• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hybride Volvo C30 onderweg

Auteur: robbie, gepost 31 januari 2007 om 10:30 – 29 Reacties

Volvo C30

Volvo heeft een reputatie hoog te houden als het gaat om auto’s die milieubewust zijn. Daarom is Volvo nu ook bezig met het ontwikkelen van een hybride variant van de trendy C30. Het zal echter geen traditionele combinatie worden van een benzinemotor met een electromotor, maar een dieselmotor gecombineerd met een electromotor.

Daarnaast zal er een zogenaamde plug-in mogelijkheid komen. Dit betekent even simpel gezegd dat je de auto thuis in kan pluggen om op te laden. Als we de geruchten mogen geloven dan zal de hybride C30 voor het eerst zijn opwachting maken tijdens de door Michelin jaarlijks georganiseerde Challenge Bibendum. Tijdens dit evenement staat de aandacht voor milieuvriendelijke technieken centraal. De challenge start pas op 14 november dus het kan nog wel even duren voordat de hybride C30 in de showroom staat (bron: autobild).

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
    Volvo XC60 T8 (2022) rijtest
  • Rijtest: Lexus NX450h+ 306 pk plug-in hybride

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, Diesel, Hybride, plug-in, Volvo

Vorig bericht: « Lotus APX gereïncarneerd als electrische ZAP-X Crossover
Volgend bericht: Eenmaal, andermaal, VERKOCHT! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Alfafan zegt

    31 januari 2007 om 10:34

    Thuis inpluggen om op te laden, ik zie grote winsten voor Essent i.p.v. Shell

    Login om te reageren
  2. mvagusta zegt

    31 januari 2007 om 10:35

    Het lijkt er serieus op dat er een flinke verandering gaat komen in ons straatbeeld! Er komen steeds meer merken met een Hybride en er komen steeds meer electrische auto’s! Vind dat een erg goede ontwikkeling!

    Nu alleen voor de electrische auto’s een goede geluidsinstallatie inbouwen aan de buitenzijde! Instelmogelijkheden van een Ferrari tot een dik Amerikaans geluid! :) Voor elk moment een toepasselijke instelling!

    Nog even over de C30…. Weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden! Aan de ene kant super lekker, aan de andere kant helemaal niet! :S

    Login om te reageren
  3. Barry330cd zegt

    31 januari 2007 om 10:38

    Hybrides hebben totaal geen impact op een verminderde CO2 vervuiling. het effect is verwaarloosbaar. Grote steenkoolcentrales in China en Rusland, daar valt pas winst te behalen!

    Login om te reageren
  4. JANUS zegt

    31 januari 2007 om 10:47

    Die C30 hè.
    Mvagusta weet het aardig te verwoorden.
    Ik ben er ook nog niet hoor !

    Login om te reageren
  5. w0o0dy zegt

    31 januari 2007 om 10:54

    hier nog één die het nog niet weet. Zag van de week een C30 van de achterkant in real-life en ik schrok ervan….. (ok het was vanaf de tweede etage en de auto reed voor het pand langs…., maar geez wat een maffe achterkant!)

    De voorkant is prima, de zijkant is zelfs wel lekker en vlot…. maar die ass????? Een beetje als dame met een leuk koppie en een goed figuur, todat ze je voorbij is gelopen en je ogen vallen op de te dikke bovenbenen en het teveel aan vet in een strakke legging……brrrrrr, nee dank u!

    Login om te reageren
  6. JANUS zegt

    31 januari 2007 om 11:10

    WoOody.
    Right you are !
    Ik ben benieuwd hoe hij in het zwart is. Dan valt die zwarte rand rond de achterklep weg. Ik denk dat hij dan wel te pruimen is !

    Image Hosted by ImageShack.us

    Login om te reageren
  7. GTA2007 zegt

    31 januari 2007 om 11:14

    dat hele verhaal zuinig rijden ik wordt er gek van, want zuinig rijden of schoon rijden dat had echt wel al lang gekund . maar dan komen er te weinig centjes binnen die gekkie benzine en diesel daar verdienen ze geld mee…..

    Login om te reageren
  8. mvagusta zegt

    31 januari 2007 om 11:14

    Oei… Janus….

    Moest dat nou? Wilde net even gaan brunchen, maar heb acuut geen trek meer! :( ;)

    Ik heb hem nu een paar keer in het echt gezien, maar elke keer maar heel kort doordat de auto stil stond en ikke niet! :) ……De voorzijde lijkt net iets teveel op de S40/ V50(beetje te saai) Het zijaanzicht vind ik echt mooi! (bovenstaand plaatje), maar de achterkant heb ik nog niet in het echt mogen aanschouwen!

    Login om te reageren
  9. Barry330cd zegt

    31 januari 2007 om 11:17

    Kvindt um niet lelijk, zeker niet met een bodykit in kontrastkleur en 18″velgen eronder. Binnenin is het wel wat saai.

    Login om te reageren
  10. Fej zegt

    31 januari 2007 om 11:18

    Zijn er dan echt zoveel mensen die de C30 ’trendy’ vinden? Ik kan hem met alle moeite van de wereld niet mooi vinden en dat is dan nog een understatement als het over die achterkant gaat. Ik weet dat ze hiervoor inspiratie hebben opgedaan bij een ouder volvo model, maar die oude volvos zijn allemaal gedrochten.

    Login om te reageren
  11. JANUS zegt

    31 januari 2007 om 11:26

    @Fej.
    Sorry hoor maar dat kan ik niet met je eens zijn.
    De 480 was in zijn tijd een fantastisch mooi auto !!

    Image Hosted by ImageShack.us

    Login om te reageren
  12. OJ zegt

    31 januari 2007 om 11:32

    @ robbie: ‘Dit betekend …’??? :-(

    -edit: ff gefixt voor robbie, we beraden ons nu op zijn lijfstraf-

    Login om te reageren
  13. w0o0dy zegt

    31 januari 2007 om 11:33

    dit bedoel ik dus…. dit is toch weird??

    http://www.autoblog.nl/gallery/Volvo/Volvo%20C30/_thumbs/100×100-Volvo%20C30%20(29).jpg

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    31 januari 2007 om 11:35

    Nu wel?
    http://www.autoblog.nl/singapore/?gallery=Volvo/Volvo%20C30&image=Volvo%20C30%20%2829%29.jpg

    Login om te reageren
  15. Benny1 zegt

    31 januari 2007 om 11:39

    “Volvo heeft een reputatie hoog te houden als het gaat om auto’s die milieubewust” Onze xc70 rijdt gemiddeld 1:10 ongeveer, dat is echt zuinig hoor… Er zijn natuurlijke uitzonderingen, maar toch kan ik mij niet echt vinden in het citaat :S

    Login om te reageren
  16. Barry330cd zegt

    31 januari 2007 om 11:39

    Een apart vormgegeven achterzijde, maar daarom nog niet lelijk naar mijn smaak. Eigenlijk behoorlijk onderscheidend en had liever gezien dat mijn vrouw hiervoor was gegaan ipv de Cooper S. Maar ja, smaken verschillen. Zo ben ik ook destijds een trotse beziiter geweest van de 480 turbo, wat een fijne bak was dat destijds!

    Login om te reageren
  17. Barry330cd zegt

    31 januari 2007 om 11:40

    Sorry voor het herhaald gebruiken van “destijds”

    Login om te reageren
  18. Benny1 zegt

    31 januari 2007 om 11:44

    En voor alle haters ;) Ik heb al in de C30 gezeten, het is echt een karretje om verliefd op te worden!

    Login om te reageren
  19. TomRS6 zegt

    31 januari 2007 om 12:11

    Volvo driving soccer mama! Without kids ;)

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    31 januari 2007 om 15:56

    Van de achterkant vind ik het raam niet lelijk, maar het deel eronder. Het doet te groot en te massief aan in verhouding. En de voorkant is gewoon saai. Alleen van opzij vind ik hem nog te pruimen.

    On-topic: Hybride was toch slechter voor het milieu…? Dan is het dus alleen maar slechter dat er steeds meer komen. Maar ach, het is eigenlijk hetzelfde als SUVs, ze zijn vervuilend, maar ze worden (of SUVs: werden) populair, niets dat je er tegen doet. Jammer.

    Login om te reageren
  21. floef zegt

    31 januari 2007 om 16:11

    die achterkant, is precies zoals de citroen c1, de toyota aygo alles,,,

    Login om te reageren
  22. Jeroen zegt

    31 januari 2007 om 16:49

    Geweldige auto, heb ‘m al 1 keer live gezien, was/ben meteen verlieft :) Wel jammer dat ik net een nieuwe lease-bak heb.. :(

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    31 januari 2007 om 16:56

    @ floef; Vind ik niet. Bij de C1 is er nog het ruwe bumpergedeelte tussen de ruit en de onderkant. Daardoor doet het minder aan als een geheel en vind ik het best leuk staat. Bij de C30 is het wel een groot, massief geheel, en dat vind ik niet mooi…

    Login om te reageren
  24. gijs zegt

    31 januari 2007 om 18:31

    ik vind dit echt een heerlijke auto:O

    Login om te reageren
  25. CSL zegt

    31 januari 2007 om 19:01

    De auto is niet lelijk maar ook niet zo aantrekkelijk.

    Login om te reageren
  26. vØlvØ frǽk zegt

    1 februari 2007 om 22:34

    @ Benny1
    ik denk dat men doelt op de FlexiFuel modellen van Volvo (leverbaar in de V50 S40 en de C30) maar ik ben het met je eens dat Volvo’s voor de rest niet als zuinig bekend staan, zeker niet de oude tanks! Onze 240 loopt op vakantie met vouwwagen, fietsen en de hele handel 1 op 6!!!! En dat voor een 2.3 vier-cylinder…. de XC90 V8 heeft normaal hetzelfde verbruik…

    maar ik vindt het wel goed dat er nu ook een hybride komt bij Volvo. :-)
    Is dit trouwens de eerste diesel in combi met een electromotor? Waarom is geen ander merk eerder op dit idee gekomen? zo raar is een diesel hybride eigenlijk toch niet, zeker in een diesel land als Nederland..

    Login om te reageren
  27. Hap zegt

    17 maart 2007 om 09:26

    Hoewel er best hier en daar kritiek kan worden geleverd op de achterkant van de C30, is het in totaal gezien toch best een fraaie auto. En Volvo staat wat de veiligheid betreft, en we weten het allemaal, bovenaan de ranglijst. Zelf vind ik overigens de vormgeving van een auto min of meer ondergeschikt aan de veilgheid en degelijkheid.

    Ik ben binnenkort aan een nieuw voertuig toe en ben al een tijdje diverse merken in de prijsklasse tot 25.000 euro met elkaar aan het vergelijken. Ik noem de Renault Megane, de VW Golf, de Nissan Qashqai (scoort in de diverse internationale tests overigens niet echt geweldig), de Mercedes A-klasse en uiteraard de Volvo C30. En steeds kom ik toch weer op de laatste terug. Bovendien is het instapmodel met nog geen 24.000 euo, incl. EBA (Emergency Brake Assist), SIPS airbags, IDIS (Intelligent Driver Information System), DSTC (Dynamic Stability Traction Control), boordcomputer en armsteun voor, ronduit een koopje. Uiteraard komt daar nog wel iets bij voor bijvoorbeeld (de voor mij onmisbare airco) en/of een (te dure!) metaalkleur, maar dan nog blijft het een scherpe aanbieding. Voor een beetje Golf met ongeveer dezelde uitrusting ben je meer kwijt.

    Ik heb een proefrit in de C30 gemaakt en die ligt als een blok op de weg. De afwerking is subliem en alles is even degelijk. Je voelt je niet alleen safe in deze auto, je bent het ook. Het instapmodel met de 1600 motor is weliswaar geen sprint- en snelheidsmonster, maar wie maalt daar bij de steeds voller wordende wegen nog om? Dat de portieren als kluisdeuren dichtvallen, is typerend voor Volvo. Al met al zou ik niet zo gauw weten welke auto van rond de 25 mille dit allemaal biedt. Daarom tien tegen een, dat dit mijn volgende vervoermiddel wordt.

    Login om te reageren
  28. AD zegt

    4 april 2007 om 22:55

    Wat een geweldige auto die C30, Eindelijk een auto die geen grijze Seat, Golf Astra Skoda, en vooral Audi muis is.
    Smaak en klasse, maar je moet het wel kunnen zien.
    En de prestaties daar kunnen de anderen alleen maar van tandenknarsen. Dit wordt een toppertje!! Nee mijn A3 staat binnenkort te koop bij een Volvo dealer.

    Login om te reageren
  29. tanja zegt

    27 oktober 2007 om 14:23

    ik ben zeer benieuwd wanneer de elektrisch aangedreven C30 uitkomt ,dit aandrijf systeem is het enige juiste aandrijf systeem want het drijft direkt de wielen aan zonder tussenkomst van energievretende versnellingsbakken en aandrijfassen er zal ook geen degeneratie zijn, een auto met dit systeem zal na tien jaar nog steeds dezelfde prestaties leveren als toen hij nieuw was en het bespaart veel energie een elektrische auto met dit systeem kan toe met een vijfde van de energie ten opzichte van een normaal aangedreven auto bij gelijk prestaties het idee is niet nieuw want er zijn meer merken die volgend jaar op de markt komen met dit systeem, zapx crossover ,mitsibushi miev,the lighting sportscar ,en E-traction een nederlands bedrijf welke elektrische bussen bouwd
    die zon,n 60% minder diesel gebruikt als een normale bus.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North