• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Minister Schultz: 130 op de A2 is mogelijk

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 september 2013 om 08:11 – 12 Reacties

A2


Dus dan kunnen die trajectcontrolesystemen wel weer opgedoekt worden?

Dat is wellicht wat prematuur, maar in een antwoord op kamervragen van haar partijgenoot Ton Elias (VVD) antwoordt de minister van Infrastructuur en Milieu, Melanie Schultz, dat ze op termijn geen belemmeringen ziet de maximumsnelheid op het overgrote deel van de A2 naar 130 km/u op te trekken.

“Ik verwacht dat op termijn – met uitzondering van de trajecten waar de veiligheid een verhoging belemmert zoals bijvoorbeeld bij Leidsche Rijn en Maastricht – op een groot deel van de A2 de maximumsnelheid naar 130 km kan worden verhoogd”, aldus Schultz.

En zo blijven we jongleren met de Vmax in de lappendeken van snelheidslimieten die de Nederlandse snelwegen rijk is. Het moet per slot van rekening niet te helder worden voor de automobilist.

Behoudens de randvoorwaarden voor milieu en natuur kunnen we dus uitkijken naar een verhoging. Op ongeveer 28 kilometer aan asfalt kan de snelheid naar verwachting in 2014 al omhoog naar 130 kilometer per uur, bijvoorbeeld tussen Holendrecht en Vinkenveen, waar de limiet nu nog op 100 km/u ligt. (via BNR)

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • A2
    Wat is dat nou? De snelweg A2 is verdwenen. Raarrrr!
  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Kia EV6 is in het echt véél groter! [update]

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

a2-rijksweg, maximumsnelheid, melanie-schultz-van-haegen, snelweg, ton-elias, trajectcontrole, Verkeer, vvd

Vorig bericht: « Sergio Marchionne, de grote afwezige op de IAA
Volgend bericht: Hyundai-offensief: 22 nieuwe modellen in Europa in 2017 »

Lees Interacties

Reacties

  1. tupperware zegt

    10 september 2013 om 08:20

    Dat 130 op de A2 mogelijk is snapt zelfs een kind, maar of zij het ook echt voorelkaar krijgt dat het mag? Ik heb er een hard hoofd in dat ze alle procedures doorlopen heeft voor 2015.

    Login om te reageren
  2. azenomei zegt

    10 september 2013 om 08:44

    Milieu eisen zijn een belemmering voor de doorstroming.

    Login om te reageren
    • glashelder zegt

      10 september 2013 om 09:24

      @azenomei:
      Doorstroming is het probleem niet op de A2. Zie de fileregistraties.

      Snelheid voor sommigen wel. En milieu is inderdaad een belemmering voor snelheid. Net zoals snelheid een belemmering is voor de gezondheid van de mensen naast de weg.

      Login om te reageren
  3. Simpson zegt

    10 september 2013 om 08:52

    Ah, het einde van het verdienmodel is in zicht?

    Zodra het begrotingstekort is weggewerkt met boetes, of de boeteinkomsten drastisch verlagen op de A2, dan mogen we 130, vermoed ik.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      10 september 2013 om 13:46

      @Simpson: En dan neemt de accijnzen op brandstof het over van de boetes.

      Login om te reageren
      • Simpson zegt

        10 september 2013 om 14:08

        @flutterby: Inderdaad, als de koe geen melk meer geeft, mag ze naar de slager

        Login om te reageren
  4. glashelder zegt

    10 september 2013 om 09:21

    Is gewoon een slimme politieke formulering van Melanie.

    Op termijn. Dus als er genoeg geld is om metershoge geluidschermen en roet afzuigkappen te installeren, dan gaat het lukken.

    Dat geld is er natuurlijk niet. Ik zou het overigens ook liever ergens anders investeren. Als het om RWS gaat: bijvoorbeeld een derde strook op de A1 in Overijssel.

    Login om te reageren
  5. Arnoud zegt

    10 september 2013 om 09:22

    Het heeft alles te maken met een ander rekenmodel om CO2 uitstoot berekenen welke veel lager uitvalt. Dit gaat dus nog een leuke strijd opleveren met milieuorganisaties om te bepalen welke nu het juiste model is.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 september 2013 om 10:10

      @Original_Arnoud: volgens teletekst gaat om stikstofnormen die in 2014 van kracht worden.

      Login om te reageren
      • flutterby zegt

        10 september 2013 om 13:49

        @mashell: Wordt de overheid nou eindelijk verstandig door niet meer naar CO2 te kijken, maar naar de uiteindelijk vervuilende stoffen? Het is een wonder!

        Login om te reageren
  6. towi1989 zegt

    10 september 2013 om 11:08

    Ik wordt toch een beetje moe van dit politieke gezeur. Als het aan mij zou liggen worden dit soort onnozele (niet qua inhoud maar werk wat er bij komt kijken) beslissingen nog deze middag gemaakt.

    Login om te reageren
  7. amg65 zegt

    10 september 2013 om 11:52

    Lekker ontspannen toch, 100 km/h ….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North