• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pk

Auteur: rynnus, gepost 11 januari 2016 om 11:54 – 40 Reacties

Afbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pkAfbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pkAfbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pkAfbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pkAfbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pkAfbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pkAfbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pkAfbeelding Infiniti geeft de wereld een Q60: 406 pk

Mooi oud tankstation
De langverwachte opvolger van de oorspronkelijke ‘G’ heeft eindelijk een productiemodel.

Het was precies een jaar geleden dat Infiniti met een concept voor de Q60 kwam en toen schreven we;

Tegen de tijd dat er een productieversie is komen we wel weer eens bij u terug.

Welnu, daar zijn we dan. Ik ben dan ook blij te mogen vermelden dat het productiemodel nog steeds lekker smoelt! Natuurlijk saaier dan het conceptmodel, maar dat hadden we al geraden. En er is meer goed nieuws; er komt een heerlijke dubbel-geblazen zescilinder in V-vorm in het vooronder die een vermogen van 406 pk en 475 Nm naar de achterwielen zendt. Vierwielaandrijving mag ook.

Een iets geknepen versie van het zelfde V6 blok uit de VR familie vink je aan als je met 304 pk en 400 Nm al tevreden bent. Nog steeds geen kattenpis. Voor het verbruik moet je het niet doen; gemiddeld verschillen de topversies maar een halve liter per honderd kilometer. Dat is dan 10,7 l/100km voor de 406 pk variant. Nee, dan kun je beter voor de viercilinder kiezen. Winnen bij het stoplicht van een Golf GTI wordt spannend als we kijken naar het vermogen: 210 pk en 350 Nm. Houd je de rechtervoet een beetje in toom dan krijg je daar eigenlijk niets voor terug: 9,8 l/100km. Gewoon 406 pk doen, dus.

Binnenin vinden we Active Noise Cancellation die de wat onaangename bijgeluiden uit het motorgedeelte moet onderdrukken. Ook kun je kiezen uit een zestal rijmodi en schakelen gaat via een zeventraps automaat. Laat dit dan eindelijk de 3-serie killer zijn waar we al jaren op wachten…toch? De kans is echter zeer gering dat Infiniti deze Q60 naar Nederland haalt. En mocht dat toch gebeuren, dan zal deze waarschijnlijk niet goed verkocht worden. Aangezien men hier geen ene Infiniti koopt, kun je je beter voorbereiden op een import.

UPDATE: De Q60 staat inmiddels bij de Nederlandse dealer. De 2.0 kost 48.745 euro en de 406 pk sterke 3.0 kost 86.095 euro.

Ook interessant!

  • Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
    Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
  • Video - stoer doen met driften gaat fout
  • Helaas: M4-killer met Formule 1 techniek komt er niet
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

detroit-2016, Infiniti, q60

Vorig bericht: « Giedo van der Garde rijdt 24 uur van Le Mans
Volgend bericht: De reden dat Lamborghini bijna 30% meer auto’s verkocht »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    11 januari 2016 om 12:01

    Behoorlijk sexy!

    En 406 paarden? Heerlijk gewoon!

    Ik mis alleen nog een Q60 cabrio. Als opvolger van de G cabrio.

    Login om te reageren
  2. thezwart zegt

    11 januari 2016 om 12:01

    Prachtige wagen, eens iets anders. Zou mijn keuze zijn als ik mijn ds3 erop kon inruilen zonder inleggen ;)

    Login om te reageren
    • trident zegt

      11 januari 2016 om 13:35

      @thezwart: een ds3 en niks bijleggen.. dromen mag

      Login om te reageren
    • nasty zegt

      11 januari 2016 om 13:42

      @thezwart: ik denk dat je bovenop je inleg nog bijbetaalt

      Login om te reageren
  3. jverhofstad zegt

    11 januari 2016 om 12:03

    Ja mooie bak, het ging goed tot de een na laatste zin… Automaat

    Login om te reageren
  4. 87sandyd zegt

    11 januari 2016 om 12:04

    “Laat dit dan eindelijk de 3-serie killer zijn waar we al jaren op wachten…toch?”

    Toen niet nu niet nooit niet..

    Login om te reageren
    • edjehaze zegt

      11 januari 2016 om 13:05

      @87sandyd: juist

      Login om te reageren
    • redbeams zegt

      11 januari 2016 om 18:26

      @87sandyd: Nooit niet…is een tautologie…dus je bedoelt juist wel?

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        11 januari 2016 om 20:12

        @redbeams: is het dan geen dubbele ontkenning? Ach whatev…

        Login om te reageren
        • redbeams zegt

          12 januari 2016 om 21:22

          @87sandyd: En dat noemt men dus een tautologie…

          Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    11 januari 2016 om 12:06

    Ik zou hem wel willen. Eens wat anders dan het eeuwige Duitse spul.

    Login om te reageren
  6. dell zegt

    11 januari 2016 om 12:09

    Dus, een Coupe wordt een Sedan-killer?
    Coupe altijd +1 trouwens

    Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    11 januari 2016 om 12:15

    Hij is wel heel mooi geworden. Maar ja, de laatse Lexussen zijn ook heel mooi. Geen hond die ze koopt…..

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      11 januari 2016 om 12:30

      @dutchdriftking: Lexus verkoopt constant net geen 2000 auto’s per jaar in nederland. Dat valt best mee hoor. Infinity heeft er in 2015 maar 30 verkocht. Dus die kunnen beter stoppen hier.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        11 januari 2016 om 12:43

        @clarkson:

        Maar 30? Dus die Q50 schuift ook niet? Nochtans een mooi ding.

        Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        11 januari 2016 om 13:14

        @clarkson: Zoveel? Ik zie ze echt nooit……

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          12 januari 2016 om 09:34

          @dutchdriftking: Wat @retsok al aangeeft. Alleen maar veredelde priussen. Die zie je toch wel eens rijden?

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            12 januari 2016 om 09:36

            @clarkson: De CT200h reken ik niet mee als ‘echte’ Lexus.

            Login om te reageren
            • clarkson zegt

              12 januari 2016 om 09:41

              @dutchdriftking: Haha het aantal registraties bij de rdw wel.

              Login om te reageren
      • gregorius zegt

        11 januari 2016 om 13:48

        @clarkson: Hoeveel van die Lexussen hadden motoriseringen die je kan vergelijken met de Infiniti’s? Vrij weinig gok ik zo.

        En Infiniti komt dit jaar ook met een A-klasse kloon. Wacht nog een extra jaar, en ze zullen er ook wel een kleine diesel in leggen en dan zie je m in NL.

        Login om te reageren
      • retsok zegt

        11 januari 2016 om 16:20

        @clarkson: helaas wel bijna allemaal veredelde priussen(ct200h)

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        11 januari 2016 om 17:52

        @clarkson: Hoeveel verkocht Lexus in hun eerste jaren in Europa?

        Geduld…

        Login om te reageren
        • clarkson zegt

          12 januari 2016 om 09:33

          @Esprit_de_Flandre: Dat zal ook in de buurt van 30 komen ja.

          Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 januari 2016 om 12:07

      @dutchdriftking: je nominatie voor grappigste reactie van het jaar heb je al binnen. Lexus is juist heel druk zich een plek in de Nederlandse taal te verwerven als meest overtreffende trap van lelijk. lelijk, lelijker, lelijkst, lexus.

      Login om te reageren
  8. clarkson zegt

    11 januari 2016 om 12:32

    Hij ziet er gaaf uit hoor! Jammer dat hij niet naar nederland komt. En zo wel veelste duur gaat worden. Als je dit soort auto’s ziet krijg je toch alleen maar meer haat tegenover ons prachtige autobelastingsysteem.

    Login om te reageren
  9. baasbas zegt

    11 januari 2016 om 12:38

    PK klinkt leuk maar wat is het gewicht?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      11 januari 2016 om 12:44

      @baasbas:

      Gewicht en de cilinder inhoud zodat je weet wat je kwijt bent aan vadertje staat.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        11 januari 2016 om 12:56

        @Hupke: Ik kreeg een RC-F vibe.. Dat zou ook een M4 concurrent worden maar door een combinatie van factoren zakt die behoorlijk door het ijs. Gewicht speelt een grote rol in het door het ijs zakken…. (badum-tss)

        Login om te reageren
  10. thomasthomas zegt

    11 januari 2016 om 12:45

    Snelle Nissan!

    Login om te reageren
  11. mrdjm zegt

    11 januari 2016 om 12:59

    Heeft wel wat weg van de Lexus RC, maar deze is wel geslaagder met een iets rustigere grill. Vind het allemaal erg mooie wagens die Infinity’s maar het is dankzij de onzuinige zes cilinder motoren wel moeilijk om in Nederland aan de weg te kunnen timmeren jammer genoeg.
    Alles met meer dan vier cilinders heeft het moeilijk deze tijden…. :(

    Login om te reageren
  12. ariif zegt

    11 januari 2016 om 13:17

    Heeft best wel veel weg van die Buick Avista van vandaag

    Login om te reageren
  13. f0rza zegt

    11 januari 2016 om 13:42

    Meer foto’s!!

    Login om te reageren
  14. AnthonyR zegt

    11 januari 2016 om 13:47

    Wat een slecht artikel.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      11 januari 2016 om 13:58

      @AnthonyR: hoezo?

      Login om te reageren
    • dieselaer zegt

      11 januari 2016 om 14:10

      @AnthonyR: een aantal feiten en een verwachting voor de nl verkopen, prima toch?

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      11 januari 2016 om 14:12

      @AnthonyR: Misschien moet je voortaan even argumenten geven als je kritiek uit. Dan kan de bekritiseerde er wat mee doen of uitleggen waarom hij iets doet pannenkoek.

      Waarom ik jou pannenkoek noem? Lees het eerste deel van mijn post nog maar een keer.

      Login om te reageren
  15. gregorius zegt

    11 januari 2016 om 13:55

    De tweede alinea, waar de stap van de uitstoot van de V6 naar de 4 cilinder gaat, loopt niet echt lekker.
    En welke 4 cilinder wordt het? Wordt het het megane blok in een zelfde smaak als de TCe 220, of gaat er het MB a-klasse 2.0 blok in, aangezien Infiniti ook een A-klasse gaat re-badgen?

    Anyway, je kan m dus ook krijgen met het nieuwe blok uit de Nissan-Z opvolger. Dan heb je dus een Nissan Z met een mooi interieur en waarbij je na 100km geen 2 uur massage nodig hebt.

    Login om te reageren
  16. Edge zegt

    11 januari 2016 om 14:35

    Mwah, dat is niet verkeerd nee! Jammer dat ze hier in Europa niet aan de straatstenen te slijten zijn. Ik kan er best mee leven als we wat minder 3, C en A5 coupés zien en wat meer Infiniti’s.

    Login om te reageren
  17. Ram-G-maN zegt

    11 januari 2016 om 14:41

    Krijgen we nog een galerij?

    Login om te reageren
  18. praag zegt

    11 januari 2016 om 15:18

    Zonder twijfel een mooie auto!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North