Je kunt je Mustang Mach-e nu om laten toveren tot een heuse musclecar, inclusief bijpassend geluid.
Een elektrische cross-over Mustang noemen, het was een gewaagde zet van Ford. De Mustang Mach-e heeft namelijk vrij weinig met een Mustang te maken, afgezien van wat gemeenschappelijke designelementen. Je kunt vanaf nu echter het Mustang-gehalte van je Mustang Mach-e verhogen. Dit is namelijk de Shelby Mustang Mach-e!
Voor alle duidelijkheid: dit is geen creatie van Ford, maar van Shelby. Shelby is inmiddels een label van Ford, maar het bedrijf Shelby bestaat ook nog altijd. En zij komen nu met een kit voor de Mustang Mach-e.
Voor Shelby is dit ook een controversiële zet, want zij doen dit om het 100ste geboortejaar van Carroll Shelby te vieren. Volgens sommigen zal Carroll zich nu omdraaien in zijn graf, maar Shelby denkt van niet. Carroll Shelby heeft namelijk in een interview kort voor zijn dood gezegd dat hij uitkeek naar EV’s. Dat je het even weet.
Wat heeft Shelby allemaal gedaan met de Mustang Mach-e? Ze hebben de auto vooral lichter gemaakt, met onder meer een carbon fiber motorkap, een carbon fiber gille en lichtgewicht velgen. Dankzij andere veren ligt de Mach-e dichter bij het asfalt. Ook striping mag natuurlijk niet ontbreken.
Helaas blijft de tuning – zoals gewoonlijk bij elektrische auto’s – beperkt tot uiterlijk vertoon. Shelby heeft dus geen extra’s pks uit de Mustang Mach-e weten te peuteren. Je moet genoegen nemen met de standaard 487 pk van de Mustang Mach-e GT.
Wat de Amerikanen wél hebben gedaan is de Mach-e een V8-sound geven. Ja, dat lees je goed. De Shelby Mustang Mach-e is uitgerust met het Borla Active Performance Sound System, wat het geluid van een achtcilinder nabootst. Wat Carroll Shelby hiervan zou vinden? Wie zal het zeggen…
Met deze kit richt Shelby zich voor het eerst specifiek op Europa. Deze wordt namelijk in alleen op ons continent verkocht. Dit doen ze in beperkte aantallen: dit jaar zijn er 100 Shelby-pakketten beschikbaar voor de Mustang Mach-e.
Je moet er wel wat voor hebben: er hangt een prijskaartje van €24.500 aan. Aangezien een Mustang Mach-e GT standaard al minstens €77.700 kost, kom je uit op een totaalprijs van dik een ton.
O plaat zegt
Het automobile equivalent van een speelkaart met een wasknijper aan je fiets doen zo dat je spaken geluid maken. Hoe droef.
HZW zegt
Dat vind ik zo stompzinnig, geluid toevoegen aan een EV.
tenaci zegt
Dat valt wel mee hoor. Ze moeten wettelijk gezien zelfs geluid maken. Zo stompzinnig is het dus niet. Nep V8 geluid is wel beetje sneu. Dan liever zoiets als die Dodge Charger. Geen motorgeluid, maar wel een cool geluid!
Michel-GR zegt
Wordt ook bij auto’s met verbrandingsmotor gedaan.
Eerste wat ik liet verwijderen bij de mijne.
Hij klinkt nu dankzij k&n, airtec en Milltek zoals hij fabriek-af geleverd had moeten worden.
Wolflow zegt
Is onzinnig bij elke auto!
Ook bij BMW M5 wordt je al jaren genaaid
flyerbunch zegt
Reeds getipt: Borla active performance sound system werd vorig jaar al voorgesteld en ze maken dit niet enkel voor Ford, maar de Shelby samenwerking was wel de eerste waarmee werd getest.
flyerbunch zegt
Video: https://youtu.be/GldOg0mTKkI
Corrado16v zegt
Het gaat wel bergaf met Shelby zo te zien.
Wolflow zegt
Wat een verschrikkelijke naaierij is dat nep geluid toch.
Als het dan toch moet pak dan het geluid van een F35 fighter, liefst ook met realistisch geluidsniveau
mc96 zegt
Niet kapot van de nep V8 geluiden en de striping. Maar dit is wel de toekomst mbt tuning bij elektrische auto’s. Niet de focus op vermogenswinst maar op gewichtsreductie.