• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iedereen zegt ‘yes’ tegen een BMW M2 GTS

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 oktober 2015 om 13:35 – 48 Reacties

BMW M2 GTS


Laat maar komen dus.

Met de M2 heeft BMW een lekker compact kanon gebouwd, voor wie de huidige M4 uit zijn voegen is gegroeid. Eigenaren van een E46 M3 bijvoorbeeld, die aan een upgrade/modernisering toe zijn, want ook al is de M2 heel veel breder, verder komen de maten redelijk met elkaar overereen:

BMW F87 M2 – 4468/1854/1410 mm Wielbasis 2693 mm
BMW E46 M3 – 4492/1780/1372 mm Wielbasis 2731 mm

Er is echter 1 klein probleemje: zelfs met je nieuwe 80k-Bimmer (100k als je je uitleeft op de optielijst) word je op de Ring keihard in je cloaca genomen door modale hete hatchbackjes. Een M2 GTS zou in dezen uitkomst bieden.

Niet dat BMW zich overigens ook maar met 1 woord over een dergelijk model heeft uigesproken, maar het internet neemt graag voorschotjes op modellen die er al dan niet gaan komen. Hence bovenstaande fotowinkel van een potentiële M2 GTS, van de hand van X-Tomi deisgn.

Ook interessant!

  • Video: BMW M2 crasht op rechte weg
  • Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
    Video: BMW M2 remmen staken bij 200 km/u
  • Deze revolutionaire BMW M2 brengt iedereen in verwarring
  • Hoe goed verkocht de BMW M2 eigenlijk?
    Hoe goed verkocht de BMW M2 eigenlijk?

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

2-serie, BMW, f87, gts, m2, photoshop

Vorig bericht: « Horacio Pagani onthult unieke Huayra ‘Dinastia’ in China
Volgend bericht: Een Range Rover Evoque met stukjes brons: 92 mille »

Lees Interacties

Reacties

  1. ihrte zegt

    19 oktober 2015 om 13:37

    Dikke BMW jongus!

    Login om te reageren
    • jaguarjunk zegt

      19 oktober 2015 om 13:41

      @ihrte: stop hier eens mee.

      Login om te reageren
      • ihrte zegt

        19 oktober 2015 om 14:22

        @jaguarjunk: OK meneer Dijkhoff.

        Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      19 oktober 2015 om 13:44

      @ihrte: nee, gewoon niet. We weten het nu wel van die frikandel met kort pittig kapsel

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        19 oktober 2015 om 14:27

        @991gt3rs: hahah ja idd, kwam laatst met groepje BMW’s aanrijden op een meet bij Ahoy (ontzettend mooi moment maar ook dubbele gevoelens, was een meeting opgezet ter ere van een autofanaat die terminaal ziek is..), en hoorde alleen naar de parkeerplek al 7 of 8x Dikkuh bmw dikkuh bmw

        Login om te reageren
        • dutchcourage86 zegt

          19 oktober 2015 om 14:50

          @jzaero: Filmpje stond op dumpert

          Login om te reageren
        • isobmw zegt

          19 oktober 2015 om 17:17

          @jzaero: afgelopen zaterdag werd er ook meerdere keren DIKKE BMW geroepen op het marktplein in Hengelo met uitgaan, omdat ik een bmw e60 taxi heb, enige bmw taxi in Hengelo, ik vond het ook niet meer grappig na zo vaak te horen, ook nog hetzelfde bmw als in dat filmpje maar dan met M pakket

          Login om te reageren
          • paulloper zegt

            19 oktober 2015 om 18:57

            @isobmw: oude bmw, oude bmw jongus

            Login om te reageren
            • volkswagena4tdi zegt

              19 oktober 2015 om 20:36

              @paulloper: hahahah

              Login om te reageren
    • autofreaker zegt

      19 oktober 2015 om 13:59

      @ihrte: whaa whaa !!!

      Login om te reageren
    • niels1995 zegt

      19 oktober 2015 om 14:35

      @ihrte: gewoon door gaan hoor blijft leuk. Die negatieve reacties geven ze omdat hun vriendin ze geen aandacht geeft.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        19 oktober 2015 om 14:52

        @niels1995: bij gebrek aan een vriendin zit je maar wat te blaten op autoblog…

        Login om te reageren
        • niels1995 zegt

          19 oktober 2015 om 20:18

          @406_v6: iemand voelt zich aangesproken hoor? heb al heel wat jaartjes een top meid?

          Login om te reageren
    • bmw7 zegt

      19 oktober 2015 om 23:25

      @ihrte: das Mien merk

      Login om te reageren
  2. granlusso zegt

    19 oktober 2015 om 13:39

    Goed idee, graag met gelimiteerde oplage, kunnen we extra gekke geluiden maken als we er eentje tegen komen.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      19 oktober 2015 om 13:43

      ‘AaaaaaaaaH AaaaaaaaaaH’

      Login om te reageren
  3. 991gt3rs zegt

    19 oktober 2015 om 13:43

    Getver weer die velgen

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      19 oktober 2015 om 14:24

      @991gt3rs: ja gaaf he.

      Login om te reageren
      • 991gt3rs zegt

        19 oktober 2015 om 15:53

        @clarkson: Nee, wat moet het voorstellen? Dat patroon lijkt net een werpster.

        Login om te reageren
  4. Edge zegt

    19 oktober 2015 om 13:45

    Ik was op de M4 GTS ook al niet zo’n fan van die bronzen details op de velgen, en bij deze kan het mij ook niet echt bekoren. Maar een lichtere M2, yes please! De huidige M2 oogt op papier toch wel wat zwaar als je ziet dat ‘ie maar twee kilo lichter is dan een fors grotere M4.

    Login om te reageren
  5. gtwillem zegt

    19 oktober 2015 om 13:48

    Het gaat toch niet alleen om rondetijden? Zeker met de funmobielen van BMW (M Coupe, Z3 M Coupe, 1M Coupe, M235i, M2 Coupe) zou de rondetijd mij echt niets uitmaken.

    Een M235i voor de fun is voldoende. Wil je voor 80k serieus hard gaan: koop een gebruikte R35…

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      19 oktober 2015 om 14:20

      @gtwillem: Tuurlijk gaat het alleen om rondetijden. Als je serieus hard wilt gaan dan moet je een circuit opzoeken. Dat is tegenwoordig de ultieme maatstaf, rondetijden.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 oktober 2015 om 16:44

        @991gt3rs: ok voor forumgezwets is het essentieel. Hoe lang is ie? Maar de kans dat jij en ik alleen al in de buurt komen van die rondetijden is zeer klein, dus mijn inziens compleet overbodig.

        Login om te reageren
    • clarkson zegt

      19 oktober 2015 om 14:26

      @gtwillem: Natuurlijk is de m235 genoeg fun. Maar de m2 is meer fun. Als geld geen rol speelt is de keuze toch snel gemaakt?

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        19 oktober 2015 om 15:15

        @clarkson: maar is dat echt zo? Is de M2 leuker dan de M235i? Ik ven bevooroordeeld, want ik vind de M235 helemaal geweldig.

        En de M4 is ongetwijfeld beter, maar hij is aanmerkelijk harder geveerd en vooral nogal abrupt gedempt. Meer grip en harder door de bocht: absoluut. Meer fun: dat weet ik dus zo net nog niet… Daarom, als de M2 dezelfde afstemming heeft als de M4 zou ik, denk ik, toch gaan voor een M235 en die licht kietelen ?

        Login om te reageren
        • davelepeef zegt

          19 oktober 2015 om 18:50

          @gtwillem: tijd voor een Alpina op basis van de 2-serie bedoel jij eigenlijk ;)

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            19 oktober 2015 om 23:24

            @davelepeef: dat is een goed idee!! En dan uitvoeren met de motor van de B3 S en de velgen van de B6 50 Jahre editie. Ook in het groen. Alleen een sper en handbak. Geen X-Drive en automaat. 405pk en 600nm op de achteras.

            Login om te reageren
  6. allesmetturbo zegt

    19 oktober 2015 om 13:54

    Dikke bmw!! Jaaaaaaaaaaaaa laat maar komen dat ding!

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    19 oktober 2015 om 13:55

    Een lichtere, meer hardcore M2?: ja, altijd ja. Een M2 die lijkt op de M4 GTS?: nee. Daarvoor bestaan tuners. BMW M moet er iets speciaals van maken. Iets dat je niet over 10 jaar op elk woonwagenkamp ziet staan.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      19 oktober 2015 om 14:03

      @berlinetta: dat hadden ze gedaan met de eerste M3 CSL. Alleen was die auto blijkbaar nogal duur om te produceren. Ondanks dat de CSL nog sterk leek op een reguliere M3, had deze andere bumpers, dak, motorkap, stoelen etc. Ook de spoorbreedte was anders. Delen dik. Ik vind het nog altijd een van de meest geslaagde ‘road racers’. De M3 GTS en M4 GTS zijn geinig maar hebben een felle kleurstellingen en een grote spoiler achterop.
      De 1M was dan wel weer de goede richting, maar de M2 weer minder. Gemiste kans.

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        19 oktober 2015 om 14:51

        @gtwillem: Verstandig geredeneerd, helemaal mee eens!

        Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 oktober 2015 om 15:53

        @gtwillem: Het stoort mij vooral dat BMW zich er met de GTS-lijn zo makkelijk vanaf maakt.
        De CSL was echt iets speciaals. Daar was echt tijd en moeite in gestopt, maar dat zag je er niet aan. Dat vond ik juist z’n charme. Een van de beste sportwagens (ja, ik beschouw de CSL als een echte sportwagen) ooit gemaakt, maar ziet er heel clean uit.
        De GTS’en zien er juist uit als hardcore racewagens, maar zijn in feite nog minder hardcore dan de CSL was. Dat is echt een gemiste kans.

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      19 oktober 2015 om 15:48

      @berlinetta: ik snap het verband met het woonwagenkamp niet zo. Daar staan dit soort auto’s echt niet hoor, geloof me

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        19 oktober 2015 om 15:54

        @87sandyd: Ik doel op het sjonnie-uiterlijk. Ziet er kamperig uit vind ik.

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    19 oktober 2015 om 14:17

    Helemaal mee eens. Ik zou zelf erg graag nog een keer een 1M willen bezitten

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      19 oktober 2015 om 14:32

      @dutchdriftking:
      Dan ga ik liever voor de M1

      Login om te reageren
      • dirkiii zegt

        19 oktober 2015 om 14:50

        @Hubert: als je niet langer bent als 180cm dan is dat een leuk ding

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          19 oktober 2015 om 16:27

          @dirkiii:
          Ben ik ook niet. Dus dat is ook al geen beletsel voor mij.
          Nu nog de bank mee zien te krijgen…

          Login om te reageren
  9. e1000bmw zegt

    19 oktober 2015 om 14:42

    Uhm… Nein! Ik weet namelijk hoe dat zal eindigen qua productiemodel…

    Login om te reageren
  10. thierryvth zegt

    19 oktober 2015 om 15:19

    nou gewoon NEE, heb geen ik moet en zal een BMW M rijden fetish, die had ik 20 jaar geleden toen de M niet overal op zat en het nog een beetje bijzonder was

    Login om te reageren
  11. MARS zegt

    19 oktober 2015 om 15:28

    Nu niet, nooit niet!

    Login om te reageren
  12. gt500eleanor zegt

    19 oktober 2015 om 15:34

    Iedereen zegr ja tegen Alfa GTA

    Login om te reageren
  13. racenderechter zegt

    19 oktober 2015 om 15:40

    Weer zo’n goedkoop fotoknutsel

    Login om te reageren
  14. brabander zegt

    19 oktober 2015 om 15:52

    Op de M4 vind ik die spoilert geen porum, maar op de M2 staatie geweldig!

    Login om te reageren
  15. cupsport zegt

    19 oktober 2015 om 15:59

    “(100k als je je uitleeft op de optielijst)”… Is die optieprijslijst er dan al?!

    Login om te reageren
  16. beetec zegt

    19 oktober 2015 om 17:46

    Achterwielen zijn te groot. Staat hoog op z’n pootjes zo alsof hij ‘op’ de wielen staat. Ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  17. healey zegt

    19 oktober 2015 om 18:08

    Je zou je toch kapot schamen om in zo een opzichtig ding met een strijkplank achterop te moeten rijden. Nee, ik neem wel wat anders.

    Login om te reageren
  18. grandmasterb zegt

    20 oktober 2015 om 00:58

    Inderdaad, wat een belachelijke auto! Geef dat geld liever uit aan een groter sportief model en dan hoeft het zeker geen Beierse MestWagen te zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North