• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hulme supercar komt in 2008

Auteur: sir_smokalot, gepost 18 september 2007 om 11:04 – 28 Reacties

Hulme F1


Over de supercar van Hulme Supercars Ltd. hebben we jullie al eerder verteld. Deze extreme auto uit Nieuw-Zeeland zwerft al een tijdje rond in autoland, maar nu is bekend geworden dat deze vierwieler volgend jaar eindelijk uit zal komen.

Nieuw-Zeeland staat nou niet bepaald bekend om de vele auto’s die het voorgebracht heeft. Toch is deze supercar eentje om in de gaten te houden: hij heeft een koolstofvezel body en een van BMW afkomstige (mid-mounted) 5 liter V8 met 550 pk. Het schakelwerk wordt gedaan door een sequentiële zesbak. Als je het vermogen koppelt aan een gewicht van ongeveer 1175 kg betekent dit dat er bijna een pk per 2 kilo gewicht aanwezig is.

Als je de Hulme F1 ziet ligt de vergelijking met de Caparo T1 voor de hand, en daar zit hem misschien ook wel een beetje het probleem; de 2 auto’s lijken erg op elkaar, maar de Caparo hoeft maar de helft aan gewicht mee te zeulen. Voor liefhebbers van extreem is de keuze dus makkelijk.

Volgens het Britse blad Evo, dat met het nieuws komt, moet de Hulme F1 £310,000 (ongeveer een half miljoen euro omgerekend) gaan kosten, 85.000 pond meer dan de Caparo.

Denny Hulme was een beroemde Nieuw-Zeelandse (Kiwi) coureur, die in 1967 de Formule-1 titel op zijn naam schreef. In 1968, 40 jaar voor het geplande uitkomen van de Hulme F1, won hij het Can-Am kampioenschap.
Hij kwam in 1992 tijdens een race-evenement om door een hartaanval.

Specs en een gallery van de supercar zijn te vinden op de website van Hulme Supercars Ltd.. Hier is te lezen dat er ongeveer 20 auto’s per jaar in de planning staan. Exclusiviteit gegarandeerd.

Ook interessant!

  • Gordon Murray komt deze maand met nieuwe V12 supercar!
  • Gordon Murray komt met nóg een atmosferische V12 supercar
  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Video: Je bestelde eten komt iets later
    Video: Je bestelde eten komt iets later

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

hulme, Lichtgewicht, Supercars

Vorig bericht: « Amerikaanse rechter vernietigt rechtzaak tegen automakers
Volgend bericht: Amerikanen te zwaar voor hun auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. D.D.B. zegt

    18 september 2007 om 11:11

    Super!! Een waardig eerbetoon aan “The Barefoot Bear”. Lekker kleurtje ook.

    Login om te reageren
  2. The master zegt

    18 september 2007 om 11:15

    Oranje boven!

    Login om te reageren
  3. Koen zegt

    18 september 2007 om 11:39

    ik d8 inderdaad huh dat was toch de caparo?

    Login om te reageren
  4. pomoek zegt

    18 september 2007 om 11:43

    Sorry nog nooit van de beroemde F1-coureur gehoord, maar dat ligt ook een beetje aan mij. Verder wederom een fabrikant die voor veel geld een F1 voor de weg bouwt. Voor zoveel kneten kun je voor de kicks beter een Atom kopen om op het circuit te raggen (iets van 30-tot 40 mile) en een S-klasse voor het woon-werk verkeer (beetje volhangen voor 2 ton en lekker veel luxe). Al met al ben je dan gewoon goedkoper uit.

    Login om te reageren
  5. Suspic1ous zegt

    18 september 2007 om 12:07

    Zo als ik het kan zien is deze auto een tweezitter. En vergeef het me als ik het mis heb, maar volgens mij is de Caparo T1 toch een éénzitter. Daar zit natuurlijk wel een verschil in.
    Met deze auto kan je de blits maken en een vriend of vriendin de stuipen op het lijf jagen. Bij de Caparo zit je altijd maar zielig en alleen. Misschien een afwegingspuntje.

    Login om te reageren
  6. Robin zegt

    18 september 2007 om 12:08

    @pomoek

    Jij slaat de spijker op de kop. Hoewel ik gewoon een Porsche zou kopen voor woon werk verkeer. Ik rag nooit op een circuit.

    Login om te reageren
  7. Knilles zegt

    18 september 2007 om 12:09

    Waar moet de kentekenplaat? ;)

    Login om te reageren
  8. jurrian zegt

    18 september 2007 om 12:24

    dit project ligt echt al een heel tijdje op stapel, maar ik vind hem er zeer geslaagd uit zien

    Login om te reageren
  9. dekster zegt

    18 september 2007 om 12:33

    Eigenlijk doen al die cijfers er niet toe, ik vind dit veel mooier dan een caparo of zelfs een enzo…

    @Suspic1ous
    In de caparo kan je met 2 geschrankt naast elkaar zitten…

    Login om te reageren
  10. Suspic1ous zegt

    18 september 2007 om 12:42

    @ Dekster: dankjewel, wist het niet precies. Ik vind deze auto ook veel mooier. Maarja, het geld is altijd nog een probleem.

    Login om te reageren
  11. Jan C. zegt

    18 september 2007 om 13:15

    Caparo: Maar hier heb je een dak!

    Login om te reageren
  12. D.D.B. zegt

    18 september 2007 om 13:20

    Deze is ook nog eens mooier dan de Caparo.

    Login om te reageren
  13. jurrian zegt

    18 september 2007 om 13:56

    @ jan C

    De caparo is ook met een kanpje te bestellen:
    http://www.pistonheads.com/pics/news/14300/caparo_t1-L.jpg

    Login om te reageren
  14. LeonVermaas.nl zegt

    18 september 2007 om 14:12

    Toen ik net de foto zag dacht ik echt dat het om de caparo ging.

    Login om te reageren
  15. silvio zegt

    18 september 2007 om 15:29

    wat een lelijk ding zeg!!!!!!!!!!
    –edit: dank voor je inhoudelijke bijdrage–

    Login om te reageren
  16. Leejon zegt

    18 september 2007 om 15:47

    Oeeh leuk! En dat oranje staat em ook erg goed ;) Keuze caparo / deze / of de hier in de reacties eerder genoemde atom zal wel erg moeilijk zijn.. Maar ik hoef die keuze niet te maken.. :(

    Login om te reageren
  17. polomen zegt

    18 september 2007 om 16:11

    Hij heeft wel iets weg van de Ferrari Enzo:

    http://www.mccullagh.org/db9/1ds-5/ferrari-enzo-2.jpg

    Login om te reageren
  18. de expert zegt

    18 september 2007 om 16:24

    zijn dat stickers of koplampen?

    Login om te reageren
  19. rider zegt

    18 september 2007 om 16:32

    geen wonder dat deze zwaarder is. is ook een dichte auto. bij de caparo is als optie een kunstglazen cockpit leverbaar. die is veel lichter. verder heeft deze auto spatborden die veel groter zijn en een forse achterspoiler. alles extra gewicht. wellicht is de motor ook enkele kilo’s zwaarder dan de caparo. alleen erg jammer dat de prijs zo hoog is in vergelijking met de veel spartaansere caparo.

    Login om te reageren
  20. M3Power zegt

    18 september 2007 om 17:17

    haha nep enzo :)

    Login om te reageren
  21. PieterA zegt

    18 september 2007 om 17:36

    Voor zoveel geld koopt je toch meteen de Caparo? Lichter, goedkoper, extremer en ik vind ook dat de Caparo er beter uit ziet. (maar dat is persoonlijk).

    Login om te reageren
  22. Stephan zegt

    18 september 2007 om 20:05

    Let op: om een cocurrent te zijn hoeft het nog helemaal niet dezelfde auto te zijn hoor. Dus 1 persoon meer of minder doet niks af aan het feit dat het concurrenten zijn.

    Login om te reageren
  23. Hilversum3 zegt

    18 september 2007 om 21:47

    Wat een gedrocht, als je je dan ook nog ’s bedenkt dat je er zo’n half miljoen euri voor neer moet tellen… nee sla mij dan maar over!

    Login om te reageren
  24. Davidov zegt

    18 september 2007 om 22:42

    Vormgeving doet me iig sterk denken aan de Caparo T1 :-/

    Login om te reageren
  25. SugarFree zegt

    19 september 2007 om 08:52

    Soms zijn keuze zó makkelijk:
    – de helft van het gewicht van dit oranje beest, en-
    – 85k goedkoper, en
    – veul mooier

    :) Doet u mij de Caparo maar. In wit, of zwart.

    Login om te reageren
  26. SugarFree zegt

    19 september 2007 om 12:24

    @ mezelf
    zijn keuzeS nattuurlijk…

    Login om te reageren
  27. SugarFree zegt

    19 september 2007 om 12:25

    oh nee, wat krijgen we nu weer?!
    naTuurlijk is natuurlijk met enkel T :( :(

    Login om te reageren
  28. hupke zegt

    22 september 2007 om 20:54

    Denny Hulme was een van de mede oprichters van de (Bruce) Mclaren coporation en was een van de rijders van de mclaren m8 b de wagen waarin Bruce verongelukte. Mclaren is groot geworden door Hulme en trouwens Nieuwzeeland geen auto merken Mclaren is eingelnijk aleen maar geadopteerd door Engeland. Nieuwzeeland is het origenele land van oorsprong van Mclaren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North