligheid (verende bumpers). Dit zijn standaard EU regels die de Nederlandse regering ook hanteert. Alleen jammer dan dat er nog een regeltje uit 1900 of zo aktief is wat voorschrijft dat er een grote plaat aan de voorkant moet. Dat is dan jouw probleem. Een onacceptabele situatie natuurlijk. Ik wil de driewieler regeling bij de rechter afdwingen. Voor een voertuig met 3 wielen mag een voorste kentekenplaat, maar als er geen ruimte is hoeft het niet. Waarom zou dit niet voor een 4-wielig voertuig gelden? Je reinste rechtsongelijkheid.

            Login om te reageren
            • mmot05 zegt

              2 september 2013 om 17:17

              @midasracer: ben benieuwd hoe dit afloopt, meende dat hier in Duitsland een soortgelijke rechtzaak gaande was, weet alleen niet hoe het afgelopen is.

              Login om te reageren
            • heidekonijn zegt

              2 september 2013 om 20:42

              @midasracer: Da’s een leuke. Vooral als je wwet dat in B de plaat een halve meter lang is.

              Login om te reageren
          • audifreak zegt

            2 september 2013 om 16:21

            @mmot05: Tja, maar het gevolg is dat het ontwerp weliswaar mooi is, maar het uiteindelijke resultaat flink tegenvalt. Wat voor ‘ontwerpfilosofie’ daar ook achter zit.. het is gewoon jammer.

            Wat dat verhaal met stootstripjes ermee te maken heeft vat ik niet helemaal, want ik had het puur over de voorkant. Maar nu je er toch over begint, Porsche liet ze begin jaren 80 al weg en er zullen vast meer merken zijn geweest die eerder waren..

            Login om te reageren
            • mmot05 zegt

              2 september 2013 om 16:52

              @audifreak: vind je ook niet dat Porsche net buiten de boot valt als het gaat om “reguliere” auto’s.
              Stootstrips heb ik gewoon als extra voorbeeld opgenoemd hoe de beslissingen worden genomen bij Alfa.

              Login om te reageren
          • healey zegt

            2 september 2013 om 18:37

            @mmot05: Wat is er nou functioneel aan de plaats van een nummerbord?

            Login om te reageren
            • mmot05 zegt

              2 september 2013 om 20:36

              @healey: niks, maar het is toch gebruikelijker om het ergins in het midden te plaatsen als er geen hinder ofzo is.

              Login om te reageren
  9. sebasjuhh zegt

    2 september 2013 om 13:02

    Nog mooier dan hij al was! Ik ben blij er dagelijks in te mogen sturen ;)

    Login om te reageren
    • Rudeboy01 zegt

      2 september 2013 om 14:11

      @sebasjuhh: Ja daar heb je gelijk in, ook ik stuur met veel plezier in mijn Giulietta. Wel jammer dat die tuimelschakelaartjes vervangen zijn.

      Login om te reageren
  10. pjotr zegt

    2 september 2013 om 13:05

    Die navigatie is verouderd: je kan sinds een paar weken niet meer om het Colosseum rijden ;)

    Doe mij maar een rood-metallic met grijze velgen.

    Login om te reageren
  11. v12biturbo zegt

    2 september 2013 om 13:10

    Dat ding is f*cking duur man.

    Login om te reageren
    • smartass zegt

      2 september 2013 om 13:13

      @v12biturbo:
      Tja, wie mooi wil zijn moet pijn lijden.

      Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      2 september 2013 om 13:42

      @v12biturbo:
      Ach wat is duur? Een A3 is pas duur. Zeker vergeleken met een Golf of een Octavia (of deze Alfa)..

      Login om te reageren
      • v12biturbo zegt

        2 september 2013 om 15:01

        @ramshoek: Een A3 is ook duur idd maar die vind ik het wel waard, niet dat ik zelf ooit eentje nieuw zou kopen maar ik begrijp het wel dat mensen dat doen.

        Login om te reageren
  12. jumpman zegt

    2 september 2013 om 13:23

    CO2 uitstoot nwe diesel ook al bekend?

    Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      2 september 2013 om 13:50

      @jumpman: Lekker belangrijk…

      Login om te reageren
      • jumpman zegt

        2 september 2013 om 14:00

        @tweetyv6: zeker ja, je kunt er niet meer omheen, CO2 is het nieuwe PK!!!!
        Als Alfa een beetje wilt scoren, ze moeten wel, dan is CO2 juist belangrijk.
        Hoe erg dat ook strookt met mijn liefhebbers hart….

        Login om te reageren
        • tweetyv6 zegt

          2 september 2013 om 14:07

          @jumpman: CO2 is het nieuwe PK? Laat me niet lachen man. Dus iedereen wil nu een Nixxan Lief, Chevroslet Volt/ Slopel Ampera / Fisker Karma / Prius of wat voor linksdraaiendeyogurthmettofuetendebomenkuffelhippiebak? ECHT NIET!

          Login om te reageren
          • jumpman zegt

            2 september 2013 om 14:12

            @tweetyv6: ik weet niet waar jij hebt gezeten de afgelopen tijd,
            Maar kijk gerust de top10 vd meest verkochte auto’s erop na.
            Het is toch allemaal bijtelling gerelateerd (en dus CO2) wat in die lijst staat.
            En dan heb je tegenwoordig ook nog een Porsche met 14%!!!

            Login om te reageren
            • tweetyv6 zegt

              2 september 2013 om 14:30

              @jumpman: Oh je bedoelt in Nederland. De meest significante automarkt ter wereld. Oh ja… nee dan snap ik het. Sorry…

              Login om te reageren
          • autobart zegt

            2 september 2013 om 15:57

            @tweetyv6: Hippiebak? Kom eens onder je steen uit man… Kijk eens verder dan je neus lang is en je zult zien dat een Tesla Model S een buitengewoon interessante auto is. Zelfs sneller dan een M5 van 0-100…

            Login om te reageren
            • tweetyv6 zegt

              2 september 2013 om 17:34

              @autobart: Uitzondering bevestigt de regel. De meeste zijn emotieloos en spuuglelijk. (En de Tesla S vind ik ook niet bepaald spannend)

              Login om te reageren
        • healey zegt

          2 september 2013 om 18:41

          @jumpman: Geen probleem hoor. De 1.4 TCT met 170 pk heeft nog steeds 20% bijtelling. De 1.4 is licht dus geen onderstuur, klinkt geweldig en is voldoende snel.

          Login om te reageren
          • jumpman zegt

            2 september 2013 om 19:02

            @healey: helaas gezien mijn jaar kilometrage zal het toch echt een diesel moeten zijn. Vandaar ook mijn eerste vraag, wat zal de CO2 uitstoot zijn van het nwe dieselblok?

            Login om te reageren
      • ardonjr zegt

        2 september 2013 om 14:02

        @tweetyv6: Doe eens niet zo lomp man! Als je wilt leasen is dit dus wel belangrijk.

        Login om te reageren
        • smartass zegt

          2 september 2013 om 14:07

          @ardonjr:
          Wel nee, als je echt een mooie leasebak wilt dan heb je de eventuele meerprijs daar graag voor over.
          Dan is er ook nog zoiets als netto bijtelling, dat wordt niet alleen bepaald door het percentage maar ook door de catalogusprijs.
          Zet een gelijk gemotoriseerde/uitgeruste A3 tegenover deze Alfa en kijk wat je onder de streep moet betalen. Ik durf de gok wel aan dat je met de Alfa goedkoper uit bent.
          Vergeet ook niet dat Alfa prima diesels heeft die ook nog eens zuinig zijn.

          Login om te reageren
        • tweetyv6 zegt

          2 september 2013 om 14:08

          @ardonjr: Als je ‘m zelf niet kunt betalen dus? Zoals ik al zei: lekker belangrijk.

          Login om te reageren
          • ardonjr zegt

            2 september 2013 om 14:43

            @tweetyv6: Als ik zo je reacties lees krijg ik het gevoel alsof je ergens last van hebt.
            Ik zal het proberen uit te leggen in Jip en Janneke taal zodat je misschien minder kortzichtig kan reageren.
            Zelf rijd ik ook een Alfa maar daarnaast heb ik van de zaak ook een leaseauto ontvangen. Zou het niet mooi zijn als de Alfa Guilietta in de toekomst met een mooie bijtelling zou komen zodat deze ook gemakkelijker privé gereden zou kunnen worden. Dan zou ik maar al te graag mijn huidige leaseauto inruilen.

            Als je inderdaad alleen maar tweedehands auto’s koopt, tja dan boeit de bijtelling inderdaad niet, maar er zijn nog meer mensen in de wereld naast jou!

            Login om te reageren
            • tweetyv6 zegt

              2 september 2013 om 17:32

              @ardonjr: Leasewagens prive rijden is voor lutsers. Beperkt je enorm in wat je mag rijden. Ik had geen Spider of Abarth kunnen leasen. Dan spreekt je beurs, niet je hart.|
              En nogmaals; dat is alleen in NL een issue. Dus ik kijk veel verder om me heen dan de kortzigtige ‘hoeveel bijtelling kost me dat’ leaselullo’s

              Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          2 september 2013 om 14:23

          @ardonjr:

          Leas of koop heeft niks met bijtelling te maken.
          Auto van de zaak privé rijden dat is waar het hierom draait ;)

          Login om te reageren
          • ardonjr zegt

            2 september 2013 om 14:46

            @jack_abarth: Ja.. auto van de zaak.. dat noem je toch lease?

            Login om te reageren
            • jack_abarth zegt

              2 september 2013 om 14:58

              @ardonjr:

              Nee hoor, wij hebben hier op de zaak diverse gekochte wagens staan. Echter is er niemand die er privé mee rijd.

              Login om te reageren
              • ardonjr zegt

                2 september 2013 om 15:06

                @jack_abarth: Ah zo. Duidelijk.

  13. mmot05 zegt

    2 september 2013 om 13:33

    Een SW zou de verkoopcijfers flink opkrikken, snap niet waarom ze er niet mee komen, zelfde geld ook voor de Bravo.

    Login om te reageren
    • ruudw zegt

      2 september 2013 om 14:00

      @mmot05: ze hebben destijds wel een Stilo sw gehad, maar of dat nou zo’n succes was…

      Login om te reageren
  14. E34M5Touring zegt

    2 september 2013 om 13:40

    Heb je een van de mooiste kleuren rood in je gamma, stuur je foto’snde wereld in van een grijze……. Samen met de A klasse de mooiste in dit segment vind ik.

    Login om te reageren
  15. rob68 zegt

    2 september 2013 om 13:55

    Blijft gelukkig een lekker dingetje.

    Login om te reageren
  16. 6cylinder zegt

    2 september 2013 om 14:01

    Pas op! Mening.

    Vind het wel meevallen hoe mooi die is, tijdloos issie sowieso niet. Veels te dik ontwerp daarvoor. Met frutsels. Frutsels verouderen nooit mooi.

    Login om te reageren
    • ar156sw zegt

      2 september 2013 om 14:19

      @6cylinder: Ben het wel eens met die mening. Vind het een mooie auto, zeker de mooiste in z’n klasse, maar inderdaad niet “tijdloos”. Daarvoor is’ie te druk inderdaad.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        2 september 2013 om 19:16

        @ar156sw: en dit is al zoveel netter en rustiger dan de Mito, de auto met het meeste “design” per vierkante centimeter.

        Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    2 september 2013 om 16:15

    En zie je dat kleine subtiele Italiaanse nummerplaatje op de neus? Dat is hier een enorme metalen plaat die de neus van de auto verpest, de aerodynamica dusdanig om zeep helpt dat je er minimaal 10% extra brandstof mee verbruikt en de voetganger die je aanrijdt, een verpletterde knie bezorgt of minimaal een flinke snijwond. Handig die eenvormige regels in de EU! NOT.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      2 september 2013 om 19:20

      @midasracer: stupido Automobili Ingenieuri Italiliano. Want het is niet dat ze bij Alfa, Ferrari en Maserati niet weten dat er in de beschaafde wereld meestal een normaal formaat kentekenplaat voor gebruikt wordt. Het kan ze gewoon niet schelen!

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        2 september 2013 om 20:15

        @mashell: Maar geldt niet alleen voor Italiaanse designers maar ook engelse zoals Lotus en Jaguar. Ook heel veel klassieke auto’s hebben dit probleem. En vergeet Donkervoort niet. Daar kan niets op. Ik heb dan ook nog nooit een Donk gezien met een normale kentekenplaat. Maar laten we wel wezen, het is vooroorlogse wetgeving. In het donker zie je de plaat aan de voorkant niet en een auto kan altijd aan de achterkant worden geidentificeerd. Tenslotte heb jij bij je achterdeur ook geen huisnummer hangen. Wat mij betreft moet hij vervallen of er moet een Italiaans typeplaatje komen. Zelfs een USA kenteken krijg je niet want als er op de achterkant een gewone kan, kan dat voorop ook. Redenatie RDW, stomme ambtenaren.

        Login om te reageren
        • heidekonijn zegt

          2 september 2013 om 20:44

          @midasracer: Eigenlijk is de enige plaats waar je een plaat lang genoeg kan zien om ze te onthouden, vanuit de voorligger. Maar dan zie je ze in spiegelschrift. Doh. Nutteloos dus.

          Login om te reageren
  18. meneersander zegt

    2 september 2013 om 22:11

    Navi scherm is niet erg mooi weggewerkt…

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    2 september 2013 om 23:25

    @alassad: als praktisch je wens is dan is er maar 1 echte optie een station en dan klopt de Octavia ruimschoots de Golf om het over de Superb maar niette hebben…. Ik rij een Megane break (met 14% bijtelling ja) omdat het t beste compromis was tussen echt fijn rijgedrag, ruimte, luxe en kosten.. Ik wil wel eens zien of een 14% Golf in de buurt kan blijven op een bochtige weg, ik moet dat zien voor ik het geloof.

    Login om te reageren
  20. greggon zegt

    21 mei 2014 om 14:12

    Ikzelf ben een alfist die zelf onbewust alfa’s op de weg afspeurt waardoor er op mijn netvlies een soort belletje rinkelt zodat ik in de bewuste fase mij focus op het beeld dat ik onbewust zag enja het is een alfa.
    Wat voor iemand zit er in? Aan de hand van de persoon die er mee rijdt kan je al veel afleiden.
    Af en toe kom je dan iemand tegen in zijn alfa met de zelfde mooie, interessante, historische passie voor Alfa Romeo. Ik zelf heb een GT en een 146 i boxer.
    Het gevoel dat het mij geeft is onbeschrijfelijk. De rijstijl en de designs zijn zo zalig dat het gewoon prachtig maakt. Ook de mooiere exclusievere Alfa’s tonen aan dat ze uit de italiaanse familie komt en daar kan je geen twijfel bij betrekken als je de 8c 4c en de disco volante met beide ogen goed aanschouwt.
    Waar het opneer komt is: stop met alfa te vergelijken met andere merken en zeker met vw!
    Alfa romeo is gemaakt voor mensen met een hart voor auto’s en je hebt er een goed gevoel bij of niet. That’s it! Het is een auto voor de liefhebber.
    Ikzelf ben een alfist die zelf onbewust alfa’s op de weg afspeurt waardoor er op mijn netvlies een soort belletje rinkelt zodat ik in de bewuste fase mij focus op het beeld dat ik onbewust zag enja het is een alfa.
    Wat voor iemand zit er in? Aan de hand van de persoon die er mee rijdt kan je al veel afleiden.
    Af en toe kom je dan iemand tegen in zijn alfa met de zelfde mooie, interessante, historische passie voor Alfa Romeo. Ik zelf heb een GT en een 146 i boxer.
    Het gevoel dat het mij geeft is onbeschrijfelijk. De rijstijl en de designs zijn zo zalig dat het gewoon prachtig maakt. Ook de mooiere exclusievere Alfa’s tonen aan dat ze uit de italiaanse familie komt en daar kan je geen twijfel bij betrekken als je de 8c 4c en de disco volante met beide ogen goed aanschouwt.
    Waar het opneer komt is: stop met alfa te vergelijken met andere merken en zeker met vw!
    Alfa romeo is gemaakt voor mensen met een hart voor auto’s en je hebt er een goed gevoel bij of niet. That’s it! Het is een auto voor de liefhebber.
    Ahja, over die oude naar-de-garage-gaan-verhalen word ik het wel wat beu.
    Met elke auto kan er iets mislopen.
    Hangt ook veel af van bestuurder tot bestuurder.

    Ikzelf ben een alfist die zelf onbewust alfa’s op de weg afspeurt waardoor er op mijn netvlies een soort belletje rinkelt zodat ik in de bewuste fase mij focus op het beeld dat ik onbewust zag enja het is een alfa.
    Wat voor iemand zit er in? Aan de hand van de persoon die er mee rijdt kan je al veel afleiden.
    Af en toe kom je dan iemand tegen in zijn alfa met de zelfde mooie, interessante, historische passie voor Alfa Romeo. Ik zelf heb een GT en een 146 i boxer.
    Het gevoel dat het mij geeft is onbeschrijfelijk. De rijstijl en de designs zijn zo zalig dat het gewoon prachtig maakt. Ook de mooiere exclusievere Alfa’s tonen aan dat ze uit de italiaanse familie komt en daar kan je geen twijfel bij betrekken als je de 8c 4c en de disco volante met beide ogen goed aanschouwt.
    Waar het opneer komt is: stop met alfa te vergelijken met andere merken en zeker met vw!
    Alfa romeo is gemaakt voor mensen met een hart voor auto’s en je hebt er een goed gevoel bij of niet. That’s it! Het is een auto voor de liefhebber.
    Ikzelf ben een alfist die zelf onbewust alfa’s op de weg afspeurt waardoor er op mijn netvlies een soort belletje rinkelt zodat ik in de bewuste fase mij focus op het beeld dat ik onbewust zag enja het is een alfa.
    Wat voor iemand zit er in? Aan de hand van de persoon die er mee rijdt kan je al veel afleiden.
    Af en toe kom je dan iemand tegen in zijn alfa met de zelfde mooie, interessante, historische passie voor Alfa Romeo. Ik zelf heb een GT en een 146 i boxer.
    Het gevoel dat het mij geeft is onbeschrijfelijk. De rijstijl en de designs zijn zo zalig dat het gewoon prachtig maakt. Ook de mooiere exclusievere Alfa’s tonen aan dat ze uit de italiaanse familie komt en daar kan je geen twijfel bij betrekken als je de 8c 4c en de disco volante met beide ogen goed aanschouwt.
    Waar het opneer komt is: STOP met alfa te vergelijken met andere merken en zeker met vw!
    Alfa romeo is gemaakt voor mensen met een hart voor auto’s en je hebt er een goed gevoel bij of niet. That’s it! Het is een auto voor de liefhebber.

    En die oude naar-de-garage verhalen van alfa’s daar is zodanig cliché dat ‘haters’ beter hun mond houden en kijken onder eigen moterkap en vul je olie nog wat bij. xD

    Over de gullietta: mijn vader heeft de 2.0diesel.
    Prachtige wagen uiterlijk ook interieur is adembenemend met de leuke en mooie opties die je kan nemen. Rijdt heel vlot en goed maar ik ben de sportievere GT gewoon en dan zit je toch beter in de stoelen voor het betere bochtenwerk.

    *Weetje* De mede presentator van Topgear genaamd hammond heeft een Alfa Romeo 4c gekocht. Een man met verstand van auto’s!
    Alfa Romeo 4c : 1750cc/ 250pk / 3,4 nr 100/kmh
    Niet slecht vind ik persoonlijk.
    Dit was het ! :-D

    Login om te reageren
  21. greggon zegt

    21 mei 2014 om 14:13

    Sorry voor de kopie! Mijn excuses!

    Login om te reageren
  22. greggon zegt

    21 mei 2014 om 14:21

    Haha wat een warboel dat deze reactie is van mij.
    Trekt op niks. Op de iphone is het veel kleiner en onduidelijker zal ik maar zeggen.
    Nogmaals excuses!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North