• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huet Brothers: HB Special

Auteur: autoblogger, gepost 13 december 2006 om 11:01 – 78 Reacties

huet brothers hb special


De Nederlandse Tino en Paul Huet, AKA de Huet Brothers, hebben het plan om een eigen auto te bouwen. De heren zijn reeds bekend met het organiseren van klassiekerrally’s, maar nu hebben ze ook een auto ontworpen die precies past bij zulke evenementen: de HB special.

De schetsen die zijn vrijgegeven (gemaakt door huiscolumnist Michiel van den Brink!) tonen de “HB Special”, een auto geïnspireerd door racewagens uit vijftiger jaren. Volgens Michiel is het een extreme uitvoering van zijn column “Ik wil meer emotie” gecombineerd met de klassiekercolumns. De auto doet tevens denken aan de Barchetta style, en moet herinneren aan de Mille Miglia, Targa Florio en de Le Mans racers uit de jaren vijftig.

De handgemaakte auto is afgeleid van de Triumph TR6 en weegt slechts 750 kg, dit laatste dankzij veelvuldig gebruik van aluminum en carbon fiber. De motor is een 2,5-liter zescilinder met 180pk. Eind maart 2007 hoopt men een preview van de HB Special te tonen, vervolgens zal de auto in een gelimiteerde oplage van 12 exemplaren worden gemaakt.

huet brothers hb special

De Huet Brothers hebben een filmpje op Youtube gezet ter promotie van de HB Experience. Deze rally zal in 2008 worden gehouden door 12 verschillende landen in Europa, waaronder Spanje, Frankrijk, Engeland, Wales, Schotland, Noowegen, Zweden, Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk en Italië.

Ook interessant!

  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?
  • Polestar 1 special edition is het einde
  • F Tributo Special Edition
    Maserati F Tributo Special Edition zijn kleurrijk
  • Echte Mustang is onterecht bescheiden sleeper

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

huet-brothers, Klassiekers, Retro

Vorig bericht: « Fiat start rechtszaak tegen Chinese Great Wall?
Volgend bericht: Volkswagen oprotpremie: wees er snel bij! »

Lees Interacties

Reacties

  1. JH zegt

    13 december 2006 om 11:09

    Mooie auto Michiel…en 750kg met 180pk zorgt voor genoeg rijplezier

    Login om te reageren
  2. Rick dos zegt

    13 december 2006 om 11:10

    Ziet er mooi uit. Maaruh hij kan vervolgens niet met de klassiekerrally´s meedoen…….of wel?!

    Login om te reageren
  3. edwin zegt

    13 december 2006 om 11:16

    Ik denk dat ‘ie wel mee mag doen. Als de auto is gemaakt op basis van een klassieke Triumph TR6, dan wordt dat nog steeds gezien als een klassieker volgens mij.

    En de 2.5 6-in-lijn is de originele motor. Die trouwens standaard al 140 of 150 pk leverde, dus de 180pk is een milde tuning, die ook nog wel binnen de regels zal passen.

    btw, mooie wagen. Wel een tikje veel aston martin (grille) en oude testarossa’s, maar dat waren ook de beauties van die tijd.

    Login om te reageren
  4. slk55 amg zegt

    13 december 2006 om 11:24

    ziet er op zich mooi uit. prachtige rondingen. maar dan vind ik het toch een beetje jammer van die achterkant. heeft hij zo’n mooie ronde kont, en dan zet je er van die lelijke kleine lampjes in. enne die uitlaat mag ook wel wat mooier.
    voor de rest erg mooi ontwerp! ik zie ook veel dingen terug die ik in je columns heb gelezen.

    Login om te reageren
  5. japie zegt

    13 december 2006 om 11:27

    ziet er zeker netjes uit. heeft een echt klassieker gevoel.
    maar wat ik mij afvraag is of die koplampen zo niet veel weerstand gaan geven?
    voor zover mijn aerodynamische kennis toerijkend is gaat zich daar nogal wat lucht ophopen? meegevormd glas zou dat oplossen.
    (dit is dus geen kritiek op het uiterlijk maar iets dat me opviel :))

    Login om te reageren
  6. Djivy zegt

    13 december 2006 om 11:36

    Knap knap knap, dit bulkt van de joie de vivre!

    Had ik maar de centen om aan zo’n plezierrit deel te nemen…

    Verloot Autoblog geen zitje?;)

    Login om te reageren
  7. Justin zegt

    13 december 2006 om 11:46

    Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren totdat Bugatti bezwaar gaat maken tegen dat logo. Vergelijk het EB van de Veyron maar eens met het HB van deze auto… dat lijkt wel heel erg op elkaar!

    Login om te reageren
  8. Fons zegt

    13 december 2006 om 11:46

    Zo, dat lijkt veel op het logo van Bugatti…

    Login om te reageren
  9. j.batters zegt

    13 december 2006 om 11:50

    Veel bergen maar jammer genoeg weinig auto!
    De auto zelf is zeer knap

    Login om te reageren
  10. Kevski-Style zegt

    13 december 2006 om 11:53

    Absoluut leuk gedaan. Ik had een tijdje terug hun site al bekeken. Ik ben dan ook best benieuwd waar het ‘plaatwerk’ gemaakt wordt en wat de auto compleet zou moeten kosten….

    Login om te reageren
  11. Js zegt

    13 december 2006 om 11:57

    Mooie auto…alleen vindt ik het logo ook niet echt origineel….die “B” komt direkt van de “EB” logo….

    Login om te reageren
  12. JurryZ zegt

    13 december 2006 om 12:01

    sorry, maar dat tankdoppie ziet niet bepaald ergonomisch :) typisch een industrieel ontwerper die michiel ;) Nee zonder gekheid, dit vind ik echt ontzettend knap gedaan! Al jaren teken ik auto’s op papier en pc. Maak moodcharts ed. maar als werktuigbouwkundige lukt het mij nooit zoiets moois te maken wat toch nog een eigen identiteit heeft! Bravo :)

    Login om te reageren
  13. Citrofiel zegt

    13 december 2006 om 12:02

    Mooie wagen, alleen vind ik persoonlijk die ‘vin’ niet mooi. Verder lijkt het op de schets van de voorkant alsof het rechter spatbord losstaat van de rest van de voorkant, maar dat zal wel gezichtsbedrog zijn. In het echt zou het een fantastische auto zijn!

    Login om te reageren
  14. Js zegt

    13 december 2006 om 12:12

    ok een aantal suggesties voor de logo :
    http://pic19.picturetrail.com/VOL1033/4354203/9847612/213099755.jpg

    Moet wel leesbaar blijven naturrlijk die eerste twee zijn messchien iets te veel…

    Login om te reageren
  15. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 12:12

    Ik heb deze HB Special niet ontworpen, maar tijdens de bouw van de eerste auto heb ik deze impressieschetsen voor Tino en Paul gemaakt, nothing more.
    De Huet Brothers hebben deze auto vormgegeven op precies dezelfde manier als dat vroeger gebeurde.
    Het enige moderne aan deze auto is dat de body van carbon wordt gemaakt.

    Waar het bij HB werkelijk om gaat is de experience van het oldtimerracen door de bergen en de 12 Specials die daarvoor gebouwd gaan worden zijn het ultieme middel om de klant dat te laten doen.

    Houd de website in de gaten voor nieuwe ontwikkelingen!

    Login om te reageren
  16. Torquestein zegt

    13 december 2006 om 12:12

    Een leuk idee, en om dit te financieren hebben de heren een aantal producten op de markt gebracht, zoals horloges en chauffeurs handschoenen. Dit om geld bijeen te krijgen en het uiteindelijk te realiseren. Ga denk ik zo’n horloge kopen, ziet er goed uit en is voor het ” goede doel ” laten we maar zeggen…
    Het horloge is te bewonderen in de nieuwe GTO (magazine)…

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:17

    Mmm… Hoog tijd voor een merchandise lijn van Klassiekerrally.nl om ook zo’n leuk project te kunnen bekostigen! ;)
    Auto ziet er bijzonder fraai uit. Om in ’t klassiekersfeertje te blijven, zou wat mij betreft de body van alu gemaakt moeten worden, maar dat is mijn persoonlijke smaak…

    Login om te reageren
  18. Torquestein zegt

    13 december 2006 om 12:18

    Kijk even op hun site daar staan de producten ook! (ben ik toch een sukkel) eerst kijken dan reageren, sorry…

    Login om te reageren
  19. Js zegt

    13 december 2006 om 12:20

    Free Image Hosting at www.picturetrail.com

    “to complete the look”

    Login om te reageren
  20. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:24

    @ Js: Jeeeeeee man! Die in kleur gespoten staalvelgen lijken juist super!
    Wat is dat toch dat iedereen altijd spaakvelgen onder klassiekers wil hebben???

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:24

    Ik bedoelde natuurlijk ‘Neeeeee man!’ ;)

    Login om te reageren
  22. slk55 amg zegt

    13 december 2006 om 12:25

    waarom doet die site het bij mij niet? ik krijg alleen maar een zwart vlak met een bovenaanzicht van een landschap te zien :S

    Login om te reageren
  23. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:26

    Bij mij doet de site het ook niet. (Mac OS 9.2 en Mozilla/IE)
    Hoe kom ik op de pagina na de intro?

    Login om te reageren
  24. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 12:27

    http://www.huetbrothers.com/main.html

    Login om te reageren
  25. Kevski-Style zegt

    13 december 2006 om 12:29

    Feit is dat dat merchandisen wel kan werken. Ik doe ook het nodige flowwerk voor andere mensen. Brengt nauwelijks wat op voor de prijzen waar ik het voor doe, dus de vergelijking gaat niet helemaal op, maar wel slim bedacht. Na maar hopen dat er genoeg vraag naar is voor hun….

    Login om te reageren
  26. slk55 amg zegt

    13 december 2006 om 12:29

    Ik vind het wel meevallen met hoeveel het teken op dat van een bugatti lijkt. een bugatti embleem bestaat uit veel meer dan de letters ‘EB’ kijk maar:

    dit teken wordt ook zo op de (voorkant van de) veyron gebruikt.

    Login om te reageren
  27. slk55 amg zegt

    13 december 2006 om 12:30

    @michiel

    bedankt ;)

    Login om te reageren
  28. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:31

    Dank Michiel!
    Ik zie nu wel afbeeldingen (fraai!) maar geen teksten.

    Jammer dat de site zo platform/versie afhankelijk is. Dat is volgens mij technisch gesproken bij deze site niet noodzakelijk.

    Login om te reageren
  29. heidekonijn zegt

    13 december 2006 om 12:32

    Met alle respect voor het mooie werk, laat een dergelijk project toch een vieze smaak na bij me. Het lijkt me vlees noch vis. Ik zou er iets beter mee kunnen leven als het niet van carbon zou gemaakt zijn maar van alu, en expliciet *niet* voor classic races gemaakt zou zijn.
    Dit is -net als verbouwde Eagle Etypes en andere ‘sympathic restaurations’- concurrentievervalsing naar andere deelnemers toe. Vind ik.

    Maar goed, het kan erger (een P4 replica met een renault v6 in bv)

    Login om te reageren
  30. slk55 amg zegt

    13 december 2006 om 12:35

    zo, dat horloge is inderdaad erg mooi! maar helaas staan er nergens prijzen of uberhaubt teksten. weet iemand de prijs van dat mooie horloge? ik heb een beetje een horloge tik, wat vrouwen met schoenen hebben, heb ik met horloges ;)

    Login om te reageren
  31. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 12:35

    Niks geen concurrentievervalsing, want deze auto is voor hun eigen evenementen ontwikkeld.
    Deze HB Special IS het evenement en zal niet uitkomen in gewone klassiekerrally’s.

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:37

    Weet je wie de auto’s gaat bouwen Michiel?

    Login om te reageren
  33. heidekonijn zegt

    13 december 2006 om 12:38

    Let’s hope so, want dit doet anders vermoeden : “De heren zijn reeds bekend met het organiseren van klassiekerrally’s, maar nu hebben ze ook een auto ontworpen die precies past bij zulke evenement”

    Login om te reageren
  34. Kevski-Style zegt

    13 december 2006 om 12:39

    Vraag me ook eigenlijk af of dat wel mag. Volgens mij moet je dan ook echt ingeschreven staan als coachbuilder om ze in alle evenementen in te kunnen schrijven.

    Hoe zit dat trouwens michiel met de GTO. gaat die nog in actie komen op een circuit t.z.t….

    Login om te reageren
  35. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 12:40

    De Huet Brothers bouwen ze zelf met de hand.

    Login om te reageren
  36. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:43

    Ze bouwen de auto’s zelf! Wauw, dat vind ik erg gaaf. Maken ze de body dan ook zelf? Moet carbon niet in een autoclaaf en zo, of hebben ze…. Neeee…. toch?
    @slk 55amg: Ha, dan ben ik niet de enige die gek is op horloges! (helaas kan ik er niet veel geld aan uitgeven, anders zou ik ’t doen!)

    Login om te reageren
  37. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 12:44

    Dit: http://www.classicrallyevents.com is hun dagelijks werk.

    Login om te reageren
  38. joep zegt

    13 december 2006 om 12:47

    @slk 55 AMG, haha ik kan je helemaal volgens in je horloge tik, heb ik ook best wel last van. Het enige probleem bij zo’n dure tik, is dat hij niet goed samen gaat met mijn bestaat als student. Ik zou ook graag dat horloge kopen, maar 295 euro kan ik op het moent echt niet missen. Ohja als antwoord op je vraag het horloge kost dus 295 euro :)

    ot: echt een super gave wagen bij een super gaaf project! echt niets dan lof en complimenten!

    Login om te reageren
  39. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:53

    Het soort horloges dat ik mooi vindt kost vaak over de 2 mille… :(
    Dan valt die € 295,- eigenlijk nog wel mee. Kost een ‘stomme’ Seiko ook al snel.

    Heb me net trouwens aangemeld voor de nieuwsbrief van HB. Dacht dat het knopje op hun site een startbutton was… Blijft gokken zonder zichtbare teksten he. ;)

    Login om te reageren
  40. slk55 amg zegt

    13 december 2006 om 12:54

    @joep

    dank u! dan weet ik eindelijk wat ik voor kerst kan vragen. kan je het zelf niet betalen? dan kan je het natuurlijk altijd als cadeau vragen.

    Login om te reageren
  41. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 12:56

    Neus van de auto doet me enigszins denken aan een Testa Rossa…
    Die groene kleur van de hier getoonde auto vind ik mooier dan de paintschemes die als alternatieven op de site getoond worden.

    Zo, nu toch maar weer aan ’t werk…

    Login om te reageren
  42. Kevski-Style zegt

    13 december 2006 om 12:56

    Ze maken hem wel zelf, maar als ze niet daadwerkelijk opgegeven staan als coachbuilders bouwen ze straks een auto die juist uitgesloten wordt waar ze daadwerkelijk voor bedoeld zijn. behalve dan tijdens hun eigen evenementen….

    Login om te reageren
  43. slk55 amg zegt

    13 december 2006 om 12:59

    @Klassiekerrally

    ja, inderdaad. 295 is helemaal niet zoveel voor zo’n mooi hotloge. (wel voor een student natuurlijk). waar ik vooral gek op ven is het merk Breitling en Rado, maar om mijn reactie toch nog een beetke over auto’s te laten gaan, ik heb ook een paar horloges van automerken (donkervoort, mercedes, ferrari). zo nu genoeg over mijn horloge collectie.

    Login om te reageren
  44. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 13:00

    @Kevski Style: Deze auto is juist NIET bedoeld voor andere klassiekerrally’s, bahalve voor hun eigen evenement.

    Het gaat hier om de HB experience in de HB Special.
    Vergeet de ‘gewone’ bolletje-pijltje-oldtimerpuzzelritten, dit wordt iets heel anders.

    Login om te reageren
  45. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 13:46

    Ik sprak net Tino Huet aan de telefoon en hij vertelde me waarom ze voor Carbon gekozen hebben.
    Het principe van de barchetta-style van weleer was het gebruik maken van een bestaand chassis en daar dan een zo licht mogelijk bodywork op te kleien en GAAN MET DIE BANAAN!!

    Als men vroeger al carbon had gehad, was dat zeer zeker het materiaal geweest waarvoor gekozen zou worden, maar destijds was alu het lichtste materiaal.
    Nu dus niet meer, dankzij carbon.
    Je ziet het carbon straks toch niet meer, dus kan het voor de klassieke looks en feel weinig kwaad.
    Hoe lichter de body, hoe meer de rijsensaties doorkomen en dat is precies wat ze willen.
    Alles moet trillen, stuiteren, stinken, herrie maken en heet worden voor de ultieme ’50’s racesensatie.

    Login om te reageren
  46. Kevski-Style zegt

    13 december 2006 om 14:00

    Maar wat ik dan weer niet snap. Kunststoffen kwamen toen in opmars, maar allu was goedkoper en voor toen de tijd makkelijker te bewerken. maar waarom kiezen ze dan niet voor polyester. Dat spul is lichter als dat carbon is. het is alleen minder sterk dan carbon is, maar dat was toch al geen eis….

    Login om te reageren
  47. joep zegt

    13 december 2006 om 14:01

    @SLK55 AMG, voor zo’n mooi horloge is het inderdaad niet zoveel, miss mn ouders heel lief aankijken om mijn verjaardags cadeau te krijgen haha. (en natuurlijk duimen dat mn oudejaarslot iets opleverd ;) ) De merken die je noemt zijn idd erg gaaf! Zelf vind ik de klassieke look van bijv. Christiaan van der Klauw en Chronoswiss (je weet wel, dat spyker merk) erg mooi. Zelf drag ik nu een fossil, ook wel een mooi horloge, en voor mijn budget iets geschikter!

    (sorry voor deze totaal niks met auto’s te maken hebbende post, was miss meer wat geweest voor horlogeblog.nl ofzo haha)

    Login om te reageren
  48. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 14:07

    @ Kevski Style: Carbon is toch veel geiler dan dat materiaal waar o.a. kano’s en waterfietsen van gemaakt worden. ;)

    Login om te reageren
  49. Kevski-Style zegt

    13 december 2006 om 14:20

    @ Michiel: Ik denk dat daar de redenatie wel op neerkomt inderdaad. Kan me iets anders namelijk niet voorstellen. Het kost ook 3x zoveel namelijk, als het niet meer is. Maar ja, ieder zijn ding….

    Login om te reageren
  50. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 14:52

    Hier nog wat kleurvarianten.



    Login om te reageren
  51. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 15:17

    @ Kevski Style: doordat carbon sterker is dan polyester hoeft de dikte niet zo groot te zijn. Dat werkt dan weer gewichtsbesparend. Lijkt me zo…
    En inderdaad Michiel, ’t is een veel geiler materiaal dan dat waar de doorsnee Halfords spoilerset van gemaakt is… :)
    Ik vind alu toch nog steeds ’t mooist omdat ’t ‘battle-scars’ zo mooi draagt. Een fikse kras van dat natuurstenen paaltje naast ’t ravijn is dan gewoon gaaf, terwijl een versplinterd carbonspatbord gewoon echt kapot is.

    Login om te reageren
  52. Pannekoek zegt

    13 december 2006 om 16:37

    @ Michiel van den Brink

    Mooie auto! maar zit de motor voorin of achterin. Aan beide kanten is genoeg ruimte zo te zien. Ik zie dat er aan de voor kant een luchtinlaat zit, maar aan de achterkant zit een radiator ofzo.. :O

    Ik hoop dat het logo niet hep ontworpen, want ik vindt hem niet echt origineel, beetje hoog Bugatti gehalte..

    Login om te reageren
  53. Nick zegt

    13 december 2006 om 18:35

    Leuk wagentje…

    … Wanneer komt er een twin-turbo? :D

    180pk en 750kg is leuk. Meer is leuker, en als het zuiniger kan… ^^

    @Pannekoek: Hmmm, een bimoto versie zou wel leuk zijn, mits de carroserie (of chassis? het houd). :D

    Login om te reageren
  54. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 18:37

    @ Pannekoek: Ik heb niets ontworpen, hooguit wat details.
    De auto wordt gebouwd op het chassis van de Triumph TR6 en dus zit de motor voorin.

    De Huet Brothers zouden jullie hier graag te woord staan, maar ze hebben het helaas te druk.
    Vraag me niet teveel, want ik weet niet alle details van het project.
    Op het autovisieforum zijn ze af en toe wel aanwezig.
    http://forum.autovisie.nl/viewtopic.php?p=82661#82661

    Login om te reageren
  55. Kevski-Style zegt

    13 december 2006 om 19:07

    @ Klassiekerrally: nee dat blijft hetzelfde waarschijnlijk van dikte. het chassis is namelijk voor zover ik weet van een TR6 niet dragend, al kan ik dat mis hebben. Bovendien, crashveiligheid is er toch al niet in een oude auto, dus daar helpt carbon weinig aan….

    Login om te reageren
  56. Tino Huet zegt

    13 december 2006 om 19:46

    Geachte heren,

    Ik heb inderdaad weinig tijd … overigens helaas, ik vind het natuurlijk super leuk om jullie details en extra informatie te geven over dit project.

    Tr6 chassis is gelukkig wel een dragend chassis. Wat betreft het carbon deel, waar iedereen blijkbaar moeite mee heeft, komt voort uit 3 gedachtes. Nr 1 – het weegt helemaal niets… om een idee te geven, de hele body weegt ongeveer tussen de 15 en de 20 kilo als we dat al halen. Fiberglas moet inderdaad meerdere malen worden aangebracht om een goede sterkte te bereiken en is daarom zwaarder. Nr 2 zouden wij het in aluminium vervaardigen dan wordt het project gewoon te duur… niet vanwege het materiaal maar vanwege de manuren – om hier weer een klein voorbeeld te geven…. de voorkant van onze auto zou om en nabij de 200-350 uur nemen om te kloppen. Dat is allemaal best voor 1 exemplaar maar niet voor 12. En nr 3 is – het is gewoon het sterkste en lichtste materiaal wat er nu te verkrijgen is. Het is niet voor niets dat alle barchetta’s van aluminium zijn – het was het enige materiaal wat licht was in die tijd – overigens heeft michiel dit al vermeld – hadden ze carbon – koolstofvezel – gehad in die tijd dan was er geen moment van twijfel dat ze dat hadden gebruikt.

    Zoals eerder aangegeven heb ik niet veel tijd – de auto MOET af en ja die bouwen compleet zelf… chassis, body, carbon delen etc etc. Niet omdat we het niet geprobeerd hebben bij een fabriek maar die vroegen zulke waanzinnige bedragen dat we het project nooit zouden kunnen doen.

    Wat betreft het logo… yep het lijkt op het bugatti logo… zo lijkt een auto ook meestal op een auto (vroeger hadden ze nog wel gave en rare zelfs bizarre creaties) maar goed het heeft nogal een simpele verklaring. Wij restaureren bugatti’s voor klanten. Daar hadden we al het logo als de auto af was om op de auto te zetten… ergens niet zichtbaar uiteraard, maar wel zo dat mocht iemand willen weten wie de auto had gedaan ze het konden vinden. En verder is het eigenlijk heel simpel. pak een h en een b en schuif ze tegen elkaar, een kind kan…. Laat ook duidelijk zijn dat we niet bezig zijn met een auto die te koop is of ooit te koop komt. Wij zijn ook niet bezig om een auto te maken die uberhaupt met iets moet worden vergeleken, het gaat puur en alleen om de beleving. Eerlijk gezegd heb je er ook niets aan… je kan hem nergens parkeren, je hebt geen dak, hij kan niet op slot en verwacht vooral niet dat je na 5 uur er heel uit komt… maar goed daarover meer als de tijd rijp is.

    Ik zal af en toe langs komen maar verwacht a.u.b. niet te veel reacties van mijn kant… het zijn al lange dagen en zit vaak in m’n hok te schuren. Overigens zullen wij binnenkort wel een filmpje lanceren over het bouwen van de auto…. uiteraard op de site. Meld je vooral aan want we hebben nog 3 updates te gaan en het wordt nog veeeeeeeeel cooler!

    Vriendelijke groet, Tino Huet
    P.S. De Mac os 9 is bij ons bekend, zitten we nog mee te stoeien, maar ziet er niet goed uit helaas!

    Login om te reageren
  57. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 19:47

    TR6 chassis is dragend…
    Je zou gelijk kunnen hebben wat betreft de dikte, maar ik neem aan dat de sterkte daar wel onder lijdt. Ging me ook niet zozeer om de crashbestendigheid hoor :)

    Login om te reageren
  58. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 19:52

    @ Tino Huet: Respect!
    Ik hoop de auto(‘s) nog eens in ’t echt te mogen horen en zien! Succes!

    Login om te reageren
  59. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 20:08

    Wim, misschien is er een leuke combi te bedenken voor jouw klassiekerrally Winterswijk?

    Login om te reageren
  60. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 20:13

    Daar sta ik helemaal voor open!
    Heb nog te vaak ’t idee dat we ‘not worthy’ zijn, maar als al tien jaar lang vrijwel alle deelnemers je persoonlijk bedanken, betekent dat toch wel dat we ‘iets’ goed doen ;)

    Login om te reageren
  61. Michiel_vd_Brink zegt

    13 december 2006 om 20:17

    Wim: “Heb nog te vaak ‘t idee dat we ‘not worthy’ zijn”

    Dat idee moet je vanaf nu maar heel snel los laten!
    Jullie gaan heel anders te werk dan The Huet Brothers, maar geheel op jullie eigen wijze doen jullie het super.
    Ik ben er volgend jaar weer bij en hopenlijk neem ik dan mijn GTO mee…

    Login om te reageren
  62. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 20:24

    Heel erg bedankt Michiel! Albert zegt dat ook altijd al, maar ik ben gewoon een eigenwijze eikel ;)
    De GTO en de HB Special zouden een waanzinnig welkome aanvulling zijn op het weiland! (weiland… dat klinkt dan weer helemaal verkeerd…)

    Login om te reageren
  63. w0o0dy zegt

    13 december 2006 om 20:33

    @Michiel: ik lees net dat 3 van de 5 GTO’s al verkocht zijn! Gefeliciteerd, fraaiere start voor je nieuwe bedrijf kan bijna niet. Klasse! Kan niet wachten de auto in het echt te zien.

    Login om te reageren
  64. Dink zegt

    13 december 2006 om 20:49

    AC/DC: Hells bells.

    Een TR6: ja!

    Nmm één van de mooiste lelijke auto’s.

    Kijk maar op:
    http://www.klassiekerrally.nl/default.asp?ArtikelGroep=11

    ;)

    Login om te reageren
  65. Tino Huet zegt

    13 december 2006 om 22:07

    AC/DC rocks. Binnenkort een nieuw filmpje over de bouw van de auto, kort maar wordt wel gaaf. Dit keer geen AC/DC maar ….

    Login om te reageren
  66. Tino Huet zegt

    13 december 2006 om 22:32

    @Wim – kan niks beloven maar als het lukt kom ik staan met de HB Special, en dank je voor de aanmoediging er is nog veel te doen!

    Login om te reageren
  67. Klassiekerrally zegt

    13 december 2006 om 22:51

    Tino, ik verheug me er enorm op!

    Login om te reageren
  68. Kevski-Style zegt

    14 december 2006 om 09:01

    Ik baal er van dat die van mij officieel geen klassieker is (’89). Moet nog steeds een leuk chassisnr vinden van de oudere mini om hem om te catten, uh bouwen ;) Maar ja, ik ben zowiezo meer van het racen….

    Login om te reageren
  69. heidekonijn zegt

    14 december 2006 om 12:53

    Het verhaal zoals Tino het zet is helemaal anders als ik uit het artikel afleidde, in dat geval is de nasmaak weg zou ik zeggen. Proficiat en veel plezier.

    Overigens ben ik (blij) verrast te horen dat carbon koetswerkdelen goedkoper zijn dan alu. Vooral dan gezien ik op zoek ben naar -zo veel mogelijk- dergelijke delen voor m’n GTV6. Heb al eea aan linkjes en adressen gevonden
    http://www.bianchi-kopp.de/BK-041001/bk-motorsport/ms-kataog/mskg-alfa/GTV-Armaturenbrett-050131.jpg
    http://jpc.se/EN/referenser_1.htm

    maar als iemand me aan nog een adresje kan helpen, is het altijd welkom natuurlijk ;-)

    Login om te reageren
  70. Tino Huet zegt

    14 december 2006 om 18:47

    Alu delen zijn alleen duurder vanwege da man uren en het aantal auto’s… Zodra er een stans mal word gemaakt is alu weer veel goedkoper… maar goed daar begin je over met 1500 + stuks. Wij maken een mal en lamineren deze met koolstofvezel, daar is dus geen oven bij nodig… het zijn ook geen dragende delen, zodra dat wel het geval is dan kan je beter met vacuum en ovens werken zoals ze dat doen in de F1.

    Login om te reageren
  71. Klassiekerrally zegt

    14 december 2006 om 19:29

    Klinkt als een tijdrovende klus! Bedankt voor de uitleg.
    Ik dacht dat er bij carbon altijd een vacuüm nodig was, maar je kan ’t dus precies zo verwerken als glasvezel?

    Login om te reageren
  72. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2006 om 12:11

    Check this out!

    http://www.seriouswheels.com/cars/top-2006-Huet-Brothers-HB-Special-Preview.htm

    Login om te reageren
  73. dimitri zegt

    26 december 2006 om 15:12

    Kwam net pas dit bericht tegen op classicdriver. Allereerst wil ik zeggen dat dit soort initatieven aangemoedigd moeten worden. Mensen die hun nek uitsteken verdienen lof. Het ontwerp van de auto vind ik aardig en best mooi, maar zo weinig spannnend. Mijnsinziens heeft een goed ontwerp heeft altijd een of meer dissonanties. Dat mis ik hier. Kijk bijvoorbeeld eens naar de westfield eleven. Okay een gejat design maar het voldoet ook aan het gevoel dat hb wil overbrengen. Dan de keuze van het chassis. Tja je krijgt dat ding dan wel op de weg met een kenteken maar verder zie ik geen voordelen. Zo ouderwets. Wil je echt fun op de berg wegen dan lijkt mij een ‘kitcar’ chassis veel logischer. Stuart Taylor, Westfield, Caterham. Allemaal circuit proven. Dan ben je ook meteen een stuk lichter. Ik zie werkelijk niet het voordeel van een composiet bodywork met zulke verouderde techniek. Polyester (GRP) zou ook prima zijn en goedkoper. Ik wil echt geen azijnpisser zijn, maar dit waren mijn opmerkingen. Ben echt benieuwd als dat ding er straks echt staat. Keep up the good work

    Login om te reageren
  74. dimitri zegt

    26 december 2006 om 15:46

    Tja nog even dit na het zien van de video. Het hb logo en het gebruik van het lettertype dat ook door Spyker wordt gebruikt getuigd niet van heel veel fantasie. Dingen jatten/ lenen van anderen daar is niets op tegen maar dit is wel heel erg obvious. De design clues van de auto idem dito. Sorry jongens maar dit moet toch beter kunnen. Ben ik toch een azijn pisser. Sorry daarvoor

    Login om te reageren
  75. Turbopaultje zegt

    26 december 2006 om 16:34

    Krijgt die auto überhaupt een goedkeuring van de RDW ?

    Of wordt het een engelse kitcar op basis van de TR6 en krijgt ie de engelse typegoedkeuring en kun je daarmee dan rondraggen in een gesloten HB evenement ???

    M.a.w. what is the point here om een 12 replica barchetta`s te bouwen voor een €x per stuk ?

    Sorry, ben ook weer azijnpisser….:-)

    Login om te reageren
  76. dimitri zegt

    27 december 2006 om 10:37

    Ze zouden wel heel dom zijn om een tr chassis te gebruiken zonder Nederlands kenteken…dan wordt het namelijk echt een nightmare.

    Login om te reageren
  77. Klassiekerrally zegt

    28 december 2006 om 23:34

    Oranje boven!
    http://www.seriouswheels.com/cars/top-2006-Huet-Brothers-HB-Special-Preview.htm

    Wereldberoemd… :)

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Autoblog.nl schreef:
    21 december 2006 om 08:01

    Exclusief: de HB Special under construction…

    Het nieuws over de Nederlandse Huet Brothers is echt de hele wereld overgegaan. Fantastisch natuurlijk, maar ondertussen moet de HB Special nog wel gemaakt worden. De heren hebben het dan ook kneiterdruk met schuren en plamuren, zoals blijkt uit bijgev…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North