• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ariel Atom voor de kids

Auteur: chefke, gepost 24 februari 2008 om 21:07 – 27 Reacties

Ariel Atom kopie

Dit lijkt wel heel erg op een Ariel Atom. Toch is het geen Atom, al heeft deze fabrikant wel heel erg goed gekeken naar dat ontwerp. Vreemd genoeg komt het karretje niet eens uit China. Het is een KG650cc Racing Car, een soort Atom voor de mensen met de kleine beurs want dit beestje kost maar 5490 euro.

Je krijgt dan daarvoor ook niet zoveel power als bij de echte Atom. De KG650cc heeft een 644cc motortje dat 28 pk levert. Het gewicht is maar 300 kilo dus de KG650 heeft toch nog een topsnelheid van 120 km/u dat op verzoek begrensd kan worden. (Waarom zou je dat willen?) Dat is dus hard genoeg om een beetje lol te hebben. Voor de kleurencombinatie kan je kiezen uit drie combinaties: rood/zwart, blauw/zwart en zilver/zwart. Al met al is het leuk speelgoed dat ook nog eens een keer goed betaalbaar is. Ik zet hem in ieder geval vast op mijn verlanglijstje voor Sinterklaas.

KG650 Racing Buggy

Met dank aan CCX voor de tip!

Ook interessant!

  • Porsche Taycan RWD rijtest video
    Porsche Taycan RWD rijtest video
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, Funny

Vorig bericht: « Hybride sportwagen uit België: Imperia GP
Volgend bericht: Chris Harris rijdt de Veyron-killer »

Lees Interacties

Reacties

  1. wotevajjjj zegt

    24 februari 2008 om 21:09

    is dit dan een kart fzo ?

    Login om te reageren
  2. GeoBem007 zegt

    24 februari 2008 om 21:09

    Maak je je meer belachelijk in dan wat anders. 650cc en zoweinig pk’s? Steek er een 4cilinder in van een GSXR600 ofzo en het zal wel wat anders piepen :D

    Login om te reageren
  3. Whoohoow zegt

    24 februari 2008 om 21:10

    Leuk ding, ik zou wel willen weten wat zijn acceleratie is.

    Login om te reageren
  4. Niels zegt

    24 februari 2008 om 21:11

    Is deze geschikt voor de openbare weg?

    Login om te reageren
  5. lebastille zegt

    24 februari 2008 om 21:15

    Wel een gaaf concept, maar idd wat weinig pk’s. Het frame ziet er trouwens wel wat fragiel uit, ben benieuwd of dat die strak rijdt, comfortabel zal het waarschijnlijk wel zijn.

    Login om te reageren
  6. Florianus zegt

    24 februari 2008 om 21:19

    dat stuurtje ziet er ook uit als of t ieder moment af kan breken

    Login om te reageren
  7. Gijs zegt

    24 februari 2008 om 21:22

    Is dit in verhouding tot de 300 kilo wel zo weinig?
    Bij mijn weten is het ongeveer 10.7 Kilogram per pk. Kijk naar een auto van 1500 kilo met 170 pk en je hebt : 8.8 kilogram per pk. We weten allemaal dat een auto van 1500 kilo / 170 pk niet zo slecht vooruit gaat . Dan zal dit karretje toch voor wat fun zorgen niet ?

    Login om te reageren
  8. Adriaan W. zegt

    24 februari 2008 om 21:25

    een 2cv heeft ook 28 pk met 600cc motor maar weegt +- 600 kg

    Deze zal dus zeg maar dubbel zo snel gaan als een 2cv.

    en zeg nu zelf.. 7000 euro voor een fun car :-)
    Enkel niet zeker of die op openbare weg mag.

    Login om te reageren
  9. Damme zegt

    24 februari 2008 om 21:32

    Kan iemand meer info geven? Een site ofzo?

    Dit klinkt wel interessant als dit street legal is! :d!

    Login om te reageren
  10. 3p0x zegt

    24 februari 2008 om 21:35

    Volgens mij issie zo niet geschikt voor de openbare weg…Ik zie er geen lampen ect op/aan zitten dus dan mag het sowieso niet.

    Login om te reageren
  11. Sander zegt

    24 februari 2008 om 21:41

    @ 3pOx,

    Dan moet je toch ff langs Pearl..

    Login om te reageren
  12. Pelder zegt

    24 februari 2008 om 21:42

    @ 3p0x: Ik zie wel degelijk een voorlamp ;)

    Login om te reageren
  13. DJD zegt

    24 februari 2008 om 21:55

    ja kan er dus gewoon mee op de snelweg…

    Login om te reageren
  14. Pieter zegt

    24 februari 2008 om 22:00

    Ik heb een 49,33 cc scooter. Deze heeft na enkele aanpassingen 12pk. Voor een 644cc moter is 28 pk toch wel erg weinig?

    Login om te reageren
  15. Nick zegt

    24 februari 2008 om 22:26

    Geef mij maar een echte kart. Gillard framepje, TaG (Rotax/Parilla) 125 cc motortje erop en gaan met die banaan.

    Iets meer peekaa’s, maar toch 4 keer lichter.

    Login om te reageren
  16. Jordey zegt

    24 februari 2008 om 22:40

    gewoon zo’n zweedse supercharger kopen en je bent klaar!

    Login om te reageren
  17. withgold-flusion zegt

    24 februari 2008 om 22:55

    lol een 2takt is zowiezo sneller dan een 4takt (ong 2x zosnel)
    en kan me niet voorstellen dat jij uit een stand cill 12pk haalt want ik heb hem laten tunen en kom net aan de 13 pk dus en cil is opgeboord tot 55cc dus jah

    majah als 4takt is kunt je ok makkelijk een kleine turbo erop zetten xD

    Login om te reageren
  18. Joe zegt

    24 februari 2008 om 22:56

    Ziet er leuk uit, alleen heb ik (uit lichte interesse) twee vragen: welke firma maakt het karretje dan wél, en hoe lang doet ‘ie over de 0-100 km/u sprint?

    Login om te reageren
  19. RaZZle zegt

    25 februari 2008 om 12:27

    “Vreemd genoeg komt het karretje niet eens uit China”

    Au contraire, chefke… :-)

    Na wat rondgooglen kwam ik op de site van de fabrikant terecht:
    Tangsun Motor Industry Group Co., Ltd.
    http://www.tsindustry.cn/

    Login om te reageren
  20. N!SS@N zegt

    25 februari 2008 om 14:26

    Wat zou ik dat ding graag gehad hebben toen ik klein was… :P

    Login om te reageren
  21. Nick zegt

    25 februari 2008 om 15:46

    @withgold-flusion: 2x zoveel vermogen als we praten over totale slagvolume onder de 500 cc.

    Daarom zijn KTM’s en DKW’s altijd 2-takt gebleven.

    Een 2-takt kan ook hele hoge toeren draaien zoals we bij kartmotortjes zien welke soms bijna tegen 22*1000 toeren draaien.
    Wat overigens een veel hoge prestatie is als 3 cc motortjes die 40*1000 toeren draaien welke een veel kleinere slag hebben en minder massatraagheid.

    Login om te reageren
  22. CCX zegt

    25 februari 2008 om 16:16

    Meer info :
    http://www.beati.be/index.asp?CAT=PRODUCTS&ShowArtDetails=4502&businessid=13&Groupid=537

    CCX

    Login om te reageren
  23. CCX zegt

    25 februari 2008 om 16:21

    @RaZZle

    Wil je even een specifiekere link geven, want ik heb op heel die site nog niets over de KG650cc ! Ik kan me natuurlijk ook vergissen !

    Login om te reageren
  24. CCX zegt

    25 februari 2008 om 16:23

    Moest zijn : ik heb op heel die site nog niets over de KG650cc gevonden !

    Login om te reageren
  25. Ben zegt

    25 februari 2008 om 19:17

    máár….

    Login om te reageren
  26. 59-LK-TH (peugeot 307 sw) zegt

    28 februari 2008 om 15:04

    Kan je Lekker met zn 2tjes in gaan pitten :)

    Login om te reageren
  27. Leon zegt

    3 maart 2008 om 17:41

    En ik heb er eentje !!!
    En ook nog op NL kenteken.
    Het is gewoon karten op de openbare weg.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North