De langverwachte opvolger van de oorspronkelijke ‘G’ heeft eindelijk een productiemodel.
Het was precies een jaar geleden dat Infiniti met een concept voor de Q60 kwam en toen schreven we;
Tegen de tijd dat er een productieversie is komen we wel weer eens bij u terug.
Welnu, daar zijn we dan. Ik ben dan ook blij te mogen vermelden dat het productiemodel nog steeds lekker smoelt! Natuurlijk saaier dan het conceptmodel, maar dat hadden we al geraden. En er is meer goed nieuws; er komt een heerlijke dubbel-geblazen zescilinder in V-vorm in het vooronder die een vermogen van 406 pk en 475 Nm naar de achterwielen zendt. Vierwielaandrijving mag ook.
Een iets geknepen versie van het zelfde V6 blok uit de VR familie vink je aan als je met 304 pk en 400 Nm al tevreden bent. Nog steeds geen kattenpis. Voor het verbruik moet je het niet doen; gemiddeld verschillen de topversies maar een halve liter per honderd kilometer. Dat is dan 10,7 l/100km voor de 406 pk variant. Nee, dan kun je beter voor de viercilinder kiezen. Winnen bij het stoplicht van een Golf GTI wordt spannend als we kijken naar het vermogen: 210 pk en 350 Nm. Houd je de rechtervoet een beetje in toom dan krijg je daar eigenlijk niets voor terug: 9,8 l/100km. Gewoon 406 pk doen, dus.
Binnenin vinden we Active Noise Cancellation die de wat onaangename bijgeluiden uit het motorgedeelte moet onderdrukken. Ook kun je kiezen uit een zestal rijmodi en schakelen gaat via een zeventraps automaat. Laat dit dan eindelijk de 3-serie killer zijn waar we al jaren op wachten…toch? De kans is echter zeer gering dat Infiniti deze Q60 naar Nederland haalt. En mocht dat toch gebeuren, dan zal deze waarschijnlijk niet goed verkocht worden. Aangezien men hier geen ene Infiniti koopt, kun je je beter voorbereiden op een import.
UPDATE: De Q60 staat inmiddels bij de Nederlandse dealer. De 2.0 kost 48.745 euro en de 406 pk sterke 3.0 kost 86.095 euro.
toyotafortuner zegt
Behoorlijk sexy!
En 406 paarden? Heerlijk gewoon!
Ik mis alleen nog een Q60 cabrio. Als opvolger van de G cabrio.
thezwart zegt
Prachtige wagen, eens iets anders. Zou mijn keuze zijn als ik mijn ds3 erop kon inruilen zonder inleggen ;)
trident zegt
@thezwart: een ds3 en niks bijleggen.. dromen mag
nasty zegt
@thezwart: ik denk dat je bovenop je inleg nog bijbetaalt
jverhofstad zegt
Ja mooie bak, het ging goed tot de een na laatste zin… Automaat
87sandyd zegt
“Laat dit dan eindelijk de 3-serie killer zijn waar we al jaren op wachten…toch?”
Toen niet nu niet nooit niet..
edjehaze zegt
@87sandyd: juist
redbeams zegt
@87sandyd: Nooit niet…is een tautologie…dus je bedoelt juist wel?
87sandyd zegt
@redbeams: is het dan geen dubbele ontkenning? Ach whatev…
redbeams zegt
@87sandyd: En dat noemt men dus een tautologie…
berlinetta zegt
Ik zou hem wel willen. Eens wat anders dan het eeuwige Duitse spul.
dell zegt
Dus, een Coupe wordt een Sedan-killer?
Coupe altijd +1 trouwens
Dutchdriftking zegt
Hij is wel heel mooi geworden. Maar ja, de laatse Lexussen zijn ook heel mooi. Geen hond die ze koopt…..
clarkson zegt
@dutchdriftking: Lexus verkoopt constant net geen 2000 auto’s per jaar in nederland. Dat valt best mee hoor. Infinity heeft er in 2015 maar 30 verkocht. Dus die kunnen beter stoppen hier.
Hupke zegt
@clarkson:
Maar 30? Dus die Q50 schuift ook niet? Nochtans een mooi ding.
Dutchdriftking zegt
@clarkson: Zoveel? Ik zie ze echt nooit……
clarkson zegt
@dutchdriftking: Wat @retsok al aangeeft. Alleen maar veredelde priussen. Die zie je toch wel eens rijden?
Dutchdriftking zegt
@clarkson: De CT200h reken ik niet mee als ‘echte’ Lexus.
clarkson zegt
@dutchdriftking: Haha het aantal registraties bij de rdw wel.
gregorius zegt
@clarkson: Hoeveel van die Lexussen hadden motoriseringen die je kan vergelijken met de Infiniti’s? Vrij weinig gok ik zo.
En Infiniti komt dit jaar ook met een A-klasse kloon. Wacht nog een extra jaar, en ze zullen er ook wel een kleine diesel in leggen en dan zie je m in NL.
retsok zegt
@clarkson: helaas wel bijna allemaal veredelde priussen(ct200h)
Esprit_de_Flandre zegt
@clarkson: Hoeveel verkocht Lexus in hun eerste jaren in Europa?
Geduld…
clarkson zegt
@Esprit_de_Flandre: Dat zal ook in de buurt van 30 komen ja.
mashell zegt
@dutchdriftking: je nominatie voor grappigste reactie van het jaar heb je al binnen. Lexus is juist heel druk zich een plek in de Nederlandse taal te verwerven als meest overtreffende trap van lelijk. lelijk, lelijker, lelijkst, lexus.
clarkson zegt
Hij ziet er gaaf uit hoor! Jammer dat hij niet naar nederland komt. En zo wel veelste duur gaat worden. Als je dit soort auto’s ziet krijg je toch alleen maar meer haat tegenover ons prachtige autobelastingsysteem.
baasbas zegt
PK klinkt leuk maar wat is het gewicht?
Hupke zegt
@baasbas:
Gewicht en de cilinder inhoud zodat je weet wat je kwijt bent aan vadertje staat.
baasbas zegt
@Hupke: Ik kreeg een RC-F vibe.. Dat zou ook een M4 concurrent worden maar door een combinatie van factoren zakt die behoorlijk door het ijs. Gewicht speelt een grote rol in het door het ijs zakken…. (badum-tss)
thomasthomas zegt
Snelle Nissan!
mrdjm zegt
Heeft wel wat weg van de Lexus RC, maar deze is wel geslaagder met een iets rustigere grill. Vind het allemaal erg mooie wagens die Infinity’s maar het is dankzij de onzuinige zes cilinder motoren wel moeilijk om in Nederland aan de weg te kunnen timmeren jammer genoeg.
Alles met meer dan vier cilinders heeft het moeilijk deze tijden…. :(
ariif zegt
Heeft best wel veel weg van die Buick Avista van vandaag
f0rza zegt
Meer foto’s!!
AnthonyR zegt
Wat een slecht artikel.
autoblogger zegt
@AnthonyR: hoezo?
dieselaer zegt
@AnthonyR: een aantal feiten en een verwachting voor de nl verkopen, prima toch?
87sandyd zegt
@AnthonyR: Misschien moet je voortaan even argumenten geven als je kritiek uit. Dan kan de bekritiseerde er wat mee doen of uitleggen waarom hij iets doet pannenkoek.
Waarom ik jou pannenkoek noem? Lees het eerste deel van mijn post nog maar een keer.
gregorius zegt
De tweede alinea, waar de stap van de uitstoot van de V6 naar de 4 cilinder gaat, loopt niet echt lekker.
En welke 4 cilinder wordt het? Wordt het het megane blok in een zelfde smaak als de TCe 220, of gaat er het MB a-klasse 2.0 blok in, aangezien Infiniti ook een A-klasse gaat re-badgen?
Anyway, je kan m dus ook krijgen met het nieuwe blok uit de Nissan-Z opvolger. Dan heb je dus een Nissan Z met een mooi interieur en waarbij je na 100km geen 2 uur massage nodig hebt.
Edge zegt
Mwah, dat is niet verkeerd nee! Jammer dat ze hier in Europa niet aan de straatstenen te slijten zijn. Ik kan er best mee leven als we wat minder 3, C en A5 coupés zien en wat meer Infiniti’s.
Ram-G-maN zegt
Krijgen we nog een galerij?
praag zegt
Zonder twijfel een mooie auto!