Hyundai schiet door de kwakkelende markt tekort in zijn eerder gestelde targets voor Europa. De oplossing: een hele batterij aan nieuwe modellen.
Het ging de Koreanen de laatste jaren voor de wind in Europa: met dubbele groeicijfers troefden ze de concurrentie af, en pikten ze waardevol marktaandeel in. Maar het beste is er inmiddels af, en zusje Kia is in ieder geval in Nederland een stuk groter, vooral dankzij de Picanto. Tijd voor nieuw elan dus.
Onder de noemer Product Momentum 2017 gaat Hyundai veel vernieuwen in de jacht naar een Europees marktaandeel van 5%. Dit was een target voor 2016, maar dat is naar achteren geschoven, richting het einde van het decennium. Vorig jaar bedroeg het marktaandeel 3,4 %.
De meeste van de 22 modellen zullen vervangers zijn voor bestaande modellen, zoals de nieuwe i10 (de Hyundai-variant van de eerdergenoemde Picanto) die het merk momenteel in Frankfurt presenteert.
Het gros van de kopers is relatief nieuw voor Hyundai, ze stapten de afgelopen jaren over van een ander merk. Met de verjongingskuur in zijn gamma probeert de Koreaanse fabrikant deze klanten te binden.
rocky zegt
Toen ik die foto zag, dacht ik “joh, leuk… weer een Renault Clio dingetje..” maar toen las ik de koptekst “.. oeps.. Hyundai?” En dit alles vanwege die zwarte dingen op de deur, noem mij maar Gekke Rocky :-)
Simpson zegt
Ik ben benieuwd of die 22 klanten daar aan mee willen werken
Esprit_de_Flandre zegt
@Simpson: Doe je oogkleppen af, en dan zie je dat de Europese merken heel bang zijn van Hyundai…
Simpson zegt
@Esprit_de_Flandre: Absoluut! en terecht! Mijn opmerking was ook meer als geintje bedoeld.
de i40 stond op mijn shortlist de laatste keer dat ik een leasewagen mocht uitzoeken, maar icm automaat werd ‘ie me te duur helaas. (en het muziekje bij het uitzetten van de auto leek me irritant)
screamer zegt
Oe gaan ze de Veloster dan nog sexier maken?
Simpson zegt
@screamer: yup, in de opvolger komen er links helemaal geen deuren meer
rob68 zegt
Komt er ook een nieuwe Genesis coupe ?