• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!

Auteur: robbie, gepost 22 oktober 2011 om 11:09 – 51 Reacties

Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!Afbeelding Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie!

Land Rover Defender gaat niet downhill
Ok, niet eeuwig, maar nog wel een lange tijd. En dat is goed nieuws voor al fans van de Land Rover Defender! Heel even waren we bang dat dit noeste werkpaard in 2015 met pensioen gestuurd zou worden. Er komt immers een gloednieuwe Defender en allerlei nieuwe regelgeving was ook redelijk anti-Defender. Gelukkig hebben ze daar in Engeland een oplossing voor gevonden.

De nieuwe dieselmotor die sinds kort in de Defender ligt is namelijk (relatief) makkelijk geschikt te maken voor de nieuwe EU6 normen. En dus kan de Defender zeker nog tot 2017 in productie blijven. Ook de regels voor voetgangersveiligheid zouden iets versoepeld zijn en dat zou betekenen dat de Defender zelfs tot 2020 in productie kan blijven.

Het lijkt er wel op dat de korte Defender 90 vanaf 2015 wel uit productie gaat, want dan debuteert immers ook de productieversie van de DC100. En daarnaast zou Land Rover dan nog de lange 110 en 130 modellen van de huidige Defender aanbieden. (via: autocar.co.uk)

Ook interessant!

  • defender chiptekort
    Land Rover legt productie Defender stil door chiptekort
  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

dc100, defender, Land Rover

Vorig bericht: « Morgan Plus 8: Een mix van retro en modern
Volgend bericht: CEO’s van Aston Martin en Toyota wisselen van auto »

Lees Interacties

Reacties

  1. Sm0keGun zegt

    22 oktober 2011 om 11:13

    dit , de oude toyota land cruser en de lada niva zijn de enigste echte offroad voertuigen … :)

    Login om te reageren
    • mariodv zegt

      22 oktober 2011 om 11:21

      @Sm0keGun: en de G-klasse natuurlijk..

      Login om te reageren
    • RickB zegt

      22 oktober 2011 om 11:27

      @Sm0keGun: *Enige

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        22 oktober 2011 om 11:33

        @RickB: Nee, hij bedoelt ‘leukste’ en dan klopt het wel ;)

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          22 oktober 2011 om 11:40

          @Klassiekerrally: Ja, lul het maar met een omweg weer recht…

          Login om te reageren
          • dawwg zegt

            22 oktober 2011 om 20:09

            @RickB: Hehehe, vond het een creatieve oplossing, ‘enigste’ is immers altijd fout ;)

            Login om te reageren
    • Hupke zegt

      22 oktober 2011 om 11:48

      @Sm0keGun:

      Je vergeet de Ford-T en de mercedes G-klasse.

      Login om te reageren
  2. Benjamin1 zegt

    22 oktober 2011 om 11:18

    Het is ook wel een statussymbool geworden. Jeroen Pauw had er een volgens mij.

    Gezellig hoor 120 als Vmax met offroad banden op de snelweg….

    Login om te reageren
  3. mazdarx8 zegt

    22 oktober 2011 om 11:18

    deze ziet er zooooo veel beter uit dan die nieuwe.

    Login om te reageren
  4. bassie zegt

    22 oktober 2011 om 11:20

    Je hebt er in NL niets aan, 3000 kilo en 120 pk..

    Ik zou bijna zeggen, koop dan maar een SUV…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 oktober 2011 om 11:29

      @bassie: 2.000 kilo en 122 pk he ;)

      Login om te reageren
      • Klassiekerrally zegt

        22 oktober 2011 om 11:34

        @robbie: Het gaat niet om de pk’s, maar om het koppel. Als je snel wilt rijden, koop je maar iets anders. Daar is de Defender ook niet voor gebouwd.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          22 oktober 2011 om 11:46

          @Klassiekerrally: hoor je iets anders zeggen dan? Ik corrigeer @bassie alleen maar even. Zeg verder volgens mij niet dat pk’s het meest belangrijk zijn oid…

          Login om te reageren
        • bassie zegt

          22 oktober 2011 om 16:08

          @Klassiekerrally: Het gaat om koppel? Dat ding heeft amper koppel.. kan je nog geen beetje aanhanger mee trekken. Je hebt er gewoon niets aan, oud achterhaalt concept.

          Login om te reageren
      • tdu2zonda zegt

        22 oktober 2011 om 12:53

        @robbie: 1800 kg en 122 pk, we hebben er zelf 1 gehad

        Login om te reageren
  5. rechercheur zegt

    22 oktober 2011 om 11:32

    Erg mooie foto’s, op en rond het terrein van Skibo Castle in Schotland …

    Login om te reageren
    • norge zegt

      22 oktober 2011 om 11:56

      Wat je allemaal niet op internet kan vinden vanaf je zolderkamer he?

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        22 oktober 2011 om 12:30

        @norge:
        +1!!!
        :o :o

        Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        22 oktober 2011 om 14:04

        @norge:

        Tsja, ik kom nu eenmaal op plaatsen waar jij waarschijnlijk nooit toegelaten zult worden, en heb dus wel eens een balletje mogen slaan op één van de 18 holes banen van The Carnegie Club, Skibo Castle. Op dat zelfde landgoed heeft Land Rover UK ook hun testbaan liggen, zodoende heb ik in een Range Rover Vogue door het zelfde plasje water gereden als op foto 6 en 8. Ik snap volkomen dat je stikjaloers bent. Ga nu maar weer lekker rondjes rijden in je Hyundai i30 CW bladiebla …

        :-)

        Login om te reageren
        • norge zegt

          22 oktober 2011 om 14:07

          @rechercheur: Wat je allemaal niet op internet kan vinden vanaf je zolderkamer he? :D :D

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            22 oktober 2011 om 14:12

            @norge:

            inderdaad, verder dan dat zul jij nooit komen …. ;-)

            Login om te reageren
      • melcon zegt

        22 oktober 2011 om 18:21

        @norge: +1

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          22 oktober 2011 om 22:27

          @melcon:
          @norge:
          @Hubert:

          ach guttek’s, zijn de jongetjes soms jaloers …. :-)

          Login om te reageren
  6. bozewolf zegt

    22 oktober 2011 om 11:37

    Ze zoudem hem gewoon echt voor eeuwig in productie moeten houden :P Blijft een stoer karretje.

    @rechercheur: Inderdaad, zeker plaatje 8 is erg fraai. Schotland staat ook altijd wel garant voor natuurschoon.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      23 oktober 2011 om 15:54

      @bozewolf:

      Het is dat het bijna niet te betalen is, anders zou ik graag nog eens een weekendje Skibo doen, en vervolgens met een Range Rover de omgeving verder verkennen. Fantastisch mooi daar, ondanks het p*kke weer ….

      Login om te reageren
  7. norge zegt

    22 oktober 2011 om 11:46

    En nu maar hopen dat de klimaatveranderingen doorzetten.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      22 oktober 2011 om 12:15

      Ik woon gelukkig in een land waar zo’n ding wel te gebruiken is.

      Login om te reageren
    • Northwestern zegt

      23 oktober 2011 om 17:39

      @norge: Ik weet niet of dat zo leuk is, aangezien 9 op de 10 mensen in Nederland niet kan rijden.

      Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    22 oktober 2011 om 11:47

    Goed nieuws.. Dit is gewoon samen met de G en de Land Cruiser de jeep to buy….
    Als ik het geld had, zou ik zeker 1 kopen…

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    22 oktober 2011 om 11:50

    Zo’n ouwe defender koop ik me ooit nog wel eens als ik op m’n eigen woon, gewoon omdat er zo eenvoudig aan te knoeien is.

    Login om te reageren
  10. zeeuw zegt

    22 oktober 2011 om 11:52

    Klinkt goed, hopelijk is er tegen die tijd weer een oplossing.

    Login om te reageren
  11. TheEdge zegt

    22 oktober 2011 om 11:54

    Hier worden we blij van! De Defender is ‘het’ icoon voor off-road plezier. Ooit zal ik er ook één hebben. Lekker voor in het weekend.

    Login om te reageren
  12. faalhaas zegt

    22 oktober 2011 om 11:58

    Wanneer komt de AMG versie?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      22 oktober 2011 om 12:01

      @faalhaas: 3e kwartaal 2030

      Login om te reageren
  13. Jantje_555 zegt

    22 oktober 2011 om 12:03

    ik zou toch meer opteren voor een G klasse, maar de Defender, als icoon moet ook blijven, de Land Cruiser 70 van vroeger was er ook 1 maar was voor mij de minste van de 3

    Login om te reageren
  14. Carreza zegt

    22 oktober 2011 om 12:04

    Wel een klein verschil: hij KAN tot 2020 in productie blijven maar ze sturen hem wel degelijk in 2017 al met pensioen hoor…

    Eeuwig in productie => 2 jaartjes extra, dat is alles jammer genoeg :(

    Login om te reageren
  15. Imom zegt

    22 oktober 2011 om 12:06

    Dit is nou mijn makker zie,hij is 16 jaar wat roestig maar vervuld ierder dag zijn werk met plezier.
    Kilometers heeft hij nagenoegd niet (70.000)daar hij bijna enkel in het bos zijn plicht doet,tenzij als het sneeuwt dan ook ééns naar het warenhuis ermee.

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    22 oktober 2011 om 12:06

    voetgangersveiligheid ? oh kom op! gewoon nooit uit productie halen.. zelfs ik snap dat!
    gaan snelle auto, volgens mij ook geen (overdreven) dure auto.. en toch 1 van de auto’s die je ongetwijfeld het meeste plezier kan geven..

    Login om te reageren
  17. joosthoeve zegt

    22 oktober 2011 om 12:18

    Wat een top auto is dat toch! Geweldige off road wagen! Punt is alleen dat die voor de rest echt slecht is. Binnen in vrij weinig ruimte, om normaal achter het stuur te zitten moet je haast je raam wel open hebben, achterin is al helemaal weinig ruimte.
    Gelukkig is die niet gebouwd voor comfort, maar voor off road, en dat doet die super!

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      22 oktober 2011 om 12:35

      @joosthoeve: en toch is comfort niet verkeerd als je off road gaat..

      Login om te reageren
      • joosthoeve zegt

        22 oktober 2011 om 13:09

        @dennisr: Dat is puur door de vering/banden. Niet door de oncomfortabele stoelen etc.

        Login om te reageren
  18. mashell zegt

    22 oktober 2011 om 12:47

    Dus dan heb je een hopeloos verouderde, erg dure, op traditioneel Britse wijze gebouwde (nee das niet positief), auto met een hypermoderne motor. Wie wil dat nou?

    Login om te reageren
  19. xilver zegt

    22 oktober 2011 om 12:48

    Dat ding is oud, slecht afgewerkt, bejaarde gestyled en geen hond wil er elke dag mee naar zijn werk rijden want de ontkoppeling staat keihard….That’s the way a real Defender should be! Ik hoop dat dat ding nog lang zal mogen meedraaien in deze vorm!

    Login om te reageren
    • wimmm zegt

      22 oktober 2011 om 12:59

      @xilver: +1! Want je wil gewoon nix om zuinig op te hoeven zijn als je flink off-road gaat!

      Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    22 oktober 2011 om 13:41

    Links, rechts, voor, achter, boven en beneden ingehaald door de tijd.
    Wil je zoiets rijden pak dan de Iveco Massif.
    Dat is volgens mij een doorontwikkelde Spaanse Santana, dat ooit Land Rovers in lisencie bouwde.
    Ze hebben het alleen iets beter begrepen dan die thee drinkende communistische vakbonds geregeerde stakers.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      22 oktober 2011 om 14:20

      @desjonnies: dat zal moeilijk gaan, want die worden niet meer geproduceerd:
      http://www.autoblog.nl/archive/2011/02/17/spanje-is-een-automerk-armer-santana-houdt-ermee-op

      Login om te reageren
  21. desjonnies zegt

    22 oktober 2011 om 13:44

    http://www.youtube.com/watch?v=ActrZhc9wYI

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      22 oktober 2011 om 13:52

      @desjonnies: Kende de Iveco niet, maar wat een kut stem heeft de man in dat filmpje damn..

      Login om te reageren
  22. Freewarefreak zegt

    22 oktober 2011 om 14:03

    Een prachtig idee. Alle puristen hoeven (nog) geen afscheid te nemen van hun icoon. De nieuwe LR fans zullen zich kunnen meten aan de DC100 en de oude LR garde kan “wennen” aan die nieuwe auto en zo kan de oude dan over 10 jaar langzaam gefaseerd uit productie. Iedereen blij.

    Login om te reageren
  23. Arnoud zegt

    22 oktober 2011 om 20:26

    De Defender is geen auto. Het is een beeldhouwerk gemaakt van een stuk oer rots. En dat in elk aspect van die betiteling. Onverwoestbaar, zwaar, zeer degelijk ogend, verfijnd als een aardbeving, hij komt daar waar hij naatoe wil en is eeuwig blijvend.

    Login om te reageren
  24. potver7 zegt

    22 oktober 2011 om 22:06

    Huh, regels voor (voetgangers-)veiligheid die VERSOEPELD worden???? Ik wist niet dat dat kon…
    Waarschijnlijk speciaal voor de Defender dan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North