• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride Mercedes-AMG S 63 is duurder dan zijn voorganger

Auteur: machielvdd, gepost 27 april 2023 om 13:09 – 8 Reacties

Je zou denken dat de prijs van de S 63 E Performance meevalt omdat het een hybride is, maar nee hoor.

We konden eind vorig jaar kennis maken met de nieuwe S 63, die tegenwoordig als E Performance door het leven gaat. Dat betekent dat het een hybride is, maar gelukkig niet met een viercilinder. De S 63 heeft nog altijd een dikke V8.

Dat het een hybride betreft, is eigenlijk alleen maar gunstig. Daardoor valt de bpm mee en dat scheelt toch een slok op een borrel. Tenminste, dat zou je denken. De prijs valt echter toch tegen. We hadden al een donkerbruin vermoeden, toen we begin deze maand de Duitse prijs te horen kregen.

Inmiddels weten we ook de Nederlandse prijs van de S 63 E Performance en die valt inderdaad niet mee. De nieuwe AMG-toplimo heeft een vanafprijs van €236.070. Daarmee is de nieuwe S 63 alsnog duurder dan zijn CO2-brakende voorganger, die voor €231.577 in de prijslijsten stond.

We moeten er wel meteen bij zeggen dat de nieuwe S 63 aanzienlijk krachtiger en sneller is. De hybride aandrijflijn zorgt voor een vermogen van maar liefst 802 pk. Het koppel komt uit op een duizelingwekkende 1.450 Nm.

De S 63 kent weinig directe concurrenten. De Audi S8 is eigenlijk de enige directe rivaal. Met een prijs van €231.086 is deze bijna even duur, terwijl de S8 maar een schamele 571 pk heeft. Als je het zo bekijkt is de S 63 opeens geen slechte deal.

De Bentley Flying Spur kun je ook nog als concurrent zien. Als V6 Hybrid is deze zelfs goedkoper dan de beide Duitsers. Qua prestaties is de Bentley echter geen partij voor de S 63, alhoewel het met 544 pk en 750 Nm koppel niet echt behelpen is.

Je kunt nu ook meteen los gaan in de configurator. Het leuke is: Mercedes introduceert een aantal exclusieve Manufaktur-kleurtjes voor de S 63. Daar zitten een paar hele fraaie kleuren tussen, zoals Olive Metallic en Rubellite Red Metallic. Ook in het interieur zijn er bijzondere kleurencombinaties mogelijk.

Zoals je op de plaatjes kunt zien hebben we zelf ook even met de configurator gespeeld. We zouden zeggen: doe vooral ook zelf een poging. Er zijn hele leuke combinaties mogelijk.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 S met viercilinder
    Video: nieuwe Mercedes-AMG GLC 63 S met viercilinder
  • Autoblog Spot van de Week - Mercedes-AMG G 63 4×4²
  • Mercedes-AMG S 63 E Performance met meer dan 800 pk is hier
    Mercedes-AMG S 63 E Performance met meer dan 800 pk is hier
  • Mercedes-AMG One
    Video: Mercedes-AMG One eindelijk in actie!

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

e-performance, geld, Mercedes, s-klasse, s63, w223

Vorig bericht: « Enorm dikke Golf R is eigenlijk te dik
Volgend bericht: Speciaal voor Europa: de Shelby Mustang Mach-e (met V8-sound) »

Lees Interacties

Reacties

  1. E550 zegt

    27 april 2023 om 15:47

    De normale S is echt een beauty vanaf de voorkant. De AMG-versie ziet er niet uit met de mega ster aan de voorkant.

    Login om te reageren
  2. cdlop01 zegt

    27 april 2023 om 15:50

    Zeer fraaie limousine, zeker met deze prachtige kleurstelling, elegant zelfs. Interieur met schermen daarentegen beslist niet mijn ding, oogt al goedkoop in een A klasse en volstrekt misplaatst in zo’n dure topwagen. Verder gewoon erg mooi, de 7 serie maakt wat mij betreft geen enkele kans, wat is dat fout gegaan. Deze S en Lexus LS, wat mij betreft de meest elegante keuze in topsegment. A8 L ook niet gek uiteraard.

    Login om te reageren
    • none1234 zegt

      27 april 2023 om 19:32

      Ik snap ook niet wie dat Tesla kopie tablet heeft goed gekeurd daar.

      Login om te reageren
    • alpina007 zegt

      27 april 2023 om 20:36

      Ik heb juist bewust voor de 7 gekozen. Mooie nieuw technologie, veel binnenruimte en een leuk schermpje achterin voor de kids :-) heb ook wel naar de S Maybach gekeken, maar toch de 7 voor mij

      Login om te reageren
  3. Variomatic zegt

    27 april 2023 om 22:03

    Hoeveel bpm zit er op dan?

    Login om te reageren
  4. brammetjedeb zegt

    28 april 2023 om 07:38

    S klasse vind ik een geweldige auto. Maar kan iemand mij eens uitleggen waarom de EQS en de EQE dat hyperscreen hebben, de nieuwe E nu ook een soort van, maar de S klasse, die de top van de top zou moeten zijn niet?

    Login om te reageren
    • Richmond zegt

      28 april 2023 om 09:23

      Omdat de S eerder uitgebracht is. Bij de facelift zal dit wel rechtgetrokken worden.

      Toen de i4 uitkwam kreeg die het ook het nieuwe dashboard met schermen, de 4 serie en 4 GC hadden die niet..en ondertussen hebben ze het allemaal.

      Login om te reageren
  5. Willy500E zegt

    28 april 2023 om 16:37

    Komt qua kwaliteit niet in de buurt van zijn voorganger

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North