• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalen

Auteur: sir_smokalot, gepost 25 juni 2014 om 20:39 – 32 Reacties

Afbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalenAfbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalenAfbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalenAfbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalenAfbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalenAfbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalenAfbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalenAfbeelding Hyundai van de toekomst remt automatisch voor flitspalen

Hyundai Genesis
Je navigatie of een app die flitslocaties aangeeft, dat kennen we al, maar als automobilist moet je altijd zelf nog op de rem trappen voordat je ze voorbijstuift. Als het aan Hyundai ligt is dat binnenkort verleden tijd.

Tijdens de introductie van de Genesis, een high-end sedan die in zijn huidige vorm (mondjesmaat) voor het eerst naar Europa komt, in Seoul vertelde een woordvoerder dat de auto flitspalen kan identificeren en dat deze indien noodzakelijk vlak voor het voorbijrijden actief ankert.

De Genesis, die aan het eind van dit jaar zijn weg naar de markt vindt, geeft 800 meter voor een camera een piepsignaal af, gepaard met de geldende maximumsnelheid. Rij je harder dan dat, dan houdt het gepiep aan, en als ook dit tegen dovemansoren gericht lijkt grijpt de auto zelf in. Dit lijkt me met name ideaal als je in het donker op onbekend terrein rijdt, bij daglicht spot je de camera’s meestal wel.

De vraag is echter hoe de wetgever dit zal ontvangen in landen waar het zelfs al verboden is om flitslocaties in je navigatiesysteem te hebben, maar dat is een zorg van die landen daar. De technologie wordt vooralsnog alleen op de Genesis aangeboden, maar als je lang genoeg wacht wordt het vanzelf goedkoop genoeg om ook in je i30 dienst te doen. Ergens in 2025 ofzo.. (via Drive.com.au)

Ook interessant!

  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie
  • Hyundai IONIQ 5 rijtest video
    Hyundai IONIQ 5 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

flitsen, genesis, Hyundai, Techniek

Vorig bericht: « Hoe een stukje missende tekst de Renault Mégane 1 NCAP-ster kostte
Volgend bericht: 2x AMG Mercedes gespot: voetballer of gangster? »

Lees Interacties

Reacties

  1. leandro zegt

    25 juni 2014 om 20:39

    alleen al bij de titel dacht ik kopen…….

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      25 juni 2014 om 20:52

      @leandro: zeker kopun!

      Login om te reageren
  2. EJS zegt

    25 juni 2014 om 20:43

    Niet zo handig.. Een waarschuwing is fijn, maar als ik te hard langs die flitser wil rijden dan doe ik dat toch lekker? :-)

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      25 juni 2014 om 20:44

      @EJS:

      Kleine aanvulling; op de cruise control is het misschien wel fijn..

      Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      25 juni 2014 om 20:52

      @EJS: dan koop je geen Hyundai !

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        25 juni 2014 om 22:06

        @reggie-boy_rood:

        Ik ben sws niet iemand die shopt in deze klasse..

        Login om te reageren
  3. rolov zegt

    25 juni 2014 om 20:44

    En die auto achter je dan?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      25 juni 2014 om 20:44

      @rolov: trouwens, knappe wagen!

      Login om te reageren
    • porsche996fan zegt

      25 juni 2014 om 21:15

      @rolov: Tja.. die heeft pech dan..

      Login om te reageren
      • reactief zegt

        25 juni 2014 om 22:38

        @porsche996fan: Nope, die heeft geluk! Want ook hij krijgt geen boete!

        Login om te reageren
  4. meneer zegt

    25 juni 2014 om 20:48

    prachtige wagen! qua looks zeker een concurrent voor de S-klasse, A8 en 7-serie!

    Login om te reageren
    • chimaera zegt

      26 juni 2014 om 09:19

      @meneer: Omdat hij bijna identiek is aan de 7-serie qua styling? Nee. Doe mij dan maar de échte 7’er.

      Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    25 juni 2014 om 20:58

    Kan een Hyundai dan harder dan de maximumsnelheid?

    Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    25 juni 2014 om 21:07

    Wat denk je? Heeft Hyundai toch nog een lease-klapper

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    25 juni 2014 om 21:13

    Dit is toch echt een prachtige auto,hoopt op leuke diesel voor Europa.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      25 juni 2014 om 22:02

      @norge: Is het ook alleen zijn de meeste Europeanen moeilijk te overtuigen als er nu eenmaal geen Audi, BMW of Mercedes of Jaguar logo opzit.

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      25 juni 2014 om 22:25

      @norge:
      Inderdaad, fraai ding.
      Flitsend kleurtje erop (rood ofzo) en je hebt een winnaar wat mij betreft..

      Login om te reageren
    • reactief zegt

      25 juni 2014 om 22:38

      @norge: Inderdaad een erg mooie auto!

      Login om te reageren
  8. porsche928 zegt

    25 juni 2014 om 21:39

    mooie bak!

    Login om te reageren
  9. Wesley zegt

    25 juni 2014 om 21:44

    Nice. Binnenkort dus goede zaken voor de schadeherstelbedrijven. Al die Genesis’ met in de prak gereden achterbakken.

    Login om te reageren
  10. agera zegt

    25 juni 2014 om 22:00

    Sinds de 2e generatie Equus houd ik Hyundai toch nauwlettend in de gaten wat gewoon een prachtige wagen is. De Japanners zitten al in mijn hart en nu kijken of het Hyundai ook lukt.

    Login om te reageren
  11. mclarenf1lm zegt

    25 juni 2014 om 22:15

    Is ook een prachtige wagen in het echt, zitten gelukkig ook geen Hyundai badges op, en bijna niemand weet dat het een Hyundai is.

    Login om te reageren
  12. jumpman zegt

    25 juni 2014 om 22:48

    Dan toch liever een boete, dan rijden in een Genesis.

    Login om te reageren
  13. robgooi zegt

    26 juni 2014 om 00:42

    Je zal maar met 225 km/u een paal naderen die volgens je navi op 30 km/u staat ingesteld (in mijn navi komt dit voor op ring A10). Mooie remproef.

    Login om te reageren
  14. toyotafortuner zegt

    26 juni 2014 om 01:00

    Was altijd al een fraaie wagen, de Genesis!

    Login om te reageren
  15. knipperlichtje zegt

    26 juni 2014 om 02:30

    Hij heeft de grille van een Audi, de koplampen van de vorige E-klasse, de kont van een Audi en over het hele ding zit een 6-serie sausje. Verder is ie veel minder verfijnd dan de gevestigde orde en zuipt de motor veel te veel.

    Dit systeem slaat ook nergens op, subtiel waarschuwen oké, maar een auto mag de controle pas overnemen als de bestuurder niet in staat is om op tijd op een onmiddellijk gevaar te reageren

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      26 juni 2014 om 02:31

      @knipperlichtje: S-klasse bedoel ik

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        26 juni 2014 om 15:25

        @knipperlichtje: Als je uberhaubt wat van de auto af zou weten dan zou je weten dat het onderstel is ontwikkeld door Lotus….inderdaad, dat merk uit Engeland dat er nou niet bepaald om bekend staat ongeraffineerde producten te leveren.

        Daarnaast is de chief designer van de Hyundai/KIA group ene Peter Schreyer…..juist ja, die Duitser die ook de Audi A3, TT en de A6 heeft ontworpen. Dus zo verwonderlijk is het niet dat het design er een beetje naar neigt. Wellicht even in de toekomst verdiepen in de materie want je komt nu wel heel erg achterlijk over…….

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          26 juni 2014 om 17:44

          @mopar:
          Nu?
          Lees eens wat meer van zijn reacsels, dan was je nu echt niet verwonderd geweest..

          OT: Ze zijn goed bezig daar, maar een auto die zelf remt vind ik al iets voor mensen die hun rijbewijs beter kunnen inleveren, dit gaat nog een stapje verder..

          Login om te reageren
  16. TDI-goeroe zegt

    26 juni 2014 om 08:50

    “Spee-mode-on”: leuvensgevoarlijk!!!!

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    26 juni 2014 om 10:02

    Mensen die een systeem nodig hebben dat remt voor flitspalen zouden überhaupt niet moeten rijden. Zo weinig discipline en te weinig oplettendheid levert gewoon gevaar op.

    Login om te reageren
  18. y-a-nn-i-c-k zegt

    26 juni 2014 om 11:34

    Goed voor de portomonee van de consument en dus een goed selling point. Echter bewijst hyundai de verkeersveiligheid hiermee geen dienst (al is de bestuurder natuurlijk de eindverantwoordelijke).

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North