Hot stuff! Dit is de Aston Martin Vantage GT3

Auteur: , 55 Reacties

The V12 Vantage to end all V12 Vantages..

We scoopen vandaag harder dan een ijscoman bij 30 graden buitentemperatuur. Hier is de Fapton Aston Martin V12 Vantage GT3 die, samen met de Vulcan, als een raket op Genève wordt afgevuurd.

Ok, wij zijn even onze onderkaak van de grond aan het rapen, later meer.

UPDATE: Kaak zit weer vast. Hier zijn de details, in vogelvlucht:

  • gelimiteerd tot 100 examplaren
  • Maximumvermogen van 600 pk
  • 100kg lichter dan een standaard V12 Vantage S – 1.565 kg
  • 7-traps automaat
  • carbon propshaft, met hieromheen een magnesium torque tube
  • 0-96 in 3,5s, top ~300 km/u
  • Meer spoorbreedte voor en achter
  • Carbon voorschermen, sportstoelen, en kofferklep, lithium-ion accu, titanium uitlaatsysteem
  • Optioneel: carbon dak, polycarbonaat achterruit
  • Volledig te personaliseren door Q by Aston Martin.
  • Levering v.a. Q3 2015

Nog vragen?



55 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Op een of andere manier zie ik een Aston Martin niet als racer merk (meer een gentlemans auto); maar ik vind het wel spannend/leuk zo’n racer te zien
@rocky: Ik begrijp wat je bedoelt. Aston’s moeten auto’s zijn waarmee je zonder enige moeite naar de andere kant van wereld kunt rijden.
@exotic:
Gek genoeg domineerde ze de GTE klasse in het WEC, dus de link met racen is er wel degelijk.
Het gekke is dus eigenlijk dat de racer het tegenwoordig met een V8 doet en zijn straat zusje wel een twaalf pijper is..
@tupperware: Volgens mij zijn de meeste straatversies ook met een v8.
@robbiehifi:
Geen idee hoeveel V12 Vantages jij gezien hebt met een V8 maar ik moet de eerste nog tegenkomen..
De vroege Gt3 racers hadden een V12, daar zijn ze al jaren geleden mee gestopt, vandaar mijn opmerking.., zucht..
@jrk68: Er wordt dus niet meer geracet met de V12 Vantage, maar met de V8. In de Blancpain Series wordt er nog wel met de V12 geracet. Dat is een GT3 bolide. De GTE op Le Mans hebben een V8. GTE is een ander reglement dat GT3. Men had kunnen kiezen om in beide klassen met een V12 re rijden. AMR koost voor een V8 in het GTE kampioenschap, mede doordat de V8-en het meest worden verkocht op de straat.
@rocky: Inderdaad! Britse stijl, IPV grote spoilers. Het past gewoon niet.
Wauw! Heel erg dik
Zunne grote spoiler jonguh!!
Need for speed underground is er niks bij. Doe mij maar een ‘normale’ Aston, ziet er veel gelikter uit.
Als je Aston Martin heel lief aankijkt, zou je ‘m dan ook zonder achterspoiler mogen krijgen ?
@sydney:
Als je mij lief aankijkt schroef ik hem er ook wel af hoor..
Ik zoek nog een unieke boekenplank..
@tupperware: Als jij dan even een PL-etje ergens kunt regelen kunnen we wel tot elkaar komen denk ik.DTC geeft weer eens niet thuis namelijk.
Schitterend design, machtige V12! Wat wil een mens nog meer? Een Hele Grote vleugel! Ik vind het wel wat hebben, eigenlijk. Wel in het donkerblauw of British Racing Green graag!
Handbak?
Heel dom misschien vanwege de GT3 titel, maar zou dit de weg op mogen?
@fmgarcia: ja. Daar is hij voor.
@rolov: Nu nog hopen dat iemand in NL zo gek is om m aan te schaffen!
Als Mansory hem zo uitbrengt: Aarslelijk
Als Aston Marting hem zo uitbrengt: Ubergeil en een schitterend design…..

Ik vind hem totaal verkracht. Spoiler meuk en wilde kleurtjes past er totaal niet bij vind ik. Kom maar is met een nieuw model. Dit heb ik nou wel een keer gezien.
@E34M5Touring: Dat zal er wel mee te maken hebben dat het bij Aston Martin een hardcore (van de GT3 racer afgeleide) straatlegale racewagen is en alle onderdelen ook een functie (zouden moeten) hebben, terwijl het bij Mansory enkel alleen om het visuele plaatje gaat.
@Edge: De navi zit er nog in, dus met dat hardcore straatlegaal zal het allemaal wel meevallen. Gewoon een actiepakketje om na 12j het design weer een beetje fris te laten ogen. Doet naar mijn mening alleen maar afbreuk aan het origineel. Kom is met wat nieuws ipv die 12j oude herkauwde modellen. Als Bugatti of Lambo het doet is het uitmelken en VAG dit en dat. En bij Aston Martin is het altijd helemaal te gek gaaf….
@E34M5Touring: Je haalt de woorden uit mijn mond, als mansory of een of ander tuner hiermee komt is het verschrikkelijk. Astons zijn op zich niks mis mee maar ben er ook allang op uitgekeken.
@E34M5Touring: Ben het wel deels met je eens maar aan de andere kant zijn het ook wel gewoon nog steeds mooie en indrukwekkende auto’s IRL.

Iemand in de straat heeft onlangs een gebruikte diepblauwe DB9 gekocht. Fleurt het straatbeeld toch flink op kan ik je vertellen.
@jaapiyo: Voor mij is het nieuwe er wel een beetje af. Interieur begint echt oud te worden vind ik. En heel eerlijk gezegd, ik denk dat de looks nu nog steeds zo fris lijken omdat die look nog steeds actueel is binnen Aston Martin. Alle modellen zien er zo uit dus je rijdt nooit een ‘oud type’. Ik vind de DB7 een prachtige auto. Maar naast een DB9 ziet ie er wel 100j oud uit. Tegen de tijd dat de nieuwe designrichting er komt (mocht dat ooit gebeuren, denk het niet) vrees ik dat deze er ook snel ‘oud’ uit gaan zien.
@E34M5Touring:
En toch, en toch is de DB9 nog steeds de mooiste coupe die je momenteel nieuw kunt kopen…..
Kijk dan;
http://images.conceptcarz.com/imgxra/Aston%20Martin/2013_Aston-Martin_DB9-Supercar-076-1024.jpg

Wat een plaatje. Qua schoonheid nog steeds geen concurrentie. Zelfs van een F-Type niet…
@Rob: Ja goed, mijn auto is het niet eerlijk gezegd. Ik zou elders gaan shoppen.
@E34M5Touring: Helemaal mee eens die Vantage word al 10 jaar uitgemolken. Ik zou wel graag eens wat nieuws zien van AM.

Maar blijkbaar is er nog steeds genoeg animo voor dit model.
@meepinz:
Toch knap van AM, een model dat 9 jaar op de markt is al 10 jaar uitmelken..
Het is een gave.., dat overdrijven..
@jrk68: 2005, dus gewoon 10j hoor.
@E34M5Touring:
Debuut in Genève 2005, modeljaar 2006. Sec genomen is hij dus nog geen 10 jaar op de markt, dus 10 jaar uitmelken is gewoon bashen om het bashen..
De V12 kwam pas in 2009 en daar zijn in die bijna 6 jaar minder “speciale” van gebracht dan Bugatti in een jaar verzon..
Kortom, puur op feiten mag ik concluderen dat hij uit zijn nek braakt..
Gebeurt trouwens niet vaak dat wij het niet eens zijn over een auto, maar daar ging het in deze dus niet om. Als ik iemands mening respecteer dan zit die van jouw er zeker bij.
@tupperware: Voor mij is ie inmiddels wel over de houdbaarheidsdatum heen. Je kan niet ontkennen dat dit gewoon een onderdelenbak special is. En dat, wanneer een tjoenert met zo’n pakketje komt, de reacties niet mals zijn. Maar als Aston het doet is het ineens schitterend. Ik vind dat komisch. En jij bent ook niet vies van een beetje bashen dus daar zou ik niet teveel over vallen ( :p :) ;) )
weer een auto die wordt verkr*cht door een spoiler
Vragen? Ja.
‘Quanto questa?’ ofwel, ‘wa kost da’?
Aap… gouden ring…. vind hem van nature al niet mooi, hij smoelt te schattig en deze kit is dan ook niet meer dan een poging om mee te doen met de grote jongens. AM blijf doen wat je goed kan, en laat andere hardcore trackcars maken
Ik weet het niet, normaal vind ik GT3 versies van sportwagens wel mooi maar dit… Nee, niet erg geslaagd. Misschien in een andere kleurstelling wel, gewoon all black staat hem wel goed denk ik.
Nee, gewoon nee. Alleen al om de spoiler.
Aston Martin, doe maar niet. Blijf doen waar je goed in bent, en ga niet verder.
Lichter -> weegt nog steeds dik 1500kg… die marketing afdeling moet zich al even hard schamen als de ingenieurs die zich hiertoe hebben laten overtuigen. Aston heeft voor mij al afgedaan met die teleurstellende v8 n24 en die afschuwelijke Zagatos.
@Hupke: Dit is een kerb weight. Ferrari mag dan altijd wel lopen pochen met gewichten in de lage 1.300-regionen, maar dat is wel droog, dus zonder een druppel vloeistof en inclusief alle peperdure lichtgewicht opties.

Ik pleit al tijden voor 1 benadering van gewicht, maar Sergio, Stephan, Ron en Andy nemen hun telefoon maar niet op :)
@sir_smokalot:

Haha, klopt als je met de concurentie vergelijkt maar als je gaat vergelijken met de DBRS9 die weegt rond de ton. Dus het chassis en de aandrijflijn kunnen samen effectief zo weinig wegen. Steek er dan nog voor 150kg ‘luxe’ in …
Op het eerste gezicht ziet de auto er netjes uit, maar ik krijg toch een beetje een Lamborghini Countach déjà-vu: naarmate de auto ouder werd kwamen er meer spoilers om ‘m up to date te houden. 40 jaar na dato is het de meeste mensen duidelijk dat de vroege exemplaren de mooiste zijn. Het is niet voor niets dat die inmiddels voor ruim anderhalf miljoen dollar geveild worden.
Carbon dak, poly ruitje en spoiler delete aub!! Wat een gaaf ding!!
Geen handbak? Ai, laat maar zitten dan.
via Android app
Lekker!
That spoiler tho
Keiharde porno jongens. Schitterend
Zag laatst in Rotterdam een v12 vantage rijden. Nummerbord 07ndr3 wat een gaaf ding. Daar moet je verder niks aan doen.
@gerjan:
Ik heb je helemaal niet gezien, wel geinig dat je m’n kenteken hebt onthouden..
wat een gigantische spoiler! :O! die had IMO qua design wel wat kleiner gemogen
Smullen! Zet maar op de oprit. Cherryred please! :)
Ik vind hem geslaagd.
@jensgib: alleen de spoiler vind ik wat minder
Zo clean als het originele design Is, zo druk is deze. Sorry maar ik vind dit echt overdreven met al die spoilers, lipjes en kleurtjes. Het wordt tijd voor een nieuw model, kunnen ze weer vanaf 0 beginnen daar in Gaydon
Is deze track only of gewoon voor op de openbare weg?
Dik! Leuk speelgoed voor de betalende klant. Zal ook weer goed klinken
Ik ben vreselijk gek op Aston Martin, maar nee dit hoeft van mij niet. Ziet er niet uit. Net alsof het een normale Vantage is waar 1 of andere slechte tuner wat aftermarket rotzooi op heeft gegooid.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).