• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Range Rover Velar: nieuw model tussen Evoque en Sport

Auteur: CasperH, gepost 22 februari 2017 om 07:23 – 47 Reacties

Afbeelding Range Rover Velar: nieuw model tussen Evoque en SportAfbeelding Range Rover Velar: nieuw model tussen Evoque en SportAfbeelding Range Rover Velar: nieuw model tussen Evoque en Sport

Range Rover Velar
Range Rover dropt een bommetje: er komt een nieuw model tussen de Evoque en de Sport, genaamd Velar.

De Range Rover Velar is daarmee een auto in formaatje Jaguar F-Pace. Dat had Range Rover natuurlijk nog niet, dus was het geen gek plan om dit model leven in te blazen. De auto moet een echte Range Rover worden: dus elegant maar tegelijkertijd onverslaanbaar in het terrein.

De naam Velar is niet volledig uit de lucht gegrepen, want in 1969 gebruikte Land Rover die naam voor het eerst. Toen werd de sticker geplakt op de eerste prototypes voor de Range Rover. De mensen die destijds de Range Rover aan het ontwerpen en bouwen waren hadden 26 prototypes die ze een naam moesten geven. Ze besloten toen Velar te gebruiken, afgeleid van velare dat zoveel betekent als “sluieren” of “bedekken” in het Latijn. Inkoppertje: deze auto zal het ongetwijfeld retegoed gaan doen in de Arabische wereld.

De onthulling vindt een week voor de autoshow van Genève al plaats, op 1 maart aanstaande.

Ook interessant!

  • Range Rover Evoque P300e rijtest
    Range Rover Evoque P300e rijtest
  • Video: Carwash sloopt Range Rover
  • Range Rover Velar 22MY kan nu nog beter concurreren
    Range Rover Velar 22MY kan nu nog beter concurreren
  • Range Rover Velar ontzettend populair onder autodieven
    Range Rover Velar ontzettend populair onder autodieven

Nieuwste artikelen

  • Gratis sturen in de nieuwe Polestar 5 met 884 pk
  • Consumentenbond sleept BMW voor de rechter
  • Waarom onderhoud aan bruggen en wegen vertraging gaat oplopen
  • Van diesel tot elektrisch: de nieuwe Toyota Hilux
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2017, Land Rover, range-rover, SUV, velar

Vorig bericht: « Prosit! 911 Sport Classic met eendenstaart op Marktplaats
Volgend bericht: Hyundai i30 Wagon is klaar voor de strijd »

Lees Interacties

Reacties

  1. badmat zegt

    22 februari 2017 om 07:27

    Niches zijn er om te vullen !!

    Login om te reageren
    • badmat zegt

      22 februari 2017 om 07:29

      @badmat: goed werk trouwens, prachtige auto’s

      Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      22 februari 2017 om 07:42

      @badmat: kom dan met een suv coupé zou ik dan zeggen

      Login om te reageren
      • badmat zegt

        22 februari 2017 om 07:50

        @reggie-boy_rood: evoque 3-deurs ???

        Login om te reageren
        • reggie-boy_rood zegt

          22 februari 2017 om 11:40

          @badmat: nee ik bedoel en x6 of en GLE 63 AMG concurrent

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            7 mei 2017 om 09:44

            @reggie-boy_rood: maar dat zijn 5 deurs hatchback SUVs.

            Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      22 februari 2017 om 09:40

      @badmat:
      Is eigenlijk toch al enigszins deels opgevuld met de Land Rover Discovery Sport?
      Is toch ietwat gelijkaardig in opzet, of zie ik het helemaal verkeerd?…

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        22 februari 2017 om 10:19

        @dimglor:
        SUV (range rover)
        Evoque
        Velar
        RR Sport
        RR

        Terreinwagen (land Rovers)
        Defender (RIP)
        Disco Sport (vroegere Freelander)
        Discovery

        Hoewel ze ’t allemaal niet onaardig doen in het terrein, zijn het 2 submerken aan het worden

        Login om te reageren
        • Dimglor zegt

          22 februari 2017 om 10:27

          @poeperman:
          Wel, ik vind de opdeling tussen beide merken toch meer aan het vervagen.
          Vandaar ook deels men opmerking.
          Zo waren de vorige Disco en Range Rover Sport op hetzelfde chassis opgebouwd.
          Zal bij de nieuwe ook wel zo zijn vermoed ik.
          En qua interieurs loopt het ook gelijk op..

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            22 februari 2017 om 12:57

            @dimglor: De verschillende Range Rover modellen worden gewoon de ‘premium’-versies van de verschillende LandRover-modellen. Vergelijk het met VW en Audi, dat zijn technisch gezien ook allemaal dezelfde auto’s.

            Jaguar wordt dan de sportievere poot ervan…

            Login om te reageren
  2. ekidey zegt

    22 februari 2017 om 07:29

    Hadden ze maar een model tussen de Evoque en de Velar in.

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      22 februari 2017 om 08:24

      @ekidey: de. Range Rover whynot?

      Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      22 februari 2017 om 10:45

      @ekidey: en dan ook nog als cabrio?

      Login om te reageren
  3. E550 zegt

    22 februari 2017 om 07:31

    Begrijp alleen niet waarom ze het een Range Rover moeten noemen. Zelfde geldt voor de Evogue.

    Login om te reageren
    • bobroog77 zegt

      22 februari 2017 om 07:32

      @e550: hoezo zouden ze het geen range rover moeten noemen?

      Login om te reageren
      • jpvdb zegt

        22 februari 2017 om 08:08

        @bobroog77: omdat de naam Range Rover maar aan 1 model toebehoort en dat is de Range Rover.

        Login om te reageren
        • bobroog77 zegt

          22 februari 2017 om 08:14

          @jpvdb: ik snap je punt, maar het is niet helemaal waar.. het merk is Land Rover. Range Rover is het zelfde als de ‘A’ bij Audi. Getal erachter en ge hebt een nieuw model. Dus er zijn wel degelijk meerdere Range Rovers. Als je het zo bedoelt omdat het de enige auto is die écht in het terrein z’n weg vindt zou je bij bmw de 2 AT/GT ook geen bmw mogen noemen omdat die geen ‘freude am fahren’ brengen.

          Login om te reageren
          • perry_snijders zegt

            22 februari 2017 om 08:29

            @bobroog77: Dat laatste is overigens een briljant voorstel.

            Login om te reageren
          • mashell zegt

            7 mei 2017 om 09:49

            @bobroog77: als de senioren in hun 2 serie active tourer van de overwaarde op hun huis ziet ziet genieten vergelijkt met de gestresste koppies van de “alweer te laat” accountmanagers in hun 320d dan lijkt het er op dat de 2AT veel meer “Freude am Fahren” brengt. Misschien brengt die 2AT zelf wel “Freude am Leben”.

            Login om te reageren
  4. bobroog77 zegt

    22 februari 2017 om 07:34

    Mooi apparaat! Een stuk bredere heupen vergeleken met de Evoque. Ben benieuwd hoe de voorkant en zijkant eruit zien.

    Login om te reageren
  5. martijn11 zegt

    22 februari 2017 om 07:39

    Van mij mogen er wel weer wat grotere range rover’s komen

    Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    22 februari 2017 om 07:47

    Hier ben ik wel benieuwd naar. De Evoque is een leuke auto maar is mij net even iets te vrouwelijk. De Range Rover is mij te groot. Formaatje F-pace vind ik wel mooi! Ik kijk hier wel naar uit om eerlijk te zijn.

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      22 februari 2017 om 08:19

      @viezefreddyw: Ik dacht eerlijk gezegd dat de Evoque qua prijs al aardig op Q5/F-pace segment zit. Ook wua formaat wellicht. Ik vraag me af hoe dit nieuwe model zich gaat nestelen tussen de rest van het gamma.
      Zal vast goed over nagedacht zijn.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        22 februari 2017 om 08:41

        @granlusso: Qua prijs gingen de Q5 (de vorige dan, de nieuwe is geen eerlijk vergelijkmateriaal) en de Evoque redelijk gelijk op. Bijna dezelfde vanafprijzen. Qua formaat ontloopt het ook niet heel veel. Maar de Q5 had een langere wielbasis en was van zichzelf ook wat langer dan de Evoque.

        Maar de F-pace is een ander verhaal. Die is een stuk duurder met zijn vanafprijs van €55.840. Ook is de F-pace een stuk groter.

        Login om te reageren
        • poes zegt

          22 februari 2017 om 09:20

          @viezefreddyw: Zo groot de F-pace toch niet? Ik kan mij nog foto’s herinneren waarop de F-pace naast een Ford Kuga stond. Zo groot was het verschil in lengte niet eens!

          Login om te reageren
          • dieselkameel zegt

            22 februari 2017 om 10:10

            @poes: de F Pace is net een maatje groter, valt volgensmij precies qua formaat tussen een X3 en X5. Heb er gisteren nog eentje zien rijden, prachtige auto’s zijn het geworden, mits het juiste formaat velgen.

            Login om te reageren
            • poes zegt

              22 februari 2017 om 10:17

              @dieselkameel: ik moet toegeven dat ik geen super kenner ben van het segment, maar zijn de Q5 en de X3 niet gewoon elkaars directe concurrenten? Die kunnen dan toch niet veel van elkaar verschillen?

              Login om te reageren
              • viezefreddyw zegt

                22 februari 2017 om 10:24

                @poes: DE Q5 en X3 zijn zeker elkaars concurrenten. Qua formaat schelen ze maar een paar millimeter van elkaar. Het punt is dus dat de Range Rover zich nu ook wilt mengen in dat segment aangezien de Evoque een slagje kleiner is.

              • kareljansen zegt

                22 februari 2017 om 10:48

                @viezefreddyw: maar daar hebben ze toch de disco sport al voor?

              • viezefreddyw zegt

                22 februari 2017 om 11:12

                @kareljansen: In vergelijking met de F-pace is de Discovery Sport ook een stukje kleiner. De Velar gaat in het segment komen van de F-pace.

          • viezefreddyw zegt

            22 februari 2017 om 10:14

            @poes: De lengte van de F-pace is 4731 MM, de Evoque is 4371 mm. Klinkt weinig, maar in dit segment is het redelijk veel. Wielbasis is ook belangrijk. Van de F-pace is dat 2874 mm en van de Evoque 2660 mm. Redelijk verschil.

            Login om te reageren
            • poes zegt

              22 februari 2017 om 10:17

              @viezefreddyw: eigenlijk is die Evovque dan maar een klein karretje ;-)

              Login om te reageren
  7. lodewijkyolo zegt

    22 februari 2017 om 07:48

    Ik blijf het een vrouwen auto vinden! Hoop dat het in het echt meevalt. De sport vind ik wel erg bruut!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      22 februari 2017 om 07:55

      @lodewijkyolo: Je vind het nog steeds een vrouwenauto? Terwijl het eerste plaatje pas net op het internet ligt? Heb je soms ingangetjes bij het designteam in Coventry?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        22 februari 2017 om 07:55

        @jochempie: Vindt*

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          22 februari 2017 om 08:04

          @Jochempie: hij is wel blij met de sport, voetbal en tennis en basketbal

          Login om te reageren
  8. sleurs zegt

    22 februari 2017 om 07:51

    Hadden ze hem niet beter dan de Range Rover Vuler kunnen noemen?

    Login om te reageren
  9. alassad zegt

    22 februari 2017 om 07:56

    Gaat deze de f-pace niet enorm kannibaliseren?

    Login om te reageren
    • antoonniels zegt

      22 februari 2017 om 08:01

      @alassad: Natuurlijk niet. Waar de F-pace de sportieve uitstraling moet hebben en de Discovery de stoere terreinwagen moet zijn wordt dit de luxe stijlvolle broer. Tenminste dat is wat ik als verklaring heb……

      Login om te reageren
  10. antoonniels zegt

    22 februari 2017 om 08:05

    Lijkt me een mooie maat voor een luxe SUV. Ik vind de Evoque aan de kleine kant/ echt een tweede auto en de Range Rover Sport echt een mastodont ( om over de “echte” Range nog maar te zwijgen ). Ben wel benieuwd waar deze auto zich op richt want naast de Discovery/ Discovery Sport is dit dan de 3e auto in één segment van Land Rover? Aan de plaatjes te zien echt top end Q5/X3/GLC?

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    22 februari 2017 om 08:34

    Dit zou wel eens de perfecte Range Rover kunnen zijn, afgezien van de echte natuurlijk.

    Login om te reageren
  12. Design_Driven zegt

    22 februari 2017 om 09:04

    He daar is ie eindelijk.
    Hij zt niet alleen tussen de Evoque en RR Sport in maar ook tussen de Discovery Sport en de Discovery. Formaat van de Discovery, enkel met 5 zetels en duurder maar goedkoper en kleiner dan de grote Discovery. Dit weet ik niet zeker, zal het nog eens navragen maar hij deelt zijn platform en overige delen met de Discovery Sport.
    Verwacht ook zeker een elektrische versie als dat bij Jaguar een beetje is uitgerold (die mag eerst heb ik gehoord).

    Login om te reageren
    • Gulli zegt

      22 februari 2017 om 09:22

      @sketcher: Ben jij toevallig de welbekende onbekende man in de regenjas?

      Login om te reageren
  13. flik2punt0 zegt

    22 februari 2017 om 09:42

    Die achterkant doet mij denken aan die Landwind evoque

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    22 februari 2017 om 10:14

    Goed plan. Die stap is echt veel te groot

    Login om te reageren
  15. leaper035t zegt

    22 februari 2017 om 11:15

    Daar kijk ik naar uit. De Evoque is te vrouwelijk, en te klein. Het prijsverschil met de Sport is ook veel te groot. Een goede concurrent voor Q5, GLC en X3 want als je dan toch een SUV wil, neem er dan een waarmee je echt kan off roaden.

    Login om te reageren
  16. misterdrogba zegt

    22 februari 2017 om 12:05

    Ik ben benieuwd naar de livefoto’s, lijkt me wel leuk zo’n range rover a la F-pace.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North