• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwste Hyundai heeft gigantisch scherm, maar niet voor de bestuurder

Auteur: machielvdd, gepost 8 juli 2025 om 14:13 – 5 Reacties

Hyundai Elexio

En uiteraard is er geen fysieke knop te bekennen.

Het escaleert helemaal de spuigaten uit, met die schermen in auto’s. Iedere keer als je denkt dat de schermen niet groter kunnen, gaat er weer een fabrikant dunnetjes overheen. Hyundai presenteert nu een auto met een breedbeeld waar je u tegen zegt.

De auto in kwestie – de Elexio – had Hyundai al eerder laten zien, alleen nog niet de binnenkant. Het dashboard bevat eigenlijk maar één element: een gigantisch breed scherm. Knoppen zijn in geen velden of wegen te bekennen en er is ook nauwelijks een instrumentarium. De bestuurder moet het doen met een heel klein schermpje bovenop het dashboard.

Hyundai Elexio

Mocht je dit interieur helemaal niks vinden, dan hebben we goed nieuws. De Hyundai Elexio is namelijk niet voor ons bedoeld. Dit is de eerste Hyundai die exclusief voor China is gebouwd, in samenwerking met BAIC. De Chinezen zijn dol op schermen, dus dat verklaart de lay-out van het interieur.

Zoals we inmiddels gewend zijn van Hyundai is de Elexio een strakke en moderne verschijning. De auto heeft een eigen design, maar sluit naadloos aan op de Tucson en de Sante Fe. De Elexio zou dus zeker niet uit de toon vallen in een Europese showroom.

Hyundai Elexio
Hyundai Elexio

Met de specificaties is ook weinig mis. Net als de Ioniq-modellen heeft de Elexio 800V-technologie. De snellaadtijd valt dan weer een beetje tegen: 30 tot 80% in 27 minuten. De Elexio heeft echter een joekel van een accu (101,7 kWh), die een range van 700 kilometer mogelijk maakt, volgens de Chinese CLTC-cyclus.

Of het jammer is dat de Hyundai Elexio niet voor ons bestemd is? Dat mogen jullie laten weten in de reacties.

Ook interessant!

  • Drie Hyundai-medewerkers komen om tijdens testen auto
  • Deze Flitsmeister-functie krijgt jouw Hyundai standaard
  • Nieuwe modellen Hyundai: minder touchscreen, meer knoppen!
  • Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna
    Hyundai IONIQ 9 gaat Kia EV9 achterna

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch, Hyundai

Vorig bericht: « Tesla-rijder overleeft horrorcrash op miraculeuze wijze
Volgend bericht: Ferrari bouwt nog één extra Daytona SP3, voor het goede doel »

Lees Interacties

Reacties

  1. Loek zegt

    8 juli 2025 om 14:39

    Gelukkig maar dat ‘ie in China blijft, vergeleken met de bijzondere Hyundais van de rest van de wereld is dit nogal 13 in een dozijn.

    Login om te reageren
  2. audirs3 zegt

    8 juli 2025 om 14:42

    De Ioniq 9 is een prima alternatief, met snellere laadtijden

    Login om te reageren
  3. ra-smit zegt

    8 juli 2025 om 15:53

    Ook al is het scherm niet voor de bestuurder, een bestuurder wordt toch enorm afgeleid door alles wat er op het scherm komt!

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 juli 2025 om 18:50

      Als je wordt afgeleid door een scherm met vrij statistische informatie zoals klimaat,navigatie en audio dan wordt het dringend tijd je aan je scherm verslaving te laten behandelen.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    8 juli 2025 om 18:52

    Daklijn is best fraai. Meer scherm voor de bijrijder dan voor de bestuurder is gewoon raar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North