• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Infiniti Q50: nieuwe naam, nieuwe poging, nieuwe…diesel?

Auteur: sir_smokalot, gepost 7 maart 2013 om 18:28 – 21 Reacties

Infiniti Q50


Met onmiddelijke ingang gooit Infiniti zijn naamsstrategie op de schop, en deze Q50 is daar het eerste product van. Het belangrijkste nieuws bevindt zich onder de kap: de Q50 wordt in Europa namelijk ook geleverd met een 2,1 liter viercilinder diesel.

Infiniti wil naast zijn verkopen in de VS dolgraag scoren in Europa. Tot nu toe ging dat op zijn zachtst gezegd ruk (behalve in Rusland, als je dat als Europa telt), zeker op de Nederlandse markt. In de eerste twee maanden van dit jaar werd er hier welgeteld één Infiniti op kenteken gezet, tegenover vier stuks in dezelfde periode vorig jaar.

Er is dus dringend behoefte aan een generatie Infiniti’s met een dieseltorretje onder de motorkap, en daar komt de alliantie met Mercedes goed van pas. Zij gaan hun dieselblok, bekend van de 180, 200, 220 en 250 CDI-modellen, en goed voor een vermogen van 120 – 204 pk (300 – 500 Nm) aan Infiniti leveren.

In het vooronder van de Q50 zal de motor 170 pk en 400 Nm leveren, waarbij ons een CO2-uitstoot van 115 gram en een verbruik van 4,4 liter wordt beloofd. Dit is goed voor een 0-100 tijd van < 9 seconden en een topsnelheid van 230 km/u. Deze voorlopige acceleratiewaarden klinken nog niet echt indrukwekkend, maar definitieve cijfers volgen deze zomer.

Naast de zelfontbrander komt ook de hybride-variant, met 3,5 liter V6 (364 pk) en bekend uit de M35h, hier op de markt. De 3,7 liter V6 blijft in de VS. Trouwens: Infiniti noemt de 2.143 cc tellende motor ‘2.2d’. Om het makkelijk te houden, zeg maar.

De Q50 meet 4.790 x 1.820 x 1.455 mm, en heeft een wielbasis van 2.850 mm. De klant kan kiezen tussen een manuele zesbak, of een zeventraps automaat.


Ook interessant!

  • Ford luistert naar klanten met nieuwe Ranger
    Nieuwe Ford Ranger, inclusief lekkere dikke diesel
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Nieuwe Autoblog presentator!
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Diesel, geneve, geneve-2013, Hybride, Infiniti, q50

Vorig bericht: « Bugatti Grand Sport-trio op de beursvloer, pick one!
Volgend bericht: McLaren P1 – Nürburgring in < 7 min, eerste voor Jay Leno? »

Lees Interacties

Reacties

  1. sirmustang zegt

    7 maart 2013 om 18:34

    Aan het uiterlijk zal het niet liggen. Ik vind het een prachtige auto.

    Login om te reageren
  2. autobart zegt

    7 maart 2013 om 18:40

    Die achterlichten lijken wel verdacht veel op de achterlichten van een Lexus IS met het bouwjaar van circa 2007

    Login om te reageren
  3. toyotafortuner zegt

    7 maart 2013 om 19:20

    JAAA! Ik juich het alleen maar toe! Ik zou zo blij worden, als er meer Infiniti’s op de weg komen!

    Login om te reageren
    • flippert zegt

      7 maart 2013 om 19:33

      @toyotafortuner: wat de f maakt uit of er meer infies op de weg komen??

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        7 maart 2013 om 20:25

        @flippert: Minder Duitse Drie/VAG en meer Aziatisch!

        Login om te reageren
        • toyotafortuner zegt

          7 maart 2013 om 20:26

          @toyotafortuner: ‘dus gewoon meer diversiteit op de weg,’ moest er bij.

          Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            7 maart 2013 om 20:32

            @toyotafortuner: hhmm.. Die nasievreterij machines mogen ze van mij daar houden.

            Zie liever een amerikaan als het dan toch plastic moet zijn..

            Login om te reageren
          • flippert zegt

            9 maart 2013 om 16:00

            @toyotafortuner: meer saai zul je bedoelen..

            Login om te reageren
  4. E550 zegt

    7 maart 2013 om 19:21

    In Rusland zie je inderdaad heel erg veel Infiniti’s. Vooral de EX, FX (!) en de QX.
    Dit gaat nooit wat woorden in Europa. Men koopt liever een Duitser voor hetzelfde geld.

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      8 maart 2013 om 14:21

      @e550:
      Correctie, men koopt liever Duits voor MEER geld…

      Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    7 maart 2013 om 19:56

    Ik vind dit echt een serieus mooie wagen! Lijkt me best een redelijk alternatief voor de duitse 3.

    Login om te reageren
  6. ronin1130 zegt

    7 maart 2013 om 20:09

    Das wel sterk, Mercedes levert zijn 2.1 diesel aan het luxe-merk van de Renault-Nissan groep en Renault levert hun basisdiesel, 1.5 dCi, aan ‘Das Haus’…

    Login om te reageren
  7. CapsLock zegt

    7 maart 2013 om 21:24

    @sir_smokalot:
    Is eigenlijk al bekend of Infiniti dit model ook nog gaat leveren met de nieuwe 3.0 V6 dCi van Renault/Nissan, of blijft het bij deze “2.2” van Das Haus?
    Juist die V6 dCi leek me een mooie toevoeging voor dit model eigenlijk. Zou zonde zijn als ze die niet zouden gaan gebruiken.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      7 maart 2013 om 21:46

      Lijkt vooralsnog niet te gaan gebeuren.

      Login om te reageren
      • CapsLock zegt

        22 maart 2013 om 17:05

        @sir_smokalot: Beetje laat, maar bedankt voor de reactie! Toch jammer dat ze de V6 dCi vooralsnog links laten liggen. Erg fijne motor om mee te rijden.

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          22 maart 2013 om 18:13

          np!

          Login om te reageren
  8. Simpson zegt

    8 maart 2013 om 11:06

    Ik vind de neus wat van een boze pokemon hebben. Maar meer variatie is altijd leuk.
    Als er maar geen “powered by mercedes” sticker op komt :)

    Login om te reageren
  9. NLBUURMAN zegt

    8 maart 2013 om 11:14

    is het niet zo dat ze die 2.1 een 2.2 noemen om de concurrentie aan te gaan met Toyota? (2.2 D-cat)

    Login om te reageren
    • ramshoek zegt

      8 maart 2013 om 14:25

      @NLBUURMAN:
      ’t Is maar net hoe je afrondt.
      Je kunt zeggen dat alles onder de 2,150 liter een 2,1 is. Je kunt ook zeggen dat alles boven de 2,1 een 2,2 liter is.
      In de autosport hanteren ze de laatste methode. Wil je met een 1,643 cc motortje meedoen aan het WTCC, dan kom je er echt niet in…

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      8 maart 2013 om 14:29

      @NLBUURMAN:
      Misschien omdat Mercedes hem zelf 220CDI noemt….

      Login om te reageren
  10. jonee zegt

    8 maart 2013 om 11:54

    En gaat Audi nu niet wenen omwille van het gebruik van de ‘Q’ die zij dachten uitgevonden te hebben? Of telt dat hier niet omdat Infidinges geen Chinees merk is?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North