• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai Grand Santa Fe is een pakhuis

Auteur: Alwood, gepost 7 maart 2013 om 12:20 – 14 Reacties

Hyundai is groooot
Best Amerikaans maar nu ook voor Europa met bescheiden viercilinder dieseltje. Een 22,5 cm langere, 5cm bredere en 10 cm hogere Hyundai Santa Fe. Voor als je echt dozen moet sjouwen, of caravans moet trekken, of heel veel kinderen mee wil nemen.

Begon de Hyundai ooit als een voordelig bescheiden gezins SUV’tje, inmiddels is de Santa Fe langer dan een BMW X5. Met meer bagageruimte. Dat schept binnenin ruimte voor maximaal 7 personen. Als je voor de optie ‘captain’s chairs’ gaat passen er 6 man in. Zonder de achterste stoelen is er 634 liter bagageruimte beschikbaar.

De Amerikanen kregen hem eerst maar wij hebben nu een speciaal aangepaste versie. Hyundai heeft aan het onderstel gewerkt en een dieseltje voorin gelegd. Een 2,2 liter grote turbodiesel viercilinder (in plaats van 3,3 liter V6). Bij 3800 toeren per minuut produceert die 197 pk. Verbazend genoeg goed voor een topsnelheid van 200 km/u. CO2 uitstoot voor de Grand Santa Fe bedraagt 192 gram per kilometer.

Ook interessant!

  • Prijzen gefacelifte Sante Fe
    Prijzen gefacelifte Santa Fe bekend, 230 pk voor weinig?
  • Hyundai Santa Cruz is een Tucson als pickup
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, geneve-2013, Hyundai, santa-fe

Vorig bericht: « Autoblog video: autoshow Geneve 2013 (deel 5)
Volgend bericht: Jeep Grand Cherokee facelift kijkt gelukkig minder moeilijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    7 maart 2013 om 12:26

    Mooie lijnen, goed design.
    Motor met 197pk + redelijk zware auto kan 200km//u :o

    Login om te reageren
    • audicoupe84 zegt

      7 maart 2013 om 18:55

      Er rijdt in Amsterdam een hele nare man in de oude uitvoering. Daarom keur ik deze ook geen blik waardig.

      Login om te reageren
      • bigbrabo zegt

        7 maart 2013 om 22:05

        @audicoupe84: de vorige santa fe was net als die nare man die erin rijdt nogal nagemaakt en nep, te Aziatisch eigenlijk.

        Nu even mijn gele zwembroek aan de waslijn hangen.

        Login om te reageren
  2. hanzel zegt

    7 maart 2013 om 12:34

    Dus eigenlijk de Hyundai Grand Cafe….

    Login om te reageren
  3. RobertJ zegt

    7 maart 2013 om 12:40

    Lijkt me een fijne auto voor de lange afstand, erg comfortabel, maar het is hoe dan ook duurder dan een E-klasse in nederland…. dus ja….

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      7 maart 2013 om 12:47

      @RobertJ: Waar zie jij prijzen staan dan? (die van autowiki gaan volgens mij over een ander model)

      Login om te reageren
      • RobertJ zegt

        7 maart 2013 om 12:55

        @flutterby: de huidige santa fe met diesel heeft een lagere uitstoot en is duurder dan een e-klasse…. niet zo moeilijk dan toch?

        Login om te reageren
        • notsobig zegt

          7 maart 2013 om 13:14

          @RobertJ: Alleen als je de aller goedkoopste versie neemt van de E-classe in sedan vorm zonder extra opties ben je net iets goedkoper uit en dan heb je een sedan ipv een SUV dus totaal onvergelijkbaar!

          M.a.w. gevalletje

          Login om te reageren
          • RobertJ zegt

            7 maart 2013 om 13:38

            @notsobig: Zowel de E klasse als de GSF zijn “comfortabele reiswagens” (naar ik neem aan), niets appels en peren dus. Wil je een “auto” kopen, dan zijn het appels en peren.

            over de prijs: E-diesel-automaat basistrim: 50k
            huidige SF, diesel, automaat, basistrim: 47.5k (169 gram CO2/km uitstoot)

            Deze zit op 192, dat is 23*€148= €3404 alleen al aan extra CO2 bpm. kleine kans dat deze dus goedkoper is dan een E.

            Login om te reageren
            • notsobig zegt

              7 maart 2013 om 14:49

              @RobertJ: Je vergelijking raakt kant nog wal! Je kan net zo goed een smart met een hummer vergelijken met als beredenering dat ze beide vier wielen hebben… De Hyundai is gewoon een heel stuk groter als de E-classe en de een is een sedan de ander een SUV, totaal verschillend!

              En verder, de huidige instap prijs van de Hyundai diesel is 41.995… Wil je er een enkele optie bij, ben je bij Mercedes al helemaal in je sterretje genaaid…

              Login om te reageren
  4. quincy zegt

    7 maart 2013 om 13:09

    Mijn vader heeft een Santa Fe van de 2e generatie gehad met 2.2 150pk diesel en automaat. Wat een fantastische auto was dat! Veel vermogen en topsnelheid is helemaal niet nodig in zo’n auto, hij is zo comfortabel dat je gevoel om hard te willen gaan compleet verdwijnt. Het koppel van de diesel was wel lekker daarentegen, daardoor was ie toch behoorlijk waar nodig.

    Login om te reageren
  5. norge zegt

    7 maart 2013 om 13:15

    Weer zo’n pracht bak van Hyundai.

    Login om te reageren
  6. moveyourmind zegt

    7 maart 2013 om 20:12

    Ciao nieuwe Chrysler Grand Cherokee, ciao verouderde Lancia Voyager.

    Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      7 maart 2013 om 20:15

      @moveyourmind: Kleine correctie, de Santa Fe kan zich nog niet meten met de Cherokee, maar komt al een heel eind. De Voyager overtreft hij makkelijk. Slimme zet om van de Santa Fe een SUV te maken met MPV trekjes.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North