Koenigseg Regera wordt de sterkste hybride ooit

Auteur: , 35 Reacties

Sterker dan een Prius? Ja, zelfs sterker dan een Prius.

Regera teasert

De Koenigsegg Regera (one ‘Segg to rule them all) is niet alleen de eerste hybride van de luxefabrikant, maar ook een megacar, wat inhoudt dat het vermogen minstens op 1.360 pk – ofwel: 1 mW – ligt.

700 van deze veulens komen uit (een) elektromotor(e), gekoppeld aan een “impressive 9kWh liquid cooled battery pack“. Da’s weliswaar niet heel veel, maar de accu’s hebben hier een ondersteunende functie. Net zoals in de 918 Spyder bijvoorbeeld, die het met 6,8 kWh moet stellen.

Bovendien: met 700 elektropaarden zal de accu in no-time leeggezogen zijn, maar je koopt dan ook geen Koenigsegg voor zijn elektrische range.

De Regera zal een nieuwe modellijn vormen naast de Agera, en Christian en zijn kornuiten beloven een meer luxueuze beleving in het model. We zijn erg benieuwd waarmee de Zweden ons over 2 weekjes gaan verrassen, op hun stand in Genève, die volgens ons ook wel een beveiliger kan gebruiken. Ziet u onderstaand schild? Dat is van 24-karaats goud, een materiaal dat als een magneet op scooterkraagjes werkt.

Afbeelding: uitsnede van Koenigseggs Regera-aankondigingsposter.

It's all about the bling-bling



35 reacties

Die teaser ziet er al wel goed uit
Ik ben heel erg benieuwd! Die gekke zweden zijn wel weer lekker bezig hoor!
Laadt een Regera op en stop m vol met benzine.
Zet m op volle race stand.
Laat m nu door een coureur op, zeg, Spa rondcrossen.
Na hoeveel ronden zit je ipv 1360-ish pk opeens nog maar op 660pk? (ja, naar een keertje vors remmen heb je waarschijnlijk heeeeel even weer wat meer pk).
Hoeveel scheelt dat op je rondetijd?
En dat de vorige Segg zonder batterijen al zelf niet over de 1000pk? Waar zijn die veulens heen gevlogen?
@gregorius: Dat klopt ja, de One:1 heeft ook 1.360pk en heeft geen hybridemeuk aan boord. Maar deze Regera wordt dan ook retesnelle luxewagen, dus zoveel maakt dat niet uit. En zo gek als ze in Zweden zijn, zullen ze (mits het in de Regera werkt) die hybridemeuk ook wel bij de One:1 toepassen om een supermegaultrahypercar te maken.
@gregorius: 9 kWh gedeeld door 514 kW (700 pk) is al gauw 1 minuut.
700 elektro paarden is wel erg veel, en batterij zal inderdaad zeer snel leeg zijn. Echter houd je dan ‘maar’ 660 benzine pk’s over. Minder dan de LaFerrari V12 levert. Maar hij zal de gecombineerde 1.360 pk waarschijnlijk wel ver overstijgen dan.
@trustmeiamanengineer: ik lees dat hij minstens (met nadruk op minstens) 1360pk zal hebben, niet exact 1360. Kan dus evengoed 1000pk verbrandingsmotor hebben + 700pk aan elektrische power.
Ik vraag me af hoe de Regera dan zal rijden wanneer de accu’s eenmaal leeg zijn, ik denk namelijk dat je wel iets gaat merken wanneer je ineens 700pk’s minder hebt.
Heerlijk weer dit.
@dennisjuh95: zeker! De zon schijnt al de hele dag
@philipf: Daar ook al? Mooi man! Geniet er van.
@dennisjuh95: Thanks Dennis
Stiekem vraag ik me af wat Koenigsegg allemaal op de wereld zou zetten als ze een groot budget à la Porsche of Ferrari zouden hebben. De Koenigsegg wagens zijn zonder uitzondering enorm gaaf, maar als je heel zwart op wit gaat kijken ook wel enigszins uitgekauwd. De Agera is een facelift van de CCX(R), die op zijn beurt weer een facelift van de CC8S is. En aan deze teaser van de Regera te zien zal dat ook weer een aangepaste Agera zijn.
@Edge: mee eens. Pagani volgt dezelfde strategie. Helemaal niet erg voor een kleine fabrikant maar die nepperij met een nieuwe naam is nergens goed voor.
@Edge: en dat ik precies de reden waarom spyker faalde, doordat spyker iedere keer een andere auto neerzet zijn pagani en k’egg een bestaande auto aan het doorontwikkelen
uhm het totaalvermogen van een hybride wordt toch niet berekend door 1+1=2. ik ga er van uit dat t gecombineerde vermogen op 1360 uit zal komen, wat naast 700 elektrische pks dan toch zon 800 benzine pks zal betekenen? correct me if im wrong?
@celicatwincam:

Theoretisch gezien kan het wel 1+1=2 zijn, kwestie van afstemming.

Denk in dit geval echter niet. Ik gok op minimaal 900 ‘fossiele’ pk’s, al was het maar omdat het anders zo lullig is als je accu leeg is..
Komt goed uit, mag van de baas volgend jaar een nieuwe auto uitzoeken.
@viezefreddyw: Die 14% bijtelling van een hybride is ook lekker.
Wel indruk wekkend wat zo’n kleine fabrikant kan maken.
Klein foutje het is 1 MW, met 1 mW zal de auto niet van zij plaats afkomen.
Moet zeggen dat ik toch keer op keer onder de indruk ben van wat die jongens bij Koenigsegg doen met een relatief klein budget.

Hopelijk gaan ze niet alleen door met die pk-wedstrijd(die mij verder niet zo veel kan schelen, wat moet ik met 1360pk?) maar gaan ze ook nog een keer wat leuke, lichtgewicht instappers bouwen. Volgens mij hebben ze daar namelijk best de know-how om een net afgewerkte wagen te maken met 400-600 pk en minder dan 1000 kg.
@EJS:
met 1360pk’s kun je precies 1 ding; zeggen dat je meer pks hebt dan iemand die er 1259 heeft, that’s it, voor sommige mensen wel zo ontzettend belangrijk dat ze er dik voor willen betalen.
Ik ben benieuwd wat ze gemaakt hebben… Koënigsegg is samen met McLaren mijn favoriete merk
En dan in de praktijk toch de achterkant van een taxi-tesla zien..
Toch wel gaaf dat zo`n klein merk tot zo iets in staat is! Persoonlijk heb ik liever een Italiaanse sportwagen, maar ik heb zeker bewondering voor deze fabrikant.
Ze konden toch makkelijk de 1360pk van de one en de 700 elektrische paarden samen in 1 wagen steken? Dan zal het pas madness zijn
Wordt in ieder geval weer een beetje anders tov de oudere, de CC tot Agera waren bijna hetzelfde.
Ik moet hebben!!!
Ik zei het toch :)
1MW aan vermogen, dat is bizar! De kerncentrale Borselle produceert zo’n 450MW. Om het even in contrast te zetten.
Als de Agera nou al 1360pk uit zijn V8 weet te peuteren, is er dan niemand die bedenkt dat die 700 stroom pk’s wel eens BOVENOP de 1360pk van de V8 komen, dus dat je gecombineerd ergens tussen de 1500 en de 2000pk uitkomt???
Waarom zouden ze de V8 terugschroeven??? Het hoeft nergens aan te voldoen, geen zoveel % bijtellingsgrens, fuck de CO2 uitstoot en vooral FUCK de prijs!
1 miliWatt, wow…
Zoals ik al eerder reageerde op koeningsegg post: wanneer komt die hybride? Nou dus. Leuk als hij die hypercars allemaal er dik uit rijdt, ik hoop het!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).