• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Impressie Porsche Cayenne 2010

Auteur: Wouter, gepost 23 december 2007 om 22:37 – 45 Reacties

Impressie Porsche Cayenne 2010


Toen Porsche destijds aankondigde een SUV te gaan bouwen, waren er behoorlijk wat critici van dit plan. Immers een zware SUV kon nooit een echte Porsche worden. Toch heeft de Cayenne Porsche enorm veel succes gebracht.

Volgens MotorAuthority zal de volgende generatie Cayenne dan ook lichter en kleiner worden dan de huidige Cayenne. We moeten in ieder geval wachten tot eind 2009, maar dan zien we wellicht een Cayenne die gebaseerd is op het platform van de Audi Q5. Behalve kleiner zal de Cayenne ook minder offroad capaciteit uitstralen en ook een kleinere voor- en achteroverhang krijgen. Het goede nieuws: het uiterlijk wordt strakker.

Nog meer goed nieuws: de line-up aan motoren blijft gehandhaafd. Met dank aan minder kilogrammen en wat extra pk’s belooft dit veel goeds voor de prestaties. Voor onze eko-freunden weet Porsche te melden dat er ook een hybride variant komt die redelijk zuinig wordt (8.9L/100km).

Impressie Porsche Cayenne 2010

Ook interessant!

  • Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
    Derde SUV van Porsche boven de Cayenne
  • Video: straatracen met een Porsche Cayenne
    Video: straatracen met een Porsche Cayenne
  • Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
    Video: on board Porsche Cayenne Nurburgring record
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

cayenne, Porsche, Schetsen, SUV

Vorig bericht: « Video: een Lambo Reventon voor een paar knaken
Volgend bericht: Jean-Marie Dedecker for President »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeroen zegt

    23 december 2007 om 22:45

    Erg mooi

    Login om te reageren
  2. Hugo zegt

    23 december 2007 om 22:45

    overall veel betere lijnen, ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  3. Br3cht zegt

    23 december 2007 om 22:46

    Vanvoor heeft die wat weg van een porsche panamera :O
    Vanachter is die wel vet (vooral heb ik het over de uitlaten)!!!
    Vindt het opzich toch een kleine verbetering hoor ;)

    Login om te reageren
  4. NuttelozeBPM zegt

    23 december 2007 om 22:47

    Zeer mooie wagen, jammer dat je weet dat ie nooit precies zó zal uitkomen.

    Login om te reageren
  5. DJD zegt

    23 december 2007 om 22:52

    achterlichten van een golf variant en de (uitgerekte) voorlichten van een carrera GT. okee, ze hebben tenminste wat nieuws. ze moeten hun onderdelen toch ergens vandaan halen. mooie bak, maar doe mij dan toch maar de huidige. dit is net een tiguan alternatief. liefst de turbo met zilveraccenten op een zwarte body.

    Login om te reageren
  6. RA999 zegt

    23 december 2007 om 22:53

    Dat ie lichter en kleiner wordt kan ik wel beamen, alleen vind ik deze impressie nog steeds te erg op de huidige Cayenne lijken (=lelijk) dus hopelijk verandert er een stuk meer aan…

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    23 december 2007 om 23:01

    “minder off-road capaciteiten uitstralen” of “minder off-road capaciteiten”? Als het werkelijk minder wordt dan wordt het dus zoiets als de X3? Nog meer een compromis en dus in feite nog minder Porsche? Come on, stop milking the cow and make it a good one!

    Login om te reageren
  8. Autobandventieldopje zegt

    23 december 2007 om 23:05

    ..kzie in de voorkant een beetje Carrera GT , 360/430 en Gallardo terug…niet verkeerd..zou ik zo zeggen…achterkant mag van mij nog wat spectaculairder..uitlaten zijn wel erg mooi vormgegeven…afwachten wat het resultaat gaat worden..ongetwijfeld super..

    Login om te reageren
  9. Zwiepe Gerard zegt

    23 december 2007 om 23:18

    Wat een slechte photoshop als je het mij vraagt: lichten van een carrera gt op een cayenne zetten als facelift hmmm

    Login om te reageren
  10. Paragon zegt

    23 december 2007 om 23:40

    @ Zwiepe

    Slechte fotosoep of niet. Het ziet er een stuk beter uit dan de huidige Cayenne. Ik begin hem bijna mooi te vinden.

    Login om te reageren
  11. pimmert zegt

    23 december 2007 om 23:47

    Klinkt interessant. De huidige Cayenne is al een stuk kleiner dan z’n soortgenoten, en dat heeft wel wat vind ik, ziet er sportief uit.

    Wordt dit een nieuwe trend: kleinere opvolgers? Eerst de mazda2, nu de cayenne, wie volgt?

    Login om te reageren
  12. k0walsk zegt

    24 december 2007 om 00:32

    voorkant is wel aardig, maar ik ben het met DJD eens: die golf-variant achterlichten mogen wel anders… uitlaten zijn op zich mooi, maar passen niet bij de rest. de vorm van de zijruiten vind ik nu wel meer porsche-like :)

    Login om te reageren
  13. ML Benz zegt

    24 december 2007 om 00:33

    Jezus hej… jullie denken toch niet dat ie er met de carrera gt lichten zo uit gaat zien of wel dan..
    beetje van hetzelfde, zeker niet bijzonder

    Login om te reageren
  14. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    24 december 2007 om 01:54

    @ ML Benz… mee eens…

    iets andere lijnen maakt hem niet per definitie mooier…

    SCHOENMAKER HOU JE BIJ DE LEEST!!
    ik zal hem ff uitleggen voor alle opelrijders onder ons :oops:
    schoenmaker –> porsche
    leest –> sportwagens

    een slager bakt ook geen brood en een prostituee leid toch ook geen kerkdienst…

    Login om te reageren
  15. RUS zegt

    24 december 2007 om 02:01

    Waar wordt dit op gebaseerd?

    Login om te reageren
  16. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    24 december 2007 om 02:13

    dit wordt gebaseerd op persoonlijke ervaring… ik heb nog nooit een slager brood zien bakken persoonlijk…

    om toch nog ff ontopic te komen… Als porsche dan persé een suv moet maken maak dan echt iets compleet anders en compleet oever de top!!

    Login om te reageren
  17. Jerudo zegt

    24 december 2007 om 02:17

    Porsche ging toch volledig over de top, ze bouwden met de Cayenne één van de lelijkste auto’s uit de geschiedenis.

    Login om te reageren
  18. Kyanite zegt

    24 december 2007 om 02:28

    Porsche moet gewoon weer sportauto’s gaan bouwen en dit soort gedrochten achterwege laten. Porsche is een sportauto en geen SUV bouwer. Dit geldt overigens ook voor alle andere merken, schop al die SUV’s de deur uit en ga weer echte personenauto’s en/of terreinwagens maken en niet van die net niet dingen.

    Login om te reageren
  19. jan zegt

    24 december 2007 om 09:53

    achterlichten wat veranderen en zet dan maar aan m’n deur

    Login om te reageren
  20. jos zegt

    24 december 2007 om 09:55

    Koplampen net ferrari :(
    http://static.autoblog.nl/images/ferrari_f599_gtb_fiorano_front.jpg

    niet exact natuurlijk maar dit was toevallig echt het eerste waar ik aan moest denken toen ik naar beneden scrollde en die neus zag..

    achterkant tja zonde van de dikke uitlaatpijpen nu wordt het er niet “dikker” of “vetter” op, gewoon 4 dikke pijpen!!!

    Login om te reageren
  21. Porsche Fan zegt

    24 december 2007 om 10:21

    @ jos

    Die koplampen lijken op de Carrera GT hoor !

    Login om te reageren
  22. GerreLekker zegt

    24 december 2007 om 10:28

    Ferrari koplampen en Peugeot achterlichten. Lelijk dit ding! Het is nooit iets geworden en het zal zo te zien nooit iets worden.

    Login om te reageren
  23. Peperbus zegt

    24 december 2007 om 10:32

    Jongens ga er nu eerst eens een tijdje in rijden….en kom dan met je oordeel terug over de rij-eigenschappen :)

    Login om te reageren
  24. LP640 zegt

    24 december 2007 om 10:56

    de ontwerpers van Porsche moeten het wel heel erg druk hebben met andere dingen want dit is echt (…) lelijk. ze blijven het moeilijk vinden om auto’s te ontwerpen.

    Login om te reageren
  25. StormRAM zegt

    24 december 2007 om 11:13

    Straks wordt t nog een concurrent voor de Nissan Qashqai :P

    Login om te reageren
  26. Whoohoow zegt

    24 december 2007 om 12:22

    Supermooi ding.

    Wat een argumenten hierso, Porsche moet gewoon weer sportautos maken, dan doen ze ook!, je kan beter zeggen BMW kan beter gewoon bij het oude motoren bouwen, toen hadden ze tenminste succes.

    Login om te reageren
  27. Bertus zegt

    24 december 2007 om 12:52

    Kijk, da’s weer ets voor de patjepeeërs om naar uit tekijken, zorgen dat je er als eerste mee op de PC Hooft wordt gezien. Leuk hoor, als dat tenminste je ding is.

    Voor mij is het dus gewoon weer drie keer niks, het is niet sportief, het is nu helemaal niet meer geschikt voor offroad, en als pakezel werkt ’t ook niet.

    Kortom, je hebt voor veel geld een auto die eigenlijk niks goed kan, dan opgeblazen doen. Beetje type bodybuilder in de sportschool. Veel lucht, weinig substantie. Net als de plebserige cliëntele dus.

    Login om te reageren
  28. VeyronLover zegt

    24 december 2007 om 14:49

    mja, zal waarschijnlijk weer verkopen als een beest, maar ik ben er niet zo super fan van… Ik bedoel hij wordt kleiner enzo mat dezelfde motoren en hij zal sneller en zuiniger worden. Maar toch, ik vindt bv de wielkasten te groot en de velgen zijn sterk overdreven!

    Login om te reageren
  29. Peperbus zegt

    24 december 2007 om 14:49

    “Voor mij is het dus gewoon weer drie keer niks, het is niet sportief, het is nu helemaal niet meer geschikt voor offroad, en als pakezel werkt ‘t ook niet.”

    http://nl.youtube.com/watch?v=_xr27uUGCds

    Eerst kijken, dan denken en dan pas praten :)

    Login om te reageren
  30. Citrofiel evil twin zegt

    24 december 2007 om 14:55

    Hoeveel uitlaten krijgt de volgende Cayenne? :D
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/15/8-delig-uitlaatsysteem-voor-je-cayenne#post-12519

    Login om te reageren
  31. gekke turbo zegt

    24 december 2007 om 15:52

    lijken de achterlichten niet een beetje teveel op die van ‘zustermerk’ volkswagen golf variant

    http://www.autoliefhebber.com/catalog/images/autonieuws/VOlkswagen%20Golf%20Variant%20-%2001032007%20(1).jpg

    Login om te reageren
  32. Herman zegt

    24 december 2007 om 18:03

    Waarom toch altijd afkraken wat je zelf toch niet voor de deur zal hebben staan?

    Lees nu al een tijdje Berichten hier op autoblog en reageer express niet omdat
    ik van mening ben dat mensen hier meer reageren om dingen de grond in te boren.

    Nu Mijn Mening: Vind dit er stukken beter uitzien dan eerste cayenne/facelift.
    achterkant is zeer smaakvol en ziet er super uit. Wat zou het jou boeien dat die achterlampen lijken op die van de golfvariant ? ze doen hun werk en maken het af dus goeie keuze zou ik zeggen!

    voorkant vind ik iets minder en ben ook van mening dat die lampen iets weg hebben van ferarri’s.

    offroad ? porsche kennende zal er vast wel Luchtvering onder zitten en kan je dat ding echt nog wel een stuk de lucht in pompen.

    Login om te reageren
  33. Dejmir zegt

    24 december 2007 om 18:05

    die banden zijn idd te groot, maar verder is het een mooi ding.

    Login om te reageren
  34. RScosworth zegt

    24 december 2007 om 19:40

    Nou moe wat een revolutie. Kunnen ze bij autostyle ook niet zo’n kitje ontwerpen ben je een stuk goedkoper uit.

    Login om te reageren
  35. phantom zegt

    24 december 2007 om 21:44

    Photoshop+platgeslagen en verbreed+carrera gt koplampen?

    Login om te reageren
  36. nico zegt

    24 december 2007 om 22:44

    niets verandert behalve lichten voorraan

    Login om te reageren
  37. ELB zegt

    24 december 2007 om 23:34

    Heb ik deze niet eerder gezien? In ieder geval de achterlichten al eens op een tuner…

    Login om te reageren
  38. Leejon zegt

    25 december 2007 om 13:38

    Wauw wat een verbetering :O Die oude Cayenne was neit om aan te zien, zo lelijk gewoon! Sowieso zal ik van een SUV niet zeggen dat-ie er mooi uit ziet, maar hier neem ik me petje voor af. Good job, Porsche!

    Login om te reageren
  39. ELB zegt

    25 december 2007 om 14:27

    In mijn opzicht alleen de lampen…

    Login om te reageren
  40. InfinteNissan zegt

    25 december 2007 om 17:28

    Dit is sowieso ee nrendering, dus niet hoe die er uit zal zien in 2010.

    De cayenne kan best aardig wat off road, ook al vind ik dat totale onzin. Eindelijk hebben de fabrikanten ook door dat dit onzin is. Het is ook geen geheim dat al de nieuwe duitse SUV’s een voorbeeld gaan nemen aan de FX35. Goed!

    Login om te reageren
  41. Citrofiel zegt

    25 december 2007 om 18:21

    Ik ben teleurgesteld. Dit is geen nieuw model, dit zou zomaar een facelift kunnen zijn, een doorontwikkeling tov de huidige Cayenne. Maar ja, hoe had ik ooit iets anders kunnen verwachten van dat qua design saaie Porsche…

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    25 december 2007 om 18:22

    En ja, ik heb door dat dit niet het uiteindelijke model is, maar het zóu toch wel de richting aan moeten geven waarin Porsche werkt, anders slaat dit nergens op.

    Login om te reageren
  43. dekster zegt

    26 december 2007 om 02:14

    Wat een journalisten bij MotorAuthority, zelfs het kleinste kind weet dat de volgende cayenne lichter moet zijn. :roll:

    Login om te reageren
  44. audi racer zegt

    26 december 2007 om 13:15

    achterlichten á la golf station, voorkant moet ik nog aan wennen.

    Login om te reageren
  45. superman zegt

    28 december 2007 om 18:32

    de achterlichten zijn idd net van een golf…
    verder zeker een mooie auto! voorkant vind ik wel dik, maar dat hoort gewoon bij porsche.
    mooie kleur ook trouwens.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North