• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai promoot elektrisch rijden op de ‘Ring met eigen laadstation

Auteur: machielvdd, gepost 27 juli 2025 om 12:01 – 5 Reacties

Hyundai promoot elektrisch rijden op de 'Ring met eigen laadstation

Ook niet-Hyundai’s zijn welkom.

Zo’n beetje ieder automerk wil graag geassocieerd worden met de Nürburgring, want dat betekent dat je auto écht sportief is. Hyundai heeft er zelfs hun sportieve label naar vernoemd. De N staat namelijk voor Namyang én voor Nürburgring, waar respectievelijk het R&D-centrum en het testcentrum gevestigd zijn.

Hyundai N richt zich nu vooral op EV’s, wat niet echt de ideale auto’s zijn voor de Nürburgring. Met de Ioniq 5 en 6 N willen de Koreanen echter het tegendeel bewijzen. Zo bieden ze taxiritjes met de Ioniq 5 N aan op de Nordschleife. Dan weet je zeker dat je misselijk wordt, maar dat terzijde.

Hyundai heeft nog meer plannen: ze gaan een eigen laadstation openen bij de Nürburgring. Op die manier willen ze klanten stimuleren om een rondje te doen op de Nordschleife. En niet alleen klanten: ook andere merken zijn welkom.

Hyundai promoot elektrisch rijden op de 'Ring met eigen laadstation

Dit is niet het eerste laadstation wat Hyundai bij een circuit plaatst. In mei hebben ze een snellaadstation geopend bij het Sydney Motorsport Park. Helaas valt het laadvermogen een beetje tegen. Korean Car Blog heeft het over ‘state of the art’ snelladers, maar ze gaan niet verder dan 150 kW. Sta je dan met je Ioniq 5 die kan snelladen met 350 kW…

Details over de snelladers bij de Nürburgring zijn nog niet bekend, maar het lijkt aannemelijk dat dit dezelfde zijn als in Sydney. Toch hopen we dat Hyundai inmiddels iets snellere laders heeft, want bij de ‘Ring wil je gewoon op volle kracht kunnen laden.

En anders kun je altijd nog uitwijken naar de Total Energies laadstations bij de ‘Ring. Daar kun je namelijk met 300 kW snelladen. Dat is nog steeds niet op volle kracht, maar in ieder geval beter dan 150 kW.

Bron: Korean Car Blog

Ook interessant!

  • Nieuwste Hyundai heeft gigantisch scherm, maar niet voor de bestuurder
  • Officieel: de gaafste Hyundai ooit gaat in productie
  • Hyundai IONIQ 5 is nu eindelijk een échte SUV
  • De Hyundai Inster is nu er ook als ruige Cross

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hyundai, nurburgring

Vorig bericht: « Video: BMW X5 neemt een duik in de vangrail
Volgend bericht: Extreem zeldzame Italiaan duikt op in Oisterwijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. metalmike zegt

    27 juli 2025 om 14:34

    Nog een optie bij de Ring: de Tesla Supercharger met max 250 kW.

    Login om te reageren
    • ty5550 zegt

      27 juli 2025 om 14:40

      Die 250 kW is voor 400v wagens, 800v wagens gaan daarop laadsnelheden van rond de 100kW halen, als ze al willen opladen.

      Login om te reageren
      • michiel_vandelft zegt

        28 juli 2025 om 08:04

        Hoe komt dat? 👀 Ben wel benieuwd

        Login om te reageren
    • ghost zegt

      27 juli 2025 om 18:28

      Die is ook een stukje goedkoper ;-)

      Login om te reageren
  2. Onehp zegt

    28 juli 2025 om 00:19

    “Dan weet je zeker dat je misselijk wordt, maar dat terzijde.”
    De 5 N taxi bestuurder rijden doorgaans gewoon met de “benzinemotor” mét “versnellingsbak”, dus de Ioniq N modellen zijn juist de uitzondering op die bevindingen over mismakelijke EVs. Scheelt naar het schijnt slechts 3s per ronde en geeft veel meer emotie en beleving van de snelheid.

    Overigens laadt de 5 N met maximaal ‘maar’ 270kW maar met een veel hogere curve dan bv. Teslas 250kW….

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North