• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dodge denkt aan een hybride Challenger SRT

Auteur: hayte, gepost 3 juli 2020 om 17:49 – 8 Reacties

De twee koplampen van een Dodge Challenger SRT

Ook het stokoude Dodge denkt kennelijk aan de toekomst, een toekomst met een hybride Challenger SRT?

Autoblog-lezer @bullzeyersn zei het gisteren al: vroeger was de H1 de middelvinger naar alles wat groen was, nu doet Dodge het. In een wereld van elektrische Tesla’s en Rimac’s komt het old school Dodge nog even met drie supercharged V8-musclecars. Heerlijk, maar waarschijnlijk niet de nieuwste private-lease-auto van Jesse Klaver.

Toch schijnt Dodge achter de schermen aan sportauto’s te denken, die wat meer bij de GroenLinksers van deze wereld zouden passen. Tegen Motor1 zegt FCA North America-topman Tim Kuniskis namelijk dat Dodge serieus nadenkt over hybrides en zelfs volledig elektrische sportauto’s.

“Ik ga niet zeggen dat het onvermijdelijk is, omdat ik het niet zie als iets dat ik wil vermijden”, zegt Kuniskis. Hij denkt juist dat het de volgende evolutie gaat zijn. De volgende stap in de eeuwigdurende zoektocht naar nóg meer pk’s. Meer dan we ooit hebben gezien. De psychologische grens van 1000 pk lijkt bij Dodge dus in zicht te zijn.

Voor wie nu denkt, hey, zo’n elektrische of hybride Dodge SRT met superduper veel pk, dat zie ik wel zitten: slecht nieuws. Het lijkt er namelijk niet op dat Dodge zo’n wagen snel gaat bouwen. Op dit moment is het ontwikkelen en produceren van een geëlektrificeerde auto schreeuwend duur. Dat is een klein probleem als je heel veel auto’s gaat bouwen. Dan kan je die ontwikkelkosten immers uitspreiden over heel veel auto’s. Maar van de extreme pk-monsters verkoopt Dodge er meestal slechts duizenden. Dan is er volgens Kuniskis geen manier om de elektrificatie te verantwoorden.

Die hybride-techniek zal dus eerst goedkoper moeten worden doordat veel meer massaproductie-auto’s er gebruik van maken. Als die techniek weer beter ontwikkeld is en goedkoper wordt, kan FCA het weer gebruiken voor een hybride Challenger SRT met bizar veel pk. Wanneer je dus straks hoort dat FCA allerlei hybride-auto’s aankondigt: dat is niet per se slecht nieuws. Dat kan juist de deur openen naar musclecars met nóg veel meer kracht.

Foto: Challenger SRT-8 van @Pinguinman18, via Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Dit is het eerste slachtoffer van de Stellantis-fusie
  • Video - Vluchtende Challenger belandt in de vangrail
  • Dodge droombaan
    Droombaan beschikbaar bij Dodge; Chief Donut Maker
  • Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen
    Video: Dodge-bestuurder denkt indrukwekkend te kunnen invoegen

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

challenger, charger, Dodge, Elektrisch, fca, Hybride, srt

Vorig bericht: « ‘De autoverkoop van 2020 kan nog worden gered’
Volgend bericht: Huh, komt er toch wél een autosalon van Genève in 2021? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Berend zegt

    3 juli 2020 om 18:00

    Mooie combo, 717 pk + een beetje uit de elektromotor, dan kom je al gauw aan de 1000pk en dat is wat mij betreft niet verkeerd.

    Login om te reageren
    • dalmore zegt

      3 juli 2020 om 18:51

      @Berend: Klinkt opzich wel aantrekkelijk al ben ik van mening dat gewicht net zo belangrijk (dan al niet belangrijker) is dan pk’s.
      Met getallen als 700pk heb ik liever 100kg minder dan 100pk meer!

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        4 juli 2020 om 09:07

        @dalmore: je hebt niet een mega accu nodig, dat hebben de hybride sportwagens ook niet.

        Login om te reageren
  2. spidermann zegt

    3 juli 2020 om 19:01

    1000 pk en de looks van de charger ??

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      3 juli 2020 om 19:02

      @spidermann: ik bedoel de Challenger

      Login om te reageren
      • XO101 zegt

        3 juli 2020 om 19:26

        @spidermann: De Dodge Charger is natuurlijk wel een hele logische keuze als volledige EV

        Login om te reageren
  3. vacano zegt

    3 juli 2020 om 21:43

    http://hennesseyperformance.com kan je Dodge Challenger upgraden tot’ 1000 en zelfs 1200PK zonder electromotors en loodzware batterijen!

    Login om te reageren
  4. fanboy zegt

    4 juli 2020 om 09:08

    Het is in ieder geval simpel om er zo’n mild hybrid van te maken, dan is er meer vermogen over om op de wielen te zetten.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North