• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai i10 is af, komt bunkerhard

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 augustus 2013 om 09:11 – 43 Reacties

Afbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhardAfbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhardAfbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhardAfbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhardAfbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhardAfbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhardAfbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhardAfbeelding Hyundai i10 is af, komt bunkerhard

Hyundai i10
Vergeet de i8, de i10 is waar het om draait!

Hyundai lanceert vandaag een nieuwe generatie van zijn kleinste, de i10. Het A-segment koektrommeltje is aardig op de pijnbank gelegd, want hij groeide aan alle kanten, behalve in de hoogte: hij is 80mm langer, 65 mm breder, en 50 mm lager. De wielbasis nam echter slechts met 5 mm toe, wat meer overhang betekent.

Op de IAA in Frankfurt (september) wordt de nieuwe i10, met zijn kekke LED-snor, gepresenteerd, waarschijnlijk komt er rond die tijd ook wat technische informatie vrij. We gokken op 1.0 driecilinders, en eventueel de 1.2 liter vierpitters.

Speculaties over een i10 RS met de 3,8 liter V6 uit de Genesis Coupé zijn nog niet bevestigd door Hyundai.

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Hyundai Ioniq 5 Robottaxi
    Hyundai Ioniq 5 robottaxi heeft menselijke helpdesk
  • Hyundai Staria
    Hyundai Staria komt naar Europa met 431 Nm

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Hyundai, i10, iaa-2013

Vorig bericht: « BMW i8 krijgt 362 pk, houdt zijn vleugeldeuren
Volgend bericht: Video: zelfs Fernando Alonso wordt stil van de LaFerrari »

Lees Interacties

Reacties

  1. sajmun zegt

    7 augustus 2013 om 09:14

    -=edit: check=-
    Best een redelijk koekblikje, het is iig een auto die Hyundai hard nodig heeft!

    Login om te reageren
  2. Jansen zegt

    7 augustus 2013 om 09:17

    Gaap

    Login om te reageren
    • norge zegt

      7 augustus 2013 om 10:24

      @Jansen: 1 woord reactie wauw….

      Login om te reageren
  3. rikkon zegt

    7 augustus 2013 om 09:22

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. opabrutus zegt

    7 augustus 2013 om 09:22

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  5. fiatsco zegt

    7 augustus 2013 om 09:26

    Ziet er echt meer dan prima uit. Voor een auto die moet concureren met de Aygo’s en c1’tjes van deze wereld, is dit een prima volwassen uitziende auto.
    Die LED’tjes zijn overigens wel een beetje aftermarket.

    Login om te reageren
  6. themanjeroen zegt

    7 augustus 2013 om 09:27

    Zelf uitgevonden speculaties? ;)

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      7 augustus 2013 om 09:29

      Zijn speculaties dat niet altijd? :)

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        7 augustus 2013 om 12:55

        @sir_smokalot: zijn we nu aan het speculeren over speculaties?

        Login om te reageren
  7. kapiteinaudi zegt

    7 augustus 2013 om 09:34

    Dat ding met de V6 uit de Genesis, dat zou nog eens wat zijn.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      7 augustus 2013 om 10:24

      @kapiteinaudi: Wat heb je daaraan? Dan krijg je een gewichtsverdeling van een sok met een steen erin..

      Login om te reageren
      • Edge zegt

        7 augustus 2013 om 12:43

        @kaasboerin: welnee! Gewoon een tweepersoonsversie met motor achterin ervan maken. Achterbank eruit, Genesis blok op de achteras aansluiten en gaan met die banaan. Dan wordt het best een leuk speledingetje, lijkt me!

        Login om te reageren
  8. Frissegast zegt

    7 augustus 2013 om 09:42

    Wauw! De Aventador en F12 Berlinetta mogen nu wel inpakken. What a beast !

    Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      7 augustus 2013 om 11:49

      @Frissegast: Ja sta je mooi voor lul met je LaFerrari :-)

      Login om te reageren
  9. dotternetta zegt

    7 augustus 2013 om 09:57

    Ik dacht een Yaris te zien

    Login om te reageren
  10. KEV9 zegt

    7 augustus 2013 om 10:17

    Mijn dochter rijdt al zo’n 2 jaar in zo’n i-ding en op de reguliere onderhoudt na geen seconde stil gestaan vanwege storingen of pech en ze rijdt toch zo’n 10.000km per jaar en is toch redelijk met een zware voet behept en nee dat heeft ze niet van haar pa. die zware voet. volgens mij niet.

    Maar weer blijkt gewoon dat zo’n hyundai gewoon door en door en door betrouwbaar is, zuinig en nog luxe ook en kost gewoon geen drol voor wat je krijgt.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      7 augustus 2013 om 11:20

      @Soulmaster: Met je conclusie ben ik het wel eens: Veel betrouwbaarder dan een Hyundai kan ik het zo gauw niet bedenken.
      Maar 2 jaar 10.000 km rijden in een nieuwe of jonge auto lijkt me daar niet bepaald bewijs voor.

      Login om te reageren
    • melkkoe zegt

      7 augustus 2013 om 11:38

      @Soulmaster: kun je niet zeggen na 2 jaar en 10.000 km per jaar.
      Bij ons in de familie rijdt iedereen renault, die na 3-4 jaar worden vervangen voor een nieuw exemplaar. Ook nooit storingen mee.

      Zelf moet ik het stellen met een 5 jaar oude Audi met >30.000km per jaar. Dan is het logisch dat je af en toe wel eens een probleem hebt.

      Login om te reageren
    • bakkertje10 zegt

      8 augustus 2013 om 12:22

      @Soulmaster: hahaha zo’n ‘i-ding’ +1

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    7 augustus 2013 om 10:26

    Nu zullen de verkopen wel weer omhoog gaan, aan de auto zal het niet liggen.Leuk ding voor zijn segment.En Hyundai kennende door en door betrouwbaar.

    Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      7 augustus 2013 om 11:50

      @norge: Ahum…

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        7 augustus 2013 om 15:43

        @keesje1987: ahum? Norge heeft gewoon gelijk hoor, het spul verkoopt goed en behoort het betrouwbaarste wat er te krijgen is.

        Login om te reageren
  12. berlinetta zegt

    7 augustus 2013 om 10:38

    Wat een saai koekblik zeg.

    Login om te reageren
  13. jeroenoscar zegt

    7 augustus 2013 om 11:20

    Van voren heeft het iets van de C1, 107, Aygo vind ik. Die led’jes zien er ook hier niet uit. Waarom wil iedereen dat toch? Op de Audi’s ziet het er goed uit, maar dit toch niet jongens?!
    Maar dat zware plastic aan de zijkant komt natuurlijk rechtstreeks van de Clio. Ziet er misschien leuk uit, maar is natuurlijk ook wel makkelijk…

    Login om te reageren
    • mout zegt

      7 augustus 2013 om 11:29

      @jeroenoscar: Die LEDjes? Omdat dagrijverlichting verplicht is / wordt. Dat moet je niet met gloeilampen willen ontwerpen, en dat doet dan ook geen enkel merk.

      Login om te reageren
  14. jack_abarth zegt

    7 augustus 2013 om 11:27

    Opzich geen verkeerde auto, en waarschijnlijk best goed aangekleed.
    Sowieso al schijven rondom, de concurrentie uit Wolfsburg en Turijn doen dat dus niet…

    Login om te reageren
    • r34gtr zegt

      7 augustus 2013 om 15:06

      @jack_abarth: lekker belangrijk?? als het maar voldoende remt toch? trommelremmen zijn achter prima, achter hoeft hij toch bijna niet te remmen.

      Login om te reageren
      • r34gtr zegt

        7 augustus 2013 om 15:08

        @r34gtr: bovendien kan je bij dit soort gebakjes beter naar de uitrusting kijken.

        Login om te reageren
  15. mout zegt

    7 augustus 2013 om 11:27

    Welke auto uit deze klasse vinden jullie er beter uitzien, of is praktischer in het gebruik?
    Ik kan hooguit de Panda (leuk en aardig ruim) of de Space Star (hondslelijk en ruim) bedenken. De Up!- en Aygo-drieling lijken mij een stuk minder auto.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      7 augustus 2013 om 11:40

      @mout:

      Inderdaad de panda en misschien de 500L.
      Hoewel de laatste hoogstwaarschijnlijk een slag duurder zal zijn.

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        7 augustus 2013 om 12:56

        @jack_abarth: 500L is dan ook een maat(je) groter

        Login om te reageren
  16. alfista zegt

    7 augustus 2013 om 11:36

    als je het logo niet ziet, weet je niet welk merk het is, zijn allemaal inwisselbaar die Koreanen, Jappen en aanverwante artikelen uit die windstreken…

    Login om te reageren
  17. keesje1987 zegt

    7 augustus 2013 om 11:51

    Man man wat worden die kleine blikkies lelijk naarmate de jaren vorderen… Die dingen moeten ze verbieden zo gevaarlijk als ze zijn…

    Login om te reageren
    • stannl43 zegt

      7 augustus 2013 om 12:31

      @keesje1987: neem dan de WagonR/Agila, YRV, of de Atos. Want dat waren nog eens prachtige auto’s. Niet dus. Dat je de koekblikjes van tegenwoordig niet mooi vindt snap ik, maar ze zijn in ieder geval mooier dan hun voorgangers. En gevaarlijk zijn ze stuk voor stuk. ;)

      Login om te reageren
  18. Svda zegt

    7 augustus 2013 om 11:59

    Ziet er wel aardig uit voor een Hyundai, alleen die zwarte strips in de deur vind ik niet mooi. Maar dat vind ik bij elke wagen met zwarte stootstrips

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      7 augustus 2013 om 12:41

      @dahlback: Gewoon een zwarte i10 bestellen. Probleem opgelost ;)

      Login om te reageren
  19. michelinman zegt

    7 augustus 2013 om 12:29

    Toen ik effe snel scrolde door de autoblog-homepagina zag ik die foto en dacht ik spontaan het volgende: “Hey, een nieuw model van Ford!”

    Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      7 augustus 2013 om 13:43

      @michelinman: Dan scrollde je wel heel erg rap…

      Login om te reageren
  20. Edge zegt

    7 augustus 2013 om 12:38

    Zeker in dit segment vind ik het een groot en volwassen uitziende auto. Echt een gigantische stap vooruit ten opzichte van die gefacelifte Atos die ze voorheen als i10 verkochten. Chapeau Hyundai! Wat mij betreft hebben ze de leukste auto in het goedkopere A-segment te pakken.

    Login om te reageren
  21. bmwuberalles zegt

    7 augustus 2013 om 12:54

    hyundai had dit al lang klaarstaan. dit is gewoon een kia picanto, ander carosserie. motorengamma zal gewoon hetzelfde zijn, zeg maar identiek

    Login om te reageren
  22. gop1 zegt

    7 augustus 2013 om 14:13

    Ziet er gewoon netjes uit, en… -=edit: nutteloos commentaar=-

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    7 augustus 2013 om 15:50

    Ziet er niet verkeerd uit. Lijkt me dat je bij een aankoop hiervan echt waar voor je geld krijgt.

    Login om te reageren
  24. jcd21 zegt

    9 augustus 2013 om 09:09

    Ziet er wat stabieler / breder uit dan de huidige versie. Wij hebben de versie met ESP. Uniek in zijn klasse met 4 schijfremmen. Hopelijk hebben ze het dashboard wat meer up to date uitgevoerd, bijv met navigatie af fabriek!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North