• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

In het rood: Aston Martin V12 Zagato

Auteur: Alwood, gepost 20 mei 2011 om 11:11 – 59 Reacties

Verliefd op de Aston Martin V12 Zagato
Gemaakt om te rijden, met minimaal 6000 toeren op de teller, het liefst 300km/u. Dit is de Aston Martin V12 Zagato. Het bloeddorstige, pisnijdige Italiaanse broertje van de V12 Vantage.

Inmiddels is de 6.0 V12 wel bekend. 517pk bij 6500 toeren, 570Nm bij 5750 tpm. In de V12 Vantage aan een ‘pure’ 6-versnellings handbak gehangen. De Zagato krijgt een sequentiele schakelbak, geen automaat maar een gerobotiseerde handbak. Klaar om te racen en dat lijkt ook Aston Martin’s plan.

Zagato heeft haar toverstokje over de kleine Aston mogen zwaaien. De inspiratie kwam van de Aston Martin DB4 GT Zagato. Toch kunnen we wel stellen dat dit een heel nieuw ontwerp is geworden. Gelukkig niet (te) retro.

Winnen doe je met de 120 liter endurance race brandstof tank. Zo hoef je niet te vaak de pits in. Op 24 en 25 juni zal de V12 Zagato zijn race-debuut maken in de 24-uurs van de Nurburgring. Lef hebben ze wel, botsen met de handgeklopte aluminium carrosserie is een kostbaar geintje. Vanaf morgen te zien in Villa d’Este, Italië. Nu nog even vaart zetten achter een gelimiteerde oplage voor de straat.

Ook interessant!

  • Nederlander koopt Aston Martin Vanquish van dik 8 ton
  • Gespot - Nog een peperdure Aston Martin V12 Speedster voor Nederland
  • Officieel: de Aston Martin V12 Vantage komt eraan!
  • Aston Martin onthult speciale uitvoering van een speciale uitvoering

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Racing, rood, V12, v12vantage, villa-este, zagato

Vorig bericht: « Dacia Duster met 850pk is klaar voor Pikes Peak
Volgend bericht: Schultz City: Mercedes A-klasse avant la lettre »

Lees Interacties

Reacties

  1. ynnek04 zegt

    20 mei 2011 om 11:13

    Ik vind het net een Aston Martin voorkant, met het zijaanzicht van een Nissan GTR en dew achterkant van een Ferrari FF. In mijn ogen niet geslaagd, het origineel is veel mooier.

    Login om te reageren
    • ynnek04 zegt

      20 mei 2011 om 11:14

      @ynnek04:
      Oh en trouwens met de velgen van een A6

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      20 mei 2011 om 11:14

      @ynnek04: Klopt maar ik zou er geen nee tegen zeggen! vind hem nog steeds erg mooi!

      Login om te reageren
    • ferrari2011 zegt

      20 mei 2011 om 11:36

      Hoe kunnen mensen een prachtige auto als de v12 vantage nou zo hard vern.uken??!!

      Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 mei 2011 om 12:01

      @ynnek04: Ik zou er ook nog effe een Fiat Panda bij halen ;)

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 mei 2011 om 22:53

      @ynnek04: Desondanks denk ik wel dat dit er eentje is die over 40 jaar veel waard zal zijn. Een pak meer dan zo’n ‘standaard’ FF…

      Login om te reageren
  2. lambo4all zegt

    20 mei 2011 om 11:14

    de voor/zeikant is echt prachtig! over de achterkant ben ik nog niet helemaal uit. wel een van de betere zagato projecten.

    Login om te reageren
    • AlwinH zegt

      20 mei 2011 om 11:17

      @lambo4all: zeikant? really?

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        20 mei 2011 om 12:30

        @AlwinH: behalve als je hem pislelijk vind… ;)

        Al een date met Zagato geboekt trouwens?

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      21 mei 2011 om 09:37

      @lambo4all: valt me mee dat je ‘agterkant’ goed schrijft ! ;-)

      Login om te reageren
  3. Michiel1 zegt

    20 mei 2011 om 11:14

    Echt een hele mooie dikke wagen!!
    Zeer bruut, zou hem graag in het echt zien.

    Alleen die knik bij dat achterste raampje geeft hem van de zijkant een beetje het idee van een nissan GT-R (Deze zagato ziet er wel veel mooier en bruter uit)

    Login om te reageren
  4. Blitz zegt

    20 mei 2011 om 11:16

    Niet slecht… Zagato is altijd love it or hate it… Maar ik leun meer naar de “love it” kant voor dit project. Nice! :)

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      21 mei 2011 om 12:58

      @Blitz: Vind m inderdaad ook erg fijn. Lekker anders :)

      Login om te reageren
  5. roy1263 zegt

    20 mei 2011 om 11:17

    best niet lelijk maar de achterkant is een beetje kaal. kan wel een klein vleugeltje gebruiken

    Login om te reageren
  6. Larick zegt

    20 mei 2011 om 11:18

    Deze moet je denk ik in het echt zien voor een goed beeld. Hij heeft op de foto veel weg van een Nissan GT-R maar dat zal in het echt denk ik wel iets minder zijn. Alleen de velgen komen zo van een Citroën concept, dat is wel wat minder.

    Login om te reageren
  7. bas525537 zegt

    20 mei 2011 om 11:24

    Damn die wil ik hebben^^

    Login om te reageren
  8. koluh zegt

    20 mei 2011 om 11:27

    PFF!!
    Ik haal echt zwaar mn neus op voor Zagato, stelletje beunhazen. Zagato spyker vind ik niks, zagato alfa vind ik 3x niks en dit misbaksel idem. Bijna nog erger dan FAB design.

    Login om te reageren
  9. Hupke zegt

    20 mei 2011 om 11:32

    Zagato heeft het deze keer echt verneukt.
    Hebben ze daar tegenwoordig petjesvolk rondlopen op de designer afdeling, is er een TVR ontwerper (voor zover zoiets zou bestaan) overgelopen,…?

    Echt vreselijk.
    Tot nu toe vind ik de meeste zagato’s wel mooi, zeker de astons (zelfs de V8), maar dit.

    De lijnen op zich zijn niet slecht maar al die prullaria en drukke dingen erop en eraan.

    Een zagato moet stijlvol, ellegant en ingetogen zijn, die hele wagen schreeuwt om aandacht.
    Dit is geen fris, vernieuwd design maar een verneukt design.

    Zou deze binnenkort ook bij Zagato aan de slag kunnen?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 mei 2011 om 12:00

      @Hupke: Ik krijg het idee dat jij naar de verkeerde foto-gallery hebt zitten kijken…

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        20 mei 2011 om 13:45

        @potver7:

        Ik hoop het, dat oranje (?zagato!) kreng was echt niet om aan te zien.
        Heb je die lichten, velgen, splitter, diffusor, uitlaten en airvents al eens tegoei bekeken?

        Login om te reageren
    • tvrspeedsix zegt

      21 mei 2011 om 11:35

      @Hupke:Een TVR ontwerper, really?! whaha wat een onzin kan jij toch spuien.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        21 mei 2011 om 11:48

        @tvrspeedsix:

        Ik weet best dat TVR’s in het wild gevangen worden om dan gewoon niet getemd te worden. En dat de Sagaris uit steen gehouwen word.

        Van ontwerpers hebben ze in dat schuurtje dus nog nooit gehoord maar je kan toch niet ontkennen dat dit oranje misbaksel wel wat TVR trekjes heeft.

        Login om te reageren
        • tvrspeedsix zegt

          21 mei 2011 om 13:37

          @Hupke: Do your homework,..plz

          http://www.coroflot.com/nick_c_hotrods

          Login om te reageren
  10. Matthijs0402 zegt

    20 mei 2011 om 11:33

    Ik vind Zagato niet altijd mooi. Ik twijfel erg bij deze. Ze maken altijd auto’s die elegant en slank zijn heel erg opgeblazen en bol. Ook begrijp ik niet waarom er zo’n rare knik in de achterkant moet zitten.

    PS. Hebben ze wel de rechten om Ferrari achterlichten te gebruiken?

    Login om te reageren
  11. vale46 zegt

    20 mei 2011 om 11:35

    Mooi mooi,
    Kom maar op met die straatversie ^^

    Login om te reageren
  12. Bracket zegt

    20 mei 2011 om 11:40

    Engelse auto met een Italiaans sausje er over. Hier en daar ook iets gebruikt uit de Japanse en Duitse keuken….

    Login om te reageren
  13. zeevink zegt

    20 mei 2011 om 11:49

    Apart maar niet minder lekker daardoor, kan de bovenstaande kritieken begrijpen.
    Een mooie donkere blauwe kleur of roomwit en een ander velg design maakt het tot een heel andere auto. Daarbij ben ik ook van mening dat deze auto in het echt beter zal tonen dan op de foto.

    Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    20 mei 2011 om 11:50

    Mooier, bruter en minder opsmuk dan de v12 Vantage en goddank geen halfords lampen achter! Hulde, gelijk in productie dat ding!

    Login om te reageren
  15. BMW316i zegt

    20 mei 2011 om 11:55

    Wat een lelijk hok! Deed Zagato vroeger echt beter!

    Login om te reageren
  16. mrbones zegt

    20 mei 2011 om 11:57

    Wow, het maximale koppel is pas bij 5750rpm beschikbaar?

    Login om te reageren
  17. hakenhaai zegt

    20 mei 2011 om 11:59

    Wow! wat kan Zagato dat toch goed! in plaats van ingetogen. het complete tegenovergestelde.

    Login om te reageren
  18. Lan_Evo zegt

    20 mei 2011 om 12:04

    Vind hem echt wel heel geslaagd eigenlijk, vooral die achterkant is echt mooi. En eens een keer wat anders, want die Aston Martins zien er ondertussen ook al weer 10 jaar hetzelfde uit of iets dergelijks. Doe mij deze maar!

    Login om te reageren
  19. bentley1969 zegt

    20 mei 2011 om 12:14

    Bij AM is het sinds de introductie van de DB7 wel een soort ‘penisverhaal’ geworden… alle modellen lijken op elkaar, alleen de ene is wat dikker en de andere wat langer!

    Login om te reageren
  20. heidekonijn zegt

    20 mei 2011 om 12:15

    Dat deed Zagato vroeger helemaal niet beter.

    Zagato is de autobouwer die gewoon geen *ruk* geeft om wat anderen denken, en net daarom balanceren ze constant op de lijn tussen gek en geniaal.

    Je hoeft maar gewoon te kijken wat ze tot nu toe gemaakt hebben om dat te beseffen.

    Auto’s voor liefhebbers, individualisten, en mensen met een ruggegraat.

    Login om te reageren
  21. Den zegt

    20 mei 2011 om 12:18

    gruwlijk! heel gave auto!

    Login om te reageren
  22. MrSkyline zegt

    20 mei 2011 om 12:26

    wat een prachtbak, daar lust ik er wel een van :D
    Anders dan wat ik ken van zagato, maar zeker niet in slechte zin.

    Login om te reageren
  23. pieterveer zegt

    20 mei 2011 om 12:48

    Het is een duidelijk minder hapklare brok dan het origineel, maar dat is nou juist de bedoeling van Zagato design. Ben geen enorme liefhebber van Zagato overigens, maar waardeer het wel dat ze auto’s maken die qua design geen allemansvriend zijn.

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    20 mei 2011 om 12:49

    Ik heb wel eens meer verfijnde Zagato-ontwerpen gezien. Zo’n half afgewerkte achterkant, het zal vast heel efficiënt zijn maar ik kan er nog niet aan wennen.

    Login om te reageren
  25. SHFT zegt

    20 mei 2011 om 12:51

    Nee, gewoonweg nee!

    Login om te reageren
  26. F1Tim zegt

    20 mei 2011 om 12:57

    Ze ‘mochten’ met hun toverstokje zwaaien. Waarschijnlijk hebben ze toestemming gekregen omdat er nog steeds de One-77 is. Bij Aston-Martin dachten ze van: ‘Oh, die nieuwe Zagato zal extreem zijn, maar niet zó extreem’, en gelukig is dat zo gebleken.

    Login om te reageren
  27. BJ zegt

    20 mei 2011 om 13:29

    Wat een gaaf ding. Weet ik veel welke stijlelementen allemaal waar niet op lijken, maar dit is cool.

    Login om te reageren
  28. aschie1 zegt

    20 mei 2011 om 15:08

    Wan lellek kut ding

    Login om te reageren
  29. mclarenf1 zegt

    20 mei 2011 om 15:33

    een lekker wijf met een rectale bloeding! zo een lelijke achterkant!

    Login om te reageren
  30. dymf zegt

    20 mei 2011 om 15:58

    Voor en zijkant zijn werkelijk prachtig, maar de achterkant heeft iets vreemd’s wat ik nog niet kan plaatsen. Maar ja, die zie ik toch niet als ik zou rijden ;)

    Login om te reageren
  31. mightymike zegt

    20 mei 2011 om 16:18

    gewaagd!, maar denk da als ik er in mocht rijden een paar weken dat einde van de rit er nog met een smile op me gezicht uit klim. denk zelfs dat ik hem nooit meer terug geef. wat wil je anders? een massa 458 of een lambo of gtr die heb iedereen toch al? dit zoiezo niet

    Login om te reageren
  32. Freude_am_Fahren zegt

    20 mei 2011 om 16:27

    Als hij met de 24-uurs van de Nurburgring wil meedoen, dan kan hij wel een vleugeltje gebruiken denk ik.
    De achterlichten doen me denken aan een Ferrari.

    Login om te reageren
    • Freude_am_Fahren zegt

      20 mei 2011 om 16:30

      @Freude_am_Fahren: ik vind de achterkant trouwens wat tegenvallen.

      Login om te reageren
  33. Ram-G-maN zegt

    20 mei 2011 om 16:35

    Achterkant is echt kotslelijk! Hoort eerder bij Ferrari zulke ronde achterlichten gezien de FF. De subtiele ducktale-spoiler is des Aston Martin. De achterkant is nu helemaal afgezakt met de grote hellende vlak. De zwartgespoten A-stijlen horen ook niet bij een vloeiende elegante designtaal dat bij Aston Martin hoort. Nu heeft een wannabe vliegtuigcockpit ramen. Dat staat bij de GT-R, SAAB’s en de Koenigsegg’s goed, maar niet bij zo’n Brit. Zagato, terug naar je tekentafel!

    Login om te reageren
  34. norge zegt

    20 mei 2011 om 18:36

    Voor een Zagato is hij juist subtiel en mooi. Ik vind dit 1 van de betere Zagato ontwerpen van de laatste jaren speciaal die lange lage achterkant die je wel vaker bij Italiaanse klassiekers zie. Opengewerkte achterkant geeft hem iets bruuts zoals een Zonda.

    Login om te reageren
  35. Edge zegt

    20 mei 2011 om 18:41

    Iemand die zich geroepen voelt hem in een ander kleurtje te shoppen en hem ook andere velgen mee te geven? Ik denk dat ‘ie dan al een stuk mooier is.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      21 mei 2011 om 11:52

      @Edge:

      Die velgen zijn idd echt wel killers voor dit concept.

      Login om te reageren
  36. Freude_am_Fahren zegt

    20 mei 2011 om 18:47

    Als de achterkant wat minden hing (een klein beetje hol op het einde in plaats van bol) dan was hij véél mooier geweest. Die achterkant verpest het echt helemaal. De duck-tail spoiler van aston martin moest echt blijven.
    De lichten kunnen erdoor, eens iets anders.

    Ik zou in ieder geval de echte V12 vantage nemen

    Login om te reageren
  37. porsche911turbo2 zegt

    20 mei 2011 om 19:54

    Kan hier nu niks over zeggen, zou hem eerst in het echt moeten zien.

    Login om te reageren
  38. love4sportcars zegt

    20 mei 2011 om 20:43

    WOOW! dit is in mijn ogen een van de mooiste auto’s ooit.
    beetje 458 Italia kontje

    Login om te reageren
  39. racerx zegt

    20 mei 2011 om 23:45

    Meh… Doe mij maar het origineel!

    Login om te reageren
  40. kowalsk zegt

    21 mei 2011 om 00:00

    Errug lelijk. Maar goed, ik had niet anders verwacht van Zagato.

    Login om te reageren
  41. Megakix zegt

    21 mei 2011 om 09:35

    Altijd die ‘doodgeslagen’ achterkant bij Zagato…en met 120liter brandstof kan je lang rijden, maar je gewicht is ietwat hoger, dus die paar frommel-Pk’s heeft deze ook wel nodig.

    Login om te reageren
  42. a3aan zegt

    21 mei 2011 om 09:57

    De v12 Vantage is al mooi genoeg van zichzelf en behoeft geen verbetering. Dat gezegd hebbend, vind ik de Zagato ook mooi

    Login om te reageren
  43. Cantago zegt

    22 mei 2011 om 01:30

    Zoo! Dat is een welkome verrassing op mijn beeldscherm! Wat een prachtige auto zeg, in mijn ogen een van de allermooiste van het moment! Ik vraag me wel af of het uiterlijk mooi genoeg is om mooi te blijven vinden, of dat het zo’n hype-uiterlijk is dat je na 10x zat bent…?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North