• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Verstappen, Vettel en Sainz willen minder hard werken

Auteur: jaapiyo, gepost 1 mei 2022 om 15:11 – 8 Reacties

Max Verstappen

Max Verstappen, Carlos Sainz en Sebastian Vettel willen graag minder hard werken.

F1 coureur worden, het is de ultieme droom van velen. Wat kan er nou mooier zijn dan elke twee weken keihard scheuren met de snelste auto’s ter wereld, daar ook nog eens een onheumige bak geld voor te krijgen en de bewondering van menig mooie vrouw (m/v/i) te verdienen. Het klinkt allemaal een stuk leuker dan bijvoorbeeld pizza’s beleggen in de fabriek.

Toch blijkt het echte leven van de F1 coureur ook heel erg zwaar te zijn. Uiteraard betekent coureur zijn niet alleen een paar uurtjes per weekend in de auto zitten. Tenzij je Kimi Raikkonen bent natuurlijk. Zoals David Coulthard het ooit mooi omschreef: ik word miljoenen betaald om te praten met pers en sponsors. Het rijden, doe ik er dan gratis bij.

Dat de belasting enorm is, blijkt wel uit het geweeklaag van onze held Max Verstappen. Deze liet onlangs optekenen dat ‘de donderdag’ weliswaar officieel geen werkdag meer is voor de coureurs, maar officieus steeds langer en langer wordt. Dit wordt nog eens extra in de kaart gewerkt door het Sprint Race format, waarbij ook de vrijdag een veel langere dag wordt. Daarbij wordt het aantal races per jaar steeds verder uitgebreid. Max waarschuwt dat coureurs daardoor steeds meer dagen aanwezig moeten zijn en langere uren maken op het circuit. Dat kan volgens hem nooit de bedoeling zijn geweest.

Voormalig teammaat Sainz viel de Nederlander onlangs al bij en nu heeft ook Vettel zijn hoed in de ring gegooid. De viervoudig wereldkampioen lijkt er sowieso bij vlagen geen zin meer in te hebben. Als voorzitter van de Grand Prix Drivers’ Association, staat hij dan ook volledig achter Max en Carlos:

We need to improve. We can improve. The main thing is you want us to be excited if you have the same questions for an hour. It’s not going to be. We’ve all been to the TV pen and basically our excitement is not at its peak. We need to find a better way.

Sebastian Vettel, moegestreden door jarenlang jolig doen met Jack en Olav

Waarvan akte. Ben jij wel bereid 23 keer per jaar vier dagen per week te werken voor ettelijke miljoenen? Laat het weten, in de comments!

Ook interessant!

  • Max Verstappen
    Vettel vraagt Verstappen gunst, Max vindt 't prima
  • Vettel rusland
    Aston Martin accepteert diskwalificatie Vettel
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Binotto Verstappen
    Binotto: Verstappen had straf moeten krijgen

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Carlos Sainz, Ferrari, Formule 1, Max Verstappen, Racing, Red Bull Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « H&R M240i Performance staat nu goed op zijn wielen
Volgend bericht: BREEK: steunactie gestart voor Jack Plooij en Olav Mol »

Lees Interacties

Reacties

  1. 50mchljn zegt

    1 mei 2022 om 16:21

    Minder hard werken !?!? Voor zo’n salaris niet zeuren en doorpoetsen !

    Login om te reageren
    • sirdrinksalotofpetrol zegt

      1 mei 2022 om 17:13

      @50mchljn: inderdaad; kuis harder!!

      Login om te reageren
  2. faalhaas zegt

    1 mei 2022 om 16:43

    Je hebt nog nooit gewerkt luie donder!

    Login om te reageren
  3. jarnobakker zegt

    1 mei 2022 om 17:30

    Ik wil ook wel minder hard werken. Ik wil wel met ze ruilen.

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    1 mei 2022 om 19:16

    Eens met wat Coulthard zegt. En natuurlijk is het hard werken. In conditie blijven, op gewicht, je rust pakken. Ik zou het op zich wel een leuk idee vinden als er 25 grand prix’s per jaar worden gehouden. Teams mogen dan maximaal aan 20 gp’s mee doen. En elke coureur aan 18 gp’s. Dan hoeven de teams niet de hele wereld over te reizen om 30 races te rijden en kunnen ook andere teams een keer op het podium terecht komen. In de beginjaren van de F1 was dit overigens heel normaal.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      1 mei 2022 om 23:41

      @pomoek: top idee!

      Login om te reageren
  5. maxidyne zegt

    1 mei 2022 om 19:16

    Ik werk gemiddeld 12 uur per dag voor mijn bedrijf. Zou ook wel een vier daagse werkweek willen hebben met de miljoenen die ze verdienen.

    Login om te reageren
    • Cuprafan123 zegt

      2 mei 2022 om 14:24

      Maar van dat geld rij je wel in mooie RS2. En je kan zeggen dat je er echt je best voor hebt gedaan👍

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North