• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huh, komt er toch wél een autosalon van Genève in 2021?

Auteur: hayte, gepost 3 juli 2020 om 19:02 – 13 Reacties

De CTR Yellowbird op de Autosalon van Genève 2019

Het verhaal is wat complex, maar in 2021 zou er toch wel een autosalon van Genève plaats kunnen vinden.

We gaan even terug naar het begin van deze week. De organisatie van de Autosalon van Genève – GIMS – kondigt aan dat er hoe dan ook géén editie komt in 2021. Onder de autofabrikanten zou er simpelweg te weinig animo zijn om zo’n de Autosalon van Genève te kunnen laten plaatsvinden. Ook zou het nog te onzeker zijn of zo’n gigantisch groot evenement überhaupt wel plaats zou kunnen vinden. Het coronavirus is er immers nog steeds.

Twee jaar géén Autosalon betekent een gigantisch financiële strop. Dus ziet GIMS geen andere optie dan zichzelf te verkopen aan Palexpo SA. Palexpo is het congrescentrum waar de show al decennialang plaatsvindt. Palexpo zou alle rechten krijgen van GIMS en dus vrij zijn om te doen wat het zou willen.

En wat wil Palexpo? Een autosalon in 2021! Tegen Automotive News Europe zegt Palexpo SA namelijk dat er volgend jaar wel zo’n autoshow plaats moet vinden. Als ze wachten tot 2022, zijn ze bang dat autofabrikanten de Autosalon vergeten. En als autofabrikanten die vaste datum vergeten, is het lastig om die fabrikanten weer terug te krijgen. Dus wat Palexpo betreft moet er een autoshow plaatsvinden.

Wordt dat dan de Autosalon van Genève? Dat is nog onduidelijk. Want hoewel GIMS zichzelf wel wil verkopen aan Palexpo, is het allerminst zeker dat Palexpo wel zin heeft om GIMS te kopen. Palexpo-baas Claude Membrez zegt tegen Automotive News dat de vraagprijs (ruim 14 miljoen euro) ‘gigantisch’ is. Binnen twee weken verwacht hij dat het bestuur van Palexpo een besluit heeft kunnen nemen.

GIMS is verantwoordelijk voor ongeveer een derde van Palexpo’s inkomsten, dus ook voor het congrescentrum is het geen makkelijk besluit. Weet GIMS zichzelf niet te verkopen en gaat de toko failliet, dan is Palexpo naar eigen zeggen 40 procent te groot voor de andere congressen die er worden gehouden. Daarnaast is de lokale overheid voor 80 procent eigenaar van Palexpo en wil die overheid dolgraag dat GIMS in 2021 terugkeert. Een Palexpo die GIMS overkoopt en dus alsnog in 2021 een Autosalon van Genève organiseert? Helemaal zeker is het nog niet, maar het zou zomaar eens kunnen.

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • Autoblog Bloopers 2021
    Autoblog Bloopers 2021
  • Autoblog Occasionweek 2021
  • Autoblog EV 10 Daagse 2021

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geld, geneve

Vorig bericht: « Dodge denkt aan een hybride Challenger SRT
Volgend bericht: Red Bull dient officieel protest in om stuursysteem Mercedes »

Lees Interacties

Reacties

  1. Berend zegt

    3 juli 2020 om 19:34

    Bedankt voor het verduidelijken, heb mijn vliegtickets al geboekt!

    Voor de rest is dat toch een stukje bedrijfscontinueïteit.

    Login om te reageren
  2. p993 zegt

    3 juli 2020 om 19:59

    Hét salon bedoelt u?

    Login om te reageren
    • stefanvts16v zegt

      3 juli 2020 om 20:02

      @p993: in Nederland zeggen we ‘de’.

      Login om te reageren
      • a_buis zegt

        3 juli 2020 om 22:33

        @stefanvts16v: het salon zo heurt het. Net als de zout, de ijskast en de plee. Weet je dat ook weer.

        Login om te reageren
        • stefanvts16v zegt

          4 juli 2020 om 16:47

          @a_buis: blijkbaar ben ik dan “abuis”…

          Ik blijf bij de salon (en het zout).

          Login om te reageren
      • porker zegt

        4 juli 2020 om 01:44

        @stefanvts16v: nee joh dat is sjiek

        Login om te reageren
    • Loek zegt

      4 juli 2020 om 09:24

      @p993: dat is voornamelijk een bijnaam voor de autoshow van Brussel, in de volksmond wordt dat vaak afgekort naar een mooi Belgisch ‘het Salon’. Dit heeft niks te maken met bijnamen maar het feit dat naar Genève vaak wordt gerefereerd als ‘Salon de l’Automobiles’ (of zoiets, ik spreek weinig Frans ;)). De salon is een onofficiële Nederlandse benaming wat niks te maken heeft met ‘het Salon’ van Brussel.

      Login om te reageren
  3. vacano zegt

    3 juli 2020 om 21:22

    eigenlijk beetje gek dat Nederlanders en Vlamingen die beiden Nederlands als taal hebben het anders gebruiken!
    HET Autosalon BEKT toch beter dan DE Autosalon!!
    Idm met bv ik ging met de Trem ( tram ) naar huis en liep de trap ( trap ) op naar de bovenverdieping.
    waarom zeg je trem bij tram en trap bij trap?
    Hoe weet je nou als allochtoon wanneer je die a als e moet uitspreken?
    vaak discusie geweest tuusen mijn opa Alblasserdammer en mijn West Vlaamse oma.
    Nooit begrepen dat die elkaar konden verstaan.

    Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      4 juli 2020 om 01:21

      @vacano: tram is van origine geen Nederlands woord.

      Login om te reageren
  4. lefty00 zegt

    3 juli 2020 om 22:49

    wats die foto, das n ruf niet?

    Login om te reageren
    • ouwedibbes83 zegt

      4 juli 2020 om 00:41

      @lefty00: het lijkt een soort reïnkanarie vd Yellow Bird

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        4 juli 2020 om 07:27

        @ouwedibbes83: reïnkanarie bij een yellow bird, die is briljant!

        Login om te reageren
    • hotze zegt

      4 juli 2020 om 08:09

      De CTR 2019. Met een flauwe 710 pk.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North