• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

HPerformance maakt de Audi RS6 lichter en zuiniger

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 april 2014 om 11:42 – 16 Reacties

Afbeelding HPerformance maakt de Audi RS6 lichter en zuinigerAfbeelding HPerformance maakt de Audi RS6 lichter en zuinigerAfbeelding HPerformance maakt de Audi RS6 lichter en zuinigerAfbeelding HPerformance maakt de Audi RS6 lichter en zuinigerAfbeelding HPerformance maakt de Audi RS6 lichter en zuinigerAfbeelding HPerformance maakt de Audi RS6 lichter en zuiniger

Vandaag is rood, de kleur van je Audi
Niet bepaald het eerste dat je zou verwachten van een tuner die zich uitleeft op een power-Avant.

De derde generatie Audi RS6 (C7) kreeg van de tovenaars bij Quattro GmbH een twinturbo 4 liter V8 mee met 560 pk en 700 Nm. Het verbruik ligt even boven de 10 liter per 100 km, but who cares? Nou, de Duitse tuner HPerformance kennelijk.

Vol trots melden ze dat ze dankzij een gewichtsreductie van 100 kg (de RS6 weegt trouwens nog steeds zo veel als een olietanker) het gemiddelde verbruik onder de 10 liter hebben gekregen. Eureka! En tegelijkertijd, wat de n, Hperformance?!

Gelukkig hebben ze in Baden-Würtemberg niet helemaal een klap van de molen gekregen, want ze gooien er ook nog een smakelijk performancekitje in, waardoor de specs op 700 pk en 860 Nm uitkomen. Zo kennen we ze weer. Bovendien worden we lekker gemaakt met een in ontwikkeling zijnde hogere stage, met gemodificeerde downpipes, en nog eentje daarboven met dikkere turbochargers. Audi RS6 goes GT-R?

Uit de Avant-bips steekt een HPERFORMANCE 70 mm dubbelpijps uitlaatsysteem met twee bedienbare kleppen. Herrie gegarandeerd dus, mocht je knalrode lak nog niet genoeg opvallen in de Meriva-binnenspiegels.

Ook interessant!

  • Bruine Audi RS6 Avant
    Bruine Audi RS6 Avant is eindelijk weer cool
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Audi RS6 Woody
    Audi RS6 Woody stationwagon is pure hommage
  • YES! Er komt een elektrische Audi RS6

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

a6, Audi, avant, rood, rs6, tuning

Vorig bericht: « Pagani opent haar deuren op Google Streetview
Volgend bericht: Kijk hoe een gele P1 over de Top Gear-track wordt gejaagd »

Lees Interacties

Reacties

  1. cargeeksnl zegt

    3 april 2014 om 11:44

    Nice, gewichtsreductie kan alleen maar ten goede komen voor een auto

    Login om te reageren
  2. berlinetta zegt

    3 april 2014 om 11:54

    Ik heb meer respect voor dit soort tuning dan alleen maar een powerupgrade. Er zouden meer van dit soort tuners moeten zijn!

    Login om te reageren
  3. mout zegt

    3 april 2014 om 11:58

    Op foto 5 zie je de uitlaat-in-de-uitlaat.
    Dat snap ik bij een auto uit de tuning-scene, maar waarom zou je dat toch willen op een RS6?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 april 2014 om 12:00

      @mout: Zie je wel vaker bij dit soort auto’s. De uitlaten die je meestal ziet, zijn sieruitlaten.

      Login om te reageren
      • Lohran zegt

        3 april 2014 om 12:11

        @berlinetta: Zie je juist niet zo vaak in deze klasse. Dan zit het eindstuk meestal netjes gelast. Bij de V60 PIH en de Civic (driehoekuitlaatjes) valt het ook altijd zo op.

        Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      3 april 2014 om 12:08

      @mout: heel veel auto’s hebben van die sierstukken. Kijk maar eens bij de V60 D6 Hybrid die je iedere dag wel een paar keer tegenkomt.

      Login om te reageren
    • fejjie zegt

      3 april 2014 om 12:11

      @mout: Heel veel wagens hebben dit hoor, zelfs lambos en dergelijke

      Login om te reageren
      • escort77 zegt

        3 april 2014 om 12:27

        @fejjie: heel veel auto’s zijn grijs, maar toch wil je geen grijze lambo…

        Daarom: eens met mout

        Login om te reageren
        • fejjie zegt

          3 april 2014 om 12:30

          @escort77: ik ben het ook gedeeltelijk met hem eens. Bij deze rs6 valt het wel heel erg op.
          En btw, ik zou het niet erg vinden om in een grijze lambo rond te rijden.

          Login om te reageren
  4. endofline zegt

    3 april 2014 om 12:06

    Waw 100 kg. Indrukwekkend. Hopelijk hebben ze het gedaan zonder comfortfuncties uit de wagen te slopen. Een power avant moet nog altijd praktisch zijn. Kwestie van heel snel naar de wintersport te kunnen gaan.

    Dit is idd wat tuners moeten doen. Het maakt de wagen op alle vlakken beter.

    Login om te reageren
  5. jonee zegt

    3 april 2014 om 12:41

    Ik vind de gewichtsbesparing van 100 Kg indrukwekkender dan de power upgrade.
    Maar ik vraag me wel af waar ze dat overgewicht bespaard hebben?

    Login om te reageren
  6. AudiQuatro zegt

    3 april 2014 om 13:39

    nette specs, maar is er ook bekend hoe ze 100kg hebben bespaard? Btw, ben ik de enige die deze wielen en donkere koplampen overdone vind? Gewoon de heldere koplampen en aluminium kleurige wielen, chromen sierlijsten rond de ramen, knapt hij een stuk van op!

    Login om te reageren
    • timhuiderjw zegt

      3 april 2014 om 19:02

      @AudiQuatro: je bent gek man. Zwarte daklijsten etc maken em alleen maar dikker. In nardo is ie helemaal volmaakt

      Login om te reageren
      • AudiQuatro zegt

        4 april 2014 om 18:01

        @timhuiderjw: nee, te veel zwart en lompe wielen maakt de auto fout. Met chromen lijsten en knappe wielen wordt deze elegant en stijlvol. (voor zover dat kan met een grote A1)

        Login om te reageren
  7. imba zegt

    3 april 2014 om 14:05

    Je haalt je er makkelijk nog zo’n 150 kg vanaf als je voor wat meer spartaans zou willen gaan.

    Login om te reageren
  8. schellekens006 zegt

    3 april 2014 om 14:35

    100 kg weg… Achterbank bij het oud vuil gezet?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North