• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijd

Auteur: CasperH, gepost 22 februari 2017 om 08:44 – 47 Reacties

Afbeelding Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijdAfbeelding Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijdAfbeelding Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijdAfbeelding Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijdAfbeelding Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijdAfbeelding Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijd

Hyundai i30 Wagon
Met de introductie van de Wagon komt er een tweede variant van de Hyundai i30. Op papier nu al een grote uitdager voor de gevestigde Europese orde.

Hyundai poogt dan ook niet om de Europese doelen van het merk te verbloemen. “Ontworpen, ontwikkeld, getest en gebouwd in Europa. De nieuwe generatie Hyundai i30 is doordrenkt met Europees Hyundai-DNA”, aldus Thomas A. Schmid, de Chief Operating Officer van Hyundai Motor Europe. Het merk opent vol de aanval op auto’s als de Peugeot 308 SW, Volkswagen Golf Variant (rijtest) en Opel Astra Tourer.

Uiteraard bouwt de i30 Wagon voort op de succesformule van de vijfdeurs hatchback, wat betekent dat dezelfde motoren beschikbaar zullen zijn: de 1.0 T-GDI (benzine, 120 pk), 1.4 T-GDi (benzine, 140 pk) en de 1.6 CRDi (diesel, 110 pk) zullen in het vooronder prijken. En de prijzen zullen ook vergelijkbaar scherp zijn, met een kleine premie voor de extra ruimte natuurlijk. En ruimte is er, 602 liter bagageruimte is niet misselijk in deze klasse. Dat is te danken aan een 15 centimeter langere carrosserie. Gooi je de achterbank plat, dan kom je zelfs tot 1650 liter bagageruimte.

Overigens is dit pas de tweede van vier carrosserievarianten die Hyundai wil gaan verkopen, er volgen later nog andere variaties op de i30.

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai Custo
    Nieuwe Hyundai Custo is de ideale luxe vakantie auto
  • Hyundai Tucson (2021) rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, Hyundai, i30, station

Vorig bericht: « Range Rover Velar: nieuw model tussen Evoque en Sport
Volgend bericht: Bewijs: babyboomers plaag voor Nederlandse wegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. cpp1 zegt

    22 februari 2017 om 08:47

    Waarom plempen tegenwoordig haast alle fabrikanten er zo’n walgelijk grote grill in?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 februari 2017 om 09:32

      @cpp1: Op die manier gaan voorliggers tenminste aan de kant, want met 140 pk wordt inhalen nog een hele klus.

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        22 februari 2017 om 09:39

        @berlinetta: 140pk is zat vermogen voor zo’n auto

        Login om te reageren
        • phdg zegt

          22 februari 2017 om 09:47

          @jamesbond007: nee

          Login om te reageren
          • JamesBond007 zegt

            22 februari 2017 om 11:35

            @phdg: we leven niet allemaal in Forza Motorsport..

            Login om te reageren
      • sr20det zegt

        22 februari 2017 om 12:52

        @berlinetta: Ik rij in een Kia C’eed SW 140pk diesel dealerdemo, en die heeft echt wel genoeg vermogen of koppel om in te kunnen halen.

        Login om te reageren
        • okmer zegt

          22 februari 2017 om 21:21

          @sr20det: Diesel != Benzine geen idee of die 140pk een turbo heeft maar zeker zonder turbo is het koppel geen vergelijk met diesel… En de opmerking over niet in kunnen halen was gewoon grappig, meer serieus -> het zal best lukken maar een snelheidsmonster is het niet…

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            22 februari 2017 om 22:06

            @okmer: je weet dat het gaat om koppel aan de wielen? Zonder iets te weten over de reductie is koppel aan de krukas alleen maar een getal.

            Ps:
            Die 1.4 geeft trouwens 242nm bij 1500 toeren.

            Login om te reageren
            • okmer zegt

              22 februari 2017 om 22:38

              @baasbas: de reductie zal bij dezelfde auto niet noemenswaardig afwijken tussen Diesel en Benzine omdat de aandraflijn hetzelfde is lijkt me…

              Login om te reageren
              • baasbas zegt

                23 februari 2017 om 17:24

                @okmer: Die wijkt juist wel af, zoals de meeste diesel en benzine uitvoeringen verschillende versnellingsbakken krijgen, of in ieder geval andere bakverhoudingen en eindoverbrenging. Nu weet ik die natuurlijk ook niet van deze wagen, maar durf wel te stellen dat die af zullen wijken van elkaar. Om de eenvoudige reden dat de diesel minder toeren kan maken, dus de versnellingen / eindoverbrenging zullen langer zijn.

                Minder invloed maar niet onbelangrijk, de benzine zal lichter zijn dan de diesel…

            • okmer zegt

              22 februari 2017 om 22:39

              @baasbas: op zich geen slechte waardes overigens maar daarmee is het nog steeds verre van een snelle auto….

              Login om te reageren
  2. stijnn zegt

    22 februari 2017 om 08:48

    Mooi hoe ze stappen blijven zetten en steeds kwalitatievere auto’s maken met een strak design

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      22 februari 2017 om 09:32

      @stijnn: Prima en gelijkwaardig alternatief voor B-merken als Opel of Seat.

      Qua design ook een fijn alternatief voor wie de rouw-auto strip van de astra station niet acceptabel is.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        22 februari 2017 om 10:11

        @fiestacruizer: ik ben als opel liefhebber wat bevooroordeeld, maar als ik de foto op de header zie word ik van de achterkant van deze hyundai ook niet echt vrolijk.

        Login om te reageren
        • fiestacruizer zegt

          22 februari 2017 om 12:38

          @bartteeuwen: Ja toch, er zit wat meer leven in de hyundai.

          Login om te reageren
  3. flik2punt0 zegt

    22 februari 2017 om 08:49

    Hij heeft van alle merken wel iets dus zal best wel goed verkopen. Juiste BPM gunstige motor dr in en het is een prima lease bak

    Login om te reageren
    • fiestacruizer zegt

      22 februari 2017 om 09:32

      @flik2punt0: Gunstige dieselblokken lukt ze nog altijd niet in Korea.

      Login om te reageren
  4. magnumsing zegt

    22 februari 2017 om 09:01

    Best aardig gelukt ( understatement ) en kwalitatief zal het ook allemaal wel in order zijn… maar wat vind ik het Hyundai logo verschrikkelijk lelijk

    Login om te reageren
  5. viezefreddyw zegt

    22 februari 2017 om 09:11

    Prima auto, absoluut. Ziet er gewoon goed uit. Ik vind het mooi om te zien hoe de relatief kleine merken steeds mooiere auto’s weten te tekenen en aan de man weten te brengen. Kia is daar ook zo’n mooi voorbeeld van.

    Login om te reageren
    • super zegt

      22 februari 2017 om 09:30

      @viezefreddyw:
      Het is maar wat je een “klein merk” noemt, hyundai motors heeft een omzet van ca. 80 miljard en is qua verkoop de 5e grootste autoproducent in de wereld. Ik ben het met je eens dat ze steeds “betere” autos lijken te maken waarmee ze hun reputatie aan het verbeteren zijn in europa (in de vs waren ze daar al veel verder mee), maar een klein merk is het geenszins.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 februari 2017 om 09:47

        @super: Daar heb je gelijk in. Punt gemaakt. Ik maakte het vergelijk met de ‘gevestigde orde’. Maar klein is Hyundai zeker niet meer.

        Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    22 februari 2017 om 09:15

    Ze maken best mooie auto’s de laatste jaren. De i 40 vind ik mooier dan een BMW 5 station. Hoor van alle kanten dat de kwaliteit ook goed is van dit merk terwijl de Duitsers juist steeds slechter worden. Hyundai is goedkoper en beter.Waarom zou je dan een Duitser kopen,leasen?

    Login om te reageren
    • live4life zegt

      22 februari 2017 om 09:18

      @Alfarobert: Badge en restwaarde?

      Login om te reageren
    • poes zegt

      22 februari 2017 om 09:29

      @Alfarobert: omdat de restwaarde van de Duitsers nog steeds een stuk hoger ligt, wat je erg goed terug ziet in het leasebedrag.

      Login om te reageren
    • TimD zegt

      22 februari 2017 om 09:50

      @Alfarobert: omdat een Duitser beter is? Comfortabeler ? Alles beter …. en JA ik heb in de nieuwe KIA’s gereden, Hyundai bla bla bla het is allemaal kwaliteit ruk.. maar voor de prijs wel leuk aangekleed

      Login om te reageren
      • dieselkameel zegt

        22 februari 2017 om 10:12

        @timd: de kwaliteit is helemaal niet ruk, het is op een lager en ander niveau afgewerkt dan een Audi/Mercedes/BMW/Volvo maar ruk is het absoluut niet.
        Als je kijkt welke stappen die Koreaanse merken al gezet hebben kunnen Audi en al die premium merken daar nog een puntje aan zuigen. Het zit kwalitatief goed in elkaar, het heeft alleen niet de statusgeilheid van de premium merken.

        Login om te reageren
        • TimD zegt

          22 februari 2017 om 10:33

          @dieselkameel: ruk is inderdaad het verkeerde woord… voor status ben ik niet gevoelig, maar alles voelt veel minder degelijk aan als een duitser.. neem nou het schakelen, de knopjes etc etc

          Login om te reageren
          • dieselkameel zegt

            22 februari 2017 om 10:53

            @timd: dat ben ik met je eens, helemaal naar een jaar of 4 ziet het er gewoon niet meer uit. Wat dat betreft vind ik dat Volvo misschien wel de beste kwalitatieve interieurs maakt, die auto’s vertonen nauwelijks gebruikssporen naar een aantal jaar.

            Login om te reageren
            • okmer zegt

              22 februari 2017 om 21:18

              @dieselkameel: het is net als Cola, als je het verschil niet proeft tussen 3-es cola en coco cola dan moet je voor geen coca cola kopen!

              Login om te reageren
              • okmer zegt

                22 februari 2017 om 21:19

                @okmer: *vooral

  7. Gulli zegt

    22 februari 2017 om 09:17

    Ze willen zelfs zo graag klanten bij de 308SW weglokken dat ze hun auto maar hetzelfde hebben getekend in de hoop dat men in de verkeerde auto wegrijdt. Ik vind het Hyundai-design de laatste jaren echt geweldig vooruit gegaan, maar dit vind ik niet erg getuigen van eigen smoel.

    Overigens moet ik toegeven dat er bijna geen enkele fabrikant echt onderscheidend is in de bread-and-butter modellen, gelukkig is Chris Bangle het met me eens ;) (comments over onderscheidende auto’s in dit segment in 3…2…1…)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      22 februari 2017 om 10:05

      @gulli: het achterste zijruitje is hier wel duidelijk anders gevormd dan bij de 308 SW. De 308 SW is een best sterk ontwerp, waar de 308 Berline vooral een Golf kloon met ontzettend slechte stoelen is lijkt de SW nog wel op een echte Peugeot.

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        22 februari 2017 om 11:10

        @mashell: En toch, als de Peugeot 308 Berline nou geen vreemde stoelen en nog vreemder stuur/tellerhuis zou hebben zou ik hem blindelings boven de Golf verkiezen. Qua exterieur vind ik dat veruit de mooiste auto in zijn klasse.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          22 februari 2017 om 12:48

          @edge: ik vond de 308 heerlijk rijden, de kleine stuur niet eens onprettig, dat kombi boven het stuur prima, de eco diesel, sti,l zuinig en sterk, het onhandige navigatiesysteem nog te tolereren maar die rugvernielende stoelen die kunnen echt niet. In de 3008 kun je nu van die AGR stoelen krijgen zoals Opel die ook levert en dan is het toch wel een interessante auto.

          Login om te reageren
          • baasbas zegt

            22 februari 2017 om 13:02

            @mashell: je reed een automaat? De tractorversnellingsbak zou je anders ook toe kunnen voegen aan de lijst. Verfijning in de aandrijflijn is ver te zoeken. Jammer, die motor verdient beter

            Login om te reageren
  8. TimD zegt

    22 februari 2017 om 09:56

    Ik zie hier boven enkele reacties dat die Japanners/Koreanen en uit die hoek zulke stappen maken naar leuke auto’s… dat is zeker waar, maar ik heb de afgelopen 2 maanden in diverse merken gereden zoals : KIA/ Hyundai/ Suzuki omdat mijn opa een hogere auto wil.. ze zien er allemaal stuk voor stuk erg dik en sportief uit, veel opties en relatief een klein beetje goedkoper dan de Duitse varianten… maar het hele rijden en het interieur, het is allemaal net niks… we zijn uiteindelijk gestrand bij een Peugeot 3008 SUV… deze auto bied het meeste voor het “leukste” geld en reed velen malen beter dan de Kia’s en Hyundai’s en Suzuki’s!

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2017 om 09:57

    Mazda 3 en Opel Astra hebben een avontuurtje gehad?

    Login om te reageren
  10. martijn11 zegt

    22 februari 2017 om 10:04

    Niet heel spannend maar kan er mee door

    Login om te reageren
  11. gerrelekker zegt

    22 februari 2017 om 10:08

    Wat mij zo stoort is dat Hyundai zo weinig eigen karakter heeft en blijkbaar altijd naar de concurrentie kijkt en daar dan soort mix van maakt. Onlangs eens met zo’n ix20 als tijdelijke vervangwagen gereden ze hebben duidelijk verschillende kenmerken van andere merken overgenomen: de gedempte controls van VW, het dashboard design van Ford, de lichte pedalen en besturing van Renault.
    Met de vorige I30 hebben ze duidelijk gekeken naar die gaap-muil Peugeots van eer en nu hebben ze duidelijk een minder schreeuwig design geïnspireerd door de 308… En het prijsvoordeel tegenover de Europese concurrenten is zo goed als weg. Dan liever een auto met een echt karakter

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    22 februari 2017 om 10:15

    Het frontje spreek mij wel aan

    Login om te reageren
  13. schaap zegt

    22 februari 2017 om 10:28

    Nu de hyundai’s kwalitatief goed zijn, kunnen we dat helaas niet meer van de prijs zeggen.
    Voor het zelfde geld koop ik liever een Europeaan.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      22 februari 2017 om 11:17

      @schaap: Je weet dat de meeste Hyundai’s van tegenwoordig op de badge na gewoon Europees zijn? Hyundai en Kia ontwerpen en ontwikkelen hun auto’s voor de Europese markt voornamelijk vanuit Rüsselsheim, Duitsland.

      Login om te reageren
  14. jorritdeboer zegt

    22 februari 2017 om 10:40

    Rijd toevallig deze week met een i40 in het noorden van Noorwegen. Een 1.7 dieseltje met winterbanden/spikes. Je kan hier niet echt harder dan 80 km/h maar dat doet hij best prima. Wat mij het meest blij verrast is de ruimte voor de passagiers. Ik ben 1.95m en kan gemakkelijk achter mijzelf zitten. Enige wat echt stoort zijn de kraakjes in het dashboard (na 30.000km) en het achterlijke deuntje dat door de auto klinkt bij het starten en uitzetten van de motor. Als ze dit nou bij de nieuwe verbeterd hebben is het echt wel een auto waar ik in zou willen rijden.

    Login om te reageren
  15. LaLancia zegt

    22 februari 2017 om 10:50

    Dat krampachtig benadrukken van Hyundai hoe Europees deze auto wel niet is vind ik erg sneu. Het verklaart natuurlijk wel waarom deze auto zoveel stylingdetails heeft van zo’n beetje ieder Europees automerk.

    Login om te reageren
  16. carlover66 zegt

    22 februari 2017 om 12:18

    Tja, de x factor heeft deze auto in ieder geval niet

    Login om te reageren
  17. w0o0dy zegt

    22 februari 2017 om 12:39

    Dacht even de Fiat Tipo station te zien op de foto’s maar het logo is.anders…

    Login om te reageren
  18. okmer zegt

    22 februari 2017 om 21:14

    Op de foto(sjop) ziet de achterhang er achter wel enorm uit, ik vermoed daarom wel een beetje het Peugeot (308) syndroom (veel overhang icm slappe vering)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North