• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pk

Auteur: ricardo, gepost 7 december 2015 om 09:14 – 37 Reacties

Afbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pkAfbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pkAfbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pkAfbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pkAfbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pkAfbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pkAfbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pkAfbeelding Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pk

Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pk
Vergeet alles wat Pagani ooit heeft gemaakt. Hier staat de nieuwe supercarkoning. Soort van.

Deze beestachtig gestileerde supercar komt op papier even gehakt maken van de LaMcSpyder, met een niet nader gespecificeerde biturbo V8 die 1.400 pk levert. De top ligt op 395 km/u en de 0-100 spurt wordt afgelegd in minder dan 3.0 seconden. Inderdaad, dit lijkt de zoveelste auto van een stel borstkloppende ondernemers die wel even het volgende Ferrari gaan optuigen. Maar daar is het de mannen achter de Inferno Exotic Car niet helemaal om te doen.

Het usp van deze auto is namelijk het gebruikte materiaal voor de carrosserie: metal foam. Een gepatenteerd goedje dat volgens de makers van de Inferno is opgetrokken uit zink, aluminium en zilver is. Het bijzondere aan dit metaal schijnt het absorptievermogen te zijn, aangevuld met een hoge mate van ‘kneedbaarheid’. Een paneeltje metal foam kan namelijk tot 100 keer het originele formaat worden uitgerekt zonder zijn eigenschappen te verliezen. Ter vergelijking: de dichtheid van staal is 7.600 kg/m3, bij metal foam is dit 4.300 kg/m3.

Inferno Exotic Car: auto van metaalschuim levert 1.400 pk

Toen we hier voor het eerst over lazen in september hebben we het afgedaan als vaporware, omdat iedere jandoedel met een website wel een supercar kan ‘maken’ en bizarre claims neer kan leggen. Maar inmiddels hebben de Mexicaanse bedenkers van de Inferno Exotic Car (inspirerend naampje trouwens) daadwerkelijk een tastbaar prototype gemaakt en deze op een lokale autoshow in het thuisland onthuld. Een proto met opvallend kleine remmen, een ietwat standaard ruitenwisser en een styling waar Mitsuoka’s finest nog niet aan kan tippen. Maar dat geeft niet, want deze auto is voornamelijk bedoeld om bedrijven geïnteresseerd te krijgen in metal foam. Of de Exotic Car ooit in Italië in productie gaat, zoals de makers doen geloven, is dus nog maar afwachten.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
    Mijn Auto: BMW E39 M5 (600 pk) van Adil
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Apple auto niet langer via Hyundai of Kia
  • Ford Bronco Raptor is 400 pk sterk topmodel

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

vaporware

Vorig bericht: « Top 10: dikke bakken met een Gulf-pyjama
Volgend bericht: Einde van eenkindpolitiek zorgt voor MPV-boom in China »

Lees Interacties

Reacties

  1. doewap zegt

    7 december 2015 om 09:20

    Het hekwerk op de achtergrond lijkt op het eerste gezicht bij de vermicelli op de auto te horen. Heer raar allemaal. En lelijk ook trouwens.

    Login om te reageren
  2. rodger zegt

    7 december 2015 om 09:21

    Denk dat Batman ervoor zou tekenen

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    7 december 2015 om 09:23

    Best indrukwekkende techniek met dat metal foam en het vermogen en cijfers, maar wat een ontzettend lelijk ding. En dat neonlicht onder de auto kan al helemaal niet! Lijkt net uit Need for Speed Underground te komen.

    Login om te reageren
    • brummer zegt

      7 december 2015 om 17:33

      @viezefreddyw: – Waar dan weer niks mis mee is

      Login om te reageren
  4. alaindjamal zegt

    7 december 2015 om 09:24

    Doet me denken aan GTA V

    Login om te reageren
  5. m550d zegt

    7 december 2015 om 09:26

    Leuke dinkytoy. Aerodynamica is schijnbaar niet voor de heren weggelegd. Desondanks is de auto een mooie showcase voor het materiaal, ik ben benieuwd of dit spul ooit gebruikt zal worden in serieproductie gezien er zilver in wordt verwerkt.

    Login om te reageren
  6. Alfarobert zegt

    7 december 2015 om 09:27

    Zink,aluminium en zilver.Daar valt weinig aan te kneden lijkt me.Foam is toch schuim? Dit lijkt me veel duurder dan carbon,zwaarder ook.Voor auto’s niet van toepassing,toch?

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      7 december 2015 om 10:45

      @Alfarobert: Kneden met de hand? Dus foam is geen foam als je het niet kan kneden met de hand?

      Ze hebben het over een hoog absorptie vermogen. Ik vermoed dat ze hier dus gebruik maken van een combinatie van metalen waar ze luchtbelletjes in hebben gekregen. Normaal gesproken zoekt een plaat metaal (neem de motorkap) een weg naar boven met een knik. Op het moment dat de knik ontstaan is zal ook het absorptievermogen van de motorkap weg zijn. Door het gebruik van celletjes binnenin het materiaal is het wellicht mogelijk de onderdelen niet met een knik, maar in de lijn met de krachten te laten indeuken. Als dat zo is heb je gedurende de hele kreukelzone absorptievermogen. Dat zou auto’s veiliger kunnen maken.

      Het design van deze auto zal denk ik voornamelijk zo extreem zijn om te laten zien dat deze nieuwe materiaal eigenschappen niet ten koste gaan van de vormvrijheid.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    7 december 2015 om 09:27

    Ontworpen door z`n 6 jarige zoontje op basis van zijn favoriete Hotwheels auto?

    Login om te reageren
  8. goodolddays zegt

    7 december 2015 om 09:28

    Veel lelijker kon volgens mij niet…

    Login om te reageren
  9. rijnounsdoor zegt

    7 december 2015 om 09:30

    Via de set van de nieuwe Transformers door naar de shredder. En gooi die flitser er ook maar bij.

    Login om te reageren
  10. boikedamhuis zegt

    7 december 2015 om 09:38

    Straks kunnen we auto’s kleien

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    7 december 2015 om 09:45

    Zilver? Blijkbaar zijn de heren er niet van op de hoogte dat zilver steeds schaarser wordt en de prijzen in de toekomst zullen stijgen. Lijkt me niet erg rendabel.
    Los daarvan: Wat een gedrocht. Ook daarom lijkt het me niet erg rendabel.

    Login om te reageren
  12. jurdespotter zegt

    7 december 2015 om 09:47

    Hotwheels in real life

    Login om te reageren
  13. dampu020 zegt

    7 december 2015 om 09:48

    Denk dat ze het orginele schaalmodel ergens perongelijk met hot wheels gewisseld hebben.

    Login om te reageren
  14. snorrie zegt

    7 december 2015 om 09:50

    ‘T ziet er inderdaad exotisch uit. Maar verder ook niet.

    Login om te reageren
  15. Jochempie zegt

    7 december 2015 om 09:51

    Welke achtjarige heeft deze monstrositeit getekend?

    Ik geloof er geen fuck van dat dit exemplaar van “metal foam” gemaakt is, lijkt gewoon een polyester paleis.

    Login om te reageren
  16. dutchcorvette zegt

    7 december 2015 om 09:59

    Chinese speelgoedauto… Vreselijk design

    Login om te reageren
  17. koeckenbacker zegt

    7 december 2015 om 10:12

    Nog erger dan de tesla van gister??

    Login om te reageren
  18. bastiaano zegt

    7 december 2015 om 10:27

    Leepu, ben jij hier verantwoordelijk voor?

    Login om te reageren
  19. Hubert zegt

    7 december 2015 om 10:29

    Als je dan toch tot de laatste gram wilt, gebruik dan wel de juiste input.
    Dichtheid staal is ca. 7800

    Login om te reageren
  20. ceesjan zegt

    7 december 2015 om 10:35

    Iedereen met een beetje geld kan een Nelson racing engine bestellen en in een tupperware flikkeren zo te zien.

    Login om te reageren
  21. poeperman zegt

    7 december 2015 om 10:40

    Is die auto bedoelt of bedoeld voor bedrijven?

    Ik denk dat jullie in plaats van een nieuwe blogger beter een hoofdredacteur in dienst nemen. Poeperman is alvast kandidaat!

    Login om te reageren
    • shalomleon zegt

      7 december 2015 om 14:05

      @poeperman: is het boeiuh of boeiend?

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        7 december 2015 om 18:45

        @shalomleon: Geen van beiden. Pun intended.

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 december 2015 om 18:47

      @poeperman: Bedoeld… Stond er bedoelt dan?

      Login om te reageren
  22. microwave303 zegt

    7 december 2015 om 10:42

    Vergeet Pagani? Qua styling in ieder geval niet.

    Ik hoor die man met microfoon met veel galm z’n nieuwe kermisattractie aanprijzen!

    Nieuw, nieuw nieuw…….

    Login om te reageren
  23. mout zegt

    7 december 2015 om 10:48

    ‘Kneedbaarheid’ is per slot van rekening precies wat je hebben wilt bij het bouwen van een supercar. Toch?
    Als VAG het nu zou kopen om er dashboards van te bouwen…

    Login om te reageren
  24. bogaertd zegt

    7 december 2015 om 10:52

    De voorste klauwen zijn te groot voor de schijven ;) No brakes in this case!

    Login om te reageren
  25. shalomleon zegt

    7 december 2015 om 10:59

    Man al leggen ze er een twin air 0.9 in. Ziet er wel bruut uit

    Login om te reageren
  26. cpp1 zegt

    7 december 2015 om 11:22

    Fijne drempel auto

    Login om te reageren
  27. ohoogeveen zegt

    7 december 2015 om 11:47

    En 5 uitlaten! Want meer uitlaten = meer snelheid

    Login om te reageren
  28. reistje zegt

    7 december 2015 om 11:49

    Gelukkig kan je er in ieder geval iets mooiers van kneden…

    Login om te reageren
  29. martijn11 zegt

    7 december 2015 om 12:23

    Zekers mooi ding

    Login om te reageren
  30. desalen zegt

    7 december 2015 om 14:59

    Ik denk dat -zoals AB terecht opmerkt- het niet te doen is om de verkoop van een eventuele auto maar om iets tastbaars te leveren dat de toepassingen van de foam laat zie .

    Ik kan me dan ook voorstellen dat potentiële kopers ietwat meer (technische) eigenschappen van de foam voorgeschoteld hebben gekregen.

    Neemt niet weg dat de auto lelijk is maar het materiaal zeer indrukwekkend.

    Ik meende me ter herinneren dat er meer partijen bezig zijn met materialen die zich kunnen aanpassen. Help eens mensen, was dit niet in de F1??

    Login om te reageren
  31. cantuccini zegt

    7 december 2015 om 15:26

    Leuk ontwerp weer van de bekende Koreaanse designer Ug Lee.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 december 2015 om 18:50

      @cantuccini: Ik zie vele invloeden van de Zweedse topontwerper B. Lindemån (Björn)

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North