• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Morgan Plus 8: Een mix van retro en modern

Auteur: robbie, gepost 22 oktober 2011 om 10:13 – 32 Reacties

Morgan Plus 8


Tadaa! Daar is ie dan: het ‘volledig’ nieuwe model van Morgan. Enige tijd geleden zagen we al spyshots voorbij komen van dit model en nu is er de eerste officiële afbeelding. Op het eerste gezicht lijkt dit misschien ‘gewoon’ een Morgan, maar schijn kan bedriegen.

Laat je vooral niet bedonderen door de klassieke looks van deze Plus 8, want onderhuids is dit gewoon een moderne auto. De basis van deze auto wordt namelijk gevormd door de Aero 8, je weet wel die schele koplampen. Morgan is eindelijk zo slim geweest om dat (te?) moderne uiterlijk aan de kant te smijten en een model te maken met die heerlijke retro look die we van Morgan gewend zijn.

Onder de motorkap vinden we dan ook een 4.8 V8 van BMW die eventueel ook met een automaat leverbaar is. Dit blok levert 367 pk en 490 Nm. Reken er dus maar op dat de prestaties niet verkeerd zullen zijn.

De Morgan Plus 8 zal officeel onthuld worden in maart tijdens de autoshow van Genève en er zal slecht een beperkt aantal exemplaren gebouwd worden. Morgan heeft wel alvast de prijs bekend gemaakt zodat je kan beginnen met sparen. Als je 82.000 euro betaalt en daarnaast de nodige belastingen betaalt heb je er al eentje. En als nu alvast een aanbetaling doet van 23.000 euro weet je helemaal zeker dat je eentje krijgt (via: talkmorgan.com)

Ook interessant!

  • Morgan Plus 6 rijtest: raket zonder obesitas
    Morgan Plus 6 rijtest: BMW-power zonder het gewicht
  • Morgan Plus Four LM62
    Morgan Plus Four LM62 is behoorlijk zeldzaam [update Nederlandse prijs]
  • Morgan verbetert roadsters
    Morgan verbetert roadsters op opmerkelijke wijze
  • Morgan lanceert geweldige niche: de off-roadster

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2012, Morgan, plus-8

Vorig bericht: « DJ Antoine heeft geen carkit in zijn Phantom
Volgend bericht: Huidige Land Rover Defender blijft eeuwig in productie! »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    22 oktober 2011 om 10:19

    Ziet er in ieder geval weer een stuk beter uit als dat schele ding.Jalekker, in het groen natuurlijk.

    Login om te reageren
  2. janklaassen zegt

    22 oktober 2011 om 10:20

    Zulke auto’s zijn beest. Retro remakes zijn alles.

    Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    22 oktober 2011 om 10:22

    Mwa…voor de liefhebbers van ‘oude’ auto’s. Ofwel, jonge autisten die het verleden niet kunnen loslaten, of ouwe, kalende dikke worstenvinger-mannekes met een bankrekening.

    OT: ziet er inderdaad beter uit dan het voorgaande model en vooruitkomen doettie zeker !

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      22 oktober 2011 om 10:29

      @Megakix: Dan hoor ik waarschijnlijk bij een van de door jou omschreven ‘doelgroepen’. En daar ben ik nog blij om ook.
      Als ik de knaken had, bestelde ik ‘m direct. Geweldige looks met bijpassende prestaties. Wie over deze auto nog durft te beweren dat cabriorijden gay is, is niet goed bij zijn hoofd :)

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        22 oktober 2011 om 15:01

        @Klassiekerrally: tsja…ik ben van de generatie ‘generaliseren’…tzit in de genen hae ?! :lol:

        Login om te reageren
    • Hupke zegt

      22 oktober 2011 om 11:52

      @Megakix:

      Als je alternatieven hiervoor hebt hoor ik ze graag maar Owee als je een 911je of een SL druft te vermelden.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        22 oktober 2011 om 14:59

        @Hupke: nope, er zijn geen alternatieven, of je moet het (qua oudheidslook) zoeken in de Astons uit de jaren ‘kruik’…

        Login om te reageren
    • topless zegt

      22 oktober 2011 om 20:03

      @Megakix:

      Aan je avatar te zien ben je ook in het verleden blijven hangen.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        22 oktober 2011 om 20:11

        @topless: hahaha, inderdaad, je slaat de spijker op de kop…(hoewel de plank volledig mis) :lol:

        Login om te reageren
  4. lincoln zegt

    22 oktober 2011 om 10:28

    wat is de lol aan een kant en klare hotrod ??

    een beetje de magnetron pannekoek onder de auto,s ..

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      22 oktober 2011 om 10:32

      @lincoln: Lekker is het wel…

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        22 oktober 2011 om 10:39

        @gerard1710: Ook al is het magnetron pannenkoek.

        Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      22 oktober 2011 om 10:47

      @lincoln: Nou, simpel, je hoeft hier minder aan te sleutelen, dus hou je meer tijd over voor de overige klassiekers. Ik vind ’t een ideaal ding!

      Login om te reageren
  5. floryn zegt

    22 oktober 2011 om 10:28

    Ziet er best gaaf uit. Maar ik vraag me af of dit wel retro is, omdat deze auto er altijd zo uit heeft gezien. Het is juist een modernere ‘look’ met die zwarte velgen.

    Login om te reageren
  6. lambo4all zegt

    22 oktober 2011 om 10:30

    ach vindt het wel wat hebben. zullen vast mensen zijn die dit willen.
    toch was ik er niet zelf op gekomen dat dit een nieuw model was, maarja het is wel morgan natuurlijk..

    Login om te reageren
  7. bozewolf zegt

    22 oktober 2011 om 11:32

    Nice! Very nice!

    Login om te reageren
  8. Dimglor zegt

    22 oktober 2011 om 11:44

    Niet echt m’n ding… Vond die Aeromax iets mooier…

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      22 oktober 2011 om 11:56

      @Dimglor: Dat ben ik helemaal met je eens. De Aeromax is wel enigszins over de top, maar toch erg mooi. Wat mij betreft hadden ze nog wel een ‘moderner’ ontwerp mogen maken rond essenhout.

      Login om te reageren
      • Dimglor zegt

        23 oktober 2011 om 13:49

        @floryn: Dat vind ik net leuk aan die Aeromax.. Dat ie net wat over the top is…
        Dat mag bij zo’n auto! Die Aeromax is ook enigszins modern met dan toch wat dat klassieke interieur… Vind ik wel een mooie mix..

        Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    22 oktober 2011 om 11:54

    Leuk ding, ziet er beter uit dan alle laatste generaties morganes bijeen.
    Een potentieële koper ben ik niet maar ik onthaal hem met open armen in het straatbeeld.

    Login om te reageren
  10. love4sportcars zegt

    22 oktober 2011 om 11:57

    mooi retro ding, koplampen zijn al veel beter dan bij dat schele ding

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    22 oktober 2011 om 12:03

    twijfel ding, leuk dat het nog zo retro is.. maar vind deze koplampen ook niet mooi.. (wel lastig om hier mooie koplampen voor te maken denk ik..) maar goed, voor de liefhebber.. voor 5000 euro ben ik er 1 van maar dit word me te duur :lol:

    Login om te reageren
  12. Carreza zegt

    22 oktober 2011 om 12:07

    Inderdaad stukken beter dan die schele Aero8. Die nieuwe Threewheeler is trouwens ook erg gaaf!

    Login om te reageren
  13. Alpinaa zegt

    22 oktober 2011 om 12:07

    En toch vindt ik een Aero 8 cooler, al is deze ook wel heel lekkerrrrr.

    Login om te reageren
  14. DonEmilio zegt

    22 oktober 2011 om 12:33

    Ziet er goed uit, alleen zie ik liever dat die velgen niet zwart zijn, gewoon grijs zou mooier staan denk ik.

    Login om te reageren
  15. mashell zegt

    22 oktober 2011 om 12:49

    Dus deze heeft echt geen houten onderdelen?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      22 oktober 2011 om 15:44

      @mashell:

      Is de hel overgevroren?

      (maar eerlijk gezegd heb ik er geen idee van)

      Login om te reageren
  16. xilver zegt

    22 oktober 2011 om 12:49

    Deze wil ik nog wel hebben, maar dan heb ik toch liever een Wiesmann; hetzelfde imago met betere afwerking en Duitse grundlichkeit.

    Login om te reageren
  17. the-budel-guy zegt

    22 oktober 2011 om 13:35

    wow wat een mooi ding.

    een super er bij auto.

    Login om te reageren
  18. Megakix zegt

    22 oktober 2011 om 15:00

    @Megakix: of de Wiesmann

    Login om te reageren
  19. dawwg zegt

    22 oktober 2011 om 20:02

    Yeah, 4.8 V8 NA en ~1200kg !

    Login om te reageren
  20. Nico94 zegt

    23 oktober 2011 om 10:41

    Vind hem echt heel vet! Een van de laatste echt leuke auto’s.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North