• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride Audi Q7 getest

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 oktober 2007 om 19:18 – 21 Reacties

Audi Q7 Hybride


Ook Audi denkt aan het milieu, zowel met hun hybride Metroproject concept als met de hybride Q7, die volgens de berichten in 2008 op het toneel zal verschijnen. De eerste prototypes van deze ‘bewuste SUV’ rijden al rond in (waar kan het ook anders) San Fransisco, Californië. Een mooie gelegenheid dus om iets uit de doeken te doen over deze ‘lieve’ Q7.

Oorspronkelijk werd er van uit gegaan dat de hybride beschikking zou krijgen over de 350 pk sterke 4,2 liter V8, maar dit prototype had de 3,6 liter FSI met 280 pk aan boord, ook geen straf. Uiteraard wordt de benzine-motor geassisteerd door een elektrisch exemplaar (met 52 pk) dat tussen de motor en de versnellingsbak is geplaatst. De samenwerking tussen de twee wordt geregeld door een elektronische koppeling.

Audi Q7 Hybride

De hybride lijkt het beste van beide werelden te bieden: een acceleratie van 0-100 in 7,4 seconden en 23% minder verbruik. Of het ook allemaal leuk en goed is kan je lezen in de volledige review van de mannen van Fourtitude, die er een rondje mee reden.

Ook interessant!

  • Audi Q7 55 TFSIe rijtest video
  • Audi PHEV
    Audi breidt PHEV-range lekker uit
  • Q8
    ABT geeft je Audi Q8 hybride een heleboel peekaatjes extra
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Hybride, Q7, SUV

Vorig bericht: « Dub-pattas nu op alle GM SUVs leverbaar
Volgend bericht: Prodrive tilt Subaru WRX STi naar 400 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. SyriX zegt

    30 oktober 2007 om 19:24

    280pk(330).. beetje magertjes voor zo een monster..

    Login om te reageren
  2. Emmanuel zegt

    30 oktober 2007 om 19:35

    330pk en 0-100 in 7.4 seconden vind je een beetje magertjes? En waar rijd jij dan wel mee rond, als ik vragen mag? :)

    Login om te reageren
  3. 110% zegt

    30 oktober 2007 om 19:39

    Klinkt leuk allemaal maar als mensen zo milieu bewust zijn dan gaan ze toch niet in zo’n grote wagen rijden?

    Login om te reageren
  4. ML zegt

    30 oktober 2007 om 19:45

    @110%
    Milieu bewust..? 23% minder verbruik is ook erg financieel bewust.

    Login om te reageren
  5. jan zegt

    30 oktober 2007 om 19:48

    klein blokje is dat toch ook he. Zo’n motorruimte moet je toch gewoon tot de nok vullen met lekkers!?

    Login om te reageren
  6. R. zegt

    30 oktober 2007 om 19:58

    hybride van een dikke 4.2 v8 :lol:

    Login om te reageren
  7. Gerben zegt

    30 oktober 2007 om 20:17

    zou een v6 220pk niet milieubewuster zijn dan een V8 met elektromotor

    lijkt me dat je ook dan kracht voldoende hebt

    Login om te reageren
  8. Chief_S5 zegt

    30 oktober 2007 om 20:27

    Er had gewoon een V10 TDI onder moeten liggen. :) Nee, wel netjes hoor 23% besparing. En het is nog vlot ook! Mooi werk. En ik blijf die velgen zo mooi vinden.. :)

    Login om te reageren
  9. Chris zegt

    30 oktober 2007 om 20:29

    Zie ik daar ook een face-lift? :) zie koplampen en vast nog meer.

    Login om te reageren
  10. pietje p. zegt

    30 oktober 2007 om 21:17

    nee chris geen facelift, het is gewoon het US model en die heeft andere koplampen

    Login om te reageren
  11. Edje11 zegt

    30 oktober 2007 om 22:10

    Lijkt me heel sterk dat zo’n audi Q7 met z’n 4.2 liter V8 elektromotor zo zuinig is………

    Login om te reageren
  12. Audi a6 zegt

    30 oktober 2007 om 22:45

    Hoe zit het trouwens met die V12 diesel ? Klinkt ook zuinig

    Login om te reageren
  13. Gerben zegt

    30 oktober 2007 om 23:12

    Volgens mij is die electromotor met 50 pk de starter…

    (dat noemen ze dan hybride bij Audi, goede marketing)

    Login om te reageren
  14. DAT zegt

    31 oktober 2007 om 10:42

    Was vroeger 50pk niet voldoende om een hele auto aan te drijven?

    Login om te reageren
  15. sander zegt

    31 oktober 2007 om 12:00

    Normaal verbruikt deze auto 1 op 4 en nu afgrond 1 op 4,9. Dat is inderdaad 23% zuiniger.

    Login om te reageren
  16. ML320 CDI zegt

    31 oktober 2007 om 12:56

    @110%, niet echt een slimme opmerking als je het aan mij vraagt. Want als jij nou toch al van plan was deze auto te kopen, dan is het toch beter voor het milieu en voor je zelf, aangezien het aardig in de benzine kosten scheelt. En mensen die heel milieu bewust zijn, kopen deze auto inderdaad niet, maar dat is hun doelgroep ook niet.

    Login om te reageren
  17. Job zegt

    31 oktober 2007 om 15:06

    Waarom zou je uberhaupt zo’n gevaarte willen rijden, terwijl Audi veel snellere, zuinigere en mooiere auto’s maakt dan deze (S4, S5, etc.)

    Login om te reageren
  18. speedlimit zegt

    31 oktober 2007 om 23:08

    Waar heb ik dat toch eerder gezien…oja de Lexus RX400h.
    Liever ’n echte hybride dan die duitse audi troep.

    Login om te reageren
  19. tdj zegt

    1 november 2007 om 15:24

    @speedlimit.. wat is er niet ‘echt’ aan deze q7 hybride?

    Login om te reageren
  20. tdj zegt

    1 november 2007 om 15:31

    En begin niet met onzin over na-apen want alle autofabrikanten nemen goede concepten van elkaar over.

    By the way.. Audi kwam in 1997 al met zijn eerste hybride op de markt, een Audi Duo, gebaseerd op de Audi 80.


    In 1997 Audi created the Audi Duo III, which was based off of the Audi A4 Avant and was put into production. The 1.9L TDI engine was coupled with a 29hp electric motor. This was the first hybrid ever put into production by a European car manufacture, however, only about 60 were ever made because of the steep price the hybrid carried, and thus it was discontinued. Until now(with the new Q7 hybrid) no European car manufacture has put hybrid powered vehicle into production.

    Login om te reageren
  21. Q7 zegt

    4 november 2007 om 00:55

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North