Infiniti Q50 Eau Rouge deelt zijn motor met de Nissan GT-R

Auteur: , 37 Reacties

We wisten al een tijdje hoe deze extreem gespierde Infiniti Q50 eruit ziet, maar tot nu toe was altijd geheim gehouden wat voor motor er onder de kap lag. Dat geheim is nu verklapt.

Infiniti Q50 Eau Rouge

In Genève heeft Infiniti bekendgemaakt dat er een 3.8-liter V6 met twee turbo’s onder de motorkap ligt, oftewel de motor die we al kennen uit de Nissan GT-R. Is dit dan de vierdeurs GT-R waar sommige mensen al zolang van dromen?

De 3.8-liter V6 in de Infiniti Q50 Eau Rouge levert 568 pk en 600 Nm en is gekoppeld aan een 7-trapsautomaat. Uiteraard beschikt de Q50 Eau Rouge net als de Nissan GT-R over vierwielaandrijving. Volgens Infiniti kan de Q50 Eau Rouge in minder dan vier seconden vanuit stilstand naar 100 km/u sprinten. De topsnelheid zou op bijna 290 km/u liggen. Voorlopig is dit nog een conceptcar en zijn er geen plannen om de Q50 Eau Rouge in productie te nemen, maar Infiniti wil wel graag snelle auto’s op de markt brengen.

De reguliere Q50 zal vanaf deze herfst ook leverbaar worden met een 2.0-liter viercilinder turbomotor die 214 pk en 320 Nm levert. Al die pk’s zullen worden losgelaten op de achterwielen.




37 reacties

Nissan GT-R is de beste sportwagen en wordt het nu ook de beste sedan..
@agera: lol hahahah
Moet hebben .
Lijkt wel een bmw van de zijkant
Net zo’n afschuwelijk lelijk apparaat als die snelle Lexus van een paar artikelen terug.
De Japanners zijn een beetje de weg kwijt als het om design gaat
@Rob: Ik vind het juist een prachtige auto, niet alleen op de foto’s maar ook zeker in het echt. Ik heb de gewone Q50 ook al een paar keer gereden en dit viel ook absoluut niet tegen. Alleen het steer by wire is wennen in het begin, je mist veel feedback, ik neem aan dat dit bij deze snelle versie weggelaten wordt.
@Rob: ik denk dat jij de weg kwijt bent lol
Kunnen we de Q50 dan ook tunen tot 1.480.145 pk?
@themsdosnerd: tuurlijk. Zal ook wel gebeuren. Heb je voor weinig 1000 pk in je infiniti. Klinkt goed ;)
Please, maken dat ding. Lekker RS6jes pesten….
Wat heeft Infiniti eigenlijk met Spa te maken?
@berlinetta: Infiniti -> Red Bull Racing -> Formule 1 -> Spa
Een 4 deurs gtr. Kan het nog mooier? Als ze een m3 prijs aanhouden. Zou het wat kunnen worden.
@rolov: dit wordt sowieso duurder als een M3, of dacht je dat ze die 150 pk extra gratis gaan weggeven? zoja: hulde voor infiniti! maar ik denk van niet.
Waar wachten ze nog op? Produceren die hap!
Allemaal leuk en aardig en de GT-R fanboys zullen wel met een harde plasser hier naar kijken, maar hier liggen de Duitsers niet wakker van. Het zal heus wel sneller zijn dan wat zij te bieden hebben en wellicht meer kracht en wat al niet meer. Alleen gaat het uiteindelijk om de verkoopcijfers. Een GT-R blaast een simpele Ferrari, Lambo of Porsche weg, en voor minder geld, maar zie je die bedrijven ook maar één nacht minder nachtrust hebben? Nee. En dat hoeven ze ook niet zolang de Japanners niet inzien dat het niet alleen maar gaat om specs. Natuurlijk staat het mooi dat er op internet met grote letters wordt gemeld dat de GT-R weer sneller op de Ring is gegaan, en dat de fans dan hele discussie er over voeren, maar de echte kopers van zulke auto’s interesseert dat niet. Die willen meer zien dan dat. Ze willen in ieder geval de kwaliteit er van af zien stralen. Japanners en ook de Amerikanen hebben nog veel stappen te zetten om dat gat te dichten.

Ze moeten, naar mijn mening ook dat “more bang for the buck” loslaten. Dat is leuk voor de mensen die die auto’s überhaupt al niet kunnen betalen maar voor de reële wereld interesseert dat niet vooral als je ook nog auto’s bouwt die er goedkoop uitzien. Gooi er wat meer geld tegenaan om meer aandacht voor de details te hebben en het design. Als ze dan ook nog de technieken en specs, die nu al gebruikt worden, in de mix gooien dan zullen Europese autofabrikanten pas gaan opletten.
@Rick-dos:
ferrari’s etc. worden vooral gekocht als statussymbool, de eigenaren maken er iha weinig km’s mee, en als ze al rijden gebruiken ze nog geen fractie van het volle potentieel van zo’n auto (kan ook niet op de openbare weg). De “kwaliteit” van zo’n auto interesseert de eigenaar volgens mij ook niet, het enige wat ze interesseert is dat het ze een bepaalde status geeft.

Het verhaal van “bang for buck” werkt misschien niet in statusgevoelig europa, maar in de de kennelijk pragmatischere vs halen de japanners toch goede verkoopcijfers.

persoonlijk zou ik zo mijn 330 touring inruilen als lexus/infiniti een equivalente auto bouwde, bmw rijdt goed, maar de betrouwbaarheid vind ik niet echt geweldig.
@Rick-dos:

Het klopt niet helemaal wat je zegt. Het design van de GT-R is vooral functioneel. De Japanners willen niet de mooiste auto bouwen, als het maar hard gaat.

Daarnaast vind ik de GT-R mooier dan bv. een 458 of een Laferrari. Dat die laatste twee dan meer kwaliteit uitstralen interesseert me geen reet, het zijn toch vooral patserauto’s. Dikke bezweten mannen met een gouden Rolex en een te jong vriendinnetje. Walgelijk.
Leuk, maar zoals Rick-dos zegt weet ik niet of dit de verkopen van de AMG’s M’s en RS-en enigzins zou kunnen beïnvloeden.

Interessante wagen, dat sowieso.
Leuk hoor al die het wordt nooit wat reacties. Interessant al die daar maken BMW M, Audi RS en Merc AMG zich geen zorgen om opmerkingen. Maar als de Japanners maar lang genoeg kwaliteit blijven leveren, komt die waardering vanzelf. In Noord Amerika herkennen ze die kwaliteit wat eerder dan hier in Europa, maar toch…
@ramshoek: Eindelijk een zinvolle reactie hulde daarvoor. Wij Europeanen mekkeren altijd op Amerikanen dat ze denken dat de wereld om de VS draait, maar wij Europeanen verschillen niet veel eigenlijk wat dat betreft. Altijd maar van die denigrerende reacties beetje jammer Buiten Europa wordt de Nissan GT-R als de gelijke gezien van de andere supercars /sportauto’s. Ferrari, Lambo en Porsche de hemel in prijzen en de GT-R de grond in boren. Zouden deze mensen hetzelfde zeggen als er geen Nissan badge opzat?
@ramshoek: Ik ben bang dat zeker in Nederland we niet zo snel van de gevestigde merken overstappen. We zijn best wel een conservatief land en de meeste mensen gaan het liefst met de stroom mee. Voordeel is wel dat als je je wel durft te onderscheiden en hier in een merk als Infinity rijdt je je tenminste echt van de grijze massa distantieert.
@moveyourmind: Over NL ligt niemand bij Infinity wakker. De hoeveelheid leuke auto’s die in NL in een jaar wordt verkocht is kleiner dan de hoeveelheid die ze per week (of per dag?) in de USA / China / Midden-Oosten verkopen.

NL is totaal niet interressant als markt voor auto’s met meer dan 2L motor vermogen…
Laat ze er in godsnaam een grotere brandstoftank in doen dan de 74liter van de GT-R.
Met het gemiddelde verbruik van de GT-R ben je een graag geziene gast bij de tankstations. Ik heb inmiddels genoeg airmiles om naar Jupiter te vliegen!
@iphonistvongates: Volgens mij is een grotere tank dan geen oplossing, misschien moet je er gewoon wat minder in rijden… Dan hoef je ook niet te tanken.
@mdemooistelettervanhetalfabet: of minder zware schoenen aan doen. 74 liter is best een flinke tank. Met het gemiddelde van 1 op 8.5 moet je 629KM op een tank kunnen rijden. Dat is niet onaardig en een stuk beter dan de 400km die je bijvoorbeeld op een volle tank met een veyron kan rijden.
Wat een gedrocht weer.. Het is werkelijk onvoorstelbaar hoe die Aziaten het telkens weer voor elkaar krijgen om zoiets afzichtelijks te creëren. De een maakt het nog erger dan de ander.. Zagen we gisteren die afgrijselijke Lexus, vandaag worden we weer getrakteerd op een immens lelijke Toyota en dit.. Smaak bestaat blijkbaar niet in Verre Oosten..
@audifreak: Laat me raden…Jij hebt liever “einheitswurst”?
@SimonMc: Dus het is.. of oerlelijk, of “Einheidswurst”? Ik mag hopen dat je toch wel meer opties kent..
@audifreak: ben je nu echt serieus? Dat is design. En zo’n infiniti is een knappe wagen. Altijd al geweest als je de gerebadgde patrols niet meetelt. In Amerika is de Toyota camry de bestverkochte sedan ooit. Geen duitser die beter in elkaar zit dan een Japanner,hoe grote fanboy je ook bent.
@rolov: Design? Noem het wat je wil, maar het ziet er gewoon absoluut niet uit. Daar hebben Japanners wel vaker last van.. Eigenlijk altijd al, ik ken weinig uitzonderingen. En natuurlijk, ze brengen soms best eens een ‘goede’ auto op de markt, maar dat maakt ze wat mij betreft nog geenszins de moeite waard, aangezien iedere vorm van stijl ontbreekt.. Zolang ze blijven aanvoelen en eruitzien als goedkope stukken plastic blijf ik er graag verre van..
@audifreak: jah… En in een vw en audi zit geen plastic? Serieus. En ik rij geeneens japans. Interieur van een vw is niks spannende aan. Alles zit er als je de juiste opties aangevinkt hebt. Bij de Jappen hoeft dat niet. Maar ieder zijn smaak, want het moet niet de zoveelste Duitsland-japan battle worden ;)
@audifreak: en even realistisch: zien een lexus en een infiniti er goedkoop uit?
@rolov:
Gewoon laten lullen, dat kind weet niet beter.
Zijn Pappa zegt dat 4×0 het hoogst haalbare is, dus vindt hij dat ook. Wij weten wel beter, 4×0=0….
@jrk68: dat moet dan wel ;)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).