• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride sportwagen uit België: Imperia GP

Auteur: chefke, gepost 24 februari 2008 om 20:07 – 65 Reacties

Imperia GT


We kennen niet zo heel veel autobouwers uit België maar dit is er toch echt één. Imperia is een roemrucht merk dat eind jaren ’50 verdween. Nu zijn ze echter terug met een sportwagen die lijkt op een kruising tussen een Wiesmann en een Morgan. Daarbij is hij ook nog eens goed voor het milieu.

Voor de aandrijving van de Imperia GP zorgt een zogenaamde PowerHybride. Een 2.0-liter V4 benzinemotor is gekoppeld aan een elektromotor. De benodigde stroom kan geleverd worden door de verbrandingsmotor maar je kan de Imperia GT ook gewoon in het stopcontact inpluggen. De accu’s laden dan in 4 uur helemaal op. De uitstoot is maar 87 gram CO2 per kilometer.

Alleen op de elektromotor doet de Imperia de sprint naar de 100 in 7.1 seconden. Als ook de verbrandingsmotor een handje helpt, gaat dat zelfs in 4.8 seconden. Dat is toch niet anders dan verrekte snel te noemen.

De foto’s zijn nog photoshops maar toch is dit karretje al in een ver gevorderd stadium. Het chassis is zelfs goedgekeurd in de crashtest. De Imperia GP zal vanaf het eind van 2008 geleverd worden voor een prijs van ongeveer 85.000 euro. Als er genoeg orders binnenstromen heeft het bedrijf al aangekondigd de prijs te willen verlagen. Het ziet er naar uit dat dit soort autootjes een belangrijke plek gaan krijgen in de toekomst want dit is niet het eerste snelle en lichte hybride concept. Eerder hadden we bijvoorbeeld al de Tesla, Fisker Karma en de Morgan LIFECar. (via Motorauthority)

Imperia GT
Imperia GT
Imperia GT

UPDATE 25-02 Video

Ook interessant!

  • VT2 GP van België: Max crasht, wel snelste tijd
  • Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
    Nieuwe helm van Max Verstappen voor de GP van België
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, concept, Hybride, imperia

Vorig bericht: « Klassieker: Jaguar XJ220
Volgend bericht: Ariel Atom voor de kids »

Lees Interacties

Reacties

  1. 190d zegt

    24 februari 2008 om 20:09

    mooi, nu alleen nog Michiel het design laten overdoen.

    Login om te reageren
  2. Gil Hosting zegt

    24 februari 2008 om 20:10

    het design vind ik wel wat op wiessman lijken…

    Maar het heeft wel iets

    Login om te reageren
  3. Frank deH zegt

    24 februari 2008 om 20:10

    Gelukkig ben ik zeer milieu-bewust :).

    Login om te reageren
  4. VeyronLover zegt

    24 februari 2008 om 20:11

    Leuk design! En scheurt best lekker :-)

    Login om te reageren
  5. Apache zegt

    24 februari 2008 om 20:16

    Waaatt??? Het legendarische Imperia is terug??? Dit was voor den oorlog de Belgische BMW!!!

    Login om te reageren
  6. Savipe zegt

    24 februari 2008 om 20:21

    Eindelijk nog eens iets zuiver Belgisch in de auto wereld

    Login om te reageren
  7. Apache zegt

    24 februari 2008 om 20:25

    @ Savipe

    Wat dacht je van Gillet?

    Login om te reageren
  8. bambinodoro zegt

    24 februari 2008 om 20:26

    M’n Belgisch hart fleurt wat op :p, ziet er niet mis uit

    Login om te reageren
  9. Apache zegt

    24 februari 2008 om 20:27

    alsok Edran en Oracle

    Login om te reageren
  10. G. de Groot zegt

    24 februari 2008 om 20:29

    Is dat een stoffen cabriodak?

    Hoe dan ook, hij ziet er niet slecht uit, op die lelijk hot-rod voorkant na dan.
    Ook is het imperia-logo op de achterkant veel té groot.

    Login om te reageren
  11. Zoepie zegt

    24 februari 2008 om 20:29

    Ik zal maar alvast beginnen sparen :)

    Login om te reageren
  12. slk zegt

    24 februari 2008 om 20:30

    Echt een gaaf dingetje.

    Login om te reageren
  13. Rick zegt

    24 februari 2008 om 20:31

    Leuk karretje!
    Ik hoop dat hij niet zo duur is als de prius?!

    -Edit: lees het artikel eens! ;) –

    Login om te reageren
  14. papa zegt

    24 februari 2008 om 20:32

    leuk maar idd het moet wel iets goedkoper, het idee van een V4 is ook wel erg interessant, hoe lang is het wel niet geleden dat er een sportieve V4 is verkocht?

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    24 februari 2008 om 20:33

    alles behalve bescheiden .. goeie zaak ..
    en dan die overdreven grote sierletters op de achterkant .. helemaal super ..

    Login om te reageren
  16. rebel rouser zegt

    24 februari 2008 om 20:39

    leuk ding…..wel prijzig ,misschien kunnen ze de productie naar china verplaatsen…..oh nee….doe dat maar niet ook.

    Login om te reageren
  17. Mister-E zegt

    24 februari 2008 om 20:39

    Weber motor?
    http://www.autoblog.com/2006/07/23/weber-looks-to-bring-v4-engine-to-the-masses/

    Login om te reageren
  18. Robbert zegt

    24 februari 2008 om 20:44

    Vind em echt wel wat hebben O.o
    Wel in het zwart. o.o

    Login om te reageren
  19. Graaf H. zegt

    24 februari 2008 om 20:45

    Ik ben geen fan van hybrides (er zijn betere manieren om groene auto’s te maken) maar hiervoor gooi ik een paar van mijn pricipes overboord.

    Lang leve België en de jaren-1940-look.

    Login om te reageren
  20. Jordey zegt

    24 februari 2008 om 20:46

    Ik denk toch wel dat deze meer succes/minderen tegenslagen zal hebben als die andere autos die u heeft opgenoemt chefke!

    ten 1e:
    Heeft deze een schattig en toch sportief uiterlijk.
    ten 2e:
    hij is klein en ziet er niet zo futuristisch en hypermodern uit.
    ten 3e:
    een belgische auto is weer eens wat anders

    Login om te reageren
  21. floryn zegt

    24 februari 2008 om 20:46

    erg leuk karretje al is het allemaal wel heel karikaturaal met dat grote logo en extreme vormen.

    ik hoop dat de milieuwetgeving dan toch nog iets goeds aan ons gaat bieden in de vorm van dit soort leuke sportauto’tje gemaakt door kleine bedrijfjes, want de grote reuzen in de automotive op dit moment gaan allemaal wel erg langzaam veranderen naar milieuvriendelijke producenten…

    Login om te reageren
  22. FlorisFerrari zegt

    24 februari 2008 om 20:51

    Die verhoudingen kloppen volgens mij niet..
    Hij is veel ste kort, en die achterkant is wel heel verschrikkelijk lelijk.

    Login om te reageren
  23. jonas zegt

    24 februari 2008 om 20:53

    Leuke wagen al stoort het wel dat het raam en het dak niet vloeiend in elkaar lopen, er zit zo’n knikje in

    Login om te reageren
  24. VeyronLover zegt

    24 februari 2008 om 20:56

    @ FlorisFerrari: Iedereen kiest wat hij/zij schoon vindt :-p Als je van Ferrari’s houdt zal je dit wss niet moeders mooiste vinden he ;-)

    Ik hoop dat hij ‘en masse’ zal verkocht worden, dan daalt de prijs tenminste een beetje ^^

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    24 februari 2008 om 20:58

    Het ding heeft wel stijl en de performance in combinatie met de co2 cijfertjes maken dit wel een leuk project…. enige bezwaar is dat hij wel erg retro-style is en ik vraag me af wat het ding weegt….. Als dit minder dan 1100kg weegt dan is het top.. verder is de prijs wat aan de hoge kant… zou eerder denken aan tussen de 60 en 70mille…. 85 is serious money.

    Login om te reageren
  26. Beck zegt

    24 februari 2008 om 21:02

    Alleen nog een andere/betere voorgrille en hij is mooi!

    Login om te reageren
  27. Wollie zegt

    24 februari 2008 om 21:05

    Retro en modern combineren is niet zo makkelijk als het lijkt. De enige wagen die daar perfect in slaagt is de Fiat 500.
    Ik kan me nauwelijks voorstellen dat iemand 85000 euro wil geven aan een foeilelijke wagen als deze Imperia. Beslist géén aanwinst voor het autolandschap.

    Login om te reageren
  28. Dink zegt

    24 februari 2008 om 21:12

    Doet me denken aan een Burton . . . met fokking 2CV moteurtje.

    Dit hoeft voor mij niet . . . De ref aan W’mann klopt ook voor geen kanten.

    Login om te reageren
  29. Esprit_de_Flandre zegt

    24 februari 2008 om 21:14

    Had toch liever wat vooruitstrevender design gezien voor de herleving van een oud merk. Wat stijlkenmerken uit de jaren ja, maar dit is te.

    Login om te reageren
  30. Birger zegt

    24 februari 2008 om 21:16

    Hopelijk wordt dit iets, hij is niet mis maar enkel dat rooster achter die voorwielen zou anders moeten en liefst ook een versie zonder electrische soep erin.
    Hij is best wel prijzig er zou een versie moeten komen zonder electro motor die wat goedkoper is en dan zou dit wel eens wat kunnen worden!

    Login om te reageren
  31. Nick zegt

    24 februari 2008 om 21:18

    V4 motor á la Ford Taunus V4?

    Login om te reageren
  32. schnitzerken zegt

    24 februari 2008 om 21:20

    Ziet er wel een mooi ding uit,

    Login om te reageren
  33. snelste zegt

    24 februari 2008 om 21:27

    Ik hou de s2000 maar gewoon

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    24 februari 2008 om 21:33

    Hmm, imperia :)

    Alleen hoopte ik dat ze op een andere (non-milieu nonsens) manier zouden terugkomen.

    Login om te reageren
  35. Jerudo zegt

    24 februari 2008 om 21:36

    Hopelijk rijdt de Imperia als de beste. Dan mogen we weer terecht trots zijn als belgen dat we een auto geproduceerd hebben…en dan vergeten we ook meteen dat hij er iets mooier had mogen uitzien.

    Hoedanook wordt ik toch liever gezien in de Imperia dan de eenheidsworst waar de meesten van ons in rondrijden. Hij is dan wel prijzig maar de Belgische staat beloont je dubbel en dik terug door een forse korting op de tax omdat het een hybride is. Niet dat het enig effect heeft op het milieu volgens mij. Maar in ieder geval wel een effect op de portemonee en dat maakt hybrides wel het overwegen waard.

    Login om te reageren
  36. wilco faber zegt

    24 februari 2008 om 21:38

    Prachtig waggie om te zien hoor.

    Login om te reageren
  37. MRTN zegt

    24 februari 2008 om 21:42

    zeer mooie wagen, alleen de dak lijn had iets beter gekunt, maar dan zul je er wel niet meer in kunnen zitten. alleen 85000 is wel veel voor zo’n autotje, maak hem iets simpeler en dan voor 35000 (zelf bouw pakket voor 20000)

    Login om te reageren
  38. apos zegt

    24 februari 2008 om 21:49

    beauty

    Login om te reageren
  39. Jandepandaman zegt

    24 februari 2008 om 21:59

    Mmmmjammm…. Neeee u hoeft hem niet te komen afleveren of in te pakken voor mij- ik eet hem zo wel op… Wat een heerlijk uitziend karretje is dat! Als dat op de weg komt is het wat mij betreft beslist België Rulez!!!!!!

    Login om te reageren
  40. wimbers zegt

    24 februari 2008 om 22:04

    wat loopt men te piepen op het milieu-aspect van dit karretje?
    zo weinig c02 betekent 14% bijtelling..
    doe mij een 4-persoons versie

    Login om te reageren
  41. FlorisFerrari zegt

    24 februari 2008 om 22:09

    @VeyronLover: Ja dat klopt, maar ik kan ook andere auto’s waarderen. Alleen vind ik deze er iets te kort uitzien, het ziet er raar uit ;-)

    Login om te reageren
  42. gilein brouwer zegt

    24 februari 2008 om 22:24

    mmm wiessman gone bad. bah!!!! next!!!

    Login om te reageren
  43. tycho zegt

    25 februari 2008 om 04:49

    Een grappig bouwpakketje.

    Login om te reageren
  44. Eric zegt

    25 februari 2008 om 08:04

    Als ze dan toch een Belgische wagen op de markt willen brengen, waarom dan niet samenwerken met Gillet. Een hybride van de Vertigo uitbrengen bespaart enorm op chassis ontwikkeling. Samen met de Alfa motor zou deze wagen sneller op de markt komen!!!
    Een gemiste kans.

    Login om te reageren
  45. bmw zegt

    25 februari 2008 om 09:30

    Ze roepen niet zo hard en veroveren de wereld niet, maar kijk eens aan die Belgen, je kan er ook nooit omheen ;-) Dit lijkt me -mits nog wat design-herwerking- een heel plezante auto. Toch voor de man/vrouw met veel te veel geld op de bankrekening.

    Login om te reageren
  46. Turbopaultje zegt

    25 februari 2008 om 09:36

    Dat is een alleraardigste automobiel……….. hier en daar wat finetuning ( foeilelijke grill en ditto greenhouse) en dan de weg op.

    Login om te reageren
  47. Jesper zegt

    25 februari 2008 om 09:43

    op zich niet zo gek, komt waarschijnlijk omdat de belangrijkste details zijn genept van o.a. wiesmann en zelfs duesenberg. die korte koets laat me zelfs een beetje denken aan die korte hotrods van ford uit the jaren 30. maar als die hybride technologie echt goed werkt zou k geen nee zeggen :)

    Login om te reageren
  48. hubert zegt

    25 februari 2008 om 10:17

    Leuk initiatief.
    Als ze maar geen formule 1 team willen beginnen. Want hoe dat afloopt weten we allemaal…..

    Login om te reageren
  49. Citrofiel zegt

    25 februari 2008 om 11:31

    Geinig karretje.

    GO BELGEN! ;)

    Login om te reageren
  50. Ray zegt

    25 februari 2008 om 12:04

    In 1 woord: koddig.

    Leuk, dit soort initiatieven.
    Ben trouwens benieuwd of dat linnen-achtige zwarte dak ook open kan?

    Login om te reageren
  51. colourAgga zegt

    25 februari 2008 om 12:28

    Mooie bak overigens :)

    Login om te reageren
  52. robbie zegt

    25 februari 2008 om 13:00

    UPDATE Video geplaatst

    Login om te reageren
  53. Racer X zegt

    25 februari 2008 om 13:03

    Het initiatief is leuk, maar het design vind ik drie keer niks.

    Login om te reageren
  54. transam73 zegt

    25 februari 2008 om 13:50

    Spuuglelijk samenraapsel.
    Leuk voor de Belgen (met geld teveel).

    Login om te reageren
  55. GerreLekker zegt

    25 februari 2008 om 14:31

    Mooi dingetje!

    Als Belg: WTF is da nu toch met die bijtelling waar jullie altijd over bezig zitten?

    Login om te reageren
  56. bmw zegt

    25 februari 2008 om 14:42

    die zogenaamde bijtelling is waarschijnlijk weer iets dat ze binnenkort bij ons in Belgie de hemel in gaan prijzen “want in Nederland doen ze dat ook”. Echt om het *** van te krijgen hoe hard NL als voorbeeld wordt genomen op vlak van milieu en mobiliteit, terwijl die gasten gewoon allemaal stil staan! :-)

    Login om te reageren
  57. GerreLekker zegt

    25 februari 2008 om 15:47

    kan mij iemand uitleggen waarover die “bijtelling” gaat?

    Heb al eens zitten googlen, maar ik snap er niets van:

    Bijtelling berekenen:
    Aantal prive kilometers per jaar
    minder dan 500
    meer dan 500km

    Ontbreekt hier geen 0 ??

    Login om te reageren
  58. 16.4 zegt

    25 februari 2008 om 19:06

    Strak machien, voel me nu echt wel fier als belg :)

    Login om te reageren
  59. tom zegt

    25 februari 2008 om 19:34

    echt he

    nu voel ik me ook weer goed als belg op deze nl. site

    Login om te reageren
  60. Fons zegt

    25 februari 2008 om 21:13

    @GerreLekker

    Als de baas de auto voor je betaald, dan is dit een soort extra inkomen.
    Als je aantoonbaar minder dan 500km per jaar rijdt, hoef je geen belasting te betalen voor het gebruik van de auto. Want je gebruikt hem dan voor je werk.
    Als je meer dan 500km per jaar in de auto van je werk prive rijdt, maak je dus buiten je werk om gebruik van je auto. Dit wordt dan gezien als privegebruik en moet je dus belasting hierover betalen.
    Is heel logisch allemaal.

    Login om te reageren
  61. pipo zegt

    25 februari 2008 om 22:44

    videootje heeft wel iets weg van ‘need for speed’ meets ’the matrix’
    Voor de rest best wel een leuk karretje, nu nog zien hoever ze komen, in luik plannen ze wel eens grote dingen maar het komt er niet altijd van, kijk naar standaart ;)

    Login om te reageren
  62. GerreLekker zegt

    26 februari 2008 om 10:57

    @Fons: da’s duidelijk, maar 500km is belachelijk weining.

    In Belgie heb je belasting op 5000km of 7500kilometer privé.
    Da’s er dus rechtstreeks in verrekend.

    Login om te reageren
  63. Jan C. zegt

    4 maart 2008 om 13:31

    Ah iemand heeft opgelet. Inderdaad. Nu is het wachten op een Minerva, of een Excelsior… Ik kan niet wachten!

    Login om te reageren
  64. Bram (België) zegt

    2 april 2008 om 00:20

    Beste noorderburen:)

    Ik ben een belg en kom hier toevallig langs..
    Wel ik moet zeggen ik wist wel dat er Belgische wagens bestaan maar deze nog nooit van gehoord! Jullie zitten verder dan ik!

    Maar persoonlijk vind ik het Nederlandse Spyker nog mooier!
    Dat zijn pas mooie wagens!!

    Groetjes uit Belgique

    Login om te reageren
  65. Lucien Boone zegt

    22 januari 2010 om 11:30

    Beste,

    Niet te geloven, terug een auto “made in Belgium”.
    Zo te zien mogen jullie wat meer aandacht krijgen in de Vlaamse pers (Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen, Het Laatste Nieuws, enz…
    Neem ook eens contact op met UIT-magazine, het ledenblad van VAB. Doen a.u.b.!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North