• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In 2009 weer een Renault Sport Spider

Auteur: Wouter, gepost 3 augustus 2007 om 15:53 – 45 Reacties

Renault Wind Concept


Tijdens onze test van de MX-5 spraken we onze verbazing al uit dat er zo weinig betaalbare roadsters zijn. Het lijkt of Renault onze gebeden heeft gehoord; zij plannen een opvolger voor de Renault Sport Spider.

Volgens AutoExpress heeft Renault (nog steeds) serieuze plannen om een nieuwe roadster op de markt te brengen. Het model zou een boegbeeld moeten vormen voor de RenaultSport range.

De styling zou worden gebaseerd op het Wind concept (meer foto’s) wat al in 2004 op de autoshow van Geneve werd getoond. De nieuwe Roadster moet een praktischer auto worden dan de Sport Spider, die in eerste instantie niet eens leverbaar was met een voorruit.

In ieder geval zal Renaults nieuwe cabrio worden aangedreven door viercylinder motoren met als topper de 197 pk sterke 2.0 liter viercilinder die we kennen uit de Clio.

Renault Wind Concept

Renault Wind Concept

Ook interessant!

  • Vooruit met die Clio V6
    Deze überdikke Renault Clio V6 kan binnenkort van jou zijn
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine
  • Clio met TLC
    Maak jij van deze Clio met TLC een Collectable?
  • Project Clio VI
    Project Clio VI voorbode nieuwe Renault Clio?

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Renault

Vorig bericht: « Mooi blauw is niet lelijk [updated]
Volgend bericht: VrijMiVideo: een vrouw in een dragrace »

Lees Interacties

Reacties

  1. David zegt

    3 augustus 2007 om 15:57

    Als dit de nieuwe Spider moet worden….dan vrees ik het ergste. De 1e Spider van Renault was ook niets. En profil lijkt het nergens op. Alle 3 de foto’s komen niet positief over op mij

    Login om te reageren
  2. Frank zegt

    3 augustus 2007 om 15:57

    Jammer dat hij zo lelijk is :P

    Login om te reageren
  3. Japie zegt

    3 augustus 2007 om 16:02

    Potentiele vrouwenauto,….maar niet verkeer om naar te kijken,…

    Login om te reageren
  4. Pieter-Jan zegt

    3 augustus 2007 om 16:04

    Wat een gedrocht.

    Login om te reageren
  5. 3-serie zegt

    3 augustus 2007 om 16:05

    Renault doe eens gek: Motor voorin met aandrijving op de achterwielen. Mischien kunnen jullie iets bij Nissan hiervoor lenen.

    Wel even de auto bij voorkant en achterkant beetpakken en er een sterke ruk aan geven. Nu lijkt hij te kort voor de belijning.

    Verder, Renault laat die wind uhh voor zover ie is

    Login om te reageren
  6. sven zegt

    3 augustus 2007 om 16:05

    Dit is dan ook het prototype , seriemodel zal er weinig mee te maken hebben !

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    3 augustus 2007 om 16:11

    Nog ff het modellenbeleid doorzetten, geen aandacht geven aan kwaliteit, en Renault kan weer aan de staatssteun. (of mag dat niet meer van Europa?)

    Login om te reageren
  8. Antoine zegt

    3 augustus 2007 om 16:17

    Mooi dat ze met een betaalbare roadster willen komen maar dan wel even opnieuw naar de tekentafel want dit ziet er echt niet uit!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  9. marcel zegt

    3 augustus 2007 om 16:21

    Wie gaat Renault nou eindelijk eens wakker schudden?
    Hebben ze daar de designers geruild met Nissan, die immers in de zelde groep vallen?

    Bij Nissan hebben ze immers tegenwoordig MOOIE autos, maar bij Renault is alles wat nieuw op de markt komt gewoon spuuglelijk!

    De nieuwe Laguna, de nieuwe Twingo en nu dit ding ook al: ze hebben allemaal zo’n niets zeggend blote billen gezicht gekregen wat we vroeger alleen maar uit Japan kenden!

    Toch maar een Nissan aangeschaft dan???

    Login om te reageren
  10. H.J. Vaesen zegt

    3 augustus 2007 om 16:31

    Wacht even Marcel. Mooie auto’s bij Nissan? Ah ja wacht, de Primera. Plaatje. Sorry, van nagenoeg ieder merk kan ik iets waarderen, bij Nissan qua ontwerp niet.

    Nissan USA is een geheel ander verhaal!

    Login om te reageren
  11. 3-Serie zegt

    3 augustus 2007 om 16:40

    En dit was dus de eerste Laguna (concept uit 1990):

    Login om te reageren
  12. Jonas zegt

    3 augustus 2007 om 16:41

    Moete we nu blij zijn?
    We zullen wel zien wat het geef zeker, eens een fransman altijd één zeker

    Login om te reageren
  13. Markus zegt

    3 augustus 2007 om 16:50

    Aaaaaaaaaaaah wat een lief lelijk eendje! Met nadruk op lelijk!

    Login om te reageren
  14. Jan zegt

    3 augustus 2007 om 16:53

    Ja het klopt- Een echt vrouwenmodelletje, mijn vrouw wil er eentje!

    Dat doet de deur dicht- Ik ga scheiden!

    Login om te reageren
  15. DAT zegt

    3 augustus 2007 om 16:55

    Het hele voorkomen van de Renault Wind lijkt wel op een electrische auto.
    Door de gesloten voorzijde misschien.

    Zoiets als de Venturi:

    Login om te reageren
  16. dude zegt

    3 augustus 2007 om 16:56

    het lijkt wel op een go-car, met trappers voor de klein mannen.

    Login om te reageren
  17. Mairsil zegt

    3 augustus 2007 om 18:00

    Misschien heb ik een rare smaak, maar ik vond dat Wind concept toen hij nieuw was al spectaculair mooi, en vind dat nog steeds. Hoogstens mogen de koplampen wel iets bijgetrimd, zijn nu wel erg enthousiast. Verder vind ik hem heerlijk clean, zonder allerlei creatieve vouwen, deukjes en lijntjes over de zijkant.

    Ik maak me wel zorgen over de technische invulling, hoop dat het meer als een MX-5 wordt, en niet als een Barchetta.

    Michiel, roep jij eens iets over het design van de concept. Klopt het uit een pro-oogpunt een beetje?

    Login om te reageren
  18. DRU zegt

    3 augustus 2007 om 18:00

    Neee! It sucks ass! Die ogen zijn niet ok.

    Login om te reageren
  19. Mikeee zegt

    3 augustus 2007 om 18:07

    Kijk, ik gun Renault best een “break” met de slechte resultaten van de laatste tijd maar eerlijk gezegd kan ik maar 2 modellen opnoemen die mij bijgebleven zijn als “mooi”, namelijk de Clio I en II en Safrane I en II.
    Verder vind ik de toekomstige Laguna ook redelijk geslaagd (i.t.t. velen hier ;) ).

    [U vult aan/corrigeert mij zo u wilt]

    Zomaar off the top of my head hè… als Renault de Miata/MX-5 wil gaan beconcurreren dan moet het model in ieder geval voldoen aan:
    * 50/50 gewichtsverdeling
    * laag zwaartepunt
    * lage massa (

    Login om te reageren
  20. Mikeee zegt

    3 augustus 2007 om 18:08

    Oeps, stuk tekst na de is-kleiner-dan-teken viel weg. Bij deze alsnog:

    —————-knip—————————
    1100 kg.)
    * RWD
    * betrouwbaar (!!)
    * mooi (? valt over te twisten, dit ziet er IMO niet uit)

    Login om te reageren
  21. mark2 zegt

    3 augustus 2007 om 18:11

    Renault doe eens een keer niet zo eigenwijs en kom eens met iets fatsoenlijks. En dan bedoel ik een echte sportwagen waar je de link met de f1 kunt maken en niet weer een roadster. Dus geen vrouwen auto. Ik denk dat ze gewoon niet durven. En als je dan toch met een roadster komt, kom dan met iets spectaculairs zoals het laguna prototype uit 1990 waar 3 serie het over heeft.

    Login om te reageren
  22. naish zegt

    3 augustus 2007 om 18:46

    Renault, laat je nu een inspireren door de Alpine. Maak daar eens een nieuwe opvolger van.

    Login om te reageren
  23. Beau92 zegt

    3 augustus 2007 om 18:52

    Lelijk, Lelijk en nog een keer lelijk. Er valt echt niets over te zeggen qua design dat positief is. Het is net zo’n autootje die je voor een klein kind koopt. Echt vreselijk.

    Login om te reageren
  24. Y. zegt

    3 augustus 2007 om 18:53

    Hoe dat concept eruit ziet is natuurlijk volstrekt oninteressant voor het eindresultaat. Tenzij je oppervlakkig bent en alleen maar ‘lelijk!’ wilt roepen.
    Wat ik nou zo graag zou willen weten: voor- of achterwielaandrijving?

    Login om te reageren
  25. LC zegt

    3 augustus 2007 om 19:18

    @3-Serie

    Wat is de voorkant?

    Login om te reageren
  26. 3-Serie zegt

    3 augustus 2007 om 19:26

    @ LC, sorry de foto’s zijn van niet zo’n beste kwalitieit ;-)

    Mischien dat een foto van opzij wat licht doet schijnen, schrik niet! (ook niet zo’n goede foto trouwens)

    Login om te reageren
  27. 3-Serie zegt

    3 augustus 2007 om 19:27

    Om dan de smaakpappilen te testen, de toekomstige Laguna Coupe….(photoshopje, die ik eigenlijk wel geslaagd vind)

    Login om te reageren
  28. LC zegt

    3 augustus 2007 om 19:34

    @3-Serie

    Het was sarcastisch bedoeld ;)

    Het is wel aan de lage kant, voor lange mensen is dit een ramp.

    Login om te reageren
  29. 3-Serie zegt

    3 augustus 2007 om 19:37

    @ LC, weet ik….;-)

    Login om te reageren
  30. Leozonderdeo zegt

    3 augustus 2007 om 19:42

    een zeepje op wielen

    Login om te reageren
  31. Jan zegt

    3 augustus 2007 om 20:04

    My God Geeeeeeeeeeuw- Wat is die Laguna saaaaaaaaaaiiiiii !!!!!! Bedankt Mikeee daardoor vind ik die Spider nu wel meevallen. Scheiding wordt nog even uitgesteld.

    Login om te reageren
  32. phantom zegt

    3 augustus 2007 om 20:44

    beetje dodge demon achtig

    Login om te reageren
  33. Zet Viah zegt

    3 augustus 2007 om 21:57

    Gewoon erg mooi, HA! (zie er wel beetje Z4 in, prachtbak.

    Login om te reageren
  34. Mikeee zegt

    3 augustus 2007 om 21:57

    @ Jan: you’re welcome ;)

    @ Phantom: Als je de tupperware Demon bedoelt: ik zie de gelijkenissen enigszins wel ja. Bwahahaha *subtiele hint voor Dodge*

    Overigens is dit de originele (en enige juiste) Dodge Demon:

    Heersend!

    Login om te reageren
  35. Y. zegt

    3 augustus 2007 om 22:25

    Waardeloze Amerikaanse grafbakken, zoals alles uit die hoek gespeend van iedere finesse en subtiliteit. Bah.

    Login om te reageren
  36. Dink zegt

    3 augustus 2007 om 23:11

    Mwah . . . niet echt my cuppa.

    Dit wel:

    Login om te reageren
  37. keijer zegt

    3 augustus 2007 om 23:44

    Mikeee: de clio III vind ik de mooiste in zn klassen de golf zo standaart. de corsa te lelijk. Espace niet de mooiste maar zeker wel de practiece en de grootste in zn klassen!!!!
    dus ik zeg kom maar op met je cabrio.
    eerst de twingo cabrio clio Grand Tour en de laguna Grand Tour en Coupe.
    (vergeet de twingo RS niet)

    Login om te reageren
  38. de sjonnies zegt

    4 augustus 2007 om 09:25

    Waarom maken alle ontwerpers van de moderne roadsters toch dezelfde fout?
    Van de achterkant van het portier naar de wielkast van het achterwiel zijn al die moderne Roadsters veel te kort, duw daar zo’n 15 – 20 centimeter plaatwerk in en je krijgt een Roadster a la TR6 of MG-B/C.
    Kijk mar naar dat gedrocht van een Z4, daar zit totaal geen ruimte tussen de deur en de wielkast waardoor het een gedrongen gedrocht is.
    En maak in er in vredesnaam een simpele shake, rattle en roll roadster van, zonder ESP, ABS, B&O,VVD en SOA,EVO, AH en COC; een Roadster moet ballen hebben en nare eigenschappen !

    Login om te reageren
  39. Mr zegt

    4 augustus 2007 om 12:07

    Mening: lelijk
    Feit: Franse autos zijn gewoon lelijk.

    Login om te reageren
  40. Tom zegt

    4 augustus 2007 om 13:23

    @ de sjonnies

    Zonder hulpsystemen, lekker handig voor dagelijks gebruik nietwaar… Oké een auto waarbij je alle systemen desgewenst kan uitschakelen! Maar écht zonder is geen goed idee hoor…zelfs onverantwoord

    Login om te reageren
  41. VivelaFRANCE zegt

    5 augustus 2007 om 11:43

    @ Mr

    Uuh, wat! Franse auto’s lelijk, non, non! En by the way, die Renault is prachtig! Nog steeds voor herhaling vatbaar: Vive la FRANCE!

    Login om te reageren
  42. lincoln zegt

    5 augustus 2007 om 12:28

    ik denk dat de miatta voor de eerste 5 jaar helemaal geen concurentie gaat krijgen..

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    9 augustus 2007 om 17:31

    Ehm, in Autoweek (srry) staat dat die Twingo CC de soort opvolger van de SpSp wordt. Het wordt een sportievere CC dan de bestaande kleintjes, in die zin… :?

    Login om te reageren
  44. Andre zegt

    27 augustus 2007 om 20:26

    Ok… de eerste Renault Spider was lelijk..
    Toch was hij op het circuit sneller dan de Lotus Elise, Opel GT etc etc…..

    Kortom… wij verwachten van Renault niets minder dan 1 seconde sneller op welk circuit dan ook (zie de tests van de Megane F1 en de Clio F1 door TopGear)…..

    Hmmm………. eigenlijk is die nieuwe spider daar helemaal niet voor bedoeld……….

    Ok… laat Renault nu eindelijk eens een autootje maken wat langzamer is dan de Duitse concurrentie…………

    xx

    Login om te reageren
  45. Andre zegt

    14 september 2007 om 23:30

    Het is maar goed dat smaken verschillen. Over Franse auto’s kun je in het algemeen 1 ding zeggen wat absoluut zeker is…. namelijk.. ze trekken geen foute types met een verkeerde uitstraling aan. Die gaan namelijk voor de Golf, A3, BMW 3, A4 etc etc.

    Mijn advies… kijk gewoon rond en schat het niveau in van de Duitse rijder en de Franse rijder…….

    Enne… met Duitse rijder bedoel ik niet die die een nieuwe BMW, Audi of Mercedes kunnen betalen maar juist die types die hun status proberen op te vijzelen met auto’s van voorgenoemde merken van meer dan 3 jaar oud.

    Nog een aanvullende tip voor desbetreffende rijders… Het gevoel van eigenwaarde zit tussen je oren en niet in je auto… !!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North