Hyundai i10 is af, komt bunkerhard

Auteur: , 43 Reacties

Vergeet de i8, de i10 is waar het om draait!

Hyundai lanceert vandaag een nieuwe generatie van zijn kleinste, de i10. Het A-segment koektrommeltje is aardig op de pijnbank gelegd, want hij groeide aan alle kanten, behalve in de hoogte: hij is 80mm langer, 65 mm breder, en 50 mm lager. De wielbasis nam echter slechts met 5 mm toe, wat meer overhang betekent.

Op de IAA in Frankfurt (september) wordt de nieuwe i10, met zijn kekke LED-snor, gepresenteerd, waarschijnlijk komt er rond die tijd ook wat technische informatie vrij. We gokken op 1.0 driecilinders, en eventueel de 1.2 liter vierpitters.

Speculaties over een i10 RS met de 3,8 liter V6 uit de Genesis Coupé zijn nog niet bevestigd door Hyundai.



43 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
-=edit: check=-
Best een redelijk koekblikje, het is iig een auto die Hyundai hard nodig heeft!
Gaap
@Jansen: 1 woord reactie wauw….
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ziet er echt meer dan prima uit. Voor een auto die moet concureren met de Aygo’s en c1’tjes van deze wereld, is dit een prima volwassen uitziende auto.
Die LED’tjes zijn overigens wel een beetje aftermarket.
Zelf uitgevonden speculaties? ;)
Zijn speculaties dat niet altijd? :)
@sir_smokalot: zijn we nu aan het speculeren over speculaties?
Dat ding met de V6 uit de Genesis, dat zou nog eens wat zijn.
@kapiteinaudi: Wat heb je daaraan? Dan krijg je een gewichtsverdeling van een sok met een steen erin..
@kaasboerin: welnee! Gewoon een tweepersoonsversie met motor achterin ervan maken. Achterbank eruit, Genesis blok op de achteras aansluiten en gaan met die banaan. Dan wordt het best een leuk speledingetje, lijkt me!
Wauw! De Aventador en F12 Berlinetta mogen nu wel inpakken. What a beast !
@Frissegast: Ja sta je mooi voor lul met je LaFerrari :-)
Ik dacht een Yaris te zien
Mijn dochter rijdt al zo’n 2 jaar in zo’n i-ding en op de reguliere onderhoudt na geen seconde stil gestaan vanwege storingen of pech en ze rijdt toch zo’n 10.000km per jaar en is toch redelijk met een zware voet behept en nee dat heeft ze niet van haar pa. die zware voet. volgens mij niet.

Maar weer blijkt gewoon dat zo’n hyundai gewoon door en door en door betrouwbaar is, zuinig en nog luxe ook en kost gewoon geen drol voor wat je krijgt.
@Soulmaster: Met je conclusie ben ik het wel eens: Veel betrouwbaarder dan een Hyundai kan ik het zo gauw niet bedenken.
Maar 2 jaar 10.000 km rijden in een nieuwe of jonge auto lijkt me daar niet bepaald bewijs voor.
@Soulmaster: kun je niet zeggen na 2 jaar en 10.000 km per jaar.
Bij ons in de familie rijdt iedereen renault, die na 3-4 jaar worden vervangen voor een nieuw exemplaar. Ook nooit storingen mee.

Zelf moet ik het stellen met een 5 jaar oude Audi met >30.000km per jaar. Dan is het logisch dat je af en toe wel eens een probleem hebt.
@Soulmaster: hahaha zo’n ‘i-ding’ +1
Nu zullen de verkopen wel weer omhoog gaan, aan de auto zal het niet liggen.Leuk ding voor zijn segment.En Hyundai kennende door en door betrouwbaar.
@norge: Ahum…
@keesje1987: ahum? Norge heeft gewoon gelijk hoor, het spul verkoopt goed en behoort het betrouwbaarste wat er te krijgen is.
Wat een saai koekblik zeg.
Van voren heeft het iets van de C1, 107, Aygo vind ik. Die led’jes zien er ook hier niet uit. Waarom wil iedereen dat toch? Op de Audi’s ziet het er goed uit, maar dit toch niet jongens?!
Maar dat zware plastic aan de zijkant komt natuurlijk rechtstreeks van de Clio. Ziet er misschien leuk uit, maar is natuurlijk ook wel makkelijk…
@jeroenoscar: Die LEDjes? Omdat dagrijverlichting verplicht is / wordt. Dat moet je niet met gloeilampen willen ontwerpen, en dat doet dan ook geen enkel merk.
Opzich geen verkeerde auto, en waarschijnlijk best goed aangekleed.
Sowieso al schijven rondom, de concurrentie uit Wolfsburg en Turijn doen dat dus niet…
@jack_abarth: lekker belangrijk?? als het maar voldoende remt toch? trommelremmen zijn achter prima, achter hoeft hij toch bijna niet te remmen.
@r34gtr: bovendien kan je bij dit soort gebakjes beter naar de uitrusting kijken.
Welke auto uit deze klasse vinden jullie er beter uitzien, of is praktischer in het gebruik?
Ik kan hooguit de Panda (leuk en aardig ruim) of de Space Star (hondslelijk en ruim) bedenken. De Up!- en Aygo-drieling lijken mij een stuk minder auto.
@mout:

Inderdaad de panda en misschien de 500L.
Hoewel de laatste hoogstwaarschijnlijk een slag duurder zal zijn.
@jack_abarth: 500L is dan ook een maat(je) groter
als je het logo niet ziet, weet je niet welk merk het is, zijn allemaal inwisselbaar die Koreanen, Jappen en aanverwante artikelen uit die windstreken…
Man man wat worden die kleine blikkies lelijk naarmate de jaren vorderen… Die dingen moeten ze verbieden zo gevaarlijk als ze zijn…
@keesje1987: neem dan de WagonR/Agila, YRV, of de Atos. Want dat waren nog eens prachtige auto’s. Niet dus. Dat je de koekblikjes van tegenwoordig niet mooi vindt snap ik, maar ze zijn in ieder geval mooier dan hun voorgangers. En gevaarlijk zijn ze stuk voor stuk. ;)
Ziet er wel aardig uit voor een Hyundai, alleen die zwarte strips in de deur vind ik niet mooi. Maar dat vind ik bij elke wagen met zwarte stootstrips
@dahlback: Gewoon een zwarte i10 bestellen. Probleem opgelost ;)
Toen ik effe snel scrolde door de autoblog-homepagina zag ik die foto en dacht ik spontaan het volgende: “Hey, een nieuw model van Ford!”
@michelinman: Dan scrollde je wel heel erg rap…
Zeker in dit segment vind ik het een groot en volwassen uitziende auto. Echt een gigantische stap vooruit ten opzichte van die gefacelifte Atos die ze voorheen als i10 verkochten. Chapeau Hyundai! Wat mij betreft hebben ze de leukste auto in het goedkopere A-segment te pakken.
hyundai had dit al lang klaarstaan. dit is gewoon een kia picanto, ander carosserie. motorengamma zal gewoon hetzelfde zijn, zeg maar identiek
Ziet er gewoon netjes uit, en… -=edit: nutteloos commentaar=-
Ziet er niet verkeerd uit. Lijkt me dat je bij een aankoop hiervan echt waar voor je geld krijgt.
Ziet er wat stabieler / breder uit dan de huidige versie. Wij hebben de versie met ESP. Uniek in zijn klasse met 4 schijfremmen. Hopelijk hebben ze het dashboard wat meer up to date uitgevoerd, bijv met navigatie af fabriek!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).