• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

H&R M240i Performance staat nu goed op zijn wielen

Auteur: willeme, gepost 1 mei 2022 om 12:58 – 6 Reacties

H&R M240i Performance

Soms zijn er maar een paar kleine modificaties nodig om er wat van te maken. Deze H&R M240i Performance is helemaal af.

De BMW 2 Serie is een van de laatste echte ‘betaalbare’ auto’s voor de petrolhead. Een kleine coupé met de motor in lengte die de achterwielen aandrijven. Geen SUV-invloeden, geen zware accu’s, geen overdreven digitale schermen die over 5 jaar hopeloos verouderd zijn.

De BMW 2 Serie is een keurige, sportieve en compacte coupé. Er zijn wel twee nadelen. De eerste is dat de zescilinder er alleen met achterwielaandrijving is. Het is fijn om de keuze te hebben, maar niet dat het de enige mogelijkheid is. Een ander puntje van kritiek: hij staat wat ielig op zijn wielen. Dat is iets waar veel auto’s last van hebben. Carrosserieën worden telkens groter.

Standaard

H&R M240i Performance

In dit geval hebben ze er bij H&R geen oplossing voor de xDrive, maar wel voor de stance van de auto. Uiteraard met een paar effectieve doch subtiele modificaties. In eerste instantie is de M240i van H&R ietsje verlaagd. Er is gekozen voor verlagingsveren die werken met de adaptieve dempers van BMW.

Mede daardoor is de verlaging ‘slechts’ 35 millimeter aan de voorzijde en 30 millimeter aan de achterzijde. Aan de andere kant, met een subtiele verlaging kun je vaak een goed effect bereiken zonder dat er te veel nadelen zijn qua comfort.

H&R M240i Performance

Spoorverbreders

Daarnaast is er gekozen voor de bekende H&R Trak+-spoorverbreders. Hierdoor komen de wielen iets meer naar buiten te staan, alsof je een iets agressievere ET-waarde hebt. Hoe dik de spoorverbreders zijn weten we ook: 6 millimeter.

H&R is een onderstelspecialist, dus deze H&R M240i Performance loopt niet harder dan een standaard-exemplaar. Wel zal het ons niet verassen dat ze bij H&R op termijn ook schroefsets en anti-rollbars in de aanbieding hebben voor deze compacte coupé van BMW.

H&R M240i Performance

Styling 795M

De auto in kwestie is een BMW M240i xDrive met de nodige M Performance-artikelen. Die hockeystick (of wat is het eigenlijk) aan de zijkant had wat ons niet gehoeven. Het doet denken aan de tijden dat Suzuki van die stickers op de deuren van de Vitara en Samurai plakte.

Die wielen daarentegen zijn helemaal goed. Het zijn de ‘Styling 795M’ Y-spaak velg in Ferric grey. Ze zijn 20 inch in diameter en volgens BMW lichter dan standaard.

H&R M240i Performance

De verlaging en spoorverbreders zijn bij H&R verkrijgbaar. Prijzen vallen reuze mee, gezien het effect. De veren zijn zo’n 350 euro en de spoorverbreders 70 euro.

Video can’t be found

Meer lezen? Dit zijn de 10 tofste jaren ’90 middenklassers!

Ook interessant!

  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Heftig: camper van 6,5 miljoen met ruimte voor Bugatti
  • BMW M240i met achterwielaandrijving
    BMW M240i met achterwielaandrijving komt eraan!
  • De nieuwe BMW M240i, of toch een tweedehands M2?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, Coupe, G42, m-performance, m240i, verlaagd, Video, wit

Vorig bericht: « Nieuw kwalificatieformat debuteert in Formule 1 vanaf 2023
Volgend bericht: Verstappen, Vettel en Sainz willen minder hard werken »

Lees Interacties

Reacties

  1. ffw88 zegt

    1 mei 2022 om 13:14

    Om er wat van te maken? Sorry hoor maar hier valt helemaal niks meer van te maken, met welke modificatie dan ook.

    Login om te reageren
  2. racerx zegt

    1 mei 2022 om 14:34

    In een donkere kleur was ik er niet zo kapot van, maar zo in een lichte tint vind ik het eigenlijk wel een gaaf ding. Niet zo geslaagd als de vorige, maar toch niet verkeerd.

    Login om te reageren
  3. HZW zegt

    1 mei 2022 om 15:35

    Elke auto staat beter op zijn wielen met een setje H&R veren.
    Pas H&R veren toe op al mijn auto’s, en stuk voor stuk staan ze beter op de wielen.

    Login om te reageren
  4. Johanneke zegt

    1 mei 2022 om 15:39

    Net een bestelbusje met die achterbumper niet in carrosseriekleur.

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      2 mei 2022 om 08:44

      Hmm ja die spoiler lijkt er ook wel zo maar opgeplakt te zijn. verder wel een mooie BMW

      Login om te reageren
  5. ericc zegt

    1 mei 2022 om 16:01

    Een RWD een nadeel? Verder in de tekst, deze X-drive…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North