Hyundai Genesis 2014 is officieel

Auteur: , 32 Reacties

De nieuwe Hyundai Genesis is vanaf vandaag helemaal officieel. Hyundai onthulde de auto in Seoul in thuisland Zuid Korea. Is dit de nieuwste diplomatenauto voor de Koreaanse ambassadeur in Nederland?

De All New Genesis is een sedan van 4,99 meter lang, 1,89 meter breed en 1,48 meter hoog, heeft een wielbasis die met 3,01 meter 7,5 centimeter groter is dan die van zijn voorganger en wordt door de Koreanen zelf een premium sedan genoemd. De auto is in de afgelopen vier jaar ontwikkeld en dat heeft de Koreanen naar eigen zeggen ongeveer 347 miljoen euro gekost. Qua vormgeving is de designtaal Fluidic Sculpture 2.0 losgelaten op het exterieur. De herkenbare elementen zoals de hexagon Hyundai grille komen uiteraard in het ontwerp terug. Wielen zijn verkrijgbaar van 17 tot en met 19 inch groot.

Blind Spot Detection, Automatic Emergency Braking, Lane Departure Warning en Advanced Smart Cruise Control zijn een aantal veiligheidssystemen die je op deze grote Hyundai terug zult vinden. Ook is er voortaan HTRAC All Wheel Drive op de Genesis te krijgen en is er een nieuwe multi-link achterwielophanging.

Er zullen vier motoren (V6 en V8) leverbaar zijn, allemaal lopend op benzine. De instap drieliter V6 levert 257 pk, genoeg om in 8,6 seconden naar de honderd te sprinten en een top van 230 te halen. Via de 3.3 V6 (282 pk) en de 3.8 V6 (315 pk) komen we dan bij het topmodel, de 5.0 V8 GDI. Die sprint in 5,4 seconden naar de 100 en haalt een top van maximaal 240 kilometer per uur. Alle motoren zijn gekoppeld aan een automatische bak met acht versnellingen.

De Genesis was al een bekende verschijning in onder meer Amerika (de vorige generatie Genesis werd daar in 2012 auto van het jaar) en Azië maar komt nu voor het eerst ook naar Europa. Helaas niet in grote getale en in Nederland zal de auto ook niet in het gamma opgenomen worden. De reden daarvoor is dat er geen diesels leverbaar zijn en de CO2 uitstoot van de benzinemotoren zorgt ervoor dat dit in Nederland geen fijne concurrentiepositie zou opleveren. Toch is er een kleine kans dat je de auto gaat zien rijden want directeuren van grote Koreaanse bedrijven gaan wellicht wel zo’n Genesis rijden en er is ook sprake van dat de Koreaanse ambassadeur er eventueel één onder zijn derrière krijgt. Als diplomaat kan je natuurlijk niet in een instappertje rondrijden.



32 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Kopie BMW ????
Toen ik het zijaanzicht zag dacht ik even wat is dat voor een rare BMW, maar toen zag ik Hyundai Genesis staan en vind ik m eigenlijk wel geslaagd. Alleen de velgen niet..
BMW 4serie grand coupe wuut?
Super gaaf!!
Vooraanzicht lijkt wel een Peug 508. Terwijl het zij aanzicht (vooral de neus) veel op de 3-5 serie lijkt, vind ik. Liever de Equus. Vind ik echt een knap ding.
Niet gek. Die zien we vast nog wel eens met een taxi bordje er op.
Nu maar wachten op de claims van:

BMW — Voorkant zijaanzicht.
Lexus — Achterkant en achterkant zijaanzicht –> nieuwe GS.
Aston Martin — Grill & Logo

Iemand nog meer ideeën?
@paulvanwersch: JA! Ik weet nog wel wat:

Peugeot – 4 wielen
Mazda – Een stuurwiel
Volkswagen – 4 deuren
Jaguar – Lichtmetalen Velgen
Audi – De kleur grijs
Mercedes – Lederen bekleding
Cadillac – Chroom

Heeft iemand nog wat?!?!
@mopar: Ja! Ik weet nog wel wat:

Citroën – koplampen


Weet er nog iemand wat?
@natos: jaaaa je vergeet:

Nissan- Deurhendels
Mitsubisbi glas rondom!
@mopar: Het blijft toch frappant dat dit soort vergelijkingsreacties in groten getale voorbij komen bij dit merk. Dus stop even met die kinderachtige reacties en gebruik je (vergelijkingsverm)ogen…
@dvt093: Ja frappant omdat de gemiddelde Nederlander badge-geil is en ieder auto die pretendeert door te willen breken in het luxe segment, finaal de grond in moet boren (Lexus, Infinity, Cadillac, etc.) Dus heeft niets met vergelijkingsvermogen te maken en des te meer met onnozel gelul.

Mijn ogen aanschouwen hier een goed geslaagd ontwerp dat ook nog eens redelijk origineel is. Dat jij een andere mening toebedeeld bent is je goed recht, maar wees dan ook zo vriendelijk om die voor jezelf te houden.
Zijaanzicht van een BMW 5’er, for sure!
En daar gaan we weer: vergelijken to the max!

OT: en hij ziet er gewoon hartstikke goed uit! Nix vergelijken voor mij!
@toyotafortuner:
Nu ben ik niet bepaald een vergelijkingsmongool maar bij het zien van de foto dacht ik ook gelijk aan een BMW 5 hoor.
Tja, dat auto’s vergelijken blijf je toch houden bij mooie nieuwe auto’s.
Als het nu een lelijk hok was, heb je daar geen last van.

OT, zonde dat Hyundai deze Genesis niet in NL levert, want dan word het op de weg zeker een heel stuk mooier.
Er moet eens een eind komen aan die Saaie Duitse Zakelijkheid op de weg.
@bullgod76: Spannend kan je deze toch ook niet noemen? Perfect afgestemd op de klanten van Saaie Duitse Zakelijkheid…
De voorkant lijkt meer een 6-serie met een Audi-grille.
Goh… Komt toch niet hier. De Koreanen/Japanners houden steevast hun luxe sleeën voor de markten in Azië en Amerika. Europa slaan ze toch over. De enige die dit met succes gedaan heeft is Toyota.
En ja hoor, daar hebben we de vergelijkingsmongolen weer… Zucht…
@notsobig:
En ik kom tot de conclusie, dat die vergelijkingsmongolen maar erg slecht weten hoe een BMW er precies uitziet.
Vier wielen, een stuur, een duidelijk te onderscheiden voor- en achterkant… Precies een VW Up!. Het is een schande.
Mooi ding, uitstekende prijs kwaliteit verhouding in de USA. 7-serie ruimte en comfort voor de prijs van een goed aangeklede 3-serie. De Equus is er om gereden te worden, dus de Koreaanse ambassadeur zal waarschijnlijk niet overstappen.
Zou echt mooi zijn als we op de wegen meer van dit soort wagens zien. Vooral de Hyundai Equus en de Lexus LS zou top zijn
@agera: Zonder Diesels kan je het wel vergeten in Europa. Wel jammer dat er niet een turbomotor bij zit, in het basismodel hadden ze wel zo’n ding kunnen gooien want een 3,0 V6 met maar 250 pk is niet heel veel. Uitstoot en verbruik zullen deze wagen de nek doen omdraaien in NL, en waarschijnlijk ook in de rest van EU.
Dat is snel! In september heb ik ze een gecamoufleerde Genesis zien testen in Death Valley. Degene die ik heb gezien zou ook een M5 concurrent kunnen worden, aangezien die 4 uitlaten had…
Nette auto, maar echt alles lijkt gejat; zelfs het logo! Krijg hier een beetje het jaren 90 Lexus gevoel bij. Lexus heeft in de loop der jaren bewezen zo premium te zijn als ze er uit zien, door extreem goede kwaliteit te leveren. Ben benieuwd hoe Hyundai dit gaat doen.
Als ze hier nu eens de 2.2 diesel van de Santa Fe in leggen…

Vondt de vorige generatie goed, deze nog mooier.
Mooie auto wel, maar alleen omdat het een copy/paste van BMW met Audi-invloeden is.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).